eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wisznia Mała › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 888 760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wykupu papierów wartościowych gm. Wisznia Mała



Ogłoszenie z dnia 2021-12-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 888 760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wykupu papierów wartościowych gm. Wisznia Mała

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wisznia Mała

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934897

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wrocławska 9

1.5.2.) Miejscowość: Wisznia Mała

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-114

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@wiszniamala.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wiszniamala.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.gov.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 888 760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wykupu papierów wartościowych gm. Wisznia Mała

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a6db7e48-43a5-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00321280

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004500/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.7 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 888 760,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wykupu papierów wartościowych gm. Wisznia Mała

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00266712/02

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.24.21

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 888 760,00 zł. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wykupu papierów wartościowych zgodnie z Uchwałą Nr VIII/XXXIII/352/21 Rady Gminy Wisznia Mała z dnia 25.08.2021r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
2. Szczegółowe warunki udzielenia i spłaty kredytu:
1) Kredyt będzie pobrany transzami od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2021 r.
a) Określenie wartości wypłat kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki w terminie 2 dni od dnia złożenia zapotrzebowania przesłanego pocztą elektroniczną.
b) Zamawiający zobowiązany jest dokonać ostatecznej spłaty wykorzystanego kredytu, odsetek i innych należności w dniu 29-12-2034 r.
c). Za datę faktycznej spłaty kredytu przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek kredytu.
d). Jeżeli termin spłaty kredytu, odsetek lub innych należności przypada na dzień wolny od pracy, uważa się, że termin został dotrzymany, jeśli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po tym terminie, z zastrzeżeniem, że odsetki od kredytu będą naliczane do dnia poprzedzającego faktyczną spłatę.
2). Spłata odsetek obywać się będzie w okresach kwartalnych na niżej przedstawionych zasadach:
a) Odsetki od kredytu naliczane będą za pełny kwartał od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki od kredytu naliczane będą w okresach kwartalnych i płatne w okresach kwartalnych w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału lub do 7 dnia następnego kwartału począwszy od pierwszego kwartału uruchomienia kredytu. Spłata ostatnich odsetek płatna w dniu całkowitej spłaty kredytu.
b) Dla wyznaczenia wysokości odsetek przyjmuje się rok równy 365/365 dni oraz rzeczywistą liczbę dni w miesiącu.
W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie odsetki będą naliczane do dnia spłaty.
c) Oprocentowanie kredytu będzie zmienne. Zmiana oprocentowania następuje każdego pierwszego dnia następnego kwartału. O zmianie oprocentowania Wykonawca będzie każdorazowo zawiadamiał Zamawiającego w formie pisemnej, podając jednocześnie wysokość obowiązującej w danym kwartale wysokości odsetek.
d) Zamawiający będzie powiadamiany o wysokości raty przypadającej do spłaty w terminie do 1 miesiąca przed terminem zapłaty.
e) Przy naliczaniu odsetek za każdy kolejny okres odsetkowy Wykonawca stosuje stawkę WIBOR 3M z ostatniego roboczego dnia kwartału poprzedzającego kwartał obrachunkowy, powiększoną o stałą marżę Wykonawcy, określoną w ofercie. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 3M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga aneksowania.
3). Prowizja z tytułu udzielonego kredytu będzie płatna jednorazowo w terminie do 30 dni od dnia uruchomienia kredytu. Zamawiający dopuszcza wyłącznie jednorazową prowizję tzn. z tytułu uruchomienia kredytu.
4) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy). Zabezpieczenie może być realizowane w przypadku zwłoki w spłacie rat kapitałowych lub odsetek przekraczającej 30 dni. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777.par 1 pkt 5 kpc.
5) Cenę oferty stanowi suma odsetek oraz jednorazowa prowizja z tytułu udzielenia kredytu. Nie dopuszcza się naliczenia żadnych innych dodatkowych opłat i prowizji niż wskazanych w niniejszym SWZ (np. za prowadzenie rachunku, przelewy, wydanie opinii co do realizacji spłaty kredytu, wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, ubezpieczenie itp.)
6) Zamawiający bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji ze strony Wykonawcy zastrzega sobie:
a) możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej.
b) prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy.
c) możliwość przesunięcia wysokości spłaty kredytu w poszczególnych latach w przypadku nie uzyskania wskaźnika spłaty z art. 243 ustawy o finansach publicznych uzależnionego od planowanego budżetu na kolejne lata budżetowe. Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być zmienione w drodze aneksu do umowy, bez dodatkowych opłat i prowizji, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 14 dni przed terminem płatności raty kapitałowej
W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu.
7) Do rozstrzygania sporów związanych z wykonywaniem niniejszej umowy, będzie sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
8) Karencja w spłacie kapitału do dnia 29.03.2029r.
9) Raty kapitałowe kredytu – płatne kwartalnie. Spłata kwartalnych rat kredytu płatna w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału, począwszy od I kwartału 2029r., wg poniższego harmonogramu: Do dnia 29 grudnia 2034 roku w kwocie – 2 888 760,00 złotych
Rok Termin spłaty Wielkość spłaty kapitału
zł Wysokość spłaty kapitału
w danym roku budżetowym

2029 30 marzec 25 000 100 000
29 czerwiec 25 000
28 wrzesień 25 000
31 grudzień 25 000
2030 29 marzec 25 000 100 000
28 czerwiec 25 000
30 wrzesień 25 000
31 grudzień 25 000
2031 31 marzec 125 000 500 000
30 czerwiec 125 000
30 wrzesień 125 000
31 grudzień 125 000
2032 31 marzec 150 000 600 000
30 czerwiec 150 000
30 wrzesień 150 000
31 grudzień 150 000
2033 31 marzec 150 000 600 000
30 czerwiec 150 000
30 wrzesień 150 000
30 grudzień 150 000
2034 31 marzec 247 190 988 760
30 czerwiec 247 190
29 wrzesień 247 190
29 grudzień 247 190

10) Informacje o sytuacji finansowej Zamawiającego publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Wisznia Mała w zakładce „Finanse gminy” pod adresem https://bip.wiszniamala.pl/m,702,finanse-gminy.html

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 803155,41 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 803155,41 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 803155,41 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Bank Spółdzielczy w Trzebnicy

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9151157218

7.3.4) Miejscowość: Trzeebnica

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-12-16

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 803155,41 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2034-12-29

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.