eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Opole › D/48/2023/A Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego



Ogłoszenie z dnia 2023-09-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
D/48/2023/A Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET OPOLSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001382

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Mikołaja Kopernika 11

1.5.2.) Miejscowość: Opole

1.5.3.) Kod pocztowy: 45-040

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@uni.opole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamowienia.uni.opole.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/802206

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

D/48/2023/A Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-edb49f28-3294-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00387232

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051074/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.2.1 [45] Komputery stacjonarne i przenośne w tym tablety i monitory

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Dotyczy części nr 2: przedmiotowe zamówienie może być finansowane ze źródeł pochodzących z projektu pn. „Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o Wieloprofilowe Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Opolskiego”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00347542

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: D/48/2023/A

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, w Części nr 2 - Dostawa 2 szt. laptopów niezbędnych do prowadzenia zajęć na kierunku lekarskim w WCSM – w ramach projektu Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o WCSM Uniwersytetu Opolskiego.
Opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do części nr 2 stanowi załącznik nr 1.2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30213100-6 - Komputery przenośne

4.5.5.) Wartość części: 8200,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, w Części nr 3 - Dostawa zestawu komputerowego do prowadzenia badania klinicznego LevoTako Trial i przewidzianymi w ramach tego projektu badaniami rezonansu magnetycznego serca.
Opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do części nr 3 stanowi załącznik nr 1.3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

30213100-6 - Komputery przenośne

33195100-4 - Monitory

4.5.5.) Wartość części: 24390,24 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby różnych jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Opolskiego, w Części nr 4 - Dostawa 2 szt. komputerów przenośnych wraz z akcesoriami (mysz + torba) dla nowych pracowników Instytutu Informatyki.
Opis przedmiotu zamówienia w odniesieniu do części nr 4 stanowi załącznik nr 1.4 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30200000-1 - Urządzenia komputerowe

4.5.5.) Wartość części: 6504,07 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w dniu 09.08.2023 r. dokonał wszczęcia przedmiotowego postępowania poprzez publikację ogłoszenia o zamówieniu nr 2023/BZP 00347542/01 w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz zamieszczenie dokumentacji zamówienia obejmującej Specyfikację warunków zamówienia wraz z załącznikami na platformie zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/802206.
W treści ogłoszenia o zamówieniu, a także w Rozdziale I pkt. 3 SWZ oraz w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu ofertowym, Zamawiający wskazał, że postępowanie dotyczy zamówienia, które obejmuje trzy odrębne części, tj.:
1. Część nr 2 – Dostawa 2 szt. laptopów niezbędnych do prowadzenia zajęć na kierunku lekarskim w WCSM – w ramach projektu Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o Wieloprofilowe Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Opolskiego jest działaniem zaplanowanym w ramach przedmiotowego projektu i niezbędnym do prawidłowej organizacji pracy WCSM,
2. Część nr 3 – Dostawa zestawu komputerowego do prowadzenia badania klinicznego LevoTako Trial i przewidzianymi w ramach tego projektu badaniami rezonansu magnetycznego serca,
3. Część nr 4 – Dostawa 2 szt. komputerów przenośnych wraz z akcesoriami (mysz + torba) dla nowych pracowników Instytutu Informatyki.
Ponadto Specyfikacji warunków zamówienia, w części obejmującej dodatkowe postanowienia SWZ został zamieszczony zapis w Rozdziale II pkt. 2, którego treść stanowi, iż „Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.”. Powyższy zapis został opublikowany w treści dokumentacji zamówienia ze względu na zaistniałą omyłkę pisarską.
W przedmiotowym postępowaniu termin składania ofert upłynął w dniu 18.08.2023 r. o godzinie 10:00. Do wyznaczonego terminu składania ofert Zamawiający nie otrzymał żadnych pytań o wyjaśnienie treści specyfikacji warunków zamówienia.
Ponieważ Zamawiający jak również Wykonawcy przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert nie dostrzegli, że postanowienia zawarte w dokumentach zamówienia zawierają informację o braku możliwości składania ofert częściowych, wadliwość ta nie została skorygowana przed terminem składania ofert.
Jednocześnie użyte sformułowanie mogło przyczynić się do potencjalnej rezygnacji Wykonawców z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zostać uznane za podstawę unieważnienia ewentualnie zawartej umowy w oparciu o art. 457 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp.
Ponadto zapis dotyczący braku możliwości składania ofert częściowych oraz fakt, że we wskazanych częściach, oferty zostały złożone jedynie przez dwóch Wykonawców, może dawać podstawę do uznania, że w postępowaniu nastąpiło naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wynikającej z art. 16 pkt. 1 ustawy Pzp i zasady przejrzystości określonej w art. 16 pkt. 2 ustawy Pzp.
W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy unieważnia przedmiotowe postępowanie w części nr 2 i 4 ponieważ jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Cena oferty z najniższą ceną, tj. 42 972,00 zł brutto przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 30 000,00 zł brutto.

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający w dniu 09.08.2023 r. dokonał wszczęcia przedmiotowego postępowania poprzez publikację ogłoszenia o zamówieniu nr 2023/BZP 00347542/01 w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz zamieszczenie dokumentacji zamówienia obejmującej Specyfikację warunków zamówienia wraz z załącznikami na platformie zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/802206.
W treści ogłoszenia o zamówieniu, a także w Rozdziale I pkt. 3 SWZ oraz w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu ofertowym, Zamawiający wskazał, że postępowanie dotyczy zamówienia, które obejmuje trzy odrębne części, tj.:
1. Część nr 2 – Dostawa 2 szt. laptopów niezbędnych do prowadzenia zajęć na kierunku lekarskim w WCSM – w ramach projektu Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o Wieloprofilowe Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Opolskiego jest działaniem zaplanowanym w ramach przedmiotowego projektu i niezbędnym do prawidłowej organizacji pracy WCSM,
2. Część nr 3 – Dostawa zestawu komputerowego do prowadzenia badania klinicznego LevoTako Trial i przewidzianymi w ramach tego projektu badaniami rezonansu magnetycznego serca,
3. Część nr 4 – Dostawa 2 szt. komputerów przenośnych wraz z akcesoriami (mysz + torba) dla nowych pracowników Instytutu Informatyki.
Ponadto Specyfikacji warunków zamówienia, w części obejmującej dodatkowe postanowienia SWZ został zamieszczony zapis w Rozdziale II pkt. 2, którego treść stanowi, iż „Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.”. Powyższy zapis został opublikowany w treści dokumentacji zamówienia ze względu na zaistniałą omyłkę pisarską.
W przedmiotowym postępowaniu termin składania ofert upłynął w dniu 18.08.2023 r. o godzinie 10:00. Do wyznaczonego terminu składania ofert Zamawiający nie otrzymał żadnych pytań o wyjaśnienie treści specyfikacji warunków zamówienia.
Ponieważ Zamawiający jak również Wykonawcy przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert nie dostrzegli, że postanowienia zawarte w dokumentach zamówienia zawierają informację o braku możliwości składania ofert częściowych, wadliwość ta nie została skorygowana przed terminem składania ofert.
Jednocześnie użyte sformułowanie mogło przyczynić się do potencjalnej rezygnacji Wykonawców z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i zostać uznane za podstawę unieważnienia ewentualnie zawartej umowy w oparciu o art. 457 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp.
Ponadto zapis dotyczący braku możliwości składania ofert częściowych oraz fakt, że we wskazanych częściach, oferty zostały złożone jedynie przez dwóch Wykonawców, może dawać podstawę do uznania, że w postępowaniu nastąpiło naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wynikającej z art. 16 pkt. 1 ustawy Pzp i zasady przejrzystości określonej w art. 16 pkt. 2 ustawy Pzp.
W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy unieważnia przedmiotowe postępowanie w części nr 2 i 4 ponieważ jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.