eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żabno › Dostawa niezbędnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych w związku z realizacją zadania dot. zwiększenia liczby miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w istniejących żłobkach w Łęgu Tarnowskim i Żabnie



Ogłoszenie z dnia 2023-11-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa niezbędnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych w związku z realizacją zadania dot. zwiększenia liczby miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w istniejących żłobkach w Łęgu Tarnowskim i Żabnie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żabno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000529137

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ul. Władysława Jagiełły 1

1.5.2.) Miejscowość: Żabno

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-240

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@zabno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3172b7f3-77e2-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa niezbędnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych w związku z realizacją zadania dot. zwiększenia liczby miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w istniejących żłobkach w Łęgu Tarnowskim i Żabnie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3172b7f3-77e2-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00507704

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00052751/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 Dostawa niezbędnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych w związku z realizacją zadania dot. zwiększenia liczby miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w istniejących żłobkach w Łęgu Tarnowskim i Żabnie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

9) Zamówienie realizowane jest w ramach programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 "MALUCH+" 2022 - 2029

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00471361

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RG.271.45.23

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 177709,01 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Zamówienie obejmuje dostawę wyposażenia oraz pomocy dydaktycznych do żłobka w Łęgu Tarnowskim oraz żłobka w Żabnie a następnie wykonanie ich montażu i uruchomienia.
2) Przedmiot Zamówienia został podzielony na 2 części:
1. Część 1 pn. „Dostawa niezbędnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych w związku z realizacją zadania dot. zwiększenie liczby miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w istniejącej instytucji żłobka pod adresem: 33-131 Łęg Tarnowski, ul. Zborowskiego 37 o 16 nowych miejsc.”, której szczegółowy opis i zakres określają:
a) Formularze asortymentowo - cenowe – Załącznik nr 4.1, do SWZ (w skład którego wchodzą dwa odrębne formularze opisujące wyposażenie),
b) Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Część 2 pn. „Dostawa niezbędnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych w związku z realizacją zadania dot. zwiększenie liczby miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w istniejącej instytucji żłobka pod adresem:33-240 Żabno, ul. Władysława Jagiełły 12 o 8 nowych miejsc.”, której szczegółowy opis i zakres określają:
a) Formularze asortymentowo - cenowe – Załącznik nr 4.2, do SWZ (w skład którego wchodzą dwa odrębne formularze opisujące wyposażenie),
b) Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 5do SWZ.
3) Dostarczane wyposażenie oraz pomoce dydaktyczne muszą posiadać odpowiednie certyfikaty i atesty potwierdzające zgodność z normami, atesty, oraz karty gwarancyjne.
4) W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia, montażu oraz uruchomienia dostarczonego wyposażenia dotyczącego:
1. Części 1 zamówienia – do Żłobka w Łęgu Tarnowskim, pod adresem ul. Zborowskiego 37, 33-131 Łęg Tarnowski, gm. Żabno
2. Części 2 zamówienia – do Żłobka w Żabnie, pod adresem ul. Władysława Jagiełły 12, 33-240 Żabno, gm. Żabno
5) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację przedmiotu zamówienia, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia zgodnie z opisem zawartym w załącznikach szczegółowo opisujących daną część przedmiotu zamówienia.
6) Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie i zamontowanie tablicy informacyjnej potwierdzającej dofinansowanie – odpowiednio części 1 i 2 zamówienia (wzory tablic przekaże Zamawiający)
Uwagi końcowe dotyczące części 1 i 2:
– Wykonawca wykona powierzone zamówienie w oparciu o opisujące przedmiot zamówienia, dokumenty zamówienia, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami,
– Wszystkie używane do realizacji przedmiotu zamówienia materiały musza posiadać wymagane atesty i certyfikaty, które należy przekazać Zamawiającemu przy odbiorze końcowym robót.
– W czasie wykonywania prac realizacyjnych przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna), konieczne do poniesienia, w celu prawidłowego wykonania zamówienia, poniesie Wykonawca.
– Należy zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami gdyż Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z realizowanym przedmiotem zamówienia, w okresie od daty rozpoczęcia jego wykonywania do daty jego końcowego odbioru,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Jeżeli wykonawca uzna to za konieczne, Zamawiający umożliwi dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, m.in. celem oszacowania kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry będą uznane za kryteria stosowane w celu oceny równoważności zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych w ust.1, pkt. 2) powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 37520000-9 - Zabawki

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

39161000-8 - Meble przedszkolne

4.5.5.) Wartość części: 78754,21 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Zamówienie obejmuje dostawę wyposażenia oraz pomocy dydaktycznych do żłobka w Łęgu Tarnowskim oraz żłobka w Żabnie a następnie wykonanie ich montażu i uruchomienia.
2) Przedmiot Zamówienia został podzielony na 2 części:
1. Część 1 pn. „Dostawa niezbędnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych w związku z realizacją zadania dot. zwiększenie liczby miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w istniejącej instytucji żłobka pod adresem: 33-131 Łęg Tarnowski, ul. Zborowskiego 37 o 16 nowych miejsc.”, której szczegółowy opis i zakres określają:
a) Formularze asortymentowo - cenowe – Załącznik nr 4.1, do SWZ (w skład którego wchodzą dwa odrębne formularze opisujące wyposażenie),
b) Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Część 2 pn. „Dostawa niezbędnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych w związku z realizacją zadania dot. zwiększenie liczby miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w istniejącej instytucji żłobka pod adresem:33-240 Żabno, ul. Władysława Jagiełły 12 o 8 nowych miejsc.”, której szczegółowy opis i zakres określają:
a) Formularze asortymentowo - cenowe – Załącznik nr 4.2, do SWZ (w skład którego wchodzą dwa odrębne formularze opisujące wyposażenie),
b) Projektowane postanowienia umowy – Załącznik nr 5do SWZ.
3) Dostarczane wyposażenie oraz pomoce dydaktyczne muszą posiadać odpowiednie certyfikaty i atesty potwierdzające zgodność z normami, atesty, oraz karty gwarancyjne.
4) W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia, montażu oraz uruchomienia dostarczonego wyposażenia dotyczącego:
1. Części 1 zamówienia – do Żłobka w Łęgu Tarnowskim, pod adresem ul. Zborowskiego 37, 33-131 Łęg Tarnowski, gm. Żabno
2. Części 2 zamówienia – do Żłobka w Żabnie, pod adresem ul. Władysława Jagiełły 12, 33-240 Żabno, gm. Żabno
5) Zamawiający oczekuje od Wykonawcy podania ceny za realizację przedmiotu zamówienia, jako ceny ryczałtowej, która obejmuje wykonanie wszystkich elementów zamówienia zgodnie z opisem zawartym w załącznikach szczegółowo opisujących daną część przedmiotu zamówienia.
6) Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie i zamontowanie tablicy informacyjnej potwierdzającej dofinansowanie – odpowiednio części 1 i 2 zamówienia (wzory tablic przekaże Zamawiający)
Uwagi końcowe dotyczące części 1 i 2:
– Wykonawca wykona powierzone zamówienie w oparciu o opisujące przedmiot zamówienia, dokumenty zamówienia, z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami,
– Wszystkie używane do realizacji przedmiotu zamówienia materiały musza posiadać wymagane atesty i certyfikaty, które należy przekazać Zamawiającemu przy odbiorze końcowym robót.
– W czasie wykonywania prac realizacyjnych przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie usuwał i składował wszelkie urządzenia pomocnicze we własnym zakresie i na własny koszt,
– Wszelkie inne koszty realizacji przedmiotu zamówienia (koszty mediów – energia elektryczna), konieczne do poniesienia, w celu prawidłowego wykonania zamówienia, poniesie Wykonawca.
– Należy zachować szczególną ostrożność i zminimalizować uciążliwości związane z prowadzonymi pracami gdyż Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z realizowanym przedmiotem zamówienia, w okresie od daty rozpoczęcia jego wykonywania do daty jego końcowego odbioru,
– Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zapoznanie się z dokumentami zamówienia. Jeżeli wykonawca uzna to za konieczne, Zamawiający umożliwi dokonanie wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu zamówienia, m.in. celem oszacowania kosztów i ryzyka wykonania zamówienia oraz uzyskanie wszelkich danych jakie mogą być niezbędne do rzetelnego przygotowania oferty,
– Jeżeli dokumenty zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od opisanych w dokumentach zamówienia, które traktować należy jako minimalne. W związku z powyższym materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Takie parametry będą uznane za kryteria stosowane w celu oceny równoważności zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia.
– Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych w ust.1, pkt. 2) powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 37520000-9 - Zabawki

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39162100-6 - Pomoce dydaktyczne

39161000-8 - Meble przedszkolne

31710000-6 - Sprzęt elektroniczny

4.5.5.) Wartość części: 98954,80 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 75685,59 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 324814,71 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 75685,59 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Moje Bambino Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7251933448

7.3.4) Miejscowość: Łódź

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 75685,59 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-15

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 91215,21 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 284115,24 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 91215,21 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Moje Bambino Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7251933448

7.3.4) Miejscowość: Łódź

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 91215,21 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-12-15

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.