eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zegrze Południowe › TERMOMODERNIZACJA I PRZEBUDOWA BUDYNKÓW W WOJSKOWYM INSTYTUCIE ŁĄCZNOŚCI - PAŃSTWOWYM INSTYTUCIE BADAWCZYM W ZEGRZU POŁUDNIOWYM PRZY UL. WARSZAWSKIEJ 22A, ZP-14-23-DTO



Ogłoszenie z dnia 2023-08-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
TERMOMODERNIZACJA I PRZEBUDOWA BUDYNKÓW W WOJSKOWYM INSTYTUCIE ŁĄCZNOŚCI – PAŃSTWOWYM INSTYTUCIE BADAWCZYM W ZEGRZU POŁUDNIOWYM PRZY UL. WARSZAWSKIEJ 22A, ZP-14-23-DTO

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojskowy Instytut Łączności im. prof. dr. hab. Janusza Groszkowskiego - Państwowy Instytut Badawczy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010099060

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Warszawska, 22A

1.5.2.) Miejscowość: Zegrze Południowe

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-130

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@wil.waw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wil.waw.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

TERMOMODERNIZACJA I PRZEBUDOWA BUDYNKÓW W WOJSKOWYM INSTYTUCIE ŁĄCZNOŚCI – PAŃSTWOWYM INSTYTUCIE BADAWCZYM W ZEGRZU POŁUDNIOWYM PRZY UL. WARSZAWSKIEJ 22A, ZP-14-23-DTO

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e4a59702-40cb-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00366776

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/wilpib/public/postepowanie?postepowanie=51977808

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/wilpib/public/postepowanie?postepowanie=51977808

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem.
System jest dostępny pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/wilpib/
Korzystanie z Systemu możliwe jest na 2 sposoby, pod warunkiem spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) Oprogramowanie zewnętrzne (dostawcy podpisu kwalifikowanego)
• MozzillaFirefoxver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11
• Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek
• system operacyjny Windows 7 i późniejsze
b) Oprogramowanie wbudowane w SmartPZP
• zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre)
• w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web
• oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym.
Użycie przez Wykonawcę do kontaktu z Zamawiającym środków komunikacji elektronicznej zapewnionych w Systemie jest uzależnione od uprzedniej akceptacji przez Wykonawcę Regulaminu korzystania z usług Systemu na witrynie internetowej przy zakładaniu profilu Wykonawcy.
Korzystanie z Systemu przez Wykonawców jest bezpłatne.
Użytkownikom Zewnętrznym Wykonawcy przysługuje prawo korzystania z asysty obejmującej wsparcie techniczne w kwestiach dotyczących korzystania z Systemu, polegające na doradztwie telefonicznym i e-mailowym na zasadach określonych w Regulaminie korzystania z usług Systemu.
W sytuacji awarii Systemu lub przerwy technicznej działania Systemu Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres: kancelaria@wil.waw.pl (nie dotyczy składania ofert).
Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Systemu wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Systemu można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (ZIP) zawierający wiele pojedynczych plików.
Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania do Systemu.
W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się następującym znakiem postępowania: ZP-14-23-DTO.
Sposób sporządzenia podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące obowiązku informacyjnego zostały zawarte w SWZ oraz na stronie internetowej zamawiającego: bip.wil.waw.pl

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotyczące obowiązku informacyjnego zostały zawarte w SWZ oraz na stronie internetowej zamawiającego: bip.wil.waw.pl

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-14-23-DTO

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 1619880,88 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na Termomodernizacja budynków w Wojskowym Instytucie Łączności – Państwowym Instytucie Badawczym w Zegrzu Południowym przy ul. Warszawskiej 22a:
1) Termomodernizacja budynku nr 28;
2) Przebudowa dachu i elewacji budynku nr 29a;
3) Termomodernizacja budynku nr 49;
4) Termomodernizacja budynku nr 24.
2. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na cztery niezależne części nazywając je odpowiednio:
1) Część I – Termomodernizacja budynku nr 28;
2) Część II – Przebudowa dachu i elewacji budynku nr 29a;
3) Część III – Termomodernizacja budynku nr 24;
4) Część IV – Termomodernizacja budynku nr 49.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
1) Załącznik nr 2 do SWZ – dla Części I;
2) Załącznik nr 2a do SWZ – dla Części II;
3) Załącznik nr 2b do SWZ – dla Części III;
4) Załącznik nr 2c do SWZ – dla Części IV;

4.2.5.) Wartość części: 639000,97 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45410000-4 - Tynkowanie

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
Cena brutto (C) - 70%,
Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)- 10%,
Termin wykonania robót (T) – 20 %.
2. W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C =------- x100 pkt x 70%
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ).
W tym kryterium Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę może uzyskać maksymalnie 70 punktów.
3. W ramach kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)” oferta zostanie oceniona na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) długości oferowanego okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane.
Maksymalna liczba punktów w kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)” wynosi 10%.
Sposób oceny:
okres gwarancji 24 miesiące – 0 pkt
okres gwarancji 36 miesięcy – 3 pkt
okres gwarancji 48 miesięcy – 6 pkt
okres gwarancji 60 miesięcy i więcej – 10 pkt
Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 24 miesiące zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za nie wskazanie w formularzu oferty okresu gwarancji, oferta nie otrzyma dodatkowych punków w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najkrótszy okres gwarancji tj. okres 24 miesięcy.
4. W ramach kryterium „Termin wykonania robót (T)” oferta zostanie oceniona na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) terminu wykonania robót.
Maksymalna liczba punktów w kryterium „Termin wykonania robót (T)” wynosi 20 punktów.
Sposób oceny:
termin od 51 dni do 60 dni kalendarzowych – 0 pkt
termin od 41 dni do 50 dni kalendarzowych – 10 pkt
termin do 40 dni kalendarzowych – 20 pkt
Za nie wskazanie w formularzu oferty terminu wykonania robót, oferta nie otrzyma dodatkowych punków w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najdłuższy termin wykonania robót tj. 60 dni kalenadrzowych.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania robót

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na Termomodernizacja budynków w Wojskowym Instytucie Łączności – Państwowym Instytucie Badawczym w Zegrzu Południowym przy ul. Warszawskiej 22a:
1) Termomodernizacja budynku nr 28;
2) Przebudowa dachu i elewacji budynku nr 29a;
3) Termomodernizacja budynku nr 49;
4) Termomodernizacja budynku nr 24.
2. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na cztery niezależne części nazywając je odpowiednio:
1) Część I – Termomodernizacja budynku nr 28;
2) Część II – Przebudowa dachu i elewacji budynku nr 29a;
3) Część III – Termomodernizacja budynku nr 24;
4) Część IV – Termomodernizacja budynku nr 49.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
1) Załącznik nr 2 do SWZ – dla Części I;
2) Załącznik nr 2a do SWZ – dla Części II;
3) Załącznik nr 2b do SWZ – dla Części III;
4) Załącznik nr 2c do SWZ – dla Części IV;

4.2.5.) Wartość części: 397186,24 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45261900-3 - Naprawa i konserwacja dachów

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
Cena brutto (C) - 70%,
Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)- 10%,
Termin wykonania robót (T) – 20 %.
2. W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C =---------x100 pkt x 70%
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ).
W tym kryterium Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę może uzyskać maksymalnie 70 punktów.
3. W ramach kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)” oferta zostanie oceniona na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) długości oferowanego okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane.
Maksymalna liczba punktów w kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)” wynosi 10%.
Sposób oceny:
okres gwarancji 24 miesiące – 0 pkt
okres gwarancji 36 miesięcy – 3 pkt
okres gwarancji 48 miesięcy – 6 pkt
okres gwarancji 60 miesięcy i więcej – 10 pkt
Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 24 miesiące zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za nie wskazanie w formularzu oferty okresu gwarancji, oferta nie otrzyma dodatkowych punków w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najkrótszy okres gwarancji tj. okres 24 miesięcy.
4. W ramach kryterium „Termin wykonania robót (T)” oferta zostanie oceniona na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) terminu wykonania robót.
Maksymalna liczba punktów w kryterium „Termin wykonania robót (T)” wynosi 20 punktów.
Sposób oceny:
termin od 51 dni do 60 dni kalendarzowych – 0 pkt
termin od 41 dni do 50 dni kalendarzowych – 10 pkt
termin do 40 dni kalendarzowych – 20 pkt
Za nie wskazanie w formularzu oferty terminu wykonania robót, oferta nie otrzyma dodatkowych punków w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najdłuższy termin wykonania robót tj. 60 dni kalenadrzowych.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania robót

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na Termomodernizacja budynków w Wojskowym Instytucie Łączności – Państwowym Instytucie Badawczym w Zegrzu Południowym przy ul. Warszawskiej 22a:
1) Termomodernizacja budynku nr 28;
2) Przebudowa dachu i elewacji budynku nr 29a;
3) Termomodernizacja budynku nr 49;
4) Termomodernizacja budynku nr 24
2. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na cztery niezależne części nazywając je odpowiednio:
1) Część I – Termomodernizacja budynku nr 28;
2) Część II – Przebudowa dachu i elewacji budynku nr 29a;
3) Część III – Termomodernizacja budynku nr 24;
4) Część IV – Termomodernizacja budynku nr 49.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
1) Załącznik nr 2 do SWZ – dla Części I;
2) Załącznik nr 2a do SWZ – dla Części II;
3) Załącznik nr 2b do SWZ – dla Części III;
4) Załącznik nr 2c do SWZ – dla Części IV

4.2.5.) Wartość części: 179258,82 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
Cena brutto (C) - 70%,
Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)- 10%,
Termin wykonania robót (T) – 20 %.
2. W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C =------x100 pkt x 70%
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ).
W tym kryterium Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę może uzyskać maksymalnie 70 punktów.
3. W ramach kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)” oferta zostanie oceniona na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) długości oferowanego okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane.
Maksymalna liczba punktów w kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)” wynosi 10%.
Sposób oceny:
okres gwarancji 24 miesiące – 0 pkt
okres gwarancji 36 miesięcy – 3 pkt
okres gwarancji 48 miesięcy – 6 pkt
okres gwarancji 60 miesięcy i więcej – 10 pkt
Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 24 miesiące zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za nie wskazanie w formularzu oferty okresu gwarancji, oferta nie otrzyma dodatkowych punków w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najkrótszy okres gwarancji tj. okres 24 miesięcy.
4. W ramach kryterium „Termin wykonania robót (T)” oferta zostanie oceniona na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) terminu wykonania robót.
Maksymalna liczba punktów w kryterium „Termin wykonania robót (T)” wynosi 20 punktów.
Sposób oceny:
termin od 51 dni do 60 dni kalendarzowych – 0 pkt
termin od 41 dni do 50 dni kalendarzowych – 10 pkt
termin do 40 dni kalendarzowych – 20 pkt
Za nie wskazanie w formularzu oferty terminu wykonania robót, oferta nie otrzyma dodatkowych punków w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najdłuższy termin wykonania robót tj. 60 dni kalenadrzowych.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania robót

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na Termomodernizacja budynków w Wojskowym Instytucie Łączności – Państwowym Instytucie Badawczym w Zegrzu Południowym przy ul. Warszawskiej 22a:
1) Termomodernizacja budynku nr 28;
2) Przebudowa dachu i elewacji budynku nr 29a;
3) Termomodernizacja budynku nr 49;
4) Termomodernizacja budynku nr 24
2. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na cztery niezależne części nazywając je odpowiednio:
1) Część I – Termomodernizacja budynku nr 28;
2) Część II – Przebudowa dachu i elewacji budynku nr 29a;
3) Część III – Termomodernizacja budynku nr 24;
4) Część IV – Termomodernizacja budynku nr 49.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
1) Załącznik nr 2 do SWZ – dla Części I;
2) Załącznik nr 2a do SWZ – dla Części II;
3) Załącznik nr 2b do SWZ – dla Części III;
4) Załącznik nr 2c do SWZ – dla Części IV;

4.2.5.) Wartość części: 40443485 PLN

4.2.6.) Główny kod CPV: 45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45321000-3 - Izolacja cieplna

45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
Cena brutto (C) - 70%,
Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)- 10%,
Termin wykonania robót (T) – 20 %.
2. W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = x100 pkt x 70%
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ).
W tym kryterium Wykonawca, który zaoferuje najniższą cenę może uzyskać maksymalnie 70 punktów.
3. W ramach kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)” oferta zostanie oceniona na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) długości oferowanego okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane.
Maksymalna liczba punktów w kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane (G)” wynosi 10%.
Sposób oceny:
okres gwarancji 24 miesiące – 0 pkt
okres gwarancji 36 miesięcy – 3 pkt
okres gwarancji 48 miesięcy – 6 pkt
okres gwarancji 60 miesięcy i więcej – 10 pkt
Oferty zawierające okres gwarancji krótszy niż 24 miesiące zostaną odrzucone jako nie spełniające wymagań SWZ.
Za nie wskazanie w formularzu oferty okresu gwarancji, oferta nie otrzyma dodatkowych punków w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najkrótszy okres gwarancji tj. okres 24 miesięcy.
4. W ramach kryterium „Termin wykonania robót (T)” oferta zostanie oceniona na podstawie podanego przez Wykonawcę w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ) terminu wykonania robót.
Maksymalna liczba punktów w kryterium „Termin wykonania robót (T)” wynosi 20 punktów.
Sposób oceny:
termin od 51 dni do 60 dni kalendarzowych – 0 pkt
termin od 41 dni do 50 dni kalendarzowych – 10 pkt
termin do 40 dni kalendarzowych – 20 pkt
Za nie wskazanie w formularzu oferty terminu wykonania robót, oferta nie otrzyma dodatkowych punków w tym kryterium oceny ofert. W takim przypadku Zamawiający przyjmuje, że Wykonawca zaproponował najdłuższy termin wykonania robót tj. 60 dni kalenadrzowych.
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełnia wszystkie wymagania określone w SWZ oraz otrzyma największą liczbę punktów.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 70

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania robót

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Zmawiający na podstawie art. 112 ustawy Pzp określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy potwierdzą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż:
część nr I -400 000,00 zł
część nr II – 280 000,00 zł
część nr III – 120 000,00 zł
część nr IV – 300 000,00 zł
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że w okresie nie wcześniej niż ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: wykonał:
a) dla części I co najmniej dwie roboty budowlane polegające na robotach elewacyjnych budynku o wartości co najmniej 400 000 zł brutto każda;
b) dla części II co najmniej dwie roboty budowlane polegające na robotach elewacyjnych budynku o wartości co najmniej 280 000 zł brutto każda;
c) dla części III co najmniej dwie roboty budowlane polegające na robotach elewacyjnych budynku o wartości co najmniej 120 000 zł brutto każda;
d) dla części IV co najmniej dwie roboty budowlane polegające na robotach elewacyjnych budynku o wartości co najmniej 300 000 zł brutto każda;
Wzór wykazu robót stanowi odpowiednio dla części załącznik nr 7 do SWZ.
W/w warunek może być spełniony przez jednego lub łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Uwaga:
* w przypadku, gdy wartość roboty budowlanej wyrażona jest w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia wartości wykonanego zamówienia w innej walucie na złote polskie – na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego, obowiązującego na dzień publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych;

Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
b) zdolność zawodowa:
Warunek ten dla każdej części spełni Wykonawca, który dysponuje osobami o wymaganych uprawnieniach, tj.:
co najmniej jedną osobą posiadającą ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, wpisaną do właściwej izby inżynierów budownictwa, zgodnie z obowiązującymi przepisami
W/w warunek może być spełniony przez jednego lub łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Osoba/osoby pełniąca samodzielną funkcję techniczną w budownictwie muszą posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2023r. poz. 682 ze zm.), ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 1385 ze zm.) oraz rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023r. poz. 334).

Uwaga!
Ponadto, Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania nieprzerwanej ochrony ubezpieczeniowej przez okres trwania umowy.
W/w warunek może być spełniony przez jednego lub łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
b) wykaz robót budowlanych – wzór stanowi (odpowiednio do części) Załącznik 7 do SWZ,
c) wykaz osób - dotyczący spełniania warunków udziału w zakresie zdolności zawodowej – wzór stanowi (odpowiednio do części) Załącznik 8 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. W terminie składania ofert, określonym w SWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu:
1) formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji (Zamawiający dopuszcza odtworzenie tekstu formularza) z podaniem ceny łącznej brutto za przedmiot zamówienia, warunków realizacji zamówienia i okresu gwarancji.
2) Kosztorys ofertowy (odpowiednio do części) – Załącznik nr 4, 4a, 4b, 4c do SWZ
3) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 w zw. z art. 266 ustawy Pzp, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SWZ (oraz jeżeli dotyczy oświadczenia podmiotów udostępniających zasoby).
Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
4) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp dotyczące robót budowlanych, które wykonują poszczególni Wykonawcy Załącznik nr 9 do SWZ – jeżeli dotyczy
c) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ (jeżeli dotyczy).
d) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
e) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit. d) powyżej.
f) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
g) pełnomocnictwo dla osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna), oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (Załącznika nr 5 do SWZ) , składa oddzielnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzić brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wskazuje brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu. 2) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (o ile dotyczy) składają wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy (według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ);

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy bez przeprowadzenia nowego
postępowania o udzielenie zamówienia. Możliwość dokonania zmian określono we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 11 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-08 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/wilpib/public/postepowanie?postepowanie=51977808

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-08 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-07

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.