eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brańszczyk › Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby



Ogłoszenie z dnia 2023-12-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Brańszczyk

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667824

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II, 45

1.5.2.) Miejscowość: Brańszczyk

1.5.3.) Kod pocztowy: 07-221

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki

1.5.7.) Numer telefonu: 29 592 93 14

1.5.8.) Numer faksu: 29 742 28 11

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@branszczyk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.branszczyk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d9653c31-82d1-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d9653c31-82d1-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00560140

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00009816/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.21 Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00493556

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.21.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 963299,29 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia, zgodnie z dokumentacją projektową oraz STWIOR, która stanowi załącznik do niniejszej SWZ jest Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby o długości 800 mb. Początek drogi rozpoczyna się na granicy posesji nr 78, 79 w niewielkim oddaleniu od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 694 a kończy się na granicy posesji nr 40A, 40.
W ramach „Remontu drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby” opracowano założenia remontu istniejących elementów drogi o łącznej długości odcinka
- 800 m. Remont drogi polegać będzie na przywróceniu nośności jezdni na 800m odcinku drogi, poprzez wymianę warstw konstrukcyjnych jezdni, pobocza oraz zjazdów.
Założenia projektowe:
- prędkość projektowa – 30 km/h,
- kategoria drogi – droga gminna,
- kategoria ruchu – KR1,
- klasa drogi – droga dojazdowa (KDD),
- jezdnię drogi gminnej zaprojektowano z betonu asfaltowego na całej długości projektowanego odcinka, obramowanie jezdni istniejącym krawężnikiem drogowym betonowym 15x30 cm – na fragmencie drogi z chodnikiem (pik 0+000 do 0+308,50). Po ułożeniu warstwy ścieralnej krawężnik przy chodniku powinien wystawać ok. 10,00 cm,
- w pikietażu od 0,00 do 317,00 spadek poprzeczny jezdni – jednostronny 1%, szerokość
jezdni 5,30 m,
- w pikietażu od 0+317,00 do 0+342 oraz 1+922,53 do 1+947,53 spadek poprzeczny
jezdni – zmienny przejście ze spadków jednostronnego na daszkowy i odwrotnie,
szerokość jezdni -zmienna (5,00 - 5,3m),
- w pikietażu od 0+342 do 1+922,53 spadek poprzeczny jezdni – dwustronny, daszkowy
2%, szerokość jezdni 5,00 m,
- pobocze jezdni zaprojektowano z kruszywa łamanego o szerokości 0,75 m,
- zjazdy zwykłe o szerokości zmiennej od 3,00 – 5,00 m, włączenie w jezdnię drogi
gminnej wyokrąglone łukami o promieniu R=3,00 m,
- istniejące zjazdy z kostki betonowej zaplanowano do przełożenia wysokościowego,
kostkę betonową należy ułożyć na podsypce cementowo – piaskowej o grubości
zapewniającej właściwy spadek poprzeczny, prefabrykaty, które podczas robót
rozbiórkowych ulegną uszkodzeniu należy wymienić na nowe, w uzgodnieniu z
zamawiającym, obramowanie zjazdu przy jezdni z opornika betonowego 12x25 cm,
wtopionego,
- istniejące zjazdy z kruszywa łamanego do wyrównania wysokościowego,
- wymiana istniejącego oznakowania w złym stanie technicznym oraz uzupełnienie
brakującego oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego zgodnie z
Projektem Stałej Organizacji Ruchu.

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- roboty pomiarowe i przygotowawcze,
- roboty rozbiórkowe,
- roboty ziemne – wykonanie koryta pod projektowane warstwy nawierzchni,
- remont podbudowy,
- ułożenie warstwy wyrównawczej o średniej grubości 4cm,
- ułożenie siatki wzmacniającej z włókien szklanych i węglowych 120/200kN wstępnie przesączanej asfaltem, Siatkę należy układać koniecznie mechanicznie, zgodnie z reżimem technologicznym,
- ułożenie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej,
- roboty brukarskie – remont zjazdów – przełożenie wysokościowe kostki betonowej,
- remont zjazdów zwykłych z kruszywa łamanego,
- remont pobocza jezdni z kruszywa łamanego,
- oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
– wymiana istniejącego oraz uzupełnienie brakującego,
- roboty wykończeniowe, uporządkowanie terenu, humusowanie i obsianie trawą.

Roboty wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia będą wykonywane na podstawie dokumentacji projektowej pn.„ Remont drogi gminnej nr 440116W w miejscowości Poręba Kocęby”.

Uwaga: zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odcinek etap I od pik 0+000 do 0+800.

1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają załączniki do SWZ
1) Istotne Postanowienia Umowy.
2) Dokumentacja projektowa
3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR),
4) Przedmiary robót,
Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp


Wykonawca prowadząc roboty ma obowiązek zapewnić stały dojazd do wszystkich posesji/zjazdów przyległych do drogi.

2. Warunki Zamawiającego dla czasowej organizacji ruchu w okresie wykonania zamówienia:
a) projekt czasowej organizacji ruchu musi przewidywać przejezdność drogi przynajmniej jednym pasem ruchu.
b) Zamawiający nie dopuszcza możliwości wyłączenia drogi z ruchu na całej długości, z wyjątkiem okresu wykonywania robót polegających na układaniu mas bitumicznych.
c) odcięcia dojazdów do poszczególnych działek nie mogą być jednorazowo dłuższe niż 8 godzin.

3. Wykonawca przed przekazaniem terenu budowy, przedłoży do wglądu Zamawiającego plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
4. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów obowiązuje kolejność: umowa, SWZ, dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót. W razie wątpliwości poczytuje się, iż Wykonawca podjął się wszystkich robót objętych projektem (art.649 Kodeksu cywilnego).
5. Przedmiar ma charakter jedynie pomocniczy ułatwiający Wykonawcy przygotowanie oferty.

6. Rozwiązania równoważne
1) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2023 poz. 682).
2) Wskazane przez Zamawiającego nazwy własne producentów nie są wiążące dla Wykonawcy i należy je traktować jako przykładowe do określenia parametrów i wymogów technicznych. Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia.
3) Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach, wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia.
4) Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. W takim przypadku, wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
5) Do wskazanych w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia zastosowanie ma określenie „lub równoważne", co oznacza, że Wykonawca może użyć innych produktów niż określone w dokumentacji projektowej i w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, jednakże wyłącznie pod warunkiem, ze posiadają one tożsamy charakter użytkowy (tożsamość funkcji) oraz, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych oraz bezpieczeństwa użytkowania nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego.
6) W miejscu, gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 101 ustawy Pzp Zamawiający, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający Gmina Brańszczyk działając na podstawie art. 260 ust. 1 ustawy Pzp zawiadamia, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, przeprowadzone w trybie podstawowym, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy Pzp, zostało unieważnione na podstawie art. 255 ust 1 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605) „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
UZASADNIENIE
Zamawiający w dniu 01 grudnia 2023 roku dokonał otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu. Przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę jaką zamierza przeznaczyć na realizację zadania w wysokości 981 397,00 zł. Zamawiający po wstępnym przeanalizowaniu swoich możliwości finansowych podjął decyzję o dołożeniu brakującej kwoty tj. 107 566,75 zł. do oferty z najtańszą ceną tj. 1 088 963,75. Po weryfikacji ofert i wezwaniu Wykonawcy Przedsiębiorstwo Budowy i Utrzymania Dróg Sp. z o. o. do złożenia podmiotowych środków dowodowych, Zamawiający w dniu 11 grudnia 2023 roku dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty, która została opublikowana na stronie prowadzonego postępowania i jednocześnie wysłana do Wykonawców biorących udział w postępowaniu. W dniu 13 grudnia 2023 roku, po ponownym przeanalizowaniu możliwości finansowych Gminy, Zamawiający uznał iż nie jest w stanie zwiększyć kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1088963,75 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1633548,90 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.