eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Elbląg › Dowóz uczniów niepełnosprawnych do ośrodków szkolno-wychowawczych na terenie Miasta Elbląga wraz z zapewnieniem opieki

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-07-06


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów niepełnosprawnych do ośrodków szkolno-wychowawczych na terenie Miasta Elbląga wraz z zapewnieniem opieki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Elbląg

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747738

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Browarna 85

1.5.2.) Miejscowość: Elbląg

1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.7.) Numer telefonu: 552341884

1.5.8.) Numer faksu: 552340871

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminaelblag.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.gminaelblag.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz uczniów niepełnosprawnych do ośrodków szkolno-wychowawczych na terenie Miasta Elbląga wraz z zapewnieniem opieki

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb394465-1bea-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00294085

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051778/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.4 Dowóz uczniów niepełnosprawnych wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowozu do ośrodków szkolno-wychowawczych na terenie Miasta Elbląga

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/790205

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/790205

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem portalu platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_elblag. Korzystanie z platformy zakupowej przez wykonawcę jest bezpłatne. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Zgodnie z 67 ustawy Pzp oraz zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., 4) włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3. 7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: 1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, 2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku "Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. (dalej RODO), informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Elbląg z siedzibą przy ul. Browarnej 85, 82-300 Elbląg, reprezentowana przez: Wójta Gminy Elbląg.
1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, kontakt: tel. 55 234 18 84, e-mail: e-mail: sekretariat@gminaelblag.pl
2) Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego ZP.271.08.2023 pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w miejscowości Przezmark Osiedle” prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
3) Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, w szczególności odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;.
4) Podawane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt. 2 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.
5) Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
6) Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
7) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, tj. ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych.
8) Pana/Pani dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
9) Zamawiający dodatkowo informuje, że:
- Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4).
- Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.09.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Dowóz uczniów niepełnosprawnych do ośrodków szkolno-wychowawczych na terenie Miasta Elbląga wraz z zapewnieniem opieki” w okresie od 4 września 2023 roku do 21 czerwca 2024 roku w dni powszednie, z wyjątkiem sobót, świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno - wychowawczych, określonych na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2002 r. nr 46, poz. 432 z późn. zm.) - ferie zimowe i letnie, wiosenna i zimowa przerwa świąteczna.
2. Szacunkowa liczba dni na podstawie kalendarza oświatowego, w które uczniowie będą dowożeni do ośrodków wynosi 186, w tym 79 dni w roku 2023 oraz 107 dni w roku 2024. Liczba ta może ulec zmianie w sytuacji zmian w przepisach prawnych dotyczących organizacji nauczania w tym organizacji roku szkolnego.
3. Dowóz uczniów (i opieka nad nimi), o którym mowa w ust. 1 realizowany będzie na następującej trasie, która wyniesie ok. 16 km dziennie:
- Komorowo Żuławskie do Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2
im. Janusza Korczaka, ul. Polna 8A, 82-300 Elbląg -1 uczeń, który porusza się na wózku inwalidzkim,
- Gronowo Górne do Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2 im. Janusza Korczaka, ul. Polna 8A, 82-300 Elbląg -1 uczeń.
- Gronowo Górne do Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1, ul. Mikołaja Kopernika 27, 82-300 Elbląg - 1 uczeń.
4. Powrót uczniów (wraz z opieką nad nimi) z ośrodków szkolno-wychowawczych realizowany będzie na następującej trasie, która wyniesie ok. 16 km dziennie:
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1, ul. Mikołaja Kopernika 27, 82-300 Elbląg - 1 uczeń do Gronowa Górne,
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2 im. Janusza Korczaka, ul. Polna 8A, 82-300 Elbląg - 1 uczeń do Gronowa Górnego oraz 1 uczeń na wózku inwalidzkim do Komorowa Żuławskiego.
5. Zamawiający zastrzega, że zmiana liczby uczniów nie powodująca zwiększenia liczby kilometrów na danej trasie, jeżeli Wykonawca dysponuje wolnymi miejscami siedzącymi w pojeździe, nie może spowodować zwiększenia całkowitej wartości usługi w trakcie trwania umowy.
6. Usługa transportowa świadczona będzie pojazdem spełniającym wymagania przepisów prawa, w szczególności wymagania Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 - Prawo o ruchu drogowym i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
7. Usługa transportowa świadczona będzie jednym pojazdem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, oznaczonym z przodu i z tyłu tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej. Pojazd musi być sprawny technicznie, spełniać wymogi sanitarne i estetyczne, posiadać ogrzewanie i klimatyzację. Pojazd winien posiadać aktualny wpis w dowodzie rejestracyjnym o przeznaczeniu do przewozu osób niepełnosprawnych. W przypadku przewozu ucznia niepełnosprawnego, poruszającego się na wózku inwalidzkim, pojazd musi być wyposażony w podnośnik/windę lub najazd/rampę oraz odpowiednie pasy mocujące wózek i dziecko na wózku.
9. Wykonawca oświadcza, że posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym w zakresie wykonywania niniejszej umowy.
10. Wykonawca musi posiadać dokumenty potwierdzające uprawnienia do przewozu osób, tj. licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób/aktualnie obowiązujące zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego osób lub, jeżeli usługi objęte przedmiotem zamówienia świadczone będą samochodem osobowym lub pojazdem samochodowymi przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, aktualnie obowiązującej, odpowiedniej licencji wydanej na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
11. Wykonawca musi dysponować na dzień 4 września 2023 r. zezwoleniem na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym wydanym przez stosowny organ administracji, zgodnie z treścią art. 18 i 22 ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym.
12. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania przez cały okres realizacji niniejszej umowy ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej obligatoryjnego przy przewozach osób, jak również do posiadania i aktualizacji wszelkiego rodzaju uprawnień, licencji i badań technicznych pojazdu, wymaganych przy wykonaniu tego rodzaju przewozów.
13. Obsługę pojazdu stanowił będzie kierowca, posiadający wymagane uprawnienia oraz opiekun zobowiązany do sprawowania opieki nad przewożonymi uczniami, posiadający kurs udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
14. Kierowca skierowany do wykonania przedmiotu zamówienia musi dysponować aktualnym prawem jazdy zgodnym z obowiązującymi przepisami oraz posiadać aktualne zaświadczenie o dopuszczeniu do wykonywania zawodu kierowcy (orzeczenie lekarskie i orzeczenie psychologiczne) wydane przez uprawnionego lekarza do badania kierowców. Kierowcy i opiekunowie muszą być przeszkoleni w zakresie przepisów BHP i ppoż., udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz posiadać stosowne zaświadczenia w ww. zakresie, a także posiadać zaświadczenie o niekaralności (KRK). Opiekę nad uczniami winny sprawować osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, przeciwko którym nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne i które nie były skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo. Kierowcy i opiekunowie zobowiązani są do schludnego wyglądu i ubioru, powinni być osobami kulturalnymi, okazywać życzliwość uczniom i ich rodzicom.
15. Z uczniami oprócz kierowcy musi jechać opiekun sprawujący opiekę nad uczniami w czasie transportu, który zapewni pomoc w przemieszczaniu się z domu lub ośrodka, a także, w razie potrzeby, udzieli pierwszej pomocy przedmedycznej. Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia może zmienić kierowcę lub opiekuna tylko w uzasadnionych przypadkach, z zastrzeżeniem, że każda zmiana we wskazanym zakresie wymaga powiadomienia Zamawiającego na piśmie, a nowy kierowca lub opiekun będzie spełniał wymagania Zamawiającego.
16. Opiekunowie przewożonych uczniów mają postępować wg następujących zasad:
1) opiekun ma odbierać uczniów od rodziców spod domu o ustalonej w harmonogramie, o którym mowa w ust. 5 godzinie i po odwiezieniu na zajęcia ma przekazać uczniów pod opiekę nauczyciela,
2) po zakończeniu zajęć opiekun ma odbierać uczniów od nauczycieli w szkole, o godzinie ustalonej w harmonogramie, o którym mowa w ust. 5 i po odwiezieniu do domu przekazać pod opiekę rodziców lub upoważnionych osób. Nie dopuszcza się przekazywania ucznia w drodze powrotnej z ośrodka do domu osobom małoletnim, nieupoważnionym lub pozostawienie ucznia bez opieki,
3) pracownik Wykonawcy sprawujący opiekę nad dziećmi ma zachować szczególną dbałość o dobro ucznia w czasie jazdy oraz przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu. Podczas przewozu opiekunowie mają zapewnić uczniom w szczególności bezpieczny dla ich zdrowia przejazd,
4) opiekunowie zobowiązani są do kontaktu telefonicznego z rodzicami uczniów i placówkami, do których uczniowie są dowożeni. W przypadku zmian godzin przyjazdu lub odjazdu, wynikających ze zdarzeń losowych jak „korki”, awarie drogowe, awarie, objazdy, mają niezwłocznie powiadomić o zaistniałej sytuacji odpowiednio rodzica lub dyrektora placówki.
17. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji opiekuna i kierowcy. Za właściwe sprawowanie opieki nad uczniami podczas przewozu odpowiedzialny jest Wykonawca.
18. Zamawiający wprowadza całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych w obecności przewożonych uczniów.
19. Na podstawie art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia: kierowców i opiekunów w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
20. W wypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia pojazdu zastępczego do miejsca, w którym znajdują się dzieci oczekujące na przyjazd pojazdu zastępczego, w czasie nie dłuższym niż 60 minut od awarii.
21. Kierowca nie może jednocześnie sprawować funkcji opiekuna dowożonych dzieci.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ i załącznikach.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

85312120-6 - Usługi opieki dziennej nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-04 do 2024-06-21

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak

4.2.12.) Opis wznowienia

Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu usług o wartości nie przekraczającej 20% zamówienia podstawowego.

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu usług o wartości nie przekraczającej 20% zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami
oceny ofert:
1) kryterium CENA: Waga kryterium - 60% (max 60 pkt) Cena oferty jest ceną brutto.
2) kryterium ROK PRODUKCJI POJZADU: Waga kryterium - 20% (max 20 pkt)
3) kryterium DOŚWIADCZENIE OPIEKUNÓW: Waga kryterium - 20% (max 20 pkt)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Rok produkcji pojazdu

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie opiekunów

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca przedłoży:
a) licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022., poz. 2201 z późn. zm.), ważne co najmniej do 30.06.2024 r.
b) oświadczenie, że na dzień 4 września 2023 r. będzie dysponował zezwoleniem na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym wydane przez stosowny organ administracji, zgodnie z treścią art. 18 i 22 ustawy o transporcie drogowym.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca:
a) posiada doświadczenie polegające na wykonaniu co najmniej: dwóch usług dowozów uczniów o wartości nie mniejszej niż 50 000zł każda, które potwierdzi wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi dowozów zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o uzupełniony przez wykonawcę – wykaz usług.
b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 sprawnym pojazdem przeznaczonym do przewozu osób niepełnosprawnych z miejscami siedzącymi w ilości wystarczającej do potrzeb niniejszego zamówienia umożliwiającym przewóz osób niepełnosprawnych, aktualnie zarejestrowanym, posiadającym ważny przegląd techniczny pojazdu, oraz polisę OC i NNW oraz normę emisji spalin min. EURO 4. Potwierdzenie spełnienia niniejszego warunku nastąpi poprzez uzupełnienie o te informacje formularz ofertowego;
c) dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi odpowiednimi do czynności, jakie zostaną im powierzone, tj.: wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
- co najmniej 1 kierowcą posiadającym uprawnienia do kierowania pojazdami samochodowymi przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, który spełnia wymagania Zamawiającego wskazane w rozdz. V,
- co najmniej 1 opiekunem uczniów niepełnosprawnych spełniającego wymagania Zamawiającego wskazane w rozdz. V.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży wykaz osób (wg załącznik nr 7 do SWZ) oraz wskaże w formularzu ofertowym dysponowanie osobami, skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca dołącza do oferty (formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ):
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg załącznika nr 2 do SWZ. W przypadku oferty wspólnej lub powołania się na zasoby innego podmiotu lub w przypadku powierzenia części zadania podwykonawcy - oświadczenie to musi złożyć każdy z podmiotów składających wspólną ofertę, podwykonawca;
2) oświadczenie Wykonawcy dotyczące podstaw wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – wg załącznika nr 8;
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów – jeżeli dotyczy;
4) pełnomocnictwo – jeżeli dotyczy.
2. Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania nw. podmiotowych środków dowodowych, zgodnie z art. 274 ustawy Pzp:
- oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu w zakresie podstaw wykluczenia – załącznik nr 9 do SWZ;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca dołącza do oferty (formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ):
- oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wg załącznika nr 2 do SWZ. W przypadku oferty wspólnej lub powołania się na zasoby innego podmiotu lub w przypadku powierzenia części zadania podwykonawcy - oświadczenie to musi złożyć każdy z podmiotów składających wspólną ofertę, podwykonawca;
- oświadczenie Wykonawcy dotyczące podstaw wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – wg załącznika nr 8;
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów – jeżeli dotyczy;
- pełnomocnictwo – jeżeli dotyczy.
2. Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania nw. podmiotowych środków dowodowych, zgodnie z art. 274 ustawy Pzp:
1) wykaz osób - załącznik nr 7 do SWZ;
2) wykaz usług - załącznik nr 5 do SWZ wraz z poświadczeniami;
3) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu w zakresie podstaw wykluczenia – załącznik nr 9 do SWZ;
4) licencję na przewóz osób uprawniającą do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej w zakresie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiającym wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego osób lub, jeżeli usługi objęte przedmiotem zamówienia świadczone będą samochodem osobowym lub pojazdem samochodowymi przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, aktualnie obowiązującej, odpowiedniej licencji wydanej na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
5) oświadczenie, że na dzień 4 września 2023 r. będzie dysponował zezwoleniem na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym wydane przez stosowny organ administracji, zgodnie z treścią art. 18 i 22 ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym – załącznik nr 10 do SWZ
6) skan dowodu rejestracyjnego pojazdu, którym będzie realizowana usługa.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

W przypadku powołania się na zasoby innych podmiotów należy złożyć wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów . Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) Na podstawie art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający określa szczególny sposób spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:
a) spełnią warunki udziału w postępowaniu - warunek określony w ust.1 pkt. 4 lit. a) nie podlega sumowaniu, tj. jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać się całym wymaganym doświadczeniem powyżej (warunek nie będzie spełniony, jeżeli wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich indywidualnie nie wykazał się całym wymaganym doświadczeniem, żaden z nich nie wykonał samodzielnie wszystkich wymaganych robót);
b) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art.108;
c) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą podstawy wykluczenia na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania;
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o realizacje zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
4) Jeśli wybrana zostanie oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający żąda przed zawarciem umowy kopię umowy regulującej współpracę tych wykonawców;
5) Zdolność zawodowa – doświadczenie nabyte w ramach konsorcjum. Jeżeli Wykonawca wykazuje się doświadczeniem nabytym w ramach konsorcjum, Zamawiający wymaga, aby doświadczenie miało charakter realny (nie jedynie formalny), adekwatny do wymaganego doświadczenia w wykonywaniu konkretnych usług zdefiniowanych przy warunku udziału w postępowaniu w ramach zdolności technicznej. Zamawiający zastrzega sobie prawo badania rzeczywistego udziału wykonawcy w realizacji wykazywanego zamówienia. Za realny charakter doświadczenia uznaje się np. wykonywanie osobiście przez Wykonawcę w ramach konsorcjum tych branżowych usług, które swym zakresem odpowiadają usługom wskazanym w warunku zdolności technicznej niniejszego postępowania. Podobnie, za doświadczenie o realnym charakterem uznane zostanie przez Zamawiającego doświadczenie, jeżeli wykonawca był liderem (pełnomocnikiem) konsorcjum i odpowiadał za koordynację całości zadania. Wszelkie istotne, w opinii Wykonawcy, argumenty i okoliczności przemawiające za uznaniem jego doświadczenia nabytego w ramach konsorcjum Wykonawca przedstawia w przedkładanym wykazie wykonanych robót.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Umowa w sprawie realizacji niniejszego zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) oraz danych zawartych w ofercie.
2. Postanowienia umowy zostały zawarte w ogólnych warunkach umownych stanowiących integralną część SWZ /załącznik nr 3/, co ma zapobiec sytuacji, w której Zamawiający może zostać posądzonym, iż zataił istotne warunki umów w celu nieuczciwego przeprowadzenia postępowania.
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której będzie dokonany wybór Wykonawcy zgodnie z art. 454-455 ustawy Pzp., a w szczególności w następującym zakresie:
1) na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 1) ustawy Pzp;
2) na podstawie art. 455 ust. 1 pkt. 2) – 4) ustawy Pzp;
3) na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy Pzp;
4) na podstawie art. 439 ust. 1.
4. Zamawiający określa warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy w ogólnych warunkach umownych – załącznik nr 3 do SWZ.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:
1) konieczność przedłużenia terminu umownego z powodu:
a) przyczyn zależnych od Zamawiającego. (np. względy techniczne, organizacyjne, ekonomiczne),
b) działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności oraz okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji usług, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof),
2) w przypadku udzielenia Wykonawcy w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, zamówienia polegającego na powtórzeniu usług o wartości nie przekraczającej 20% zamówienia podstawowego,
3) zmiana nr konta Wykonawcy lub innych danych podmiotowych,
4) nastąpi zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin, sposób lub zakres realizacji przedmiotu umowy,
5) w sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych, tj. nieodnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury wyboru Wykonawcy i udzielania zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona,
6) na podstawie art. 439 Pzp, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadku wzrostu wynagrodzenia spowodowanego wzrostem płacy minimalnej i cen paliwa. Szczegółowe warunki zmiany umowy w tym przypadku określa § 8 ust. 2 ogólnych warunków umowy, stanowiących załącznik nr 3 do SWZ.
6. Strony mogą dokonać zmiany osób odpowiedzialnych za realizację przedmiotu zamówienia poprzez pisemne powiadomienie o takiej zmianie. Taka zmiana nie wymaga aneksu do umowy.
7. Inicjatorem zmian może być każda ze Stron poprzez pisemne wystąpienie w okresie obowiązywania umowy zawierające opis proponowanych zmian i ich uzasadnienie.
8. Strona występująca o zmianę postanowień umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności wymuszającej zmiany umowy.
9. W sytuacji, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nieodnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury wyboru Wykonawcy i udzielania zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona.
10. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-14 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/790205

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-14 10:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-08-13

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.