eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bytom › Wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego i grubowarstwowego jezdni na terenie miasta Bytomia w 2023 r." - zamówienie z wolnej ręki



Ogłoszenie z dnia 2023-11-10

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego i grubowarstwowego jezdni na terenie miasta Bytomia w 2023 r.” – zamówienie z wolnej ręki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu

1.3.) Oddział zamawiającego: MZDIM Bytom

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240136989

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Smolenia 35

1.5.2.) Miejscowość: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzdim.bytom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego i grubowarstwowego jezdni na terenie miasta Bytomia w 2023 r.” – zamówienie z wolnej ręki

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ebb37f3b-62a1-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00488524

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00427955

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie faktyczne:
Udzielenie zamówienia stało się konieczne, gdyż środki finansowe przewidziane umową nr DNP.261.10.2023.TP2.RB z dnia 12.05.2023r., zostaną wykorzystane przed terminem zakończenia umowy oraz zostało przewidziane w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. Na tę okoliczność został sporządzony protokół konieczności opisujący zakres robót i potrzeby ich wykonania.
Zachodzi zatem konieczność przeprowadzenia postępowania celem zabezpieczenia ciągłości wykonywania robót polegających na oznakowaniu poziomym cienkowarstwowym i grubowarstwowym jezdni na terenie miasta Bytomia w 2023r.

Uzasadnienie prawne:
Zamawiający, zamierza przeprowadzić przedmiotowe postępowanie w trybie niekonkurencyjnym na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych. Możliwość udzielenia zamówień podobnych została przewidziana w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu nr DNP.260.10.2023.TP2.RB

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-7a7f4886-c3f1-11ed-9355-06954b8c6cb9

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DNP.260.35.2023.WR.RB

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie oznakowania poziomego odblaskowego, cienkowarstwowego jezdni farbą rozpuszczalnikową, oznakowania grubowarstwowego masami chemoutwardzalnymi z zastosowaniem mikrokuli na terenie miasta Bytomia w 2023 r.

2. Przedmiot zamówienia obejmuje następujące rodzaje robót:
1) odnowienie istniejącego oznakowania cienkowarstwowego ciągów drogowych, oddzielnych skrzyżowań, miejsc przejść dla pieszych, stanowisk postojowych itp. wg wskazań Zamawiającego,
2) wprowadzenie zamiany istniejącego oznakowania poziomego cienkowarstwowego
na oznakowanie poziome grubowarstwowe (linie segregacyjne, krawędziowe, znaki uzupełniające, strzałki, linie i znaki poprzeczne w tym m.in. przejścia dla pieszych
w kolorystyce biało-czerwonej wraz z dodatkowymi czerwonymi pasami (obwiedniami) wzdłuż dłuższych krawędzi przejścia o szerokości 25cm lub 50cm (po obu stronach przejścia).
3) wykonanie nowego oznakowania poziomego zgodnie z przekazywanymi przez Zamawiającego projektami organizacji ruchu,
4) odtwarzanie fragmentaryczne brakujących znaków poziomych usuniętych
w trakcie prowadzonych remontów cząstkowych jezdni,
5) wykonanie oznakowania powierzchni stanowisk postojowych w kolorze niebieskim, żółtym lub zielonym,
6) wykonanie oznakowania w rejonie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych w kolorze czerwonym,
7) wykonanie oznakowania tymczasowego w kolorze żółtym,
8) usuwanie oznakowania poziomego z jezdni poprzez frezowanie lub śrutowanie,
9) zamalowanie elementów oznakowania w kolorze szarym,
10) układanie kolorowych piktogramów termoplastycznych:
 znaków ostrzegawczych A o wymiarach: podstawa a=1,4m i wysokości h=2,5m,
 znaków zakazu B o wymiarach: oś mała a=1,6m i oś duża b=3,2m,
 znaków B-43 „30” lub „40” termoplastycznych o wymiarach 1,4 x 1,4m.
11) montaż punktowych elementów odblaskowych oraz uchylnych tablic U-24.

3. Wszystkie linie oraz napisy i symbole należy wykonać odblaskową farbą rozpuszczalnikową lub masami chemoutwardzalnymi odblaskowymi o następujących właściwościach:
 szybkoschnąca,
 kolor biały lub w zależności od konieczności zastosowania kolor niebieski, żółty lub zielony dla wypełnienia stanowisk postojowych - zastrzeżonych kopert, szary dla zamalowania elementów oznakowania, żółty dla oznakowania tymczasowego
i czerwony dla oznakowania przejść dla pieszych (w kolorystyce naprzemiennej
z kolorem białym) oraz przejazdów rowerowych,
 przystosowana do malowania jezdni z zastosowaniem mikrokuli.

4. Farby rozpuszczalnikowe, masy chemoutwardzalne, kolorowe piktogramy termoplastyczne, punktowe elementy odblaskowe oraz uchylne tablice U-24 muszą posiadać atest dopuszczający do stosowania w drogownictwie, wydany przez Instytut Badawczy Dróg
i Mostów lub inną upoważnioną jednostkę.

5. Ze względu na duże natężenia ruchu kołowego na głównych ciągach drogowych Zamawiający będzie wymagał, aby przeważający zakres robót był realizowany poza godzinami szczytu, tj. w godzinach popołudniowych i nocnych tj. między 18.00 a 5.00 oraz
w soboty i dni wolne od pracy. Zamawiający w uzasadnionych okolicznościach może zlecić wykonywanie robót w innych godzinach.

6. Frezowanie (na nawierzchniach asfaltowych) lub śrutowanie (na nawierzchniach asfaltowych
i brukowych / kamiennych) znaków poziomych będzie realizowane w sytuacjach wymagających wprowadzenia zmian w stałych i tymczasowych organizacjach ruchu, polegających na usunięciu starego i nałożeniu nowego oznakowania poziomego.

7. Wykonanie oznakowania tymczasowego w kolorze żółtym będzie realizowane w sytuacjach wymagających wprowadzenia zmian w organizacji ruchu.

8. Materiały pozyskane przez Wykonawcę w trakcie realizacji zamówienia stanowią jego własność i winny być przez niego zagospodarowane i / lub zutylizowane z zasadami zgodnymi z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz. U. 2022 poz. 699).

9. Podczas prowadzenia robót w pasie drogowym Wykonawca jest zobowiązany dokonać ich prawidłowego oznakowania, zgodne z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
i warunków ich umieszczania na drogach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2311 z późn. zm.). Wykonawca odpowiada za właściwe oznakowanie miejsca robót i ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo i wyrządzone szkody podczas wykonywanych robót na mieniu oraz w stosunku do osób trzecich.

10. Wykonawca zobowiązany będzie podjąć wykonanie nowego zlecenia w czasie nie dłuższym niż:
 1 dzień od dnia otrzymania zlecenia w przypadku oznakowania cienkowarstwowego,
 7 dni od dnia otrzymania zlecenia w przypadku oznakowania grubowarstwowego,
 14 dni od dnia otrzymania zlecenia w przypadku kolorowych piktogramów termoplastycznych, punktowych elementów odblaskowych oraz uchylnych tablic U-24.

11. Powyższy podział dotyczący okresu podjęcia działania od dnia otrzymania zlecenia nie będzie obowiązywał w przypadku wskazania przez osobę nadzorującą z ramienia MZDiM późniejszego terminu rozpoczęcia prac szczegółowo określonego w zleceniu.

12. Zakres robót do kalkulacji jednostkowych:
 oznakowanie miejsca robót (ustawienie oznakowania pionowego zabezpieczającego roboty)
 ręczne oczyszczenie szczotką lub sprężonym powietrzem jezdni w miejscach przewidzianych do malowania,
 wytyczenie linii i innych elementów oznakowania poziomego na jezdni,
 przygotowanie sprzętu, farby, masy chemoutwardzalnej, punktowych elementów odblaskowych, uchylnych tablic U-24, kolorowych piktogramów termoplastycznych: znaków z grupy A i B, w tym znaków B-43,
 frezowanie lub śrutowanie znaków poziomych urządzeniami przystosowanymi
do realizacji przedmiotowych robót (w wypadku wystąpienia konieczności dokonania korekt w stosunku do istniejącego oznakowania) ,
 malowanie znaków mechanicznie malowarką, układarką do mas chemoutwardzalnych,
 malowanie znaków mechaniczne z wykorzystaniem szablonów,
 aplikacja podkładu gruntującego pod piktogram w przypadku nawierzchni
nie asfaltowych,
 aplikacja znaku termoplastycznego na jezdni przy użyciu palnika gazowego,
 montaż punktowych elementów odblaskowych,
 montaż uchylnych tablic U-24,
 przenoszenie czasowego oznakowania (zabezpieczającego roboty) w miarę postępu robót.

13. Przyporządkowanie linii do poszczególnych pozycji w Przedmiarze robót.:

Poz. 1 P-1a, P-1b, P-1c, P-1d, P-1e, P-2a, P-2b, P-3a, P-3b, P-4, P-6, P-6a, P-7a, P-7b, P-7c, P-7d, P-21a , P-21b, wypełnienie powierzchni przejezdnych (mini-rond),

Poz. 2 P-10, P-11, P-12, P-13, P-14, P-25,

Poz. 3 P-8a, P-8b, P-8c, P-8d, P-8e, P-8f, P-8g, P-8h, P-8i, P-9a, P-9b,
P-15, P-16, P-17, P-18, P-19, P-20, P-22, P-23, P-24, P-26, P-27 napisy i symbole znaków pionowych w oznakowaniu poziomym,

Poz. 9 P-1a, P-1b, P-1c, P-1d, P-1e, P-2a, P-2b, P-3a, P-3b, P-4, P-6, P-6a, P-7a, P-7b, P-7c, P-7d, P-21a , P-21b, wypełnienie powierzchni przejezdnych (mini-rond),

Poz. 10 P-8a, P-8b, P-8c, P-8d, P-8e, P-8f, P-8g, P-8h, P-8i, P-9a, P-9b, P-10, P-11, P-12, P-13, P-14, P-15, P-16, P-17, P-18, P-19, P-20, P-22, P-23, P-24, P-25, P-26, P-27 napisy i symbole znaków pionowych w oznakowaniu poziomym.

14. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanową:
1) Załącznik nr 1.1. do INDPP - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR)
2) Załącznik nr 1.2. do INDPP – Przedmiar Robót
3) Załącznik nr 2 do INDPP – Projektowane postanowienia umowne

15. Zamawiający określa następujące okresy gwarancji:
1) dla oznakowania grubowarstwowego wymagany 36-miesięczny okres gwarancji
na wykonane roboty i zastosowane materiały, liczony od dnia końcowego odbioru robót (zgodnie z protokołem końcowym), przy czym wykonane oznakowanie winno zachować wymagane parametry do dnia pogwarancyjnego odbioru robót,

2) dla oznakowania cienkowarstwowego wymagany 1-miesięczny okres gwarancji
- liczonej od dnia protokolarnego odbioru końcowego, przy czym wykonane oznakowanie winno zachować wymagane parametry do dnia pogwarancyjnego odbioru robót. W odniesieniu do oznakowania poziomego na nawierzchniach brukowych okres gwarancji wynosi 1 miesiąc od dnia protokołu odbioru częściowego,

3) dla aplikowanych kolorowych piktogramów termoplastycznych wymagany 18-miesięczny okres gwarancji, a także dla punktowych elementów odblaskowych oraz uchylnych tablic U-24 liczonej od dnia protokolarnego odbioru końcowego, przy czym wykonane oznakowanie winno zachować wymagane parametry do dnia pogwarancyjnego odbioru robót.

16. Zamawiający wymaga dla oznakowania cienkowarstwowego minimalny poziom dziennej wydajności co najmniej 600 m2 na dobę (licząc od momentu przystąpienia do robót). Przy wyznaczaniu terminu realizacji zlecenia Zamawiający będzie przyjmował minimalny poziom dziennej wydajności. (przykład: przy zleceniu 2.400 m2 minimalny termin wykonania zlecenia to 4 dni).

17. Zamawiający wymaga posiadania w dyspozycji 3 brygad, w tym dla:

• oznakowanie cienkowarstwowe, w skład której wchodzą:

- 1 brygada co najmniej 3-osobowa malująca ciągi drogowe
- 1 brygada co najmniej 2-osobowa malująca przejścia dla pieszych i inne znaki poprzeczne, a także znaki uzupełniające i strzałki,
- 1 brygada co najmniej 2-osobowa malująca oznakowanie strefy płatnego parkowania (SPP) i miejsca zastrzeżone dla osób niepełnosprawnych,
Każda z osób powinna posiadać co najmniej roczne doświadczenie zawodowe polegające na wykonywaniu oznakowania poziomego cienkowarstwowego, odblaskowego na drogach publicznych.

18. Pozycja główna wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV):
45233221-4 malowanie nawierzchni;
34922100-7 oznakowanie drogowe.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233221-4 - Malowanie nawierzchi

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe DROGPOL Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 573-02-35-793

7.3.3) Ulica: ul. 3 Maja 39

7.3.4) Miejscowość: Poraj

7.3.5) Kod pocztowy: 42-360

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 77068,53 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.