eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ryczywół › Przebudowa dróg na terenie gminy Ryczywół wraz z budową chodnika na ulicy Leśnej w Ryczywole



Ogłoszenie z dnia 2023-08-07


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg na terenie gminy Ryczywół wraz z budową chodnika na ulicy Leśnej w Ryczywole

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ryczywół

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791431

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 10

1.5.2.) Miejscowość: Ryczywół

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-630

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@ryczywol.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ryczywol.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa dróg na terenie gminy Ryczywół wraz z budową chodnika na ulicy Leśnej w Ryczywole

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9149c663-3106-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00343320

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-07

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00000964/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Przebudowa dróg na terenie gminy Ryczywół wraz z budową chodnika na ulicy Leśnej w Ryczywole

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9149c663-3106-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym
a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej ug@ryczywol.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Postępowanie można wyszukać ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Adres strony internetowej prowadzonego postepowania: https://ezamowienia.gov.pl.
5. Identyfikator postępowania: ocds-148610-9149c663-3106-11ee-9aa3-96d3b4440790.
6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy
e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
7. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarto w dziale XXV SWZ cz. I

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarto w dziale XXV SWZ cz. I

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RIR.271.11.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Na całość wymienionego zadania składają się cztery kolejno wymienione jego elementy:
a) Budowa chodnika wzdłuż ulicy Leśnej wraz z oświetleniem.

Sytuacyjnie chodnik zlokalizowano zgodnie z istniejącym przebiegiem drogi gminnej – ulicy Leśnej w Ryczywole, od początku po jej prawej stronie (od drogi powiatowej), następnie po lewej stronie aż do skrzyżowania z ulicą Sosnową. W ciągu projektowanego odcinka chodnika i utwardzonego pobocza zaprojektowano 14 zjazdów indywidualnych na przylegające posesje, 3 zjazdy na dochodzące drogi oraz 4 dojścia do posesji. Projektowana długość odcinka chodnika wynosi 364,80 m, a utwardzonego pobocza 66,0 m. Projektowana szerokość nawierzchni chodnika wynosi 2,0m. Projektowana szerokość utwardzonego pobocza wynosi 1,0m Spadek poprzeczny nawierzchni chodnika i utwardzonego pobocza projektuje się jako jednostronny 2% w kierunku do jezdni. Nawierzchnię chodnika zaprojektowano z kostki betonowej grubości 6cm (szarej + dwa skrajne rzędy z czerwonej), cegła, ułożonej na podsypce cementowo-piaskowej o grubości warstwy 3cm i podbudowie z betonu cementowego C 1,5/2,0 o grubości warstwy 10cm. Przy przejściach dla pieszych zaprojektowano ułożenie jednego rzędu płytek betonowych o wymiarach 35x35cm z wypustkami.
Pobocze utwardzone zaprojektowano z kostki betonowej grubości 6cm (żółtej, cegła) ułożonej na podsypce cementowo-piaskowej o grubości warstwy 3cm i podbudowie z betonu cementowego C 1,5/2,0 o grubości warstwy 10cm.
Konstrukcję nawierzchni zjazdów zaprojektowano z kostki betonowej grubości 8cm (grafitowej, behaton) ułożonej na podsypce cementowo-piaskowej o grubości warstwy 3cm, podbudowie z betonu C 5/6 o grubości warstwy 20cm i warstwy odcinającej z gruntu stabilizowanego cementem C 1,5/2,0 o grubości warstwy 10cm po zagęszczeniu.
Ograniczenie nawierzchni chodnika, utwardzonego pobocza i zjazdów od strony jezdni zaprojektowano krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30cm (przy chodniku, wystającym +12cm) oraz o wymiarach 15x22cm (przy zjazdach, tzw. „belka”, wystającym +4cm, przy przejściach dla pieszych +2cm) układanymi na podsypce cementowo-piaskowej 5cm i ławie z oporem wykonanej z betonu cementowego klasy C 12/15 w ilości 0,06m3/mb. Krawężnik betonowy o wymiarach 15x30cm i 15x22cm zaprojektowano także przy obramowaniu zjazdów na dochodzące drogi.
Obramowanie nawierzchni zjazdów indywidualnych, chodnika i dojść do posesji oraz utwardzonego pobocza zaprojektowano opornikiem betonowym o wymiarach 8x25cm (wtopionym), układanym na podsypce cementowo-piaskowej 5cm i ławie z oporem wykonanej z betonu cementowego klasy C 12/15 w ilości 0,04m3/mb.
Na odcinku od km 0+000 do km 0+156, przy nowym krawężniku oraz przy projektowanych wpustach studziennych, zaprojektowano uzupełnienie masą mineralno-asfaltową w technologii „na gorąco”.
Odwodnienie projektowanego chodnika oraz odcinka jezdni przy której będzie on zlokalizowany, zaprojektowano jako powierzchniowe, przez zastosowanie normatywnych spadków podłużnych i poprzecznych nawierzchni chodnika, zjazdów oraz ścieku przykrawężnikowego do projektowanych wpustów studziennych w ilości sztuk 4 oraz poza koronę drogi.
Sposób odwodnienia przedmiotowego chodnika zaprojektowano w oparciu o operat wodnoprawny, który stanowi odrębne opracowanie.
Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, aktualnymi normami i wytycznymi, zasadami sztuki budowlanej.
Do wykonywania zaprojektowanych robót należy stosować materiały dopuszczone do stosowania w budownictwie.
Projekt niniejszy obejmuje swym zakresem stałą organizację ruchu, która stanowi odrębne opracowanie.
Zadanie obejmuje także budowę oświetlenia. Projekt oświetlenia stanowi odrębne opracowanie branżowe.


b) Przebudowa drogi w miejscowości Drzonek.
W ramach zadania projektuje się przebudowę drogi w celu uzyskania następujących parametrów:
- Klasa techniczna drogi – D
- Prędkość projektowa Vp=30 km/h
- Przekrój drogi – jednojezdniowy jednopasowy
- Długość drogi 0,847 km
- Kategoria ruchu- KR1
- Dopuszczalny nacisk- 80 kN/oś
- Nawierzchnia drogi – SMA 16 JENA
- Szerokość drogi – 3,5 m z mijanką o szer. 5 m
- Pochylenie poprzeczne jezdni – daszkowe 2%, jednostronne 4%
- Szerokość poboczy – 0,75 m
- Pochylenie poprzeczne pobocza – 8%
Od km 0+598,89 do km 0+631,16 zaprojektowano mijankę o szer. 5 m zapewnianiającą
możliwości wymijania się pojazdów jadących z naprzeciwka.
Odwodnienie jezdni odbywa się poprzez odpowiednie ukształtowanie podłużne
i poprzeczne odprowadzające wody deszczowe do istniejących rowów lub na powierzchnie terenu.

c) Przebudowa drogi na Osiedlu Parkowym wraz z budową chodnika i odwodnieniem.
Zadanie dotyczy przebudowy drogi w Ryczywole, na Osiedlu Parkowym. Sytuacyjnie drogę (ulicę) w zakresie jej przebudowy i chodnik w zakresie jego budowy zlokalizowano zgodnie z ich istniejącym przebiegiem. Projektowana droga składa się z dwóch odcinków, nazwanych roboczo odcinkami A-A’ i B-B’. Początek projektowanego odcinka A-A’ wyznacza km 0+000 zlokalizowany za skrzyżowaniem z drogą powiatowa nr 1846P. Koniec odcinka A-A’ to km 0+315,60 przed skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 1352P. Początek odcinka B-B’ to skrzyżowanie z odcinkiem A-A’ w km 0+225. Koniec odcinka B-B’, km 0+140, zlokalizowany został przed skrzyżowaniem z ulicą Osiedle Kwiatowe. Projektowana do przebudowy, łączna długość obu odcinków drogi, wynosi 455,60m.
Projektowana szerokość jezdni odcinka A-A’ wynosi 6,50m. Projektowana szerokość jezdni odcinka B-B’ wynosi 6,0m do km 0+078,80 oraz 5,0m od km 0+098,80 do końca.
Przy odcinku A-A’, od km 0+000 do skrzyżowania z odcinkiem B-B’, po stronie lewej oraz od km 0+199 do km 0+315,60 po stronie prawej zaprojektowano chodnik. Chodnik zaprojektowano także na odcinku B-B’, od skrzyżowania z odcinkiem A-A’ do km 0+082,25 po stronie lewej oraz od km 0+009,75 do km 0+140 po stronie prawej. Projektowana szerokość nawierzchni chodnika wynosi 2,0m.
Od km 0+085,35 do km 0+136 odcinka B-B’ po stronie lewej zaprojektowano utwardzone pobocze. Projektowana szerokość pobocza wynosi 1,0m.
Przy krawędzi jezdni odcinka A-A’, tam gdzie nie ma chodnika, zaprojektowano pobocze gruntowe. Projektowana szerokość pobocza gruntowego wynosi 0,75m.
W ciągu projektowanych odcinków drogi (ulicy) oraz chodnika zaprojektowano łącznie 21 zjazdów oraz 7 dojść do posesji.
W km 0+002,50 i 0+201 na odcinku A-A’ oraz w km 0+021,50 i 0+137,30 odcinka B-B’ zaprojektowano przejścia dla pieszych. W km 0+074,20 odcinka B-B’ zaprojektowano przejście dla pieszych wyniesione ponad powierzchnię jezdni z kostki betonowej.
Od km 0+070÷0+090 oraz od km 0+185÷0+205, po stronie prawej odcinka A-A’, na szerokości 4,0m zaprojektowano remont istniejącej jezdni.
Odwodnienie projektowanych do przebudowy odcinków drogi (ulicy) oraz projektowanego do budowy chodnika, zaprojektowano jako powierzchniowe, przez zastosowanie normatywnych spadków podłużnych i poprzecznych nawierzchni jezdni, chodnika, dojść do posesji, poboczy oraz zjazdów do projektowanych wpustów deszczowych i sieci kanalizacji deszczowej, która stanowi odrębne opracowanie oraz poza koronę drogi.

d) Przebudowa ulicy 6 Stycznia w Ryczywole.

Podstawowe założenia projektowe dla przebudowy przedmiotowej ulicy:
• droga klasy D,
• szerokość jezdni 3,50m i 4,00m,
• pochylenie poprzeczne jezdni dwustronne („daszkowe”) 2x2% i jednostronne 2%,
• chodniki o szerokości 1,20m÷2,00m,
• pochylenie poprzeczne chodników jednostronne 2%,
• nawierzchnia jezdni z betonu asfaltowego i kostki betonowej,
• nawierzchnia chodników i zjazdów z kostki betonowej,
• kategoria ruchu KR 1.
Projektowana długość odcinka A-A’ wynosi 264,20m, odcinka B-B’ 78,0m, a odcinka C-C’ 103,20m. Łączna długość przyjętej do przebudowy ulicy wynosi 446,0m
Projekt przebudowy ulicy obejmuje także wykonanie oznakowania pionowego i poziomego według projektu stałej organizacji ruchu, która stanowi odrębne opracowanie.
Włazy istniejących studni kanalizacyjnych oraz zaworów wody projektuje się do pionowej regulacji.
Odwodnienie ulicy zaprojektowano jako powierzchniowe, przez zastosowanie normatywnych spadków podłużnych i poprzecznych nawierzchni jezdni, zjazdów i chodników do wpustów sieci kanalizacji deszczowej będącej przedmiotem odrębnego projektu.
Zadanie obejmuje także budowę sieci wodociągowej. Rurociągi wodociągowe zlokalizowano w działkach nr: 649; 648; 44/3; 44/2 w miejscowości Ryczywół.
Łącznie do wykonania na niniejszym zadaniu będą:
A) Demontaż hydrantów przeciwpożarowych Ø 80 mm - 1 szt.
B) Demontaż zasuw Ø 80 mm wraz z kolanem stopowym - 1 szt.
C) Montaż hydrantu przeciwpożarowego Ø 100mm - 4 szt.
D) Rurociąg PE 100 Ø 110mm PN 10 RC - 118,0 m
E) Rurociąg PE 100 Ø 160mm PN 10 RC - 275,0 m
F) Rurociąg PE 100 Ø 110mm PN 10 RC (przyłącze) - 7,5m/1szt.
G) Rurociąg PE 100 Ø 90mm PN 10 RC - 7,5m/1szt.
H) Rurociąg PE 100 Ø 50mm PN 10 RC - 12,0m/4szt.
I) Rurociąg PE 100 Ø 40mm PN 10 RC - 1,5m/1szt.
J) Rurociąg PE 100 Ø 32mm PN 10 RC - 55,0m/14szt.
K) Włączenie do ist. wodociągu Ø 110mm - 3 szt.
L) Złącze RK Ø100mm - 6 szt.
M) Trójnik Ø 150/80mm - 1 szt.
N) Trójnik Ø 100/100mm - 2 szt.
O) Trójnik Ø 150/100mm - 4 szt.
P) Trójnik Ø 150/150mm - 1 szt.
Q) Zasuwa Ø 80mm - 1 szt.
R) Zasuwa Ø 100mm - 8 szt.
S) Zasuwa Ø 150mm - 4 szt.
T) Nawiertka NWZ Ø 110/32mm
(alt. trójnik siodłowy+zasuwa) - 5 szt.
U) Nawiertka NWZ Ø 160/32mm
(alt. trójnik siodłowy+zasuwa) - 9 szt.
V) Nawiertka NWZ Ø 160/40mm
(alt. trójnik siodłowy+zasuwa) - 1 szt.
W) Nawiertka NWZ Ø 160/50mm
(alt. trójnik siodłowy+zasuwa) - 4 szt.
X) Przecisk sterowany rura PE PN 10 Ø 250mm - 10,0 m
Y) Przecisk sterowany rura PE PN 10 Ø 200mm - 14,0 m
Z) Kolano segmentowe PE RC Ø 160mm - 8 szt.
Ź) Kolano segmentowe PE RC Ø 110mm - 2 szt.

Przed złożeniem oferty zaleca się dokonanie wizji w terenie.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

71222200-2 - Usługi kartograficzne w zakresie obszarów wiejskich

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-03-22

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust.
1 pkt 7 ustawy Pzp. Przedmiotem niniejszych zamówień będą roboty budowlane tożsame
z robotami wymienionymi w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych).
2. Wartość zamówień nie przekroczy 10 % wartości zamówienia podstawowego
3. Zamówienia będą mogły zostać udzielone na następujących warunkach:
1) zostaną udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego,
2) zamówienia muszą być zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego,
3) zamówienia zostaną udzielone po dokonaniu negocjacji z wykonawcą na podstawie odrębnie zawartej umowy/zlecenia.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Zamawiający stosować będzie procedurę, o której mowa w art. 126 ustawy Pzp tj. w pierwszej kolejności dokonana oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
2) Zamawiający dokona oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 226 ustawy Pzp) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SWZ, a następnie wyłącznie w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej), dokona oceny podmiotowej wykonawcy, tj. zbada oświadczenie wstępne oraz może zażądać przedłożenia dokumentów w trybie art. 274 ustawy Pzp tj. może wezwać wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp i wymienionych w Dziale XIII SWZ.
3) Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 274 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
4) Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
5) Zamawiający będzie poprawiał w tekście oferty:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze SWZ, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty, - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
6) Jeżeli wykonawca, o którym mowa w pkt. 2, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli wymagane), zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

5. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej: zamawiający uzna, że wykonawca spełnia niniejszy warunek wówczas, jeżeli wykaże, że:
a) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Kierownik budowy - osoba posiadająca następujące kwalifikacje:
 uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, bez ograniczeń,
 co najmniej 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi (po uzyskaniu uprawnień budowlanych).
Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć: uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednie kwalifikacje zdobyte za granicą, uznane w Polsce na podstawie przepisów ustawy
z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 IDW).
2) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym ustępie.
W przypadku wskazania w formularzu ofertowym adresu strony, na której zamawiający może dokonać samodzielnego pobrania wydruku Zamawiający nie będzie wzywał do jego złożenia lecz pobierze dokument samodzielnie.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 IDW).

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) Formularz ofertowy (interaktywny formularz dostępny w systemie).
2) Kosztorys ofertowy, uwzględniający osobno każdą z przebudowywanych dróg, chodnik, tak by Zamawiający był w stanie samodzielnie na podstawie kosztorysów określić wartość poszczególnych etapów zadania.
3) (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 IDW) lub inne dokumenty udowadniające, że wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów tj. zawierające następujące informacje:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału
w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
4) (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Podmioty składające ofertę wspólną muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do pełnomocnictwa (oferty) powinny być załączone dokumenty potwierdzające, że osoby podpisujące pełnomocnictwo są uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu danego wykonawcy.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców:
1) oświadczenie, o którym mowa w Dziale XIII ustęp 1 punkt 1 i 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia),
2) oświadczenie, o którym mowa w Dziale XIII ustęp 4 pkt 1 składa każdy z wykonawców.
5. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych (pełnomocnikiem, o którym mowa w ust. 2).
6. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego może żądać umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych
w zakresie nieuregulowanym przez umowę regulują przepisy kodeksu cywilnego.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

4. Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy zaliczkę w wysokości 5% wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 tj. w wysokości ……. zł netto + 23 % VAT = ……………….. zł brutto. Zaliczka zostanie uiszczona w ciągu 30 dni od dnia przekazania placu budowy na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT. Pozostała część wynagrodzenia wypłacana będzie po zakończeniu realizacji Inwestycji, zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy.
5. W przypadku gdy wkład własny Zamawiającego przekroczy 5% wartości umownej zostanie on wypłacony Wykonawcy przed wypłatą dofinansowania po wykonaniu robót w tejże kwocie, potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru, na podstawie protokołu odbioru robót częściowych, po wystawieniu przez Wykonawcę faktury VAT.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Poza przypadkami umożliwiającymi zmianę umowy, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza się wprowadzenie istotnych zmian treści umowy za zgodą Zamawiającego w przypadkach przewidzianych w niniejszej umowie.
2. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
3. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą dotyczyć:
1) zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych,
2) zmiany producenta materiałów budowlanych, urządzeń lub wyposażenia,
3) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych,
4) zmiany terminów określonych w § 7 umowy,
5) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy (w tym podatku VAT),
6) zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy.
4. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 4 wymaga zmiany dokumentacji projektowej, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny (zatwierdzony przez organ architektoniczno-budowlany – jeżeli wymagają tego przepisy prawa budowlanego) zawierający opis proponowanych zmian i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego.
5. Zmiany, o których mowa w ust. 3 mogą zostać dokonane, jeżeli zachodzą i są ich uzasadnieniem niżej wymienione okoliczności:
1) rezygnacja przez Zamawiającego z wykonania części robót,
2) obniżenie kosztu wykonania robót (wynagrodzenia Wykonawcy) lub kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu,
3) poprawa wartości lub podniesienie sprawności ukończonych robót budowlanych,
4) zmiany obowiązujących przepisów prawnych,
5) podniesienie wydajności urządzeń,
6) podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót,
7) usprawnienia lub podniesienie walorów zdrowotnych i bezpieczeństwa w trakcie użytkowania obiektu,
8) opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót powstałe w wyniku:
a) przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub gestorów sieci infrastruktury technicznej, których działania są niezbędne do wykonania przedmiotu umowy,
b) wystąpienia warunków pogodowych lub gruntowych uniemożliwiających realizację umowy zgodnie z przyjętą technologią, potwierdzonych przez inspektora nadzoru budowlanego poprzez odpowiedni wpis do Dziennika Budowy,
c) realizacji robót powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania robót i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych,
d) konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
e) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne) mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót,
f) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
- w takiej sytuacji minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju.
9) zaistnienie nieprzewidzialnych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach.
6. Podstawę obliczenia kosztów zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 1-3 w związku z pkt 5 stanowi zaakceptowany przez Zamawiającego kosztorys opracowany przez Wykonawcę na podstawie cen jednostkowych oraz danych wyjściowych do kosztorysowania nie wyższych niż aktualne średnie ceny publikowane w SEKOCENBUD.
7. Zakazuje się zmiany umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca.
8. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 1-5 wymaga zawarcia aneksu do umowy,
w formie pisemnej pod rygorem nieważności, za wyjątkiem zmian określonych w ust. 3 pkt 5 w zw. z ust. 5 pkt 1 umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-08-22 08:30

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-08-22 08:45

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-09-20

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Zamawiający przewiduje możliwość zaproszenia do negocjacji maksymalnie trzech wykonawców z najwyższą liczba punktów obliczoną na podstawie kryteriów oceny ofert

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

brak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.