eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kraków › Sukcesywna dostawa jednorazowych materiałów laboratoryjnych (probówki typu Falcon), dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie.



Ogłoszenie z dnia 2023-12-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sukcesywna dostawa jednorazowych materiałów laboratoryjnych (probówki typu Falcon), dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Jagielloński - Collegium Medicum

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00000127000040

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: św. Anny 12

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-008

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: 12 433 27 30

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@cm-uj.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.dzp.cm-uj.krakow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ed0be9a7-81f7-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sukcesywna dostawa jednorazowych materiałów laboratoryjnych (probówki typu Falcon), dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed0be9a7-81f7-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00537456

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00490019

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 141.2711.56.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 25520,73 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie sukcesywnej dostawy jednorazowych materiałów laboratoryjnych (probówki typu Falcon), dla jednostek organizacyjnych UJ CM w Krakowie.
1.1 Zgodnie z art. 310 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
1.2 Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia produktów stanowiących przedmiot zamówienia, na własny koszt oraz do ich wniesienia i rozładunku do miejsca i pomieszczeń, w których mieszczą się jednostki organizacyjne UJ CM, a określone w poszczególnych zamówieniach, niezależnie od wartości zamówienia.
1.3 Zamawiający nie posiada zaplecza magazynowego, w którym Wykonawca mógłby zdeponować większą ilość zamawianych artykułów; zamówienia będą składane na bieżąco w ramach aktualnego zapotrzebowania danej jednostki organizacyjnej UJ CM.
1.4 Transport przedmiotu zamówienia każdorazowo zapewnia na własny koszt Wykonawca (niezależnie od wartości poszczególnego zamówienia), a dostawa będzie realizowana sukcesywnie w ramach aktualnego zapotrzebowania zgłaszanego w sposób przewidziany w niniejszej SWZ przez daną jednostkę organizacyjną Zamawiającego.
1.5 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określający parametry i wymagania bądź ich maksymalne lub minimalne zakresy lub inne niezbędne cechy, zawiera kalkulacja cenowa stanowiący Załącznik A do Formularza oferty i będący integralną część SWZ (plik w formacie Excel).
2. Wykonawca powinien wypełnić oraz podpisać formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego oraz zamieścić za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, dostępnej na stronie internetowej http://ezamowienia.gov.pl . UWAGA! Opatrzenie oferty właściwym podpisem musi nastąpić przed jej zaszyfrowaniem.
3. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SWZ podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SWZ, przy czym zobowiązany jest do wskazania w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia wraz z kalkulacją ceny oferty (Załącznik A do Formularza oferty), danych pozwalających w sposób jednoznaczny identyfikować zaoferowany produkt : nazwy producenta lub marki oraz numeru katalogowego artykułu, jeżeli występuje.
5. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w SWZ i załącznikach do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 33192500-7 - Probówki

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający – Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum w Krakowie działając na podstawie art. 255 pkt. 6) ustawy Pzp zawiadamia, że unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie:
Zamawiający z uwagi na występujące od dnia 17.11.2023r. (piątek) od godz. 18:00 na Platformie e-Zamówienia najpierw przerwę techniczną, a następnie trwające do chwili obecnej problemy techniczne nie był w stanie zmienić treści o głoszenia o zamówieniu, przesunąć terminu składania i otwarcia ofert, ani zamieścić odpowiedzi na pytanie oraz zmian treści SWZ oraz ogłoszenia o zmianie.
Pomimo zachowania przez Zamawiającego należytej staranności zawiodło narzędzie teleinformatyczne, a wadliwe działanie platformy wynika z wadliwości narzędzia, a nie działań Zamawiającego, doszło do uchybienia obowiązkom wynikającym z ustawy Pzp, których zaniechanie wpływa na kolejne czynności Zamawiajacego w postępowaniu.
Ponadto z uwagi na brak działania platformy zakupowej lub jej niewłaściwe działnie Wykonawcy mają utrudniony lub uniemożliwony do niej dostęp, a tym samym nie mogą swobodnie komunikować się z Zamawiającym, ani skutecznie złożyć ofert. W konsewkencji, mimo że bez winy ze strony Zamawiającego, to jednak z przyczyn od niego niezależnych, niemniej jednak obiektywnych, naruszone zostały zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców, co uzasadnia unieważnienie postępowania.
Podkreśłić należy, iż Zamawiający nie mogąc ignorować kwestii sposobu funkcjonowania Platformy e-Zamówienia, za pomocą której prowadzi postępowanie, a z powodu której nie był w stanie spełnić ustawowych obowiązków, a ewentualne zawarcie umowy z którymkolwiek z Wykonawców, którym udałoby się złożyć oferty w ramach przedmiotowego postępowania, spowodowałoby iż umowa taka podlegałaby unieważnieniu na podstawie art. 457 ust. 1 pkt 1) oraz art. 460 Ustawy Pzp. Zarówno bowiem samo tok postępowania przed upływem terminiu na składanie ofert, utrudnienia lub brak możliwości ich złożenia, oraz czynności ewentualnej oceny ofert i czynność wyboru oferty najkorzystniejszej, dokonane zostałyby z rażącym naruszeniem przepisów ustawy Pzp.
Opisana wyżej wada, jest niemożliwa do usunięcia w chwili obecnej, czyli praktycznie do upływu terminu składania ofert, ponieważ Platforma e-Zamówienia w dalszym ciągu nie działa prawidłowo.
W tym stanie rzeczy kontynuowanie postępowania i ewentualne dokonanie przez Zamawiającego wyboru najkorzystniejszej oferty łączyłoby się z naruszeniem podstawowych zasad postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyrażonych w przepisach ustawy Pzp. W konsekwencji należy uznać zasadnym, iż w przypadku dalszej kontynuacji procesu udzielenia zamówienia zawarta w wyniku przeprowadzenia niniejszej procedury umowa, jako niezgodna z prawem, byłaby obarczona wadą nieważności w oparciu art. 8 ustawy Pzp w zw. z art. 58 § 1 KC.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający zmuszony jest do unieważnienia postępowania w oparciu o powołaną podstawę prawną. Opisane wyżej okoliczności faktyczne i prawne bezsprzecznie uzasadniają, iż unieważnienie postępowania na obecnym etapie jest konieczne, a także pomiędzy wadą, a niemożnością zawarcia ważnej umowy istnieje normalny związek przyczynowy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.