eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Biłgoraj › Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem "Rewitalizacja toru wyścigowego w Biłgoraju wraz z dostosowaniem i budową infrastruktury towarzyszącej etap - I "



Ogłoszenie z dnia 2023-07-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad zadaniem „Rewitalizacja toru wyścigowego w Biłgoraju wraz z dostosowaniem i budową infrastruktury towarzyszącej etap – I ”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Powiat Biłgorajski

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369014

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: Kościuszki 94

1.4.2.) Miejscowość: Biłgoraj

1.4.3.) Kod pocztowy: 23-400

1.4.4.) Województwo: lubelskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.4.7.) Numer telefonu: 84 688 20 00

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@bilgorajski.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.spbilgoraj.bip.lubelskie.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00324536

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-07-25

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00313352

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą „Rewitalizacja toru wyścigowego w Biłgoraju wraz z dostosowaniem i budową infrastruktury towarzyszącej – etap I”.

3.2 Usługi projektowe oraz roboty budowlane w ramach zadania „Rewitalizacja toru wyścigowego w Biłgoraju wraz z dostosowaniem i budową infrastruktury towarzyszącej – etap I” realizowanie są na podstawie dokumentów udostępnionych na stronie prowadzonego i rozstrzygniętego postępowania pod adresem:
https://spbilgoraj.bip.lubelskie.pl/index.phpid=543&p1=szczegoly&p2=81198

3.3 Zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia nad którymi będzie sprawowany nadzór inspektora nadzoru obejmuje w szczególności wykonanie:
1) nadzór nad robotami budowalnymi, zgodnymi z zapisami Programu Funkcjonalno – Użytkowego oraz dokumentacji projektowej, a w szczególności nad następującym zakresem prac:
Tor kartingowy:
• przebudowę istniejącego toru kartingowego na tor wielofunkcyjny,
• budowa zaplecza toru w postaci pól parku maszyn wraz z alejami komunikacyjnymi,
• budowa placu – parku startu i mety pełniącego rolę zaplecza przedstartowego,
• budowa dodatkowego fragmentu pętli toru, częściowo pokrywającej się z torem kartingowym o parametrach wymaganych dla wyścigów motocyklowych.

Budynki:
• budowę budynku centrum obsługi wyścigu – budynek wielofunkcyjny,
• budowę zaplecza sanitarnego dla zawodników,
• budowę zaplecza sanitarnego dla widzów pod trybuną,
• namiot badań technicznych.

Infrastruktura drogowa:
• budowa dróg serwisowych,
• budowa drogi dojazdowej wewnętrznej wraz z miejscami parkingowymi,
• budowa parkingu dla widzów.

Uzbrojenie terenu:
• przebudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej sanitarnej,
• budowę odwodnienia placów i jezdni manewrowych w postaci kanalizacji deszczowej,
• przebudowa instalacji elektrycznej oświetleniowej i zasilającej park maszyn,
• budowę instalacji nagłośnieniowej.

Infrastruktura towarzysząca:
• trybuna na wale ziemnym z miejscami dla 500 widzów,
• budowę infrastruktury technicznej towarzyszącej dla obsługi toru: semafory startowe, podest startera, podesty obserwacyjne, sygnalizacja, bariery zabezpieczające,
• ogrodzenia stref toru oraz obiektu,
• bram wjazdowych i furtek,
• wały ziemne zabezpieczające i akustyczne,
• ekrany akustyczne typu „zielona ściana”,
• nasadzenia zastępcze.

3.4 Wykonawca świadczy usługi w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, sanitarnej, elektrycznej nad realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 682 z póź. zm.), a w szczególności:
a) reprezentowanie Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli poprawności i zgodności realizacji zamówienia z umową i zakresem robót, dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę oraz przepisami i zasadami wiedzy technicznej,
b) sprawdzanie jakość wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych oraz urządzeń, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
c) sprawdzanie i odbieranie robót w poszczególnych branżach ulegające zakryciu lub zanikające oraz objęte odbiorami częściowymi i końcowymi w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia ich przez Wykonawcę robót (potwierdzając ten fakt w dzienniku budowy), uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowuje i udział w czynnościach odbioru robót lub ich części (etapów), jak również udział w przekazywaniu ich do użytkowania,
d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usuwanie wad i usterek,
e) udział w pracach przy przekazaniu placu budowy i frontu robót,
f) sprawdzanie kalkulacji, kosztorysów powykonawczych, dodatkowych i zamiennych oraz obmiarów robót przedkładane przez Wykonawcę robót,
g) utrzymywanie z autorami dokumentacji projektowej stałego kontaktu w trakcie wykonywania robót,
h) uczestniczenie w przekazywaniu przez Wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej, poprzez weryfikację i sprawdzenie jej poprawności,
i) informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych prac,
j) udział w czynnościach odbioru nadzorowanego zamówienia oraz sporządzanie protokołu odbioru wykonanych robót,
k) kontrolowanie poprawność wykonania zamówienia w okresie:
• gwarancji udzielonej przez wykonawcę na kompletną dokumentację projektową,
• gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych wynoszącej 60 miesięcy,
• rękojmi wynoszącej 5 lat, w szczególności inspektor nadzoru będzie uczestniczył w przeglądach z tytułu gwarancji i rękojmi oraz będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych wad i usterek w tych okresach,
l) zapewnienie przestrzegania warunków BHP w trakcie realizacji zamówienia przez Wykonawcę robót,
m) opracowanie wzoru miesięcznego raportu z postępu wykonywanych robót i przekazanie go Wykonawcy do stosowania,
n) sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu końcowych wersji dokumentacji powykonawczej w tym dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu umowy wymaganych aktualnymi przepisami prawa, dzienników budowy, protokołów odbiorów technicznych, protokołów prób, pomiarów oraz badań, dokumentacji projektowej powykonawczej z wykazem wprowadzonych zmian w stosunku do dokumentacji pierwotnej, jak również dostarczanie karty gwarancyjnych z warunkami gwarancji, instrukcji (w języku polskim) użytkowania i obsługi urządzeń i wyrobów dostarczonych i wbudowanych przez Wykonawcę oraz przeszkolenie przedstawicieli Użytkownika w zakresie użytkowania i obsługi tych urządzeń i wyrobów,
o) pobyt na budowie wg poniższych zasad:
• obecność Kierownika wielobranżowego zespołu nadzoru w specjalności konstrukcyjno – budowalnej - min. 2 razy w tygodniu, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego lub do dziennika budowy,
• obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - min. 2 razy w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty budowlane, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego lub do dziennika budowy,
• obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych – min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego lub do dziennika budowy,
• obecność inspektora w specjalności inżynierii drogowej – min. 2 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego lub do dziennika budowy,
p) zatwierdzanie lub wnoszenie uwag w terminie do 7 dni roboczych do wniosków kierownika budowy w sprawie przedłożonych materiałów do ich wbudowania,
r) uczestniczenie w Radach Budowy, w tym:
• organizowanie ich i informowanie zaproszonych osób o jej terminie i miejscu,
• przekazywanie Wykonawcy w ciągu 3 dni roboczych od dnia, w którym odbyło się zebranie rady budowy protokołu z rady celem jego uzgodnienia,
• organizowanie i informowanie zaproszonych osób o dodatkowych spotkaniach w sprawie realizacji inwestycji,
• niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub opóźnienie terminu zakończenia zadania,
s) potwierdzanie wykazu materiałów budowalnych podlegających utylizacji sporządzony przez Wykonawcę robót budowlanych,
t) przedkładanie Zamawiającemu informacji o poprawności wykonywania robót oraz o postępie w ich realizacji na wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych,
u) informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót zamiennych lub robót dodatkowych nieuwzględnionych w umowie o roboty budowlane, zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót, o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub zrezygnowania z określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy, niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 5 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania,
v) informowanie Zamawiającego o konieczności dokonania zamiany technologii robót lub materiału przyjętego w dokumentacji projektowej na inną technologię lub materiał o właściwościach nie gorszych, jak ten z dokumentacji projektowej.
w) wykonywanie innych czynności i obowiązków przewidzianych w umowie na roboty budowalne z Wykonawcą.
Wykonawca ma prawo:
a) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,
b) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę/zgłoszeniem robót,
c) nie jest uprawniony do podejmowania decyzji w zakresie zlecania Wykonawcy do wykonania robót dodatkowych, zamiennych lub koniecznych,
d) może zatrudnić Podwykonawców do realizacji części zakresu zamówienia.

Po zmianie:
3.1 Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pod nazwą „Rewitalizacja toru wyścigowego w Biłgoraju wraz z dostosowaniem i budową infrastruktury towarzyszącej – etap I”.
3.2 Usługi projektowe oraz roboty budowlane w ramach zadania „Rewitalizacja toru wyścigowego w Biłgoraju wraz z dostosowaniem i budową infrastruktury towarzyszącej – etap I” realizowanie są na podstawie dokumentów udostępnionych na stronie prowadzonego i rozstrzygniętego postępowania pod adresem: https://spbilgoraj.bip.lubelskie.pl/index.phpid=543&p1=szczegoly&p2=81198
3.3 Zakres robót przewidzianych do wykonania w ramach niniejszego zamówienia nad którymi będzie sprawowany nadzór inspektora nadzoru obejmuje w szczególności wykonanie:
1) nadzór nad robotami budowalnymi, zgodnymi z zapisami Programu Funkcjonalno – Użytkowego oraz dokumentacji projektowej, a w szczególności nad następującym zakresem prac:
Tor kartingowy:
• przebudowę istniejącego toru kartingowego na tor wielofunkcyjny,
• budowa zaplecza toru w postaci pól parku maszyn wraz z alejami komunikacyjnymi,
• budowa placu – parku startu i mety pełniącego rolę zaplecza przedstartowego,
• budowa dodatkowego fragmentu pętli toru, częściowo pokrywającej się z torem kartingowym o parametrach wymaganych dla wyścigów motocyklowych.
Budynki:
• budowę budynku centrum obsługi wyścigu – budynek wielofunkcyjny,
• budowę zaplecza sanitarnego dla zawodników,
• budowę zaplecza sanitarnego dla widzów pod trybuną,
• namiot badań technicznych.
Infrastruktura drogowa:
• budowa dróg serwisowych,
• budowa drogi dojazdowej wewnętrznej wraz z miejscami parkingowymi,
• budowa parkingu dla widzów.
Uzbrojenie terenu:
• przebudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej sanitarnej,
• budowę odwodnienia placów i jezdni manewrowych w postaci kanalizacji deszczowej,
• przebudowa instalacji elektrycznej oświetleniowej i zasilającej park maszyn,
• budowę instalacji nagłośnieniowej.
Infrastruktura towarzysząca:
• trybuna na wale ziemnym z miejscami dla 500 widzów,
• budowę infrastruktury technicznej towarzyszącej dla obsługi toru: semafory startowe, podest startera, podesty obserwacyjne, sygnalizacja, bariery zabezpieczające,
• ogrodzenia stref toru oraz obiektu,
• bram wjazdowych i furtek,
• wały ziemne zabezpieczające i akustyczne,
• ekrany akustyczne typu „zielona ściana”,
• nasadzenia zastępcze.
3.4 Wykonawca świadczy usługi w zakresie pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, sanitarnej, elektrycznej nad realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r. poz. 682 z póź. zm.), a w szczególności:
a) reprezentowanie Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli poprawności i zgodności realizacji zamówienia z umową i zakresem robót, dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę oraz przepisami i zasadami wiedzy technicznej,
b) sprawdzanie jakość wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych oraz urządzeń, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
c) sprawdzanie i odbieranie robót w poszczególnych branżach ulegające zakryciu lub zanikające oraz objęte odbiorami częściowymi i końcowymi w terminie 3 dni roboczych od daty zgłoszenia ich przez Wykonawcę robót (potwierdzając ten fakt w dzienniku budowy), uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowuje i udział w czynnościach odbioru robót lub ich części (etapów), jak również udział w przekazywaniu ich do użytkowania,
d) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usuwanie wad i usterek,
e) udział w pracach przy przekazaniu placu budowy i frontu robót,
f) sprawdzanie kalkulacji, kosztorysów powykonawczych, dodatkowych i zamiennych oraz obmiarów robót przedkładane przez Wykonawcę robót,
g) utrzymywanie z autorami dokumentacji projektowej stałego kontaktu w trakcie wykonywania robót,
h) uczestniczenie w przekazywaniu przez Wykonawcę robót dokumentacji powykonawczej, poprzez weryfikację i sprawdzenie jej poprawności,
i) informowanie Zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych prac,
j) udział w czynnościach odbioru nadzorowanego zamówienia oraz sporządzanie protokołu odbioru wykonanych robót,
k) kontrolowanie poprawność wykonania zamówienia w okresie:
• gwarancji udzielonej przez wykonawcę na kompletną dokumentację projektową,
• gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych wynoszącej 60 miesięcy,
• rękojmi wynoszącej 5 lat, w szczególności inspektor nadzoru będzie uczestniczył w przeglądach z tytułu gwarancji i rękojmi oraz będzie nadzorował usuwanie stwierdzonych wad i usterek w tych okresach,
l) zapewnienie przestrzegania warunków BHP w trakcie realizacji zamówienia przez Wykonawcę robót,
m) opracowanie wzoru miesięcznego raportu z postępu wykonywanych robót i przekazanie go Wykonawcy do stosowania,
n) sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu końcowych wersji dokumentacji powykonawczej w tym dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu umowy wymaganych aktualnymi przepisami prawa, dzienników budowy, protokołów odbiorów technicznych, protokołów prób, pomiarów oraz badań, dokumentacji projektowej powykonawczej z wykazem wprowadzonych zmian w stosunku do dokumentacji pierwotnej, jak również dostarczanie karty gwarancyjnych z warunkami gwarancji, instrukcji (w języku polskim) użytkowania i obsługi urządzeń i wyrobów dostarczonych i wbudowanych przez Wykonawcę oraz przeszkolenie przedstawicieli Użytkownika w zakresie użytkowania i obsługi tych urządzeń i wyrobów,
o) pobyt na budowie wg poniższych zasad:
• obecność Kierownika wielobranżowego zespołu nadzoru w specjalności konstrukcyjno – budowalnej - min. 2 razy w tygodniu, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego lub do dziennika budowy,
• obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - min. 2 razy w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty budowlane, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego lub do dziennika budowy,
• obecność inspektora w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych – min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego lub do dziennika budowy,
• obecność inspektora w specjalności inżynierii drogowej – min. 2 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego lub do dziennika budowy,
• obecność inspektora w specjalności telekomunikacyjnej ( w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych) min. 1 raz w tygodniu jeżeli realizowane są w nim roboty branżowe, potwierdzone wpisem do rejestru obecności inspektora w siedzibie Zamawiającego lub do dziennika budowy.
p) zatwierdzanie lub wnoszenie uwag w terminie do 7 dni roboczych do wniosków kierownika budowy w sprawie przedłożonych materiałów do ich wbudowania,
r) uczestniczenie w Radach Budowy, w tym:
• organizowanie ich i informowanie zaproszonych osób o jej terminie i miejscu,
• przekazywanie Wykonawcy w ciągu 3 dni roboczych od dnia, w którym odbyło się zebranie rady budowy protokołu z rady celem jego uzgodnienia,
• organizowanie i informowanie zaproszonych osób o dodatkowych spotkaniach w sprawie realizacji inwestycji,
• niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub opóźnienie terminu zakończenia zadania,
s) potwierdzanie wykazu materiałów budowalnych podlegających utylizacji sporządzony przez Wykonawcę robót budowlanych,
t) przedkładanie Zamawiającemu informacji o poprawności wykonywania robót oraz o postępie w ich realizacji na wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych,
u) informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót zamiennych lub robót dodatkowych nieuwzględnionych w umowie o roboty budowlane, zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót, o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub zrezygnowania z określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy, niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 5 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania,
v) informowanie Zamawiającego o konieczności dokonania zamiany technologii robót lub materiału przyjętego w dokumentacji projektowej na inną technologię lub materiał o właściwościach nie gorszych, jak ten z dokumentacji projektowej.
w) wykonywanie innych czynności i obowiązków przewidzianych w umowie na roboty budowalne z Wykonawcą.
Wykonawca ma prawo:
a) wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,
z uwagi na ograniczoną ilość znaków pozostałe zapisy zawarte zostały w Rozdziale 3 SWZ

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
5.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
5.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
5.3 uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
5.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
5.4.1 Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że należycie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonuje) w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:

co najmniej jedną usługę (zamówienie)polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie toru wyścigowego lub drogi w ramach których wykonano nawierzchnię mineralno-asfaltową o długości min. 800 mb o wartości nie mniejszej niż 800 000,00 zł brutto (słownie: osiemset tysięcy złotych brutto)
oraz
co najmniej jedną usługę (zamówienie) polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej o kubaturze min. 2500 m3 o wartości nie mniejszej niż 1 200 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych brutto).

Wykonawca może wykonać jako spełnianie niniejszego warunku także jedną inwestycję, która swoim zakresem obejmowała realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie toru wyścigowego lub drogi w ramach których wykonano nawierzchnię mineralno-asfaltową o długości min. 800 mb oraz na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej o kubaturze min. 2500 m3 o ile ich łączne wartość będzie nie mniejsza niż 2 000 000,00zł brutto.

Przy czym w ramach wykazanych usług powinny być wykonywane roboty
w branżach:
- konstrukcyjno – budowlanej,
- sanitarnej
- elektrycznej
- drogowej

5.4.2 Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami które zostaną skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia:

Kierownikiem wielobranżowego zespołu nadzoru – (1 osoba)
a) posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń
b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanych
c) w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał 1 usługę o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złotych), polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane) o kubaturze min. 2500 m3, przy czym w ramach inwestycji powinny być wykonywane roboty w branżach:
konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej.

5.4.3 Inspektorami nadzoru wchodzącymi w skład wielobranżowego zespołu nadzoru, przy czym każdy z nich powinien posiadać uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi w danej specjalności oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót w danej specjalności:
a) inspektor nadzoru robót sanitarnych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane nad robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
– w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
b) inspektora nadzoru robót elektrycznych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia do nadzoru bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych
– zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
c) inspektora nadzoru robót drogowych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynierii drogowej
- w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
5.5 Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych funkcji, pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje uprawnień i doświadczenia wymaganych dla każdej funkcji
5.6 Pod pojęciem ,,budynku użyteczności publicznej” należy rozumieć budynek o których mowa w § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadają budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 1225)
5.7 Jako zakończenie realizacji usługi należy rozumieć zakończenie usługi i jej odebranie, udokumentowane protokołem odbioru podpisanym bez uwag
5.8 W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia powtarzające się lub ciągłe, Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane, ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymagania określone przez Zamawiającego
5.9 Kierownik wielobranżowego zespołu nadzoru oraz inspektorzy nadzoru wchodzący w skład zespołu nadzoru, o których mowa powyżej, powinni posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r, Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
5.10 Zgodnie z art, 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz.334)
5.11 Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z ww. funkcji
5.12 Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zapewni wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej w specjalności występującej przy realizacji zamówienia
5.13 Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wymagania dotyczące polegania na zasobach innych podmiotów opisane są w Rozdziale 8 SWZ
5.14 Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia dopuszcza łączne spełnianie warunków przez Wykonawców. Wymagania dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia opisane są w Rozdziale 9 SWZ
5.15 Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
5.16 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.17 Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w Rozdziale 7 SWZ.

Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
5.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
5.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
5.3 uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
5.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
5.4.1 Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że należycie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonuje) w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:

co najmniej jedną usługę (zamówienie)polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie toru wyścigowego lub drogi w ramach których wykonano nawierzchnię mineralno-asfaltową o długości min. 800 mb o wartości nie mniejszej niż 800 000,00 zł brutto (słownie: osiemset tysięcy złotych brutto)
oraz
co najmniej jedną usługę (zamówienie) polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej o kubaturze min. 2500 m3 o wartości nie mniejszej niż 1 200 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion złotych brutto).

Wykonawca może wykonać jako spełnianie niniejszego warunku także jedną inwestycję, która swoim zakresem obejmowała realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie toru wyścigowego lub drogi w ramach których wykonano nawierzchnię mineralno-asfaltową o długości min. 800 mb oraz na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej o kubaturze min. 2500 m3 o ile ich łączne wartość będzie nie mniejsza niż 2 000 000,00zł brutto.

Przy czym w ramach wykazanych usług powinny być wykonywane roboty
w branżach:
- konstrukcyjno – budowlanej,
- sanitarnej
- elektrycznej
- drogowej

5.4.2 Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować następującymi osobami które zostaną skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia:

Kierownikiem wielobranżowego zespołu nadzoru – (1 osoba)
a) posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń
b) co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno – budowlanych
c) w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert) wykonał 1 usługę o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złotych), polegającą na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji polegającej na budowie lub przebudowie lub remoncie budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane) o kubaturze min. 2500 m3, przy czym w ramach inwestycji powinny być wykonywane roboty w branżach:
konstrukcyjno – budowlanej, sanitarnej, elektrycznej.

5.4.3 Inspektorami nadzoru wchodzącymi w skład wielobranżowego zespołu nadzoru, przy czym każdy z nich powinien posiadać uprawnienia do nadzoru nad robotami budowlanymi w danej specjalności oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu robót w danej specjalności:
a) inspektor nadzoru robót sanitarnych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane nad robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
– w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
b) inspektora nadzoru robót elektrycznych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia do nadzoru bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektrotechnicznych
– zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
c) inspektora nadzoru robót drogowych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynierii drogowej
- w zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
d) inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych (1 osoba) powinien posiadać uprawnienia budowlane do nadzoru nad robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych
- zakresie objętym przedmiotem zamówienia
5.5 Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych funkcji, pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje uprawnień i doświadczenia wymaganych dla każdej funkcji
5.6 Pod pojęciem ,,budynku użyteczności publicznej” należy rozumieć budynek o których mowa w § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadają budynki i ich usytuowanie (tekst jedn. Dz.U. z 2022 r. poz. 1225)
5.7 Jako zakończenie realizacji usługi należy rozumieć zakończenie usługi i jej odebranie, udokumentowane protokołem odbioru podpisanym bez uwag
5.8 W przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia powtarzające się lub ciągłe, Zamawiający dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane, ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymagania określone przez Zamawiającego
5.9 Kierownik wielobranżowego zespołu nadzoru oraz inspektorzy nadzoru wchodzący w skład zespołu nadzoru, o których mowa powyżej, powinni posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r, Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
5.10 Zgodnie z art, 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz.334)
5.11 Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia tej samej osoby do pełnienia więcej niż jednej z ww. funkcji
5.12 Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zapewni wystarczającą ilość kompetentnych tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej w specjalności występującej przy realizacji zamówienia
5.13 Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wymagania dotyczące polegania na zasobach innych podmiotów opisane są w Rozdziale 8 SWZ
5.14 Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia dopuszcza łączne spełnianie warunków przez Wykonawców. Wymagania dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia opisane są w Rozdziale 9 SWZ
5.15 Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp).
5.16 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.17 Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w Rozdziale 7 SWZ.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-07-27 11:00

Po zmianie:
2023-08-02 11:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-07-27 12:00

Po zmianie:
2023-08-02 12:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2023-08-25

Po zmianie:
2023-08-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.