eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Trawniki › Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023.



Ogłoszenie z dnia 2023-09-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TRAWNIKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019840

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 605

1.5.2.) Miejscowość: Trawniki

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-044

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: trawniki@trawniki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://trawniki.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-72b016f4-5145-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00392005

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00052587/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/trawniki

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie, odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej jakim jest Platforma zakupowa, dostępnej na profilu nabywcy https://platformazakupowa.pl/pn/trawniki .

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy zakupowej:
1) stały dostęp do sieci Internet i o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 10, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar,
8) pozostałe wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy zakupowej zamieszczonym na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin
2. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3. W zakresie pytań technicznych związanych z działaniem systemu zaleca się kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformazakupowa.pl pod numerem (22) 101 02 02, cwk@platformazakupowa.pl .
3) Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej liczby plików, tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1)Zamawiający Administrator danych oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r), dalej:RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2)Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym kontakt możliwy jest za pośrednictwem adres e-mail tomasz.rutkowski@lokalneogniwo.pl.
3)Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art.6 ust.1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego ..." zgodnie z ustawą z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z póź. zm.), dalej Pzp oraz w celu archiwizacji dokumentacji dotyczącej tego postępowania.
4)Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art.18, 74 ust. 1 ustawy Pzp, a także art.6 ustawy z 6.09.2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2020 r poz. 2176, ze zm).
5)Dane osobowe Wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
6)Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych Wykonawcy w celu innym niż cel określony powyżej. Jeżeli admin. będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane, przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art.13 ust. 2 RODO.
7)obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
8)w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym formie profilowania, stosownie do art.22 RODO;
*Wykonawcy przysługują:
−na podstawie art.15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
−na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
−na podstawie art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.18 ust.2 RODO;
−prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
*nie przysługuje natomiast:
−w związku z art.17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
−prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.20 RODO;
−na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, albowiem podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art.6 ust.1 lit. c RODO
9)Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
a)obowiązek infor. przewidziany w art.13 RODO względem osób fizycz., których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;
b)obowiązek infor. wynikający z art.14 RODO względem osób fizycz., których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokum. składanych na żądanie zamawiającego.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1) Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotyczące wyroków skazujących i czynów zabronionych) w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
2) Udostępnianie protokołu i załączników do protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem tych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (tj. danych osobowych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz przetwarzania danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby), zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
3) W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO (związanych z prawem wykonawcy do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jego dotyczące, prawem wykonawcy do bycia poinformowanym o odpowiednich zabezpieczeniach, o których mowa w art. 46 RODO, związanych z przekazaniem jego danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz prawem otrzymania przez wykonawcę od administratora kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu), zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
4) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
5) W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
6) W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.271.11.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Nazwa zadania: „Udzielenie Gminie Trawniki kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023”.
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego długoterminowego w kwocie do 4 000 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego roku 2023, stosownie do przepisów art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), na następujących warunkach:
1) Kwota kredytu: do 4 000 000 zł; Zamawiający zastrzega sobie możliwość, że nie musi uruchomić wszystkich 4 transz kredytu i nie poniesie z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy (banku). Uruchomienie nastąpi w zależności od potrzeb kredytowych Gminy Trawniki jakie wystąpią pod koniec roku budżetowego.
2) Okres kredytowania: od dnia uruchomienia kredytu tj. od 10 listopada 2023 r. do dnia spłaty ostatniej raty.
Planuje się następujące terminy uruchamiania kredytu:
- I transza w wysokości 1 000 000 zł – w dniu 10 listopada 2023 r.
- II transza w wysokości 1 000 000 zł – w dniu 1 grudnia 2023 r.
- III transza w wysokości 1 000 000 zł – w dniu 15 grudnia 2023 r.
- IV transza w wysokości 1 000 000 zł – w dniu 27 grudnia 2023 r.
Uruchomienie transz kredytu nastąpi w oparciu o pisemną dyspozycję Zamawiającego, według wzoru określonego przez bank (wykonawcę). Dyspozycja zostanie złożona Wykonawcy pisemnie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail banku wskazany w umowie. Oryginał dyspozycji zostanie niezwłocznie przesłany do banku. Dostarczenie oryginału dyspozycji nie determinuje uruchomienia kredytu.
3) Uruchomienie kredytu następuje przelewem na rachunek bieżący budżetu Gminy Trawniki prowadzony w Spółdzielczym Banku Powiatowym w Piaskach/Odział Trawniki.
4) Bank (wykonawca) otworzy techniczny rachunek bankowy do obsługi udzielonego kredytu i prowadzić go będzie nieodpłatnie przez cały okres spłaty kredytu.
5) Okres karencji w spłacie kapitału: nie przewiduje się. Zamawiający ustala, że spłata kredytu następować będzie począwszy od 29.03.2024 r.
6) Przewiduje się następujące terminy i kwoty spłat rat kapitałowych kredytu (harmonogram spłat) przy maksymalnie uruchomionej kwocie kredytu:
29.03.2024 r. – 500 000 zł,
31.03.2025 r. – 500 000 zł,
31.03.2026 r. - 500 000 zł i 30.06.2026 r. - 500 000 zł
31.03.2027 r. - 500 000 zł i 30.06.2027 r. - 500 000 zł
31.03.2028 r. - 500 000 zł i 30.06.2028 r. - 500 000 zł
Przez termin płatności raty kapitałowej należy rozumieć termin płatności „do dnia”.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy.
Ewentualna zmiana harmonogramu spłaty kredytu bądź wcześniejsza spłata będą wymagały aprobaty obu stron umowy.
7) Koszt udzielenia i obsługi kredytu oraz wszelkich innych czynności bankowych dotyczących przedmiotu zamówienia będą stanowić jedynie odsetki od kredytu. Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia tj. za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu; przy naliczaniu odsetek przyjmuje się, że rok kalendarzowy ma 365 dni (nieprzestępny) lub 366 (rok przestępny) a miesiąc kalendarzowy rzeczywistą liczbę dni w danym miesiącu. W umowie kredytowej będzie stosowana ta sama zasada naliczania odsetek co przy obliczaniu ceny ofertowej. O wysokości naliczonych odsetek bank poinformuje Zamawiającego na 30 dni kalendarzowych przed terminem ich płatności.
8) Oprocentowanie kredytu jest zmienne - uzależnione od stawki WIBOR 3M i stałej marży banku. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana według zmiennej stopy procentowej, która jest sumą zmiennej stopy referencyjnej i niezmiennej marży banku określonej w złożonej ofercie. Stopą referencyjną jest stawka WIBOR dla złotowych depozytów 3-miesięcznych na rynku międzybankowym (średni WIBOR 3M w kwartale kalendarzowym), natomiast marża banku wyrażona w punktach procentowych jest stała przez cały okres kredytowania. Zmiana wysokości oprocentowania w okresie kredytowania może jedynie wynikać ze zmiany stawki WIBOR 3M.
Zamawiający informuje, że zawierając umowę kredytową wyrazi zgodę na następujące umowne doprecyzowanie opisu stawki bazowej oprocentowania:
- „stawka ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości średniej arytmetycznej WIBOR 3M ze wszystkich dni roboczych kwartału, obowiązująca od 1. dnia następnego kwartału”
lub
- „stawka ustalana na okres 3 miesięcy w wysokości średniej arytmetycznej WIBOR 3M ze wszystkich dni kalendarzowych kwartału, obowiązująca od 1. dnia następnego kwartału”.
9) Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane przez bank i spłacane przez Zamawiającego w okresach kwartalnych w okresie 2024 - 2028; raty odsetkowe będą wymagalne ostatniego dnia roboczego kwartału; pierwszy okres obrachunkowy liczony będzie od dnia wypłaty kredytu do 31 grudnia 2023 r. Ostatnia rata odsetek jest płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. Przy naliczaniu odsetek za okres od dnia uruchomienia kredytu do 31 grudnia 2023 r. należy przyjąć do wyliczeń średni WIBOR 3M obliczany jako średnia arytmetyczna z dziennych notowań w kwartale kalendarzowym poprzedzającym kwartał uruchomienia kredytu. Za okresy następne, obejmujące kwartały kalendarzowe, przy naliczaniu odsetek za dany kwartał kalendarzowy należy przyjmować średni WIBOR 3M z kwartału poprzedzającego kwartał naliczania odsetek.
10) Stosownie do art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
11) Bankowi nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji za czynności związane z udzieleniem i obsługą Kredytu, za wyjątkiem opisanych wyżej odsetek od kredytu.
12) Bankowi nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat/prowizji/kar od kwoty niewykorzystanego kredytu.
13) Bankowi nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat/prowizji/kar od kwoty kredytu spłaconego przed terminem.
14) Zamawiający określa jako możliwą formę zabezpieczenia kredytu weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-27

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium ceny: 100 %.
Niniejsza specyfikacja opisuje przedmiot zamówienia w sposób wyczerpujący i kompletny. W przypadku kredytu, zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia określił wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów przedmiotu zamówienia w tym: wysokość kredytu, okres spłaty rat kredytu, zasady spłat rat i odsetek oraz możliwość wcześniejszej spłaty kredytu. Zasady i standardy jakościowe świadczenia usług udzielenia kredytu długoterminowego dodatkowo regulują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2324 z późn. zm.) – co uzasadnia zastosowanie kryterium ceny przy ocenie ofert w zakresie przekraczającym 60%.
2. Ilość punktów za cenę ofertową zostanie obliczona wg wzoru
C = ( Cmin : Cb ) x 100 pkt
gdzie:
C - ilość punktów przyznanych danej ofercie za cenę
C min - cena brutto oferty najtańszej
C b - cena brutto oferty badanej.
3. Cenę oferty stanowi kwota odsetek naliczonych od kredytu wg zasad określonych w pkt XII.
4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą ilość punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się banki, którzy posiadają uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności w zakresie wykonywania czynności bankowych, w tym udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2324 z późn. zm.).
3. sytuacji ekonomicznej i finansowej
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia dodatkowych (poza oświadczeniem wstępnym) przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
2) Podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w ust. 1) powyżej wymagane od wykonawcy obejmują:
a) aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, lub jeżeli nie musi posiadać takiego zezwolenia
b) dokument/oświadczenie wskazujące przepisy prawa uprawniające do występowania banku w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami prawa tj. dokument z którego wynika zezwolenie/zgoda na prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów .

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego może wymagać przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie następujących okoliczności:
1) możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego bez dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy,
2) możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy, w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenia przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wówczas Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-25 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/trawniki w zakładce „OFERTY".

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-25 12:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-24

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.