eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Świadczenie usługi wsparcia w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w projektach międzynarodowych realizowanych przez RARS

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-04-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi wsparcia w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w projektach międzynarodowych realizowanych przez RARS

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 012199305

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Grzybowska 45

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-844

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@rars.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rars.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

rezerwy strategiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi wsparcia w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w projektach międzynarodowych realizowanych przez RARS

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9ac46c7a-f673-11ee-ac52-ee29f86ffd4f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00277874

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00235889/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Przeprowadzenie postępowań w ramach PZP dla projektów rescEU

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Unijny Mechanizm Ochrony Ludności w programie rescEU

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://rars.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://rars.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do Zamawiającego przed upływem tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę.
3. Ogólne zasady korzystania z Platformy, z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego Rozdziału;
a. zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych; : https://rars.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
b. Wykonawca po wybraniu opcji „Przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
c. Rejestracja konta następuje automatycznie poprzez:
i. podpisanie się pod wnioskiem podpisem elektronicznym (kwalifikowanym, osobistym lub profilem zaufanym)
lub
i. kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu
lub
i. jeżeli użytkownik nie podpisze się na wniosku ani nie skontaktuje się telefonicznie. Konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych
4. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem sekcji „Korespondencja”.
5. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej przez opcję „Zadaj pytanie” lub przy użyciu zakładki „Korespondencja”. W celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz ZADAJ PYTANIE. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić dane Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym kodem weryfikującym z obrazka Wykonawca klika klawisz POTWIERDŹ, wykonawca uzyskuje potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy "Pytanie wysłane".
Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie po upływie terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
6. Treść pytań (bez ujawniania źródła zapytania) wraz z wyjaśnieniami bądź informacje o dokonaniu modyfikacji SWZ, Zamawiający przekaże Wykonawcom za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
7. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa Agencji Rezerw Strategicznych tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl
8. Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
a. dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
b. dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
Więcej informacji w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych z siedzibą w Warszawie (00-844), ul. Grzybowska 45,
tel. +48 22 36 09 100, adres e-mail: kancelaria@rars.gov.pl;
2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się
skontaktować poprzez e-mail: iod@rars.gov.pl, lub tel. +48 22 36 09 237;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
a) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
b) osoby lub podmioty, którym administrator udzieli informacji publicznej zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902);
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a po ich wykorzystaniu przetwarzane będą dla celów archiwalnych na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r. poz. 164);
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Więcej informacji w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: BZzp.271.24.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usługi wsparcia w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w projektach międzynarodowych realizowanych przez Rządową Agencję Rezerw Strategicznych w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności w programie rescEU.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z prawa opcji.
2. Prawo opcji obejmuje możliwość zwiększenia zakresu zamówienia dotyczącego o nie więcej niż 4 postępowania w ramach realizowanych projektów. Zamawiający będzie uprawniony do skorzystania z prawa opcji w przypadku powstania potrzeby przeprowadzenia dodatkowych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego z uwagi na konieczność wyodrębnienia z jednego postępowania większej ilości postępowań oraz dodatkowych potrzeb wynikających z bieżącej realizacji projektów.
3. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji przez cały okres realizacji zamówienia.
4.Skorzystanie z prawa opcji nastąpi poprzez złożenie Wykonawcy oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji, sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności, zawierającego wskazanie dokładnego zakresu zamówienia, który ulega zwiększeniu.
5. Skorzystanie z prawa opcji jest uprawnieniem, nie obowiązkiem Zamawiającego.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 Ustawy polegających na powtórzeniu podobnych usług zgodnych z przedmiotem zamówienia do wysokości 80% wartości zamówienia podstawowego.
2. Okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego zawartej w wyniku zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7, nie może przekraczać 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.
3. Zgodnie z art. 214 ust. 2 Ustawy Zamawiający określił zakres tych usług oraz warunki, na jakich zostaną udzielone. Zakres usług będzie dotyczył wsparcia w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w projektach międzynarodowych realizowanych przez Rządową Agencję Rezerw Strategicznych w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności w programie rescEU.
4. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, gdy wynikać to będzie ze zmiany uwarunkowań mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. Udzielone zamówienie będzie realizowane na zasadach umowy podstawowej.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
1) najniższa cena – 60% przy czym 1% = 1 pkt, z uwzględnieniem poniższych zasad:
a) Maksymalna ilość punktów możliwa do uzyskania w tym kryterium to 60 punktów.
b) Złożone oferty będą oceniane przez Zamawiającego przy zastosowaniu następującego kryterium: Cena (C) – 60 % (60 pkt).
c) Zaoferowana cena obejmuje cenę wykonania całego przedmiotu zamówienia. Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów = 60 pkt, oferty następne będą oceniane na zasadzie proporcji w stosunku do oferty najtańszej według wzoru:
C = [C min / C bad] x 60
gdzie:
C – liczba punktów za cenę brutto oferty
C min – najniższa cena ofertowa brutto spośród ofert badanych
C bad – cena brutto oferty badanej
d) Uzyskana z wyliczenia ilość punktów zostanie ostatecznie ustalona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku z zachowaniem zasady zaokrągleń matematycznych.
2) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w ramach projektów międzynarodowych finansowanych bezpośrednio ze środków Unii Europejskiej (U) – 20 %, przy czym 1% = 1 pkt
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia polegające na przeprowadzeniu co najmniej 2 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach projektów międzynarodowych finansowanych bezpośrednio ze środków Unii Europejskiej – 20 % = 20 pkt.
Za wykazanie się doświadczeniem osób oddelegowanych do realizacji zamówienia w przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach projektów międzynarodowych finansowanych bezpośrednio ze środków Unii Zamawiający przyzna punkty w ramach poniższej punktacji:
4 postępowania i więcej – Zamawiający przyzna 20 pkt
3 postępowania – Zamawiający przyzna 15 pkt
2 postępowania – Zamawiający przyzna 10 pkt.
Oferta Wykonawcy, który wykaże mniej niż 2 postępowania zostanie odrzucona.
Wykonawca składa oświadczenie o liczbie postępowań, w ramach których pozyskane zostało doświadczenie, o którym mowa powyżej.
3) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą i przed sądami w ramach prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego (D) – 10 %, przy czym 1% = 1 pkt
Wykonawcy, który oświadczy, że osoby wyznaczone do realizacji zamówienia reprezentowały Zamawiającego w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą i przed sądami w ramach prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający przyzna punkty w ramach poniższej punktacji:
30 postepowań i więcej – Zamawiający przyzna 10 pkt
29-21 postępowań– Zamawiający przyzna 5 pkt
20 postępowań – Zamawiający przyzna 0 pkt.
Oferta Wykonawcy, który wykaże mniej niż 20 postępowań odwoławczych zostanie odrzucona.
Wykonawca składa w formularzu ofertowym (Załącznik nr 2 do SWZ) oświadczenie o liczbie postępowań odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą i przed sądami w ramach prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego
4) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w przeprowadzeniu postępowania w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności w programie rescEU (P) – 10 %, przy czym 1% = 1 pkt
Wykonawcy, który udokumentuje doświadczenie w zakresie realizacji co najmniej 1 zamówienia w przeprowadzeniu postępowania w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności w programie rescEU Zamawiający przyzna 10 pkt. W przypadku braku wskazania doświadczenia we powyższym zakresie Zamawiający przyzna 0 pkt.

Łączna ocena oferty zostanie obliczona wg wzoru:
O = C + U + D + P. Łączna maksymalna liczba punktów, jaką można przyznać ofercie za wszystkie kryteria wynosi 100 pkt.
Przyjmuje się, że 1 pkt równa się 1%. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w ramach projektów międzynarodowych finansowanych bezpośrednio ze środków Unii Europejskiej

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: 3) Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą i przed sądami w ramach prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia w przeprowadzeniu postępowania w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności w programie rescEU

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 500 000,00 złotych.
4) zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 usługi polegające na wsparciu w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego realizowanego w ramach projektów międzynarodowych finansowanych bezpośrednio ze środków Unii Europejskiej, o wartości usługi nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda oraz
b) posiada:
- uprawnienia do wykonywania zawodu adwokata lub radcy prawnego oraz posiada przez co najmniej 2 lata wpis na odpowiednią listę, potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata, radcy prawnego
lub
- dysponuje co najmniej 1 wykwalifikowaną osobą, która zostanie skierowana do realizacji zamówienia, posiadającą uprawnienia do wykonywania zawodu adwokata lub radcy prawnego oraz posiadającą przez co najmniej 2 lata wpis na odpowiednią listę, potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata, radcy prawnego lub prawnika zagranicznego, przy czym każda ze skierowanych do realizacji zamówienia osób, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonała należycie co najmniej 1 usługę polegającą na wsparciu w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, o wartości usługi nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.

4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotu udostępniającego ww. warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże, że posiada wymagane zdolności do realizacji zamówienia. Nie jest dopuszczalne sumowanie doświadczenia.
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1) oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (wzór - załącznik nr 9 SWZ);
2) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (wzór - załącznik nr 5 SWZ);
3) odpis lub informacja z KRS lub CEIDG w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy;
4) Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przewidzianym w dokumentach zamówienia i Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu: wykaz usług polegających na wsparciu w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego realizowanych w ramach projektów międzynarodowych finansowanych bezpośrednio ze środków Unii Europejskiej, o wartości usługi nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, na potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej opisanego powyżej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (wzór - załącznik nr 7 SWZ);
wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej opisanego powyżej, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (wzór - załącznik nr 8 SWZ);
dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 500 000,00 złotych;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 (Załączniki 4.1 – 4.2), składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub korzystania z zasobów podmiotu udostępniającego ww. warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże, że posiada wymagane zdolności do realizacji zamówienia. Nie jest dopuszczalne sumowanie doświadczenia.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby zobowiązany jest do złożenia podmiotowych środków dowodowych dotyczących tych podmiotów zgodnie z § 5 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
7. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej (formy elektronicznej) pod rygorem nieważności.
2. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w zakresie i na warunkach przewidzianych poniżej, w szczególności :
- w przypadku zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, których wejście w życie lub zmiana nastąpiły po wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a które mają wpływ na realizację Umowy,
- w przypadku zaprzestania realizacji projektów określonych w § 1 ust. 1 lub takiej zmiany treści lub zakresu projektów, która czyni niecelowym dalsze przeprowadzanie postępowań, o których mowa w § 1 ust. 1,
- w przypadku rozwiązania umowy o dofinansowanie projektów określonych w § 1 ust. 1 lub wstrzymania dofinansowania w całości lub części,
w zakresie pozwalającym zrealizować cel Umowy w sposób należyty. Zakres zmian winien odpowiadać okolicznościom stanowiącym podstawę do ich dokonania.
3. W przypadku zaistnienia okoliczności zawartych w ust. 2 Strona wnioskująca w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie zmian zwróci się do drugiej Strony z wnioskiem, w którym wykaże wpływ tych zmian na realizację Umowy przez Wykonawcę.
4. W przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy o więcej niż 20%, Strony przewidują możliwość wprowadzenia zmian wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
5. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie. Strona wnioskująca o zmianę wysokości wynagrodzenia zobowiązana jest przedstawić we wniosku w jaki sposób zmiana cen materiałów lub kosztów miała wpływ na koszt realizacji Przedmiotu Umowy. Strona może wystąpić z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia nie częściej niż raz na 6 miesięcy.
6. Zmieniona wartość wynagrodzenia obowiązywać będzie od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Strona wystąpiła z takim wnioskiem, o ile druga Strona uzna, że rzeczywiście doszło do zmiany cen materiałów lub kosztów mających wpływ na wysokość wynagrodzenia. Wzrost cen materiałów lub kosztów do 20% pierwotnego wynagrodzenia Wykonawcy jest objęty ryzykiem Wykonawcy.
7. Zmiana wynagrodzenia, o której mowa powyżej, będzie ustalana w oparciu o wskaźnik zmiany ceny materiałów lub kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie tj. kwartalnego wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym GUS. Zmiana wynagrodzenia ustalana będzie w drodze pisemnego aneksu. Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy nie może przekroczyć 30% pierwotnego wynagrodzenia Wykonawcy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-17 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://rars.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-17 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-16

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.