eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Komarówka Podlaska › Montaż instalacji fotowoltaicznej i wymiana oświetlenia w budynku GCK i GBP w Komarówce Podlaskiej.



Ogłoszenie z dnia 2021-12-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Montaż instalacji fotowoltaicznej i wymiana oświetlenia w budynku GCK i GBP w Komarówce Podlaskiej.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KOMARÓWKA PODLASKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237575

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Krótka 7

1.5.2.) Miejscowość: Komarówka Podlaska

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-311

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski

1.5.7.) Numer telefonu: 83 3535004

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: komarowka@home.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.komarowkapodlaska.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://www.komarowkapodlaska.biuletyn.net

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Montaż instalacji fotowoltaicznej i wymiana oświetlenia w budynku GCK i GBP w Komarówce Podlaskiej.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f7a7d6b4-3baf-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00309439

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004541/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Montaż instalacji fotowoltaicznej i wymiana oświetlenia w budynku GCK i GBP w Komarówce Podlaskiej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 7 Ochrona dziedzictwa kulturowego i naturalnego Działania 7.1 Dziedzictwo kulturowe i naturalne - projekty lokalne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, w ramach projektu pn.: „Efektywne wykorzystania dziedzictwa kulturowego w Gminie Komarówka Podlaska”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00253552/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.12.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 103730,48 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Roboty budowlane na zadaniu inwestycyjnym pn. „Montaż instalacji fotowoltaicznej i wymiana oświetlenia w budynku GCK i GBP w Komarówce Podlaskiej”.
Zakres robót obejmuje w szczególności:
− demontaż opraw oświetleniowych;
− wymiana opraw oświetleniowych na oświetlenie LED;
− wykonanie instalacji elektrycznej i pomiaru elektrycznego;
− wykonanie instalacji fotowoltaicznych o mocy min. 5,12 kwp na dachu budynku;
− instalacja połączeń wyrównawczych
− roboty budowlane odtworzeniowe polegające na uzupełnieniu tynków wewnętrznych ( ok. 13 m2), położeniu gładzi gipsowej dwuwarstwowej (ok 281,55 m2), gruntowaniu i malowaniu podłoża (ok 1197,24 m2)

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

31524120-2 - Oświetlenie sufitowe

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45312310-3 - Ochrona odgromowa

45410000-4 - Tynkowanie

45442100-8 - Roboty malarskie

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na etapie badania ofert, Zamawiający stwierdził, że zamieścił na własnej stronie internetowej dokumenty zawierające sprzeczne informacje nt. terminu wykonania zamówienia, Termin wykonania zamówienia zgodnie z Ogłoszeniem o zamówieniu oraz SWZ wynosił 2 miesiące i taka też była intencja Zamawiającego. W projekcie umowy natomiast wskazano termin wykonania 3 miesiące. W niniejszych okolicznościach, przyjąć więc należy, iż przedmiot zamówienia został opisany w sposób niejednoznaczny i nieprecyzyjny. W tych okolicznościach należy stwierdzić, iż Zamawiający naruszył wyrażoną w art. 16 zasadę przejrzystości, skonkretyzowaną w art. 99 Ustawy PZP, polegającą na obowiązku opisu przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Opisywana wada postępowania jest nieusuwalna na etapie oceny ofert oraz mogła mieć wpływ na jego wynik, poprzez zmianę/ ograniczenie kręgu podmiotów zainteresowanych udziałem w postępowaniu ze względu na rozbieżne terminy wykonania przedmiotu zamówienia.

Powyższe uchybienie stanowi również naruszenie wyrażonej w art. 16 Ustawy PZP zasady przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji, równe traktowanie wykonawców oraz przejrzystości postępowania, bowiem w niedopuszczalny sposób ograniczyło to konkurencję, eliminując z postępowania Wykonawców, którzy mogliby złożyć ważną, podlegającą merytorycznej ocenie ofertę, a tego nie uczynili ze względu na rozbieżną treść ogłoszenia o zamówieniu, Specyfikacji Warunków Zamówienia i projektu umowy.
Ty samym wystąpiła wada postępowania, w postaci naruszenia przepisu art. 16 oraz 99 ustawy Pzp, która na tym etapie, po upływie terminu składania ofert, jest nieusuwalna.
Jednocześnie, w myśl art. 58 §1 kodeku cywilnego, § 1 czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 6 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W niniejszym postępowaniu, Zamawiający w sposób oczywisty uchybił art. 16
ustawy, nie zapewniając przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób gwarantujący zachowanie uczciwej konkurencji, równe traktowanie wykonawców oraz przejrzystości postępowania.
Niewątpliwie, stanowi to czynność sprzeczną z ustawą i jako taka pozostaje nieważna z mocy samego prawa.
Powyższa wada jest nieusuwalna – uniemożliwia zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z naruszeniem art. 16 ustawy Pzp i art. 58 §1 kc niniejsze postępowanie podlega unieważnieniu w oparciu o przepisy art. 255 pkt 6) ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.