eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ryki › "Remonty cząstkowe na drogach gminnych o nawierzchni mineralno-bitumicznej przy użyciu grysów i emulsji"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-07-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Remonty cząstkowe na drogach gminnych o nawierzchni mineralno-bitumicznej przy użyciu grysów i emulsji”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RYKI

1.3.) Oddział zamawiającego: w imieniu której działa Burmistrz Ryk

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020121

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Karola Wojtyły 29

1.5.2.) Miejscowość: Ryki

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-500

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ryki@ryki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ryki.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-aa223dab-172a-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Remonty cząstkowe na drogach gminnych o nawierzchni mineralno-bitumicznej przy użyciu grysów i emulsji”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aa223dab-172a-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00329656

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00038134/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Remonty cząstkowe na drogach gminnych o nawierzchni mineralno-bitumicznej przy użyciu grysów i emulsji

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00284062

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WIR.271.11.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia są remonty cząstkowe na drogach gminnych o nawierzchni mineralno-bitumicznej przy
użyciu grysów i emulsji.
4.2. Wymagania dotyczące realizacji zamówienia określone zostały odpowiednio w Specyfikacji technicznej wykonania i
odbioru robót (Załącznik nr 1 do SWZ) oraz w Projekcie umowy (Załącznik nr 2 do SWZ).
4.3. Przyjmuje się, iż łączna powierzchnia dróg objętych remontami cząstkowymi wynosić będzie 2500 m2 oraz dodatkowo 1000 m2 objętych prawem opcji.
4.4. Zgodnie z wymogami art. 433 pkt 4) ustawy zamawiający wskazuje, że minimalna wielkość świadczenia wynosi: 1900
m².
4.5. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części ze względu na to, że podział taki groziłby nadmiernymi
trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych
wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu
zamówienia. Niedokonanie podziału zamówienia podyktowane było zatem względami technicznymi, organizacyjnym oraz
charakterem przedmiotu zamówienia. Głównym powodem niedokonania podziału zamówienia były względy ekonomiczne.
Jednym z głównych elementów cenotwórczych przy tego rodzaju zamówieniach jest koszt transportu i korzystania z
pojazdów i sprzętu. Przy równoległym realizowaniu robót przez większą liczbę wykonawców koszt ten zostałby powielany w
ofertach na poszczególne części zamówienia. Zastosowany ewentualnie podział zamówienia na części nie zwiększyłby
konkurencyjności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw – zakres zamówienia jest zakresem typowym,
umożliwiającym złożenie oferty wykonawcom z grupy małych lub średnich przedsiębiorstw. Zgodnie z treścią motywu 78
dyrektywy, Instytucja zamawiająca powinna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówień na części,
jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną,
nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu.
4.6. Wymagane ilości poszczególnych elementów robót wskazano w załączniku Nr 3 do SWZ, przy czym Zamawiający
zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji polegającego na zamówieniu większej ilości poszczególnych pozycji
robót w ramach realizacji umowy niż podana w załączniku Nr 3 - w przypadku, gdy będzie to leżeć w interesie w
Zamawiającego i wynikać z jego bieżących potrzeb oraz w przypadku wystąpienia dalszej degradacji ulic na terenie gminy
wymagającej naprawy ze strony zarządcy drogi, przy zabezpieczeniu odpowiednich kwot wydatków w budżecie Gminy.
Zamawiający przekaże pisemną informację Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji podczas realizacji umowy. Prawo
opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach
realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie
przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji obowiązkiem umownym
Wykonawcy jest wykonanie świadczenia w zakresie objętym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiający ma prawo
wielokrotnie korzystać z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania
maksymalnego zakresu prawa opcji. Uruchomienie opcji nie będzie wymagało zmiany umowy. O uruchomieniu opcji
Zamawiający poinformuje Wykonawcę pisemnie w formie oświadczenia woli. Maksymalny zakres prawa opcji przy każdej z
pozycji robót został podany w załączniku Nr 3 do umowy.
4.7. Przedmiot zamówienia będzie realizowany sukcesywnie w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego.
Zamawiający każdorazowo określi odcinek drogi wymagający remontu.
4.8. Termin przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji robót naprawczych objętych przedmiotem umowy, stanowi jedno z
kryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z rozdziałem 17 SWZ. Zamawiający ustala maksymalny czas
przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych, który nie może być dłuższy niż 72 h, licząc od daty otrzymania
pisemnego zlecenia Zamawiającego (przesłanego faksem lub pocztą elektroniczną). Wykonawca może zaoferować krótszy
czas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych, przy czym nie może być on krótszy niż 36 h. Jeżeli
Wykonawca zaoferuje czas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych krótszy niż 36 h, Zamawiający
obliczając ilość punktów w kryterium „czas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych”, będzie traktował
dany zapis tak, jak gdyby Wykonawca zaoferował czas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych
wynoszący 36 h. Do umowy również zostanie wprowadzone zobowiązanie przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót
naprawczych w terminie nie dłuższym niż 36 h, licząc od daty otrzymania pisemnego zlecenia Zamawiającego (przesłanego
faksem lub pocztą elektroniczną) - pomimo proponowanego w ofercie przez Wykonawcę krótszego terminu przystąpienia do
realizacji zlecenia.
4.9. Po zakończeniu robót objętych danym zleceniem Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo uporządkować na własny
koszt teren robót budowlanych, w tym usunąć z naprawionych powierzchni zanieczyszczeń takich jak gałęzie, kamienie,
kawałki gruzu.
4.10. Wymagany termin gwarancji na roboty będące przedmiotem zamówienia wynosi 12 miesięcy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Cena najkorzystniejszej oferty w niniejszym postępowaniu przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do cen najkorzystniejszej oferty.

Reasumując, występują wszystkie przesłanki uzasadniające unieważnienie przedmiotowego postępowania w oparciu o przepisy art. 255 pkt 3 w zw. z art. 266 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.