eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Morawica › "Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Morawica"



Ogłoszenie z dnia 2023-07-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Morawica”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto i Gmina Morawica - Urząd Miasta i Gminy w Morawicy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010352

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Spacerowa 7

1.5.2.) Miejscowość: Morawica

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-026

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@morawica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.morawica.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2dccbf30-dea0-11ed-9355-06954b8c6cb9

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Morawica”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2dccbf30-dea0-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00306648

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00055686/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Morawica

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00184204

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BI.271.18.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 6605598,52 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 1: Budowa ul. Folwark w Dyminach, dł. ok. 0,490 km.
Zakres prac obejmuje:
„Przebudowa drogi gminnej (ul. Folwark) w m. Dyminy na długości 490,70 m) w polegająca na budowie chodnika dla pieszych, poszerzeniu i wzmocnieniu istniejącej jezdni bitumicznej” w której zakres wchodzi:
- budowa chodnika dla pieszych o szer. 1,80 m przy krawędzi jezdni,
- poszerzenie istniejącej jezdni bitumicznej do szerokości 4,50 m,
- budowa nowej konstrukcji jezdni o szer. 4,5 m na dł. 115,20 m,
- wzmocnienie pobocza o szer. 0,50 m kruszywem kamiennym,
- odmulenie rowu przydrożnego,
Istniejąca jezdnia bitumiczna o szerokości 4,0 m na długości 375,5 m zostanie poszerzona do 4,5 m i wzmocniona warstwami bitumicznymi, wyrównawczą i ścieralną Na końcowym odcinku o długości 115,20 m ze względu na bardzo zły stan techniczny jezdnia bitumiczna zostanie rozebrana. W jej miejsce wybudowana zostanie jezdnia o nowej konstrukcji o szerokości 4,5 m. Przy krawędzi jezdni od strony południowej zostanie wybudowany chodnik dla pieszych o szerokości 1,8 m z kostki betonowej.
Inwestor nie posiada na czas ogłoszenia przetargu potwierdzenia zgłoszenia robót budowlanych na w/w zakres robót. Zgłoszenie zostało złożone w Starostwie Powiatowym w dniu 27.01.2023r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

45236000-0 - Wyrównywanie terenu

4.5.5.) Wartość części: 1798239,66 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 2: Przebudowa ul. Żwirowej i Koralowej w miejscowości Bilcza, dł. ok. 0,521 km
Zakres prac obejmuje:
Obiektem inwestycji jest przebudowa ul. Żwirowej i ul. Koralowej w miejscowości Bilcza. Opracowanie przewiduje wykonanie nawierzchni jezdni asfaltowej w lokalizacjach zgodnych z dokumentacją projektową. Przebudowa jest planowana na odcinku ok. 0,521 km.
Trasa składa się z 2 odcinków prostych, prostopadłych względem siebie.
Zaprojektowana droga posiada przekrój uliczny i składa się z następujących elementów:
▪ jezdni o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej,
▪ pobocza z kruszywa stabilizowanego mechanicznie,
▪ zjazdów o nawierzchni z betonowej kostki brukowej
W ramach prac do wykonania jest budowa oświetlenia ulicznego na ul. Żwirowej i ul. Koralowej w miejscowości Bilcza.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby

45233300-2 - Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

4.5.5.) Wartość części: 2486376,32 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 3: Przebudowa ul. Szkolnej w Morawicy dł. ok. 0,212 km
Zakres prac obejmuje:
Wykonanie remontu drogi gminnej nr 349025T ul. Szkolnej (klasa L) na odcinku ok. 212m od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 766, polegający na wymianie nawierzchni poprzez sfrezowanie istniejących warstw asfaltowych i ułożenie nowej nawierzchni. Projekt zakłada również remont istniejących miejsc postojowych oraz chodników polegający na przebrukowaniu nawierzchni oraz ułożeniu nowych krawężników i obrzeży. W ramach inwestycji zostanie wymienione na nowe istniejące odwonienie liniowe z rusztem żeliwnym. Odwodnienie zostanie odprowadzone poprzez studnię i przykanalik do rowu przy DW 766. Odwodnienie należy wykonać ze spadkiem podłużnym przeciwnym do niwelety jezdni.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów

4.5.5.) Wartość części: 1157906,63 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 4: Przebudowa ul. Szkolnej w Bilczy dł. ok. 0,230 km.
Zakres prac obejmuje:
Przebudowę drogi gminnej nr 349039T ul. Szkolnej (klasa L) na odcinku ok. 230 m polegającą na wymianie nawierzchni poprzez rozebranie istniejącej nawierzchni z kostki betonowej oraz sfrezowanie istniejących warstw asfaltowych i ułożenie nowej nawierzchni asfaltowej. Projektuje się jezdnię o szerokości 5m z poszerzeniami na łukach. Na odcinku od szkoły do skrzyżowania z DP nr 1363T (ul. Żeromskiego) zaprojektowano jezdnię o szerokości 4,5m w celu uspokojenia ruchu. W miejscu poszerzenia jezdni zostanie wykonana pełna nowa konstrukcja o nawierzchni asfaltowej. Projekt zakłada również remont istniejących miejsc postojowych oraz chodników polegający na przebrukowaniu nawierzchni oraz ułożeniu nowych krawężników i obrzeży. W ramach inwestycji zostanie wymienione na nowe istniejące odwonienie liniowe oraz istniejący przepust. Odwonienie liniowe zostanie włączone studnią do wymienianego przepustu. W ramach inwestycji zaprojektowano 2 wpusty uliczne z przykanalikami do istniejącej kanalizacji deszczowej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45231110-9 - Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów

4.5.5.) Wartość części: 1163075,91 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1187565,77 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1632825,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1187565,77 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart” Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292371141

7.3.4) Miejscowość: Kielce

7.3.5) Kod pocztowy: 25-116

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Roboty brukarskie: Podwykonawca niezaznany na etapie składania ofert
Roboty elektryczne: Podwykonawca niezaznany na etapie składania ofert
Roboty sanitarne: P.R.I. INŻ-BUD Łukasz Węgliński z siedzibą w m.
Grzymałków ul. Świętokrzyska 104, 26-080 Mniów


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1187565,77 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1557335,02 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1771200,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1557335,02 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart” Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292371141

7.3.4) Miejscowość: Kielce

7.3.5) Kod pocztowy: 25-116

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Roboty brukarskie: Podwykonawca niezaznany na etapie składania ofert
Roboty elektryczne: Podwykonawca niezaznany na etapie składania ofert
Roboty sanitarne: P.R.I. INŻ-BUD Łukasz Węgliński z siedzibą w m.
Grzymałków ul. Świętokrzyska 104, 26-080 Mniów


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1557335,02 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 964008,95 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1151280,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 964008,95 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart” Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292371141

7.3.4) Miejscowość: Kielce

7.3.5) Kod pocztowy: 25-116

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Roboty brukarskie: Podwykonawca niezaznany na etapie składania ofert
Roboty elektryczne: Podwykonawca niezaznany na etapie składania ofert
Roboty sanitarne: P.R.I. INŻ-BUD Łukasz Węgliński z siedzibą w m.
Grzymałków ul. Świętokrzyska 104, 26-080 Mniów


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 964008,95 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1077450,62 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1313025,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1077450,62 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart” Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 292371141

7.3.4) Miejscowość: Kielce

7.3.5) Kod pocztowy: 25-116

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.3.9.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Roboty brukarskie: Podwykonawca niezaznany na etapie składania ofert
Roboty elektryczne: Podwykonawca niezaznany na etapie składania ofert
Roboty sanitarne: P.R.I. INŻ-BUD Łukasz Węgliński z siedzibą w m.
Grzymałków ul. Świętokrzyska 104, 26-080 Mniów


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-07-11

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1077450,62 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.