eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Pełnienie usług nadzoru autorskiego w zakresie objętym dok. proj. wraz z prawem opcji - "Budowa układów drogowych dla skomun. terenów o funkcjach mieszk. i usług. w mieście Katowice" - 3 cz.



Ogłoszenie z dnia 2022-12-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie usług nadzoru autorskiego w zakresie objętym dok. proj. wraz z prawem opcji - „Budowa układów drogowych dla skomun. terenów o funkcjach mieszk. i usług. w mieście Katowice” - 3 cz.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Katowickie Inwestycje S.A. (dawniej Katowicka Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna Sp. z o.o.) działające w imieniu i na rzecz Miasta Katowice

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240612757

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Porcelanowa 21

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-246

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniainwestycje@kisa.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowickieinwestycje.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Katowickie Inwestycje S.A. (dawniej Katowicka Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna Sp. z o.o.)

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 240612757

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Porcelanowa 21

1.11.4.) Miejscowość: Katowice

1.11.5.) Kod pocztowy: 40-246

1.11.6.) Województwo: śląskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniainwestycje@kisa.katowice.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: www.katowickieinwestycje.pl

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Pełnienie usług nadzoru autorskiego w zakresie objętym dok. proj. wraz z prawem opcji - „Budowa układów drogowych dla skomun. terenów o funkcjach mieszk. i usług. w mieście Katowice” - 3 cz.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-60428856-829e-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00524309

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00017862/15/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.7 Pełnienie nadzoru autorskiego w 3 częściach

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu
środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem - Platformy Marketplanet znajdującej się pod adresem:
https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl/, zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu
sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 SWZ.
Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy
zakupowej. Instrukcja została zamieszona także bezpośrednio na ww. Platformie - https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu
komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
2) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje
przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Marketplanet znajdującej się pod adresem:
https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl
3) Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej:
a) Zamawiający zgodnie z art. 64 ustawy określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego, jako:
i. dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
ii. dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", w takim przypadku wymagany będzie oddzielny plik z
podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik z podpisem.
b) Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
i. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
ii. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
iii. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet
Explorer minimalnie wersja 10.0;
iv. Włączona obsługa JavaScript;
v. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
c) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: pdf., excel., doc., zip.
d) Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj:
i. Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania
UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.
ii. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Instytutu Miar.
4) Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy.
Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda
ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
5) Osoba wskazana do porozumiewania się z wykonawcami : Joanna Ziatyk.
6) Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
7) Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka Katowickie Inwestycje S.A. (dawniej Katowicka Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna Sp. z o.o.) z siedzibą w Katowicach (40-246) przy ul. Porcelanowa 21;
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się wykonawca skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
· pod adresem poczty elektronicznej: iod@kisa.katowice.pl,
· pisemnie na adres siedziby Administratora;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na: Pełnienie usług nadzoru autorskiego w zakresie objętym dokumentacją projektową wraz z prawem opcji w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa układów drogowych dla skomunikowania terenów o funkcjach mieszkaniowych i usługowych w mieście Katowice” - zamówienie udzielane w 3 częściach – nr sprawy: KISA/ZIR/TP/37/2022, prowadzonym w trybie podstawowym;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 1710 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
-na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
-na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych¹;
-na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO² ;
-prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pani/Panu:
-w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
-prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
-na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

¹ Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

² Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Do spraw nieuregulowanych w SWZ mają zastosowanie przepisy ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz.U z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm. ).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: KISA/ZIR/TP/37/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I - Pełnienie usług nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej pn.: „Układ komunikacyjny dla terenu budowy Nowego Muzeum Śląskiego, Międzynarodowego Centrum Kongresowego i siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach – etap II” oraz wykonanie usług objętych prawem opcji polegających na pełnieniu usług nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych w zakresie budowy ulicy Północnej.

Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego w zakresie objętym dokumentacją projektową przez projektantów posiadających uprawnienia do projektowania w specjalnościach drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, instalacyjną w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
1. Zakres zamówienia podstawowego dla Części I obejmuje:
1) Nadzór autorski nad realizacją inwestycji (w skrócie „NA”) Wykonawca będzie pełnił przez cały okres wykonywania robót budowlanych realizowanych w oparciu o dokumentację projektową i STWIORB, aż do końcowego odbioru robót budowlanych.
2) Nadzór autorski nad robotami budowlanymi będzie pełniony zgodnie z wymaganiami Ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku.
3) Zakres NA obejmuje w szczególności:
3.1. bieżącą kontrolę zgodności wykonywania robót budowlanych i/oraz montażu urządzeń i instalacji technologicznych z dokumentacją projektową;
3.2. udzielanie wyjaśnień odnośnie treści wykonanej dokumentacji technicznej, na każde żądanie Zamawiającego, oraz udzielanie wskazówek co do sposobu wykonania lub montażu zaprojektowanych elementów konstrukcji, urządzeń i instalacji;
3.3. uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji i zgłoszonych przez Kierownika Budowy i upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego, a nie będących wadą rozwiązania;
3.4. świadczenie innych usług zleconych przez Zamawiającego a dotyczących czynności nadzoru autorskiego i zagadnień związanych z odbiorem obiektów, urządzeń i instalacji;
3.5. zapoznanie się z pytaniami i odpowiedziami do przetargu na roboty budowlane,
3.6. niezwłocznego informowania Zamawiającego oraz Kierownika Budowy o wszelkich dostrzeżonych błędach w toku realizacji robót, w szczególności o powstałych w trakcie budowy rozbieżnościach wykonanych robót z Projektem,
3.7. opiniowania lub uzgadniania możliwości wprowadzenia zmian materiałowych, konstrukcyjnych, technicznych lub technologicznych, nieodstępujących w sposób istotny od zatwierdzonych projektów lub warunków zezwalających na realizację inwestycji drogowej,
3.8. informowania Zamawiającego w przypadku stwierdzenia istotnych wad projektu lub rażących błędów, które będą generować po stronie Zamawiającego dodatkowe wydatki finansowe z tytułu wystąpienia dodatkowych robót budowlanych.
3.9. Wykonywania czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania robót budowlanych,
w tym:
a) zapoznania się z dokumentacją projektową (zwaną w skrócie „Projekt”) stanowiącą załącznik do SIWZ,
b) dokonywania wpisów w dzienniku budowy,
c) dokonywania stosownych zapisów na rysunkach wchodzących w skład Projektu,
d) czuwanie, by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego z pozwoleniem na budowę;
e) dokonywania wyjaśnień przyjętych rozwiązań technicznych (materiałowych)
w Projekcie, które spowodowały wątpliwości w toku realizacji robót;
f) sporządzania dodatkowych szkiców lub rysunków uzupełniających do opisów uzupełniających objaśniających rozwiązania projektowe, jeśli Projekt nie wyjaśnia w dostatecznym stopniu rozwiązań technicznych oraz uzyskania wszelkich nie-zbędnych zgód, opinii w razie zaistnienia takiej konieczności,
g) dokonywania oceny produktów i wyrobów (do przewidywanego zabudowania) pod kątem zgodności z Projektem;
h) sporządzania oceny uzyskanych wyników poszczególnych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, normami i innymi obowiązującymi przepisami;
i) udział w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego lub Kierownika Budowy;
j) udziału w odbiorach częściowych, technicznych oraz w odbiorze końcowym inwestycji oraz badaniach materiałów i konstrukcji;
4) Wykonawca będzie pełnił nadzór autorski na każde wezwanie Zamawiającego (pocztą lub mailem). Miejscem pełnienia nadzoru autorskiego będzie teren budowy oraz inne miejsca wskazane przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem pkt 8.
5) Wykonawca zobowiązany jest oddelegować Projektanta na budowę najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od chwili wezwania, o którym mowa w pkt. 4) powyżej, o ile nie zostanie uzgodniony inny dłuższy termin.
6) Jeden nadzór autorski uwzględnia:
- przygotowanie materiałów do pełnienia nadzoru,
- czas przejazdu z siedziby jednostki projektowania lub – przy nadzorach zamiejscowych –
z miejscowości będącej siedzibą jednostki projektowania na budowę i z powrotem,
- czas pobytu na budowie w jednym dniu,
- załatwienie spraw związanych z nadzorem po powrocie (w szczególności rysunków, szkiców, opinii itp.).
7) Za jednorazowy pobyt uważa się pobyt każdego projektanta na terenie budowy w jednym dniu, niezależnie od czasu jego trwania.
8) Nadzór autorski zasadniczo będzie pełniony na terenie budowy. Za pobyt na budowie może być również uznane wykonywanie czynności nadzoru autorskiego poza terenem budowy, jeżeli wynika to z potrzeb realizacji inwestycji. W takich przypadkach za teren pełnienia nadzoru może być uznana siedziba zamawiającego, wykonawcy, dostawcy maszyn, urządzeń i wyposażenia itp., a udział projektanta traktuje się na równi z pobytem na budowie.
9) Podstawą wystawienia każdej faktury są RAPORTY wraz z wykazem wykonanych czynności w ramach NA, zawierające temat nadzoru i rozstrzygnięcie oraz kwotę należnego za dany okres wynagrodzenia Wykonawcy, podpisane przez inspektora nadzoru inwestorskiego z ramienia Pełnomocnika Zamawiającego tj. spółki Katowickie Inwestycje S.A.;

2. Zakres zamówienia objętego prawem opcji dla Części I Pełnienie usług nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej pn.: „Układ komunikacyjny dla terenu budowy Nowego Muzeum Śląskiego, Międzynarodowego Centrum Kongresowego i siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach – etap II” – w zakresie budowy ulicy Północnej - zakres zamówienia opisany w Sekcji 4.2.9. ogłoszenia

Szczegółowy zakres prac dla cz. I określają:
1) Pytania i odpowiedzi do przetargu na roboty budowlane zał. Nr 8
2) Formularz cenowy zał nr 1a, 1b, 1c
3) Projektowane postanowienia umowne zał. Nr 9
4) Dokumentacja projektowa udostępniona w ramach przetargu na roboty budowlane

4.2.6.) Główny kod CPV: 71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Pełnienie usług nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej pn.: „Układ komunikacyjny dla terenu budowy Nowego Muzeum Śląskiego, Międzynarodowego Centrum Kongresowego i siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach – etap II” – w zakresie budowy ulicy Północnej.
Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego w zakresie objętym dokumentacją projektową przez projektantów posiadających uprawnienia do projektowania w specjalnościach drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zamawiający w ramach Części I przedmiotowego postępowania przewiduje (maksymalnie do 6 miesięcy od daty zawarcia umowy podstawowej dla części I ) zastosowanie prawa opcji.
Zakres zamówienia objętego prawem opcji dla Części I:
1). Nadzór autorski nad realizacją inwestycji (w skrócie „NA”) Wykonawca będzie pełnił przez cały okres wykonywania robót budowlanych realizowanych w oparciu o dokumentację projektową i STWIORB, aż do końcowego odbioru robót budowlanych.
2) Nadzór autorski nad robotami budowlanymi będzie pełniony zgodnie z wymaganiami Ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku.
3) Zakres NA obejmuje w szczególności:
3.1. bieżącą kontrolę zgodności wykonywania robót budowlanych i/oraz montażu urządzeń i instalacji technologicznych z dokumentacją projektową;
3.2. udzielanie wyjaśnień odnośnie treści wykonanej dokumentacji technicznej, na każde żądanie Zamawiającego, oraz udzielanie wskazówek co do sposobu wykonania lub montażu zaprojektowanych elementów konstrukcji, urządzeń i instalacji;
3.3. uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji i zgłoszonych przez Kierownika Budowy i upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego, a nie będących wadą rozwiązania;
3.4. świadczenie innych usług zleconych przez Zamawiającego a dotyczących czynności nadzoru autorskiego i zagadnień związanych z odbiorem obiektów, urządzeń i instalacji;
3.5. zapoznanie się z pytaniami i odpowiedziami do przetargu na roboty budowlane,
3.6. niezwłocznego informowania Zamawiającego oraz Kierownika Budowy o wszelkich do-strzeżonych błędach w toku realizacji robót, w szczególności o powstałych w trakcie budo-wy rozbieżnościach wykonanych robót z Projektem,
3.7. opiniowania lub uzgadniania możliwości wprowadzenia zmian materiałowych, konstrukcyjnych, technicznych lub technologicznych, nieodstępujących w sposób istotny od zatwierdzonych projektów lub warunków zezwalających na realizację inwestycji drogowej,
3.8. informowania Zamawiającego w przypadku stwierdzenia istotnych wad projektu lub rażących błędów, które będą generować po stronie Zamawiającego dodatkowe wydatki finansowe z tytułu wystąpienia dodatkowych robót budowlanych.

Ciąg dalszy zakresu zamówienia objętego prawem opcji dla cz. I znajduje się w Sekcji IX ogłoszenia w pkt. 4

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II - Pełnienie usług nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej pn.: „Przebudowa ulicy Mickiewicza
w Katowicach warz z zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną – etapII” .

Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego w zakresie objętym dokumentacją projektową przez projektantów posiadających uprawnienia do projektowania w specjalnościach drogowej, mostowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zakres zamówienia podstawowego dla Części II obejmuje wykonanie:
1) Nadzór autorski nad realizacją inwestycji (w skrócie „NA”) Wykonawca będzie pełnił przez cały okres wykonywania robót budowlanych realizowanych w oparciu o dokumentację projektową i STWIORB, aż do końcowego odbioru robót budowlanych.
2) Nadzór autorski nad robotami budowlanymi będzie pełniony zgodnie z wymaganiami Ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku.
3) Zakres NA obejmuje w szczególności:
3.1. bieżącą kontrolę zgodności wykonywania robót budowlanych i/oraz montażu urządzeń i instalacji technologicznych z dokumentacją projektową;
3.2. udzielanie wyjaśnień odnośnie treści wykonanej dokumentacji technicznej, na każde żądanie Zamawiającego, oraz udzielanie wskazówek co do sposobu wykonania lub montażu zaprojektowanych elementów konstrukcji, urządzeń i instalacji;
3.3. uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji i zgłoszonych przez Kierownika Budowy i upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego, a nie będących wadą rozwiązania;
3.4. świadczenie innych usług zleconych przez Zamawiającego a dotyczących czynności nadzoru autorskiego i zagadnień związanych z odbiorem obiektów, urządzeń i instalacji;
3.5. zapoznanie się z pytaniami i odpowiedziami do przetargu na roboty budowlane,
3.6. niezwłocznego informowania Zamawiającego oraz Kierownika Budowy o wszelkich do-strzeżonych błędach w toku realizacji robót, w szczególności o powstałych w trakcie budo-wy rozbieżnościach wykonanych robót z Projektem,
3.7. opiniowania lub uzgadniania możliwości wprowadzenia zmian materiałowych, konstrukcyjnych, technicznych lub technologicznych, nieodstępujących w sposób istotny od zatwierdzonych projektów lub warunków zezwalających na realizację inwestycji drogowej,
3.8. informowania Zamawiającego w przypadku stwierdzenia istotnych wad projektu lub rażących błędów, które będą generować po stronie Zamawiającego dodatkowe wydatki finansowe z tytułu wystąpienia dodatkowych robót budowlanych.
3.9. Wykonywania czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania robót budowlanych,
w tym:
a. zapoznania się z dokumentacją projektową (zwaną w skrócie „Projekt”) stanowiącą załącznik do SIWZ,
b. dokonywania wpisów w dzienniku budowy,
c. dokonywania stosownych zapisów na rysunkach wchodzących w skład Projektu,
d. czuwanie, by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego z pozwoleniem na budowę;
e. dokonywania wyjaśnień przyjętych rozwiązań technicznych (materiałowych)
w Projekcie, które spowodowały wątpliwości w toku realizacji robót;
f. sporządzania dodatkowych szkiców lub rysunków uzupełniających do opisów uzupełniających objaśniających rozwiązania projektowe, jeśli Projekt nie wyjaśnia w dostatecznym stopniu rozwiązań technicznych oraz uzyskania wszelkich niezbędnych zgód, opinii w razie zaistnienia takiej konieczności,
g. dokonywania oceny produktów i wyrobów (do przewidywanego zabudowania) pod kątem zgodności z Projektem;
h. sporządzania oceny uzyskanych wyników poszczególnych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, normami i innymi obowiązującymi przepisami;
i. udział w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego lub Kierownika Budowy;
j. udziału w odbiorach częściowych, technicznych oraz w odbiorze końcowym inwestycji oraz badaniach materiałów i konstrukcji;
4) Wykonawca będzie pełnił nadzór autorski na każde wezwanie Zamawiającego (pocztą lub mailem). Miejscem pełnienia nadzoru autorskiego będzie teren budowy oraz inne miejsca wskazane przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem pkt 8.
5) Wykonawca zobowiązany jest oddelegować Projektanta na budowę najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od chwili wezwania, o którym mowa w pkt. 4) powyżej, o ile nie zostanie uzgodniony inny dłuższy termin.
6) Jeden nadzór autorski uwzględnia:
- przygotowanie materiałów do pełnienia nadzoru,
- czas przejazdu z siedziby jednostki projektowania lub przy nadzorach zamiejscowych z miejscowości będącej siedzibą jednostki projektowania na budowę i z powrotem,
- czas pobytu na budowie w jednym dniu,
- załatwienie spraw związanych z nadzorem po powrocie (w szczególności rysunków, szkiców, opinii itp.).
7) Za jednorazowy pobyt uważa się pobyt każdego projektanta na terenie budowy w jednym dniu, niezależnie od czasu jego trwania.
8) Nadzór autorski zasadniczo będzie pełniony na terenie budowy. Za pobyt na budowie może być również uznane wykonywanie czynności nadzoru autorskiego poza terenem budowy, jeżeli wynika to z potrzeb realizacji inwestycji. W takich przypadkach za teren pełnienia nadzoru może być uznana siedziba zamawiającego, wykonawcy, dostawcy maszyn, urządzeń i wyposażenia itp., a udział projektanta traktuje się na równi z pobytem na budowie.
9) Podstawą wystawienia każdej faktury są RAPORTY wraz z wykazem wykonanych czynności w ramach NA, zawierające temat nadzoru i rozstrzygnięcie oraz kwotę należnego za dany okres wynagrodzenia Wykonawcy, podpisane przez inspektora nadzoru inwestorskiego z ramienia Pełnomocnika Zamawiającego tj. Spółki Katowickie Inwestycje S.A.

Szczegółowy zakres prac dla cz. II określają:
1) Pytania i odpowiedzi do przetargu na roboty budowlane zał. Nr 8
2) Formularz cenowy zał nr 1a, 1b, 1c
3) Projektowane postanowienia umowne zał. Nr 9
4) Dokumentacja projektowa udostępniona w ramach przetargu na roboty budowlane

4.2.6.) Główny kod CPV: 71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część III - Pełnienie usług nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej pn.: „Budowa układu drogowego w rejonie ul. Tysiąclecia 88 b”.

Wykonawca zobowiązany jest do pełnienia nadzoru autorskiego w zakresie objętym dokumentacją projektową przez projektantów posiadających uprawnienia do projektowania w specjalnościach drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, Instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Zakres zamówienia podstawowego dla Części III obejmuje wykonanie:
1). Nadzór autorski nad realizacją inwestycji (w skrócie „NA”) Wykonawca będzie pełnił przez cały okres wykonywania robót budowlanych realizowanych w oparciu o dokumentację projektową i STWIORB, aż do końcowego odbioru robót budowlanych.
2). Nadzór autorski nad robotami budowlanymi będzie pełniony zgodnie z wymaganiami Ustawy Prawo Budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku.
3). Zakres NA obejmuje w szczególności:
3.1. bieżącą kontrolę zgodności wykonywania robót budowlanych i/oraz montażu urządzeń i instalacji technologicznych z dokumentacją projektową;
3.2. udzielanie wyjaśnień odnośnie treści wykonanej dokumentacji technicznej, na każde żądanie Zamawiającego, oraz udzielanie wskazówek co do sposobu wykonania lub montażu zaprojektowanych elementów konstrukcji, urządzeń i instalacji;
3.3.uzgadnianie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji i zgłoszonych przez Kierownika Budowy i upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego, a nie będących wadą rozwiązania;
3.4.świadczenie innych usług zleconych przez Zamawiającego a dotyczących czynności nadzoru autorskiego i zagadnień związanych z odbiorem obiektów, urządzeń i instalacji;
3.5. zapoznanie się z pytaniami i odpowiedziami do przetargu na roboty budowlane,
3.6. niezwłocznego informowania Zamawiającego oraz Kierownika Budowy o wszelkich do-strzeżonych błędach w toku realizacji robót, w szczególności o powstałych w trakcie budo-wy rozbieżnościach wykonanych robót z Projektem,
3.7. opiniowania lub uzgadniania możliwości wprowadzenia zmian materiałowych, konstrukcyjnych, technicznych lub technologicznych, nieodstępujących w sposób istotny od zatwierdzonych projektów lub warunków zezwalających na realizację inwestycji drogowej,
3.8. informowania Zamawiającego w przypadku stwierdzenia istotnych wad projektu lub rażących błędów, które będą generować po stronie Zamawiającego dodatkowe wydatki finansowe z tytułu wystąpienia dodatkowych robót budowlanych.
3.9. Wykonywania czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania robót budowlanych,
w tym:
a) zapoznania się z dokumentacją projektową (zwaną w skrócie „Projekt”) stanowiącą załącznik do SIWZ,
b) dokonywania wpisów w dzienniku budowy,
c) dokonywania stosownych zapisów na rysunkach wchodzących w skład Projektu,
d) czuwanie, by zakres wprowadzonych zmian nie spowodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego z pozwoleniem na budowę;
e) dokonywania wyjaśnień przyjętych rozwiązań technicznych (materiałowych)
w Projekcie, które spowodowały wątpliwości w toku realizacji robót;
f) sporządzania dodatkowych szkiców lub rysunków uzupełniających do opisów uzupełniających objaśniających rozwiązania projektowe, jeśli Projekt nie wyjaśnienie w dostatecznym stopniu rozwiązań technicznych oraz uzyskania wszelkich niezbędnych zgód, opinii w razie zaistnienia takiej konieczności,
g) dokonywania oceny produktów i wyrobów (do przewidywanego zabudowania) pod kątem zgodności z Projektem;
h) sporządzania oceny uzyskanych wyników poszczególnych badań materiałów i konstrukcji w zakresie zgodności z rozwiązaniami projektowymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, normami i innymi obowiązującymi przepisami;
i) udział w komisjach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego lub Kierownika Budowy;
j) udziału w odbiorach częściowych, technicznych oraz w odbiorze końcowym inwestycji oraz badaniach materiałów i konstrukcji;
4) Wykonawca będzie pełnił nadzór autorski na każde wezwanie Zamawiającego (pocztą lub mailem). Miejscem pełnienia nadzoru autorskiego będzie teren budowy oraz inne miejsca wskazane przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem pkt 8.
5) Wykonawca zobowiązany jest oddelegować Projektanta na budowę najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych od chwili wezwania, o którym mowa w pkt. 4) powyżej, o ile nie zostanie uzgodniony inny dłuższy termin.
6) Jeden nadzór autorski uwzględnia:
- przygotowanie materiałów do pełnienia nadzoru,
- czas przejazdu z siedziby jednostki projektowania lub – przy nadzorach zamiejscowych z miejscowości będącej siedzibą jednostki projektowania na budowę i z powrotem,
- czas pobytu na budowie w jednym dniu,
- załatwienie spraw związanych z nadzorem po powrocie (w szczególności rysunków, szkiców, opinii itp.).
7) Za jednorazowy pobyt uważa się pobyt każdego projektanta na terenie budowy w jednym dniu, niezależnie od czasu jego trwania.
8) Nadzór autorski zasadniczo będzie pełniony na terenie budowy. Za pobyt na budowie może być również uznane wykonywanie czynności nadzoru autorskiego poza terenem budowy, jeżeli wynika to z potrzeb realizacji inwestycji. W takich przypadkach za teren pełnienia nadzoru może być uznana siedziba zamawiającego, wykonawcy, dostawcy maszyn, urządzeń i wyposażenia itp., a udział projektanta traktuje się na równi z pobytem na budowie.
9) Podstawą wystawienia każdej faktury są RAPORTY wraz z wykazem wykonanych czynności w ramach NA, zawierające temat nadzoru i rozstrzygnięcie oraz kwotę należnego za dany okres wynagrodzenia Wykonawcy, podpisane przez inspektora nadzoru inwestorskiego z ramienia Pełnomocnika Zamawiającego tj. spółki Katowickie Inwestycje S.A.

Szczegółowy zakres prac dla cz. III określają:
1) Pytania i odpowiedzi do przetargu na roboty budowlane zał. Nr 8
2) Formularz cenowy zał nr 1a, 1b, 1c
3) Projektowane postanowienia umowne zał. Nr 9
4) Dokumentacja projektowa udostępniona w ramach przetargu na roboty budowlane

4.2.6.) Główny kod CPV: 71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy będący osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej, a także wykonawcy ci występujący wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum), o ile spełniają warunki określone w ustawie oraz w niniejszej specyfikacji.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
- taki warunek nie wynika z odrębnych przepisów.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli:
1. wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługę w zakresie pełnienia nadzoru autorskiego :
Dla części I:
- jedną usługę w zakresie pełnienia nadzoru (przez „nadzór” rozumie się usługi nadzoru autorskiego w rozumieniu Prawa Budowlanego), nad realizacją przedsięwzięcia obejmującego budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej jezdni wraz z infrastrukturą towarzyszącą;
Dla części II:
- jedną usługę w zakresie pełnienia nadzoru (przez „nadzór” rozumie się usługi nadzoru autorskiego w rozumieniu Prawa Budowlanego), nad realizacją przedsięwzięcia obejmującego: budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej jezdni wraz z infrastrukturą towarzyszącą i obiektem mostowym;
Dla części III:
- jedną usługę w zakresie pełnienia nadzoru (przez „nadzór” rozumie się usługi nadzoru autorskiego w rozumieniu Prawa Budowlanego), nad realizacją przedsięwzięcia obejmującego:
budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej jezdni wraz z infrastrukturą towarzyszącą;

Uwaga 1 - W przypadku gdy Wykonawca nabył doświadczenie przy realizacji zamówienia jako członek konsorcjum, to winien wykazać, że bezpośrednio wykonywał tę część zamówienia, która będzie odpowiadała zakresowi określonemu przez zamawiającego na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
Uwaga 2 - W przypadku, gdy zakres usług będzie stanowił część usług o szerszym zakresie, Wykonawca zobowiązany jest w Wykazie wykonanych usług wyodrębnić rodzajowo usługę.
Uwaga 3 - Wykonawca, składający ofertę na część I i część III powinien wykazać, że wykonał co najmniej jedną usługę pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia obejmującego budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej jezdni wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

Wykonawca, składający ofertę na część I i część II lub część II i część III lub na wszystkie trzy części powinien wykazać, że wykonał co najmniej:
- jedną usługę pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia obejmującego budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej jezdni wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz
- jedną usługę w zakresie pełnienia nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia obejmującego: budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej jezdni wraz z infrastrukturą towarzyszącą i obiektem mostowym.
2. dysponuje lub będzie dysponować osobami posiadającymi niżej określone kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie oraz wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia publicznego tj:
Dla Części I:
1) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej, bez ograniczeń;
2) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej – inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych i instalacji sanitarnych;
Uwaga: Zamawiający dopuszcza, że na potwierdzenie spełniania warunku (2) opisanego wyżej, wykonawca wskaże dwie osoby: jedną posiadająca uprawnienia w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych, bez ograniczeń, a drugą w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji sanitarnych, bez ograniczeń.

3) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej – inżynieryjnej w zakresie instalacji elektrycznych.
4) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościach telekomunikacyjnej, bez ograniczeń. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w telekomunikacji przewodowej, bez ograniczeń.

Dla Część II:
1) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogo-wej, bez ograniczeń.
2) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności mostowej, bez ograniczeń.
3) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej – inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych i instalacji sanitarnych.
Uwaga: Zamawiający dopuszcza, że na potwierdzenie spełniania warunku (3) opisanego wyżej, wykonawca wskaże dwie osoby: jedną posiadająca uprawnienia w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych, bez ograniczeń, a drugą w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji sanitarnych, bez ograniczeń.

4) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej – inżynieryjnej w zakresie instalacji elektrycznych.
5) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności telekomunikacyjnej, bez ograniczeń. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w telekomunikacji przewodowej, bez ograniczeń.
Dla Części III:
1) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej, bez ograniczeń.
2) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej – inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych i instalacji sanitarnych.
Uwaga: Zamawiający dopuszcza, że na potwierdzenie spełniania warunku (2) opisanego wyżej, wykonawca wskaże dwie osoby: jedną posiadająca uprawnienia w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych, bez ograniczeń, a drugą w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji sanitarnych, bez ograniczeń.
Uwaga 1 - Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobę (w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych uprawnień budowlanych oraz kwalifikacji i doświadczenia).

3) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
bez ograniczeń. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej – inżynieryjnej w zakresie instalacji elektrycznych.
4) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościach telekomunikacyjnej, bez ograniczeń. W przypadku, gdy wskazana osoba będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w telekomunikacji przewodowej, bez ograniczeń.
Uwaga 1
Jeśli Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, zamawiający dopuszcza możliwość wykazania się tymi samymi osobami posiadającymi określone kwalifikacje zawodowe.
Uwaga 2
W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, w tym na część II, musi dysponować osobami jak dla części o wyższych wymaganiach tj. jak dla części II.

Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobę (w przypadku posiadania przez nią kilku rodzajów wymaganych uprawnień budowlanych oraz kwalifikacji i doświadczenia).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych
środków dowodowych – dla każdej części.
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta
została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia,
następujących podmiotowych środków dowodowych:
1. Podmiotowe środki dowodowe w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania:
- oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu załączonym do oferty, że nie podlega wykluczeniu z
postępowania w zakresie podstaw określonych w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ustawy z dnia 13
kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego.
Zamawiający wymaga od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych
środków dowodowych, o których mowa w rozdziale II pkt 10.1 SWZ dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą
wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz
podmiotowych środków dowodowych – dla każdej części.
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta
została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia,
następujących podmiotowych środków dowodowych:
Podmiotowe środki dowodowe, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, wymagane od wykonawcy obejmują:
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich
3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi
zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się
lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –
oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne
dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy- załącznik nr 5 do
SWZ;
b)wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6 do SWZ.
Dodatkowo na wykazie osób należy podać doświadczenie, które Wykonawca wskazał w druku oferty celem otrzymania punktów za
dodatkowe doświadczenie osoby oceniane w kryterium oceny ofert.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia
publicznego
b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
2. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
· W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia składa każdy z
wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w
jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
· Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący
uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie (załącznik nr 4), z którego wynika, które roboty budowlane,
dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy
· Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy
wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są
zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie załącznik nr 4), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi
wykonają poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym, w projektowanych postanowieniach umownych, stanowiącym
Załącznik nr 9 do SWZ.
2) Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-20 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://kisakatowice.ezamawiajacy.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-20 08:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-02-18

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zamówienie jest udzielane w imieniu i na rzecz Miasta Katowice (adres: ul. Młyńska 4, 40-098 Katowice) przez
Katowickie Inwestycje S.A. (dawniej Katowicka Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna Sp. z o.o.)
2. Zamawiający wykluczy z postępowania wykonawców wobec, których zachodzą podstawy wykluczenia, o których mowa w
art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o
szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego, opisane w rozdziale II podrozdziale 7 SWZ.
3. Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady - Zamawiający wymaga, aby okres gwarancji jakości za wykonanie usługi
wynosił 24 miesięce od daty odbioru wykonanego przedmiotu zamówienia. Ponadto Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi za wady był równy okresowi gwarancji jakości.

4. cd - zakres zamówienia objętego prawem opcji dla cz. I
3.9. Wyk. czynności niezb. do prawidł. wyk. robót bud., w tym:
a) zapoznania się z dok. proj. (zwaną w skrócie „Projekt”) stanowiącą załącznik do SIWZ,
b) dok. wpisów w dzienniku bud.
c) dok. stosownych zap. na rys. wchodz. w skład Proj.,
d) czuwanie, by zakres wprow. zmian nie spowod. istot. zmiany zatw. proj. bud. z pozw. na budowę;
e) dok. wyjaśnień przyj. rozwiązań tech. (mater.) w Proj., które spowod. wątpli.w toku realiz. robót;
f) sporządzania dodat. szkic. lub rys. uzupeł. do opisów uzupeł. objaś. rozw. proj., jeśli Proj. nie wyjaśnia w dost. stopniu roz. techn. oraz uzyskania wszelkich niezb. zgód, opinii ,
g) dok. oceny produktów i wyrobów (do przewidywanego zabudowania) pod kątem zgodności z Proj. ;
h) sporz. oceny uzys. wyników poszcz. badań mat. kon. w zakresie zgodności z rozw. proj., spec. tech. wyk. i odb. robót, normami i obow. przepis.;
i) udział w komisjach i naradach tech. orga. przez Zam. lub Kier. Bud;
j) udziału w odb. częśc., tech. oraz w odb. końcowym inwest. oraz bad. mat. i konstr.;
4) Wyk. będzie pełnił nadzór autorski na każde wezwanie Zam. (pocztą lub mailem). Miejscem pełnienia nadzoru autorskiego będzie teren budowy oraz inne miejsca wskazane przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem pkt 8.
5) Wyk. zob. jest oddel. Proj. na bud. najp. w ciągu 2 dni rob. od chwili wez., (pkt. 4) powyżej, o ile nie zost. uzgod. inny dłuższy termin.
6) Jeden nadzór aut. uwzględnia:
- przyg. mat. do peł. nadzoru,
- czas przejazdu z siedziby jednostki projektowania lub – przy nadzorach zamiejscowych –
z miejscowości będącej siedzibą jednostki projektowania na budowę i z powrotem,
- czas pobytu na budowie w jednym dniu,
- załatwienie spraw związanych z nadzorem po powrocie (w szczególności rysunków, szkiców, opinii itp.).
7) Za jednorazowy pobyt uważa się pobyt każdego projektanta na terenie budowy w jednym dniu, niezależnie od czasu jego trwania.
8) Nadzór autorski będzie pełniony na ter. bud.. Za pobyt na budowie może być również uznane wyk. czynności nadz. autor. poza terenem budowy, jeżeli wynika to z potrzeb real. inwest. W takich przyp. za teren pełnienia nadzoru może być uznana siedziba zam., wyk., dost. maszyn, urządzeń i wyposażenia itp., a udział proj. traktuje się na równi z pob. na bud.
9) Podst. wyst. fak. są RAPORTY wraz z wyk. wyk. czynności w ramach NA, zawierające temat nadzoru i rozstrz. oraz kwotę należnego za dany okres wyn. Wyk. podpisane przez ins. nadzoru inwest. ;
1. W przypadku, gdy Zamawiający powierzy Wykonawcy pełnienie usługi nadzoru autorskiego podczas realizacji robót budowlanych realizowanych na podstawie dokumentacji projektowej budowy ulicy Północnej, wówczas Zamawiający zapłaci wynagrodzenie z tego tytułu w kwocie podanej przez Wykonawcę w ofercie (załącznik nr 1a formularz cenowy).
2. Termin wykonania zakresu objętego prawem opcji: od daty zobowiązania wykonawcy przez Zamawiającego do dnia odbioru końcowego robót wykonanych na podstawie dokumentacji projektowej budowy ulicy Północnej lub terminu wykonania zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.