eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skarbimierz-Osiedle › Remont drogi gminnej nr 1020260O w Skarbimierzu- Osiedle

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-09-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont drogi gminnej nr 1020260O w Skarbimierzu- Osiedle

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SKARBIMIERZ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412728

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: PARKOWA 12

1.5.2.) Miejscowość: Skarbimierz-Osiedle

1.5.3.) Kod pocztowy: 49-318

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwest@skarbimierz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skarbimierz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont drogi gminnej nr 1020260O w Skarbimierzu- Osiedle

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-461508c6-5606-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00401170

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-461508c6-5606-11ee-a60c-9ec5599dddc1

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę należy sporządzić w języku polskim przy wykorzystaniu ogólnie dostępnych formatów danych, w
szczególności w formacie danych: .pdf, .doc, .docx, .xlsx, .xml, .rtf, .xps, .odt w formie elektronicznej
(opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
W ramach czynności – na podstawie ustawy
Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2023.1605 t.j. z dnia 2023.08.14)
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Skarbimierz, 49-318 Skarbimierz –
Osiedle, ul. Parkowa 12, Tel. 77 40 46 600, ug@skarbimierz.pl;
b) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Skarbimierz jest Pan/Pani Bogusław
Dziadkiewicz radca prawny, dziadkiewicz.kancelaria1@onet.pl;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z
wykonywaniem czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
nr RI.271.14.2023R na zadanie: Remont drogi gminnej nr 1020260 O w Skarbimierzu- Osiedle.
c) W trybie podstawowym wariant 1 której Pani/Pan jest stroną. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych
będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art.8
oraz art.96 ust.2 ustawy z dnia 11 września 2020r. – Prawo zamówień publicznych (
Dz.U.2023.1605 t.j. z dnia 2023.08.14), dalej „ustawa Pzp”. Pani /Pana dane osobowe będą
przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a następnie 5 lat po zakończeniu okresu
obowiązywania umowy. Okresy te dotyczą również Wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one
uznane jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy) Pani/Pana dane osobowe będą
przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa i w celu realizacji zadań ustawowych;
a) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest niezbędne
w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
b) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
stosowanie do art. 22 RODO;
c) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b) lub d) RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą
prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c Rodo

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.14.2023R

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 1047923,06 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest : Remont drogi gminnej nr 1020260 O w Skarbimierzu- Osiedle, dz. nr
ewid. 8/3, 90/1,90/2.
Droga gminna (ul. Topolowa) jest drogą biegnącą przez tereny strefy inwestycyjnej. Droga na odcinku
przewidzianym do remontu ma nawierzchnię betonową. Nawierzchnia posiada liczne spękania i ubytki
powodujące nierówności w przekroju poprzecznym i podłużnym. Szerokość drogi wynosi około 5m. W
niektórych miejscach występują przewężenia do szerokości 4.80m. Pobocza są zawyżone, co utrudnia
sprawny odpływ wody opadowej do gruntu i rowu. Droga wymaga remontu.
Pas drogowy drogi obejmuje następujące działki:
Obręb Skarbimierz - Osiedle:
- 8/3, 90/1 i 90/2 – pas drogowy drogi gminnej nr 102026O
Projektuje się remont istniejącej drogi w postaci wykonania nowych warstw nawierzchni na istniejącej
podbudowie z płyt betonowych (istniejąca nawierzchnia betonowa

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-06-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi zgodnie z ustawą, na podstawie poniższych kryteriów, którym
odpowiada określona liczba punktów. Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po
przecinku.
2. Za ofertę najkorzystniejszą uważa się ofertę, która przedstawi najkorzystniejszy bilans (największa ilość
punktów przyznanych w oparciu o ustalone kryteria). Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z
ilością uzyskanych punktów.
3. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyskała najwyższa ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 5

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
- Nie podlegają wykluczeniu;
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z
odrębnych przepisów:
- Zamawiający nie stawia specjalnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku,
3) Sytuacji finansowej lub ekonomicznej:
- Zamawiający nie stawia specjalnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku,
4) Zdolności technicznej lub zawodowej
- Wykonawca spełni powyższy warunek, tj. udokumentuje wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wykonanie co najmniej dwóch robót budowlanych, o wartości min. 500.000,00 zł brutto,
których przedmiotem była budowa drogi.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić
zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te
zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywa się dwuetapowo:
- Etap I
Ocena wstępna, której poddawani są wszyscy Wykonawcy odbędzie się na podstawie informacji zawartych w
oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału (załącznik nr 2 do SWZ) i nie podleganiu wykluczeniu z
postępowania (załącznik nr 3 do SWZ);
- Etap II
Ostateczne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonane na podstawie
dokumentów to potwierdzających. Ocenie na tym etapie podlegać będzie wyłącznie Wykonawca, którego oferta
zostanie uznana za najkorzystniejszą spośród tych, które nie zostaną odrzucone po analizie oświadczania.
Uwaga: Zamawiający może wezwać wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, w terminie nie krótszym niż 5
dni od dnia wezwania, do złożenia następujących dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnienie
warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, aktualnych na dzień ich złożenia:
a) oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r.
poz. 184,1618 i 1634). Powyższe oświadczenie należy złożyć wg. wzoru stanowiącego załącznik
nr 4 do SWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody
potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu.
b) Wykaz robót budowlanych (załącznik nr 5 do SWZ ) spełniających warunki postawione w Rozdz.
VII p. 4) SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane
zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone przy czym dowodami o których mowa są
referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były
wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;
c) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku
podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
d) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego
(konsorcjum, spółka cywilna) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego. Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z
dokumentów rejestrowych, wykonawca, składający ofertę za pośrednictwem pełnomocnika,
powinien dołączyć do ofert dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do
złożenia ofert lub do złożenia oferty i podpisania umowy. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty
w oryginale w postaci elektronicznej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie według wzoru stanowiącego
załącznik nr 3 do SWZ, o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie
art. 226 ust. 1 ustawy Pzp, oraz oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 112 ust. 1 ustawy Pzp.
2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich
podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w
postępowaniu lub kryteriów selekcji zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach o których
mowa w pkt. 1.
3. Wykonawca, który powierza część zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec
nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w
oświadczeniu o których mowa w pkt. 1.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z
wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków
udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak
podstaw wykluczenia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie przyszłe zobowiązania wykonawcy związane z umową w sprawie zamówienia publicznego,
istotne dla zamawiającego postanowienia, w tym wysokość kar umownych z tytułu niewykonania lub
nienależytego wykonania umowy, określa załącznik nr 6 do SWZ.
2. Strony przewidują możliwość zmiany postanowień niniejszej umowy w następujących przypadkach:
a) zmiana sposobu fakturowania w przypadku zmian organizacyjnych oraz wewnętrznych uwarunkowań
podmiotów wymienionych w preambule umowy,
b) zmiany stawki podatku VAT.
c) Roboty dodatkowe nie ujęte w dokumentacji projektowej na podstawie średnich cen obowiązujących
katalogów i cenników (KNR)
d) wystąpienia zdarzeń niezależnych od stron umowy, powodujących potrzebę wprowadzenia do treści
umowy zmian neutralnych lub korzystnych dla Zmawiającego, bez zwiększania ustalonego
wynagrodzenia.
e) zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego robót,
f) zmiany terminu realizacji zamówienia ze względu na:
1) inne niezawinione przez zamawiającego i wykonawcę przyczyny spowodowane np.
niedotrzymaniem terminów umownych przebudowy przyłączy: energetycznego, gazowego,
telekomunikacyjnego - przez dysponentów tych mediów w ramach opłaty przyłączeniowej,
2) zmianę finansowania robót w poszczególnych latach związaną ze zmianą budżetu,
otrzymaniem dotacji, pożyczek lub innych środków uzyskanych z zewnątrz.
3) inne niezawinione przyczyny spowodowane przez tzw. „siłę wyższą” tj. wynikające z
wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności.
3. Przyczyny wyżej wymienione muszą mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i być potwierdzone przez
inspektora nadzoru lub przedstawiciela Zamawiającego. Strona występująca o zmianę zawartej umowy
zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-03 08:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-03 09:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.