eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lisia Góra › Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2022/2023

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2022/2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA LISIA GÓRA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660944

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 7

1.5.2.) Miejscowość: Lisia Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-140

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.7.) Numer telefonu: 146784678

1.5.8.) Numer faksu: 146784249

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@lisiagora.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lisiagora.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl, https://bip.malopolska.pl/uglisiagora,m,401946,2022.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2022/2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9bd98bd5-3b19-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00477500

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00006816/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2022/2023

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00361602/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: B.271.1.15.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2022/2023”
Rejon 1 – Kobierzyn, Łukowa , Śmigno, Pawęzów, Breń , Lisia Góra, Brzozówka
Orientacyjną sieć dróg przedstawia graficzny Załącznik nr 6 do SWZ

Do zimowego utrzymania dróg zalicza się między innymi:
- usuwanie śniegu z dróg,
- zwalczanie tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie środków chemicznych lub materiałów uszorstniających.

UWAGA: W okresie obowiązywania umowy, osobno za każdy rejon Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy kwotę brutto wskazaną przez Wykonawcę na formularzu ofertowym za każdą dobę utrzymywania pełnej gotowości technicznej i eksploatacyjnej w sytuacji, gdy panujące warunki atmosferyczne nie będą w tym dniu wymagać pracy sprzętu.

UWAGA: Materiał do likwidacji śliskości zapewnia Wykonawca.

UWAGA: Odśnieżanie i posypywanie ma odbywać się wyłącznie za pomocą
pojazdu przystosowanego do zimowego utrzymania dróg.
UWAGA: Należy posypywać całe odcinki drogi, a szczególną uwagę należy zwrócić na: zakręty, łuki, skrzyżowania, odcinki o pochyleniu powyżej 4% oraz okolice przystanków autobusowych.
UWAGA: Przejezdność dróg podlegającym zimowemu utrzymaniu należy zapewnić od godz. 5.00 rano.

UWAGA: Dopuszcza się postoje maksymalnie do 5 min. Po przekroczeniu czas pracy zostanie pomniejszony o czas postoju.

UWAGA: Wykonawca wskaże miejsce składowania materiału do likwidacji śliskości. Materiał powinien być zmagazynowany w takim miejscu (odległość od świadczenia usługi), aby nie wystąpiła przerwa dłuższa niż 30 minut do kolejnego uzupełnienia sprzętu materiałem.

UWAGA: W ramach udzielonego zamówienia w terminie 21 dni po zakończeniu zimowego utrzymania Wykonawca przekaże Zamawiającemu drogi objęte zimowym utrzymanie oczyszczone z materiałów uszorstniających stosowanych przy prowadzeniu zimowego utrzymania, w tym nieodpłatnie przeczyści system odwadniający jezdnię dróg.

Przed podpisaniem umowy sprzęt powinien być sprawdzony pod względem technicznym i przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w każdej chwili. Nośniki pługów odśnieżnych powinny mieć zamontowane płyty czołowe. Pojazdy samochodowe używane do wykonywania prac przy odśnieżaniu i zwalczaniu śliskości zimowej powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy, barwy żółtej, zgodnie z obowiązującym prawem. Lemiesze powinny mieć oznaczone skrajne, wystające poza obrys pojazdu, części w skośne pasy pod kątem 45 stopni barwy na przemian białej i czerwonej. Pługi do likwidacji śniegu z dróg winny posiadać parametry pozwalające na usunięcie zalegającego śniegu z pasa jezdni jednym przejazdem. Sprzęt przeznaczony do zimowego utrzymania dróg poruszający się po drogach winien odpowiadać odpowiednim przepisom, w tym przepisom ruchu drogowego.
Rozliczanie czasu odśnieżania odbywać się będzie za pomocą systemu GPS. Wyniki przedstawiane będą na podstawie graficznego/tabelarycznego programu do rozliczania czasu przebywania na wskazanych drogach. Czasy dojazdu oraz poza drogą nie będą ujmowane w rozliczeniu.
Zarówno do odśnieżania dróg jak i do zrywania naboju śnieżnego należy używać odpowiedniego sprzętu gwarantującego solidne usunięcie śniegu i naboju śnieżnego z jezdni. Sprzęt powinien być wyposażony i oznakowanego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Operatorem sprzętu może być kierowca samochodu posiadający odpowiednie uprawnienia tj. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Technika odśnieżania i zrywania naboju śnieżnego nie może utrudniać ruchu pojazdów.
Zwalczanie – zapobieganie powstawaniu i likwidacji śliskości: do zwalczania – zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości należy używać odpowiedniego sprzętu gwarantującego solidne usunięcie śliskości. Do zapobiegania powstawaniu, likwidacji i łagodzenia śliskości zimowej stosuje się środki chemiczne i materiały uszorstniające. Dobór materiałów i ich dawek w zależności od typu spodziewanej lub już występującej śliskości wg rozporządzenia MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody, wypadki i kolizje drogowe i inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem robót lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z obowiązującymi przepisami wykonywania robót przy zimowym utrzymaniu dróg. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których jest prowadzone zimowe utrzymanie od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia odpowiada Wykonawca.
Wykonawca udostępni Zamawiającemu sprzęt wykorzystywany do przedmiotu zamówienia w celu zainstalowania urządzenia GPS. Termin instalacji zostanie wyznaczony przez Zamawiającego. Sprzęt GPS zostanie wypożyczony przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest zwrócić sprzęt GPS Zamawiającemu po zakończeniu umowy w stanie nie gorszym niż wynikający z normalnego użytkowania. Za mechaniczne uszkodzenia, zgubienie urządzenia GPS odpowiada Wykonawca, który ponosi koszty nabycia nowego urządzenia.
Realizując zakres zamówienia Zleceniobiorca zobowiązany jest do prowadzenia stałych obserwacji warunków atmosferycznych i samodzielnego podjęcia działań w celu realizacji zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi również na polecenie: sołtysów poszczególnych sołectw i pracowników Urzędu Gminy w Lisiej Górze odpowiedzialnych za „akcje zima” oraz w wyjątkowych sytuacjach: Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego. Przedstawicielami Zamawiającego są sołtysi poszczególnych sołectw oraz pracownik Urzędu Gminy odpowiedzialny za drogi.
Zrealizowane etapy prac objętych umową Wykonawca będzie dokumentował raportami z wykonania usługi, które będą na bieżąco potwierdzane przez sołtysów, a następnie pracownika Urzędu Gminy po weryfikacji z elektronicznym systemem GPS.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.5.) Wartość części: 150000,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2022/2023”

Rejon 2 – Zaczarnie, Stare Żukowice, Nowe Żukowice, Nowa Jastrząbka

Orientacyjną sieć dróg przedstawia graficzny Załącznik nr 6 do SWZ

Do zimowego utrzymania dróg zalicza się między innymi:
- usuwanie śniegu z dróg,
- zwalczanie tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie środków chemicznych lub materiałów uszorstniających.

UWAGA: W okresie obowiązywania umowy, osobno za każdy rejon Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy kwotę brutto wskazaną przez Wykonawcę na formularzu ofertowym za każdą dobę utrzymywania pełnej gotowości technicznej i eksploatacyjnej w sytuacji, gdy panujące warunki atmosferyczne nie będą w tym dniu wymagać pracy sprzętu.

UWAGA: Materiał do likwidacji śliskości zapewnia Wykonawca.

UWAGA: Odśnieżanie i posypywanie ma odbywać się wyłącznie za pomocą
pojazdu przystosowanego do zimowego utrzymania dróg.
UWAGA: Należy posypywać całe odcinki drogi, a szczególną uwagę należy zwrócić na: zakręty, łuki, skrzyżowania, odcinki o pochyleniu powyżej 4% oraz okolice przystanków autobusowych.
UWAGA: Przejezdność dróg podlegającym zimowemu utrzymaniu należy zapewnić od godz. 5.00 rano.

UWAGA: Dopuszcza się postoje maksymalnie do 5 min. Po przekroczeniu czas pracy zostanie pomniejszony o czas postoju.

UWAGA: Wykonawca wskaże miejsce składowania materiału do likwidacji śliskości. Materiał powinien być zmagazynowany w takim miejscu (odległość od świadczenia usługi), aby nie wystąpiła przerwa dłuższa niż 30 minut do kolejnego uzupełnienia sprzętu materiałem.

UWAGA: W ramach udzielonego zamówienia w terminie 21 dni po zakończeniu zimowego utrzymania Wykonawca przekaże Zamawiającemu drogi objęte zimowym utrzymanie oczyszczone z materiałów uszorstniających stosowanych przy prowadzeniu zimowego utrzymania, w tym nieodpłatnie przeczyści system odwadniający jezdnię dróg.

Przed podpisaniem umowy sprzęt powinien być sprawdzony pod względem technicznym i przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w każdej chwili. Nośniki pługów odśnieżnych powinny mieć zamontowane płyty czołowe. Pojazdy samochodowe używane do wykonywania prac przy odśnieżaniu i zwalczaniu śliskości zimowej powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy, barwy żółtej, zgodnie z obowiązującym prawem. Lemiesze powinny mieć oznaczone skrajne, wystające poza obrys pojazdu, części w skośne pasy pod kątem 45 stopni barwy na przemian białej i czerwonej. Pługi do likwidacji śniegu z dróg winny posiadać parametry pozwalające na usunięcie zalegającego śniegu z pasa jezdni jednym przejazdem. Sprzęt przeznaczony do zimowego utrzymania dróg poruszający się po drogach winien odpowiadać odpowiednim przepisom, w tym przepisom ruchu drogowego.
Rozliczanie czasu odśnieżania odbywać się będzie za pomocą systemu GPS. Wyniki przedstawiane będą na podstawie graficznego/tabelarycznego programu do rozliczania czasu przebywania na wskazanych drogach. Czasy dojazdu oraz poza drogą nie będą ujmowane w rozliczeniu.
Zarówno do odśnieżania dróg jak i do zrywania naboju śnieżnego należy używać odpowiedniego sprzętu gwarantującego solidne usunięcie śniegu i naboju śnieżnego z jezdni. Sprzęt powinien być wyposażony i oznakowanego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Operatorem sprzętu może być kierowca samochodu posiadający odpowiednie uprawnienia tj. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Technika odśnieżania i zrywania naboju śnieżnego nie może utrudniać ruchu pojazdów.
Zwalczanie – zapobieganie powstawaniu i likwidacji śliskości: do zwalczania – zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości należy używać odpowiedniego sprzętu gwarantującego solidne usunięcie śliskości. Do zapobiegania powstawaniu, likwidacji i łagodzenia śliskości zimowej stosuje się środki chemiczne i materiały uszorstniające. Dobór materiałów i ich dawek w zależności od typu spodziewanej lub już występującej śliskości wg rozporządzenia MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 27 października 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach.
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody, wypadki i kolizje drogowe i inne zdarzenia spowodowane zaniechaniem robót lub na skutek niedostatecznego lub niezgodnego z obowiązującymi przepisami wykonywania robót przy zimowym utrzymaniu dróg. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinków dróg, na których jest prowadzone zimowe utrzymanie od chwili ich rozpoczęcia aż do ostatecznego zakończenia odpowiada Wykonawca.
Wykonawca udostępni Zamawiającemu sprzęt wykorzystywany do przedmiotu zamówienia w celu zainstalowania urządzenia GPS. Termin instalacji zostanie wyznaczony przez Zamawiającego. Sprzęt GPS zostanie wypożyczony przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest zwrócić sprzęt GPS Zamawiającemu po zakończeniu umowy w stanie nie gorszym niż wynikający z normalnego użytkowania. Za mechaniczne uszkodzenia, zgubienie urządzenia GPS odpowiada Wykonawca, który ponosi koszty nabycia nowego urządzenia.
Realizując zakres zamówienia Zleceniobiorca zobowiązany jest do prowadzenia stałych obserwacji warunków atmosferycznych i samodzielnego podjęcia działań w celu realizacji zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usługi również na polecenie: sołtysów poszczególnych sołectw i pracowników Urzędu Gminy w Lisiej Górze odpowiedzialnych za „akcje zima” oraz w wyjątkowych sytuacjach: Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego. Przedstawicielami Zamawiającego są sołtysi poszczególnych sołectw oraz pracownik Urzędu Gminy odpowiedzialny za drogi.
Zrealizowane etapy prac objętych umową Wykonawca będzie dokumentował raportami z wykonania usługi, które będą na bieżąco potwierdzane przez sołtysów, a następnie pracownika Urzędu Gminy po weryfikacji z elektronicznym systemem GPS.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

4.5.5.) Wartość części: 150000,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 540,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 540,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 540,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi budowlane i ziemne usługi sprzętem rolniczym Andrzej Pyrek

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8731021558

7.3.3) Ulica: ul. W. Witosa 60

7.3.4) Miejscowość: Lisia Góra

7.3.5) Kod pocztowy: 33-140

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 54000 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-10-28 do 2023-04-10

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 486,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 486,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 486,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Dawbud Dawid Sysło

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9930466223

7.3.4) Miejscowość: Zaczarnie 58A

7.3.5) Kod pocztowy: 33-140

7.3.6.) Województwo: małopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-10-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 48600 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-10-28 do 2023-04-10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.