eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Darłowo › Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowościach: Domasławice i Słowino

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-08-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowościach: Domasławice i Słowino

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Darłowo

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330920914

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Henryka Dąbrowskiego 4

1.5.2.) Miejscowość: Darłowo

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-150

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.5.7.) Numer telefonu: 943446301

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@ugdarlowo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ug.darlowo.ibip.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d1399c15-14df-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowościach: Domasławice i Słowino

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d1399c15-14df-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00349689

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00024065/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowościach Domasławice i Słowino

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Domasławice oraz Słowino współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00278163

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.147.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowościach: Domasławice i Słowino” z podziałem na części: Część 1 - Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Domasławice oraz Część 2 - Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Słowino.
2. Wspólny słownik zamówień publicznych (Kody CPV):
45112723-9 Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw;
45000000-7 Roboty budowlane;
45111300-1 Roboty rozbiórkowe;
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne;
45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni;
45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu;
45112700-2 Roboty w zakresie kształtowania terenu;
45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych.

3. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania polegającego na „Zagospodarowaniu terenu rekreacyjnego w miejscowościach: Domasławice i Słowino”, z podziałem na części:
1) Część 1 - Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Domasławice;
2) Część 2 - Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Słowino.
4. Zakres części 1 obejmuje zagospodarowanie terenu w miejscowości Domasławice na dz. nr 297 i 295/1 (obręb Domasławice). W ramach powyższego zadania należy m.in.:
1) zdemontować istniejące urządzenia rekreacyjne w ilości 2 szt.;
2) zdemontować moduł ze skrzynkami na listy w ilości 1 szt.;
3) wykonać nawierzchnię bezpieczną żwirową o pow. ok. 152,0 m2;
4) zamontować urządzenia placu zabaw w ilości 7 szt.;
5) zamontować ławki w ilości 4 szt., kosze na odpady w ilości 2 szt. oraz tablicę z regulaminem w ilości 1 szt.;
6) wykonać ogrodzenie o dł. ok. 63,0 mb;
7) wykonać nasadzenia i trawniki.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załącznik nr 6 do SWZ dla części 1 oraz załącznik nr 6a do SWZ dla części 2.
6. Przedstawione w dokumentacji projektowej obiekty stanowią przykładowe formy projektowanych obiektów i ich wymagania wielkościowe, jakościowe, materiałowe i kolorystyczne - dopuszcza się montaż obiektów o równoważnych parametrach w tym odchyłkę od podanych wymiarów elementów małej architektury i elementów placu zabaw o +/- 20%. Zamieszczone kopie rysunków przedstawiających wygląd w/w wyrobów oraz podstawowych danych technicznych stanowią przykłady elementów, urządzeń i materiałów, jakie mogą być użyte przez wykonawców w ramach robót.
7. Do Wykonawcy należeć będzie pełna obsługa geodezyjna wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą.
8. W przypadku braku wskazania kolorystyki urządzeń i elementów małej architektury, Wykonawca będzie zobligowany do uzgodnienia jej z Zamawiającym.
9. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca
lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 ze zm.) wszystkie osoby, które będą wykonywać wskazane przez Zamawiającego w § 5 ust. 1 projektu umowy czynności związane z realizacją zamówienia.
10. Ilekroć w dokumentach zamówienia znajduje się wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się po ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i produkty będą spełniały kryteria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności. W przypadku zaoferowania materiałów lub produktów równoważnych wykonawca, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis materiałów i produktów równoważnych oraz wykazać, że spełniają one kryteria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności.
11. W przypadku wystąpienia w dokumentacji postępowania odniesień do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza się rozwiązania równoważne. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis rozwiązań równoważnych oraz wykazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dodaje się po każdym z ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”.
12. Wykonawca wyłoniony w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy dostarczyć Zamawiającemu na obie części przedmiotowego postępowania harmonogram rzeczowo-finansowy zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ (w przypadku części 1) oraz harmonogram rzeczowo – finansowy zgodnie z załącznikiem nr 7a do SWZ (w przypadku części 2).
13. Dotyczy części 1: Operacja pn. Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Domasławice mająca na celu zaspokojenie potrzeb lokalnej społeczności poprzez budowę terenu rekreacyjnego w miejscowości Domasławice współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

4.5.5.) Wartość części: 156013,19 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowościach: Domasławice i Słowino” z podziałem na części: Część 1 - Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Domasławice oraz Część 2 - Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Słowino.
2. Wspólny słownik zamówień publicznych (Kody CPV):
45112723-9 Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw;
45000000-7 Roboty budowlane;
45111300-1 Roboty rozbiórkowe;
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne;
45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni;
45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu;
45112700-2 Roboty w zakresie kształtowania terenu;
45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych.

3. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania polegającego na „Zagospodarowaniu terenu rekreacyjnego w miejscowościach: Domasławice i Słowino”, z podziałem na części:
1) Część 1 - Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Domasławice;
2) Część 2 - Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Słowino.
4. Zakres części 2 obejmuje zagospodarowanie terenu w miejscowości Słowino na dz. nr 369/3 (obręb Słowino-Słowinko). W ramach powyższego zadania należy m.in.:
1) zamontować urządzenia placu zabaw w ilości 4 szt.;
2) zamontować ławki w ilości 4 szt., kosz na odpady w ilości 1 szt. oraz tablicę z regulaminem w ilości 1 szt.;
3) wykonać trawnik o pow. ok. 125 m2.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiąca załącznik nr 6 do SWZ dla części 1 oraz załącznik nr 6a do SWZ dla części 2.
6. Przedstawione w dokumentacji projektowej obiekty stanowią przykładowe formy projektowanych obiektów i ich wymagania wielkościowe, jakościowe, materiałowe i kolorystyczne - dopuszcza się montaż obiektów o równoważnych parametrach w tym odchyłkę od podanych wymiarów elementów małej architektury i elementów placu zabaw o +/- 20%. Zamieszczone kopie rysunków przedstawiających wygląd w/w wyrobów oraz podstawowych danych technicznych stanowią przykłady elementów, urządzeń i materiałów, jakie mogą być użyte przez wykonawców w ramach robót.
7. Do Wykonawcy należeć będzie pełna obsługa geodezyjna wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą.
8. W przypadku braku wskazania kolorystyki urządzeń i elementów małej architektury, Wykonawca będzie zobligowany do uzgodnienia jej z Zamawiającym.
9. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca
lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 ze zm.) wszystkie osoby, które będą wykonywać wskazane przez Zamawiającego w § 5 ust. 1 projektu umowy czynności związane z realizacją zamówienia.
10. Ilekroć w dokumentach zamówienia znajduje się wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się po ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i produkty będą spełniały kryteria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności. W przypadku zaoferowania materiałów lub produktów równoważnych wykonawca, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis materiałów i produktów równoważnych oraz wykazać, że spełniają one kryteria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności.
11. W przypadku wystąpienia w dokumentacji postępowania odniesień do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza się rozwiązania równoważne. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis rozwiązań równoważnych oraz wykazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dodaje się po każdym z ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”.
12. Wykonawca wyłoniony w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy dostarczyć Zamawiającemu na obie części przedmiotowego postępowania harmonogram rzeczowo-finansowy zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ (w przypadku części 1) oraz harmonogram rzeczowo – finansowy zgodnie z załącznikiem nr 7a do SWZ (w przypadku części 2).
13. Dotyczy części 2: Operacja pn. Zagospodarowanie terenu rekreacyjnego w miejscowości Słowino mająca na celu zaspokojenie potrzeb lokalnej społeczności poprzez rozbudowę terenu rekreacyjnego w miejscowości Słowino współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

4.5.5.) Wartość części: 47537,59 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 156677,40 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 156677,40 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 156677,40 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Józef Kozłowski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 8391351095 REGON 320352010

7.3.3) Ulica: Tychowo 16

7.3.4) Miejscowość: Sławno

7.3.5) Kod pocztowy: 76-100

7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 156677,40 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 65595,90 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 65595,90 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 65595,90 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Józef Kozłowski

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 8391351095 REGON 320352010

7.3.3) Ulica: Tychowo 16

7.3.4) Miejscowość: Sławno

7.3.5) Kod pocztowy: 76-100

7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-08-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 65595,90 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 110 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.