eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Będzino › Remont dróg na terenie gminy Będzino



Ogłoszenie z dnia 2023-11-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Remont dróg na terenie gminy Będzino

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA BĘDZINO

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920529

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: 19

1.4.2.) Miejscowość: Będzino

1.4.3.) Kod pocztowy: 76-037

1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.4.7.) Numer telefonu: 943162530

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@bedzino.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.bedzino.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00511867

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-11-24

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00502771

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana Umowy dopuszczalna będzie w granicach wyznaczonych przepisami ustawy Prawo Zamówień Publicznych, w tym art. 455 ustawy Prawo Zamówień Publicznych lub w zakresie i na warunkach określonych w niniejszej Umowie.
2. Zamawiający, zgodnie z treścią art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy w następujących przypadkach:
2.1. zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie nie podlega kwota netto,
2.2. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
2.3. istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie
publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
2.4. konieczności zmiany zakresu Przedmiotu Zamówienia i/lub zmiany terminu realizacji umowy w sytuacji wystąpienia
okoliczności, których zamawiający nie mógł przewidzieć przed wszczęciem niniejszego postępowania, a wystąpienie których
uniemożliwiło terminową lub prawidłową realizację zamówienia, w szczególności polegających na:
2.4.1. pojawieniu się niemożliwych wcześniej do przewidzenia przeszkód technicznych, archeologicznych lub terenowych
podczas prowadzonych robót tj. np. wykopalisk archeologicznych, wystąpieniu kolizji z niezinwentaryzowaną infrastrukturą
podziemną lub innymi obiektami,
2.4.2. wystąpieniu istotnych błędów projektowych skutkujących koniecznością zmiany terminu realizacji umowy i / lub zmiany zakresu zamówienia,
2.4.3. konieczności uzyskania dodatkowych danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów,
2.4.4. zaistnieniu przeszkód spowodowanych siłą wyższą, tj. zdarzeniem zewnętrznym, niemożliwym do przewidzenia, (co
obejmuje również nikłe prawdopodobieństwo jego zajścia w danej sytuacji) i niemożliwym do zapobieżenia. Strony za
okoliczności siły wyższej uznają: powódź, trzęsienie ziemi, działania wojenne lub ogłoszenie stanu wojennego, strajk
ogólnokrajowy lub ogłoszony stan klęski żywiołowej, lub stan epidemii,
2.4.5. zaistnieniu przeszkód spowodowanych m.in. siłami natury lub braku możliwości prowadzenia robót na skutek
obiektywnych warunków klimatycznych, w tym wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających
lub bardzo utrudniających prowadzenie robót (np. intensywne opady śniegu, deszczu, temperatura poniżej – 5oC) w okresie ich występowania i mających wpływ na termin wykonania,
2.4.6. wstrzymania robót przez zamawiającego lub przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za
które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności,
2.4.7. wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
2.4.8. niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentach przekazanych przez zamawiającego
lub pojawienia się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie czasu realizacji
inwestycji lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
2.4.9. konieczności wykonania robót zamiennych i/lub dodatkowych w stosunku do przewidzianych dokumentacją posiadaną przez zamawiającego, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z
zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy;
– w przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń powyżej wymienionych, termin realizacji przedmiotu umowy może
ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie
dłużej jednak, niż o okres trwania tych okoliczności lub termin technicznie uzasadniony. Pozostałe zmiany w projekcie
umowy.

Po zmianie:
1.Zamawiający przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, możliwość dokonywania zmian postanowień niniejszej umowy, w zakresie:
1)zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, z tym zastrzeżeniem, że wartość netto wynagrodzenia wykonawcy nie zmieni się, a wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów;
2)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;
3)istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
4)zmiany zakresu/sposobu realizacji świadczenia, w przypadku odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych związanych z istnieniem niezinwentaryzowanych podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub obiektów budowlanych skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych.
2.Podstawą dokonania zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 2, będzie potwierdzenie w dokumentacji budowy, przez Inspektora Nadzoru, wystąpienia opisanych okoliczności uzasadniających wstrzymanie robót, z określeniem okresu wstrzymania robót wpływającego na zmianę terminu i sporządzenie protokołu konieczności – zatwierdzonego przez zamawiającego.
3.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących Podwykonawców, o których mowa w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli nastąpi zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 57 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
4.Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących osób, którymi dysponuje Wykonawca na zasadach innych niż określone w ust.3. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać osoby do realizacji zamówienia posiadające kwalifikacje nie niższe niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
5.Zamawiający może wyrazić zgodę na wykonanie w trakcie realizacji przedmiotu umowy robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, jednakże w zakresie nie wykraczającym poza realną potrzebę ich wykonania.

Cd. pozostałych zmiany w projekcie umowy

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-12-06 10:00

Po zmianie:
2023-12-07 10:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-12-06 10:15

Po zmianie:
2023-12-07 10:15

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2024-01-04

Po zmianie:
2024-01-05

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.