eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bieruń › Modernizacja infrastruktury drogowej w Gminie Bieruń.



Ogłoszenie z dnia 2024-04-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja infrastruktury drogowej w Gminie Bieruń.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń

1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258285

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek

1.5.2.) Miejscowość: Bieruń

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-150

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@um.bierun.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bierun.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/bierun

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja infrastruktury drogowej w Gminie Bieruń.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb70d9e8-d616-11ee-8305-7e4937eb936d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00303072

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00044329/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Modernizacja infrastruktury drogowej w Gminie Bieruń.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00225921

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zamówienia - Modernizacja infrastruktury drogowej w Gminie Bieruń”:
1) Modernizacja wewnętrznej ul. Granitowej na długości około 252 metrów, w zakresie przebudowy jezdni, miejsc postojowych, drogi dla pieszych – chodnika i zjazdu oraz budowy sieci kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, a także remontu słupów oświetleniowych”;
2) Przebudowa drogi wewnętrznej bocznej ul. Łysinowej, na długości około 330 metrów, w zakresie budowy jezdni, poboczy, zjazdów i systemu odwodnienia, przebudowy i rozbudowy oświetlenia ulicznego oraz przebudowy odcinka sieci wodociągowej.
2. Zakres robót oraz ich opis znajduje się w SWZ oraz w załącznikach do SWZ tj.: szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (SOPZ) wraz z załącznikami, w projektowanych postanowieniach umowy wraz
z załącznikami.
3. Stosownie do treści art. 95 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje, że stawia wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegające na wykonaniu pracy w sposób określony art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 z późn. zm.). Szczegóły zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy , które stanowią załącznik do SWZ.
4. Zamówienie jest objęte zewnętrznym wsparciem finansowym: Zamawiający oświadcza, że inwestycja: Modernizacja infrastruktury drogowej w Gminie Bieruń została zakwalifikowana przez Prezesa Rady Ministrów do otrzymania Promesy inwestycyjnej w celu zapewnienia dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych w ramach przedmiotowego zamówienia.
Zakres robót budowlanych objęty niniejszym zamówieniem realizowany jest w ramach projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury drogowej w Gminie Bieruń”, które zostało zakwalifikowane przez Prezesa Rady Ministrów do otrzymania Promesy inwestycyjnej w celu zapewnienia dofinansowania
z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Zamawiający nie może dopuścić do sytuacji, w której, z powodu procedur związanych z wyborem wykonawcy robót np. konieczności unieważnienia postępowania jednej z części zamówienia, może dojść do przekroczenia terminu realizacji części projektu - ryzyka jego niepełnego wykonania w terminie. Niezrealizowanie zadania w pełnym zakresie, w umownym terminie, może spowodować utratę dofinansowania w wysokości 98 % wartości zadania. Obie części tej inwestycji objęte są więc jednym postępowaniem o zamówienie publiczne. Wynika to z Regulaminu Naboru Wniosków o dofinansowanie: „Zamówienie powinno być ogłoszone na cały zakres objęty opisem Inwestycji we Wniosku o dofinansowanie”.
W ocenie Zamawiającego brak podziału zamówienia na części nie ogranicza na płaszczyźnie ilościowej jak również jakościowej możliwości udziału wykonawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Zakres robót poszczególnych części zadania inwestycyjnego odpowiada typowym robotom drogowym wraz z infrastrukturą towarzyszącą o standardowej/powtarzalnej powierzchni jezdni. Łączna powierzchnia poszczególnych części zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury drogowej w Gminie Bieruń” wynosi: 2 344,6 m2(1347,6 m2 + 997 m2). Zatem, w ocenie zamawiającego, brak podziału zamówienia na części nie ogranicza - na płaszczyźnie ilościowej jak również jakościowej - możliwości udziału wykonawców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
Realizowane zamówienia publiczne w poprzednich latach:
- przebudowa ul. Soleckiej i ul. Sadowej w Bieruniu, realizowana w ramach zadania budżetowego pn.: „Ul. Solecka i ul. Sadowa” – łączna powierzchnia 4 207,3 m2
- Przebudowa ul. Kolejowej w Bieruniu - etap I – powierzchnia 2 197 m2
- Przebudowa ul. Mieszka I - powierzchnia 4 670,1 m2
Ponadto decyzja w sprawie podziału zamówienia na części jest w gestii zamawiającego, zgodnie
z ustawą Pzp i zawartych w niej przepisów statuujących obowiązek podziału zamówienia na części przez zamawiających. Przy czym art. 91 ust. 1 Pzp powinien być interpretowany łącznie z art. 91 ust. 2 ustawy Pzp w celu zbadania, czy przyczyny zaniechania podziału zamówienia nie naruszają zasad postępowania wyrażonych w art. 16 pkt 1 Pzp. Brak podziału przedmiotowego zamówienia na części w żaden sposób nie ogranicza zasady uczciwej konkurencji. Przepis art. 91 ust. 1 Pzp wskazuje, że zamawiający może udzielić zamówienia w częściach – nie stanowi więc źródła obowiązku dla zamawiającego i na jego podstawie nie można sformułować zarzutu wobec zamawiającego, który takiego podziału nie dokona. Natomiast art. 91 ust. 2 Pzp tworzy obowiązek zawarcia w dokumentach postępowania uzasadnienia w przypadku zaniechania podziału zamówienia. Jest to obowiązek informacyjny, którego realizacja może być weryfikowana. W związku z tym treść uzasadnienia przedstawianego przez zamawiającego jest istotna.
6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej.
7. Zamawiający zastrzega obowiązek wykonania siłami własnymi przez Wykonawcę kluczowych zadań, przez które rozumie się: w zakresie konstrukcji nawierzchni jezdni każdego z zadań, wskazanych w przedmiarze robót branży drogowej dla zadania I, w dziale: 9 – jezdnia oraz w przedmiarze robót branży drogowej dla zadania II, w dziale: 8 – jezdnia.
8. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 96 ustawy.
9. Zamawiający nie przewiduje zastrzeżenia możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy.
10. Zamawiający informuje, że nie przewiduje możliwości udzielenia zamówienia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych lub usług, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy.
11. Zamawiający nie przewiduje organizowania dla Wykonawców wizji lokalnej oraz nie wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu dokumentów, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy.
12. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłymi Wykonawcami zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
13. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
14. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
15. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
17. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
18. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
19. Kod CPV dotyczący przedmiotu zmówienia:
główny przedmiot:
45233140-2 Roboty drogowe
kody pomocnicze:
45111300-1 Roboty rozbiórkowe
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231100-6 Ogólne roboty budowlane związane z budowa rurociągów
45232150-8 Roboty w zakresie rurociagów do przesyłu wody
45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociagów i rurociagów do odprowadzania ścieków
45232400-6 Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociagów do odprowadzania wody burzowej
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
45233260-9 Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych
45223300-9 Roboty budowlane w zakresie parkingów
77314100-5 Usługi w zakresie trawników
77211600-8 Sadzenie drzew
34922100-7 Oznakowanie drogowe
45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45316100-6 Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45232210-7 Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych
45122000-8 Próbne wykopy
34928510-6 Uliczne słupy oświetleniowe
71355000-1 Usługi pomiarowe

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów

45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych

45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów

77314100-5 - Usługi w zakresie trawników

77211600-8 - Sadzenie drzew

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

45232210-7 - Roboty budowlane zakresie budowy linii napowietrznych

45122000-8 - Próbne wykopy

34928510-6 - Uliczne słupy oświetleniowe

71355000-1 - Usługi pomiarowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2301988,52 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3233196,29 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2301988,52 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Opitek Sp. z o. o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Usługi Transportowe Opitek Henryk

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6463003363

7.3.3) Ulica: Wołodyjowskiego 33B

7.3.4) Miejscowość: Chełm Śląski

7.3.5) Kod pocztowy: 41-403

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Branża elektroenergetyczna.


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-04-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2301988,52 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.