Ogłoszenie z dnia 2023-09-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00347542/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-08-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
D/48/2023/A Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET OPOLSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001382
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Mikołaja Kopernika 11
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-040
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uni.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamowienia.uni.opole.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/8022061.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
D/48/2023/A Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-edb49f28-3294-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00387232
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051074/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.2.1 [45] Komputery stacjonarne i przenośne w tym tablety i monitory
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Dotyczy części nr 2: przedmiotowe zamówienie może być finansowane ze źródeł pochodzących z projektu pn. „Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o Wieloprofilowe Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Opolskiego”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00347542
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: D/48/2023/A
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, w Części nr 2 - Dostawa 2 szt. laptopów niezbędnych do prowadzenia zajęć na kierunku lekarskim w WCSM – w ramach projektu Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o WCSM Uniwersytetu Opolskiego.Opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do części nr 2 stanowi załącznik nr 1.2 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30213100-6 - Komputery przenośne
4.5.5.) Wartość części: 8200,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, w Części nr 3 - Dostawa zestawu komputerowego do prowadzenia badania klinicznego LevoTako Trial i przewidzianymi w ramach tego projektu badaniami rezonansu magnetycznego serca.Opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do części nr 3 stanowi załącznik nr 1.3 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30213100-6 - Komputery przenośne
33195100-4 - Monitory
4.5.5.) Wartość części: 24390,24 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, w Części nr 4 - Dostawa 2 szt. komputerów przenośnych wraz z akcesoriami (mysz + torba) dla nowych pracowników Instytutu Informatyki.Opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do części nr 4 stanowi załącznik nr 1.4 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe
4.5.5.) Wartość części: 6504,07 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 09.08.2023 r. dokonał wszczęcia przedmiotowego postępowania poprzez publikację ogłoszenia o zamówieniu nr 2023/BZP 00347542/01 w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz zamieszczenie dokumentacji zamówienia obejmującej Specyfikację warunków zamówienia wraz z załącznikami na platformie zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/802206.
W treści ogłoszenia o zamówieniu, a także w Rozdziale I pkt. 3 SWZ oraz w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu ofertowym, Zamawiający wskazał, że postępowanie dotyczy zamówienia, które obejmuje trzy odrębne części, tj.:
1. Część nr 2 – Dostawa 2 szt. laptopów niezbędnych do prowadzenia zajęć na kierunku lekarskim w WCSM – w ramach projektu Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o Wieloprofilowe Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Opolskiego jest działaniem zaplanowanym w ramach przedmiotowego projektu i niezbędnym do prawidłowej organizacji pracy WCSM,
2. Część nr 3 – Dostawa zestawu komputerowego do prowadzenia badania klinicznego LevoTako Trial i przewidzianymi w ramach tego projektu badaniami rezonansu magnetycznego serca,
3. Część nr 4 – Dostawa 2 szt. komputerów przenośnych wraz z akcesoriami (mysz + torba) dla nowych pracowników Instytutu Informatyki.
Ponadto Specyfikacji warunków zamówienia, w części obejmującej dodatkowe postanowienia SWZ został zamieszczony zapis w Rozdziale II pkt. 2, którego treść stanowi, iż „Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.”. Powyższy zapis został opublikowany w treści dokumentacji zamówienia ze względu na zaistniałą omyłkę pisarską.
W przedmiotowym postępowaniu termin składania ofert upłynął w dniu 18.08.2023 r. o godzinie 10:00. Do wyznaczonego terminu składania ofert Zamawiający nie otrzymał żadnych pytań o wyjaśnienie treści specyfikacji warunków zamówienia.
Ponieważ Zamawiający jak również Wykonawcy przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert nie dostrzegli, że postanowienia zawarte w dokumentach zamówienia zawierają informację o braku możliwości składania ofert częściowych, wadliwość ta nie została skorygowana przed terminem składania ofert.
Jednocześnie użyte sformułowanie mogło przyczynić się do potencjalnej rezygnacji Wykonawców z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zostać uznane za podstawę unieważnienia ewentualnie zawartej umowy w oparciu o art. 457 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp.
Ponadto zapis dotyczący braku możliwości składania ofert częściowych oraz fakt, że we wskazanych częściach, oferty zostały złożone jedynie przez dwóch Wykonawców, może dawać podstawę do uznania, że w postępowaniu nastąpiło naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wynikającej z art. 16 pkt. 1 ustawy Pzp i zasady przejrzystości określonej w art. 16 pkt. 2 ustawy Pzp.
W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy unieważnia przedmiotowe postępowanie w części nr 2 i 4 ponieważ jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Cena oferty z najniższą ceną, tj. 42 972,00 zł brutto przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 30 000,00 zł brutto.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w dniu 09.08.2023 r. dokonał wszczęcia przedmiotowego postępowania poprzez publikację ogłoszenia o zamówieniu nr 2023/BZP 00347542/01 w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz zamieszczenie dokumentacji zamówienia obejmującej Specyfikację warunków zamówienia wraz z załącznikami na platformie zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/802206.
W treści ogłoszenia o zamówieniu, a także w Rozdziale I pkt. 3 SWZ oraz w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu ofertowym, Zamawiający wskazał, że postępowanie dotyczy zamówienia, które obejmuje trzy odrębne części, tj.:
1. Część nr 2 – Dostawa 2 szt. laptopów niezbędnych do prowadzenia zajęć na kierunku lekarskim w WCSM – w ramach projektu Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o Wieloprofilowe Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Opolskiego jest działaniem zaplanowanym w ramach przedmiotowego projektu i niezbędnym do prawidłowej organizacji pracy WCSM,
2. Część nr 3 – Dostawa zestawu komputerowego do prowadzenia badania klinicznego LevoTako Trial i przewidzianymi w ramach tego projektu badaniami rezonansu magnetycznego serca,
3. Część nr 4 – Dostawa 2 szt. komputerów przenośnych wraz z akcesoriami (mysz + torba) dla nowych pracowników Instytutu Informatyki.
Ponadto Specyfikacji warunków zamówienia, w części obejmującej dodatkowe postanowienia SWZ został zamieszczony zapis w Rozdziale II pkt. 2, którego treść stanowi, iż „Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.”. Powyższy zapis został opublikowany w treści dokumentacji zamówienia ze względu na zaistniałą omyłkę pisarską.
W przedmiotowym postępowaniu termin składania ofert upłynął w dniu 18.08.2023 r. o godzinie 10:00. Do wyznaczonego terminu składania ofert Zamawiający nie otrzymał żadnych pytań o wyjaśnienie treści specyfikacji warunków zamówienia.
Ponieważ Zamawiający jak również Wykonawcy przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert nie dostrzegli, że postanowienia zawarte w dokumentach zamówienia zawierają informację o braku możliwości składania ofert częściowych, wadliwość ta nie została skorygowana przed terminem składania ofert.
Jednocześnie użyte sformułowanie mogło przyczynić się do potencjalnej rezygnacji Wykonawców z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zostać uznane za podstawę unieważnienia ewentualnie zawartej umowy w oparciu o art. 457 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp.
Ponadto zapis dotyczący braku możliwości składania ofert częściowych oraz fakt, że we wskazanych częściach, oferty zostały złożone jedynie przez dwóch Wykonawców, może dawać podstawę do uznania, że w postępowaniu nastąpiło naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wynikającej z art. 16 pkt. 1 ustawy Pzp i zasady przejrzystości określonej w art. 16 pkt. 2 ustawy Pzp.
W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy unieważnia przedmiotowe postępowanie w części nr 2 i 4 ponieważ jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- Zakup, dostawa i montaż stołu operacyjnego dla potrzeb Bloku Operacyjnego.
- Zakup i dostawa żywienia medycznego.
- "Usługi przesyłu danych sygnału emitowanego do nadajników"
- Zakup osobowego samochodu hybrydowego dla KOWR OT w Opolu.
- Usługa w zakresie transportu sanitarnego na terenie miasta Opola oraz poza granicami miasta Opola
- TP.U.LN.03.24_Kompleksowe usługi prania, dezynfekcji i reparacji bielizny szpitalnej przez okres 12 m-cy, w tym ...
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem dla Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o.
- Dostawa zestawu do analizy ruchu Laboratorium Chodu wraz z relokacją pomieszczenia
- Zakup wraz z dostawą pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego i multimedialnego oraz mebli dla przedszkoli z terenu gminy Rozprza w ramach Projektu "Gmina Rozprza stawia na przedszkolaków"
- Dostawa sprzętu komputerowego dla publicznych przedszkoli w Tychach
- Dostawa sprzętu komputerowego, materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów komputerowych dla Szpitala Powiatowego Sp. z o.o. w Golubiu-Dobrzyniu
- Dostawa wyposażenia komputerowego oraz edukacyjnego do szkół podstawowych na terenie Gminy Dzwola w ramach projektu "Szkoły równych szans w Gminie Dzwola"
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.