eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczecin › Wykonanie modernizacji i rozbudowy instalacji sieci teleinformatycznych wraz z dedykowanym zasilaniem w obiektach Krajowej Administracji Skarbowej województwa zachodniopomorskiego - Etap II



Ogłoszenie z dnia 2022-07-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie modernizacji i rozbudowy
instalacji sieci teleinformatycznych wraz z dedykowanym zasilaniem
w obiektach Krajowej Administracji Skarbowej
województwa zachodniopomorskiego – Etap II

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001020803

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Roosevelta

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 70-525

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.7.) Numer telefonu: 91 4803-663

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.szczecin@mf.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zachodniopomorskie.kas.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zamowienia-ias-szczecin.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie modernizacji i rozbudowy
instalacji sieci teleinformatycznych wraz z dedykowanym zasilaniem
w obiektach Krajowej Administracji Skarbowej
województwa zachodniopomorskiego – Etap II

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2621ca0f-d0fb-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00266837

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00311332/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Modernizacja i rozbudowa sieci lokalnych (LAN) w obiektach KAS woj. Zachodniopomorskiego.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 3201-ILZ.260.5.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 8143887,33 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 1 obejmuje wykonanie modernizacji i rozbudowy instalacji sieci teleinformatycznych wraz z dedykowanym zasilaniem w następujących obiektach:
1. Urząd Skarbowy w Gryficach ul. Niepodległości 54A, 72-300 Gryfice
2. Urząd Skarbowy w Kamieniu Pomorskim ul. Mieszka I 5B, 72-400 Kamień Pomorski”
3. Pierwszy Urząd Skarbowy w Koszalinie ul. Przemysłowa 3, 75-216 Koszalin
4. Urząd Skarbowy w Kołobrzegu ul. Armii Krajowej 2, 78-100 Kołobrzeg
Zakres robót budowlanych będzie obejmował w szczególności :
a) wykonanie warstwy wyrównujące w pomieszczeniu GPD i PPD,
b) przygotowanie podłoży pod osprzęt instalacyjny,
c) wykonanie przebić przez ściany, stropy,
d) montaż przepustów w stropach i ścianach,
e) uszczelnienie przepustów kablowych masą ogniotrwałą,
f) zamurowanie przebić przez stropy i ściany,
g) uzupełnienie ubytków w tynkach po demontażu,
h) malowanie tynków,
i) wywóz gruzu, odpadów,
j) oczyszczenie terenu z resztek budowlanych,
k) przebudowa instalacji telefonicznej zgodnie z dokumentacją ,
l) modernizacji / rozbudowa instalacji strukturalnej LAN,
m) modernizacja/przebudowa punktów dystrybucyjnych; dostosowanie pomieszczeń serwerowych,
n) ułożenie nowych tras koryt, listew instalacyjnych,
o) montaż skrzynek i rozdzielnic elektrycznych w raz z wyposażeniem,
p) wykonanie robót przygotowawczych: przebijanie otworów w ścianach, stropach, montaż przepustów, przygotowanie podłoża, uzupełnianie ubytków tynku, uszczelnienie przepustów masą ognioochronną, malowanie powierzchni wewnętrznych,
q) przeniesienia jednostki wewnętrznej systemu klimatyzacji – o ile jest wymagane,
r) ułożyć na podłodze wykładzinę PCV o właściwościach elektrostatycznych w pomieszczeniach, gdzie są zlokalizowane SZAFY GPD i LPD (jeżeli dotyczy),
s) dostosowania pomieszczenia do funkcji punktu dystrybucyjnego,
t) w pomieszczeniu szafy GPD zainstalować przełącznik BYPASS, który umożliwi w przyszłości podłączenie UPS –a do zasilania gwarantowanego,
u) demontażu starej instalacji strukturalnej i zasilania, szafek rozdzielczych elektrycznych i logicznych wyłączonych z eksploatacji wraz z utylizacją, kopię karty odpadu należy przekazać do Zamawiającego,
v) wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej, pomiarów sieci strukturalnej w systemie „Permanent Link.” ,
w) wykonanie okablowania światłowodowego we wskazanym w dokumentacji zakresie,
x) usunięcie ewentualnych kolizji z innymi instalacjami,
y) wykonanie dokumentacji powykonawczej,
z) dostarczenie Certyfikatu Gwarancyjnego na system z okresem gwarancji min. 25 lat wystawiony przez producenta okablowania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 32410000-0 - Lokalna sieć komputerowa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

32428000-9 - Modernizacja sieci

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego

4.5.5.) Wartość części: 3380339,75 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 2 obejmuje wykonanie modernizacji i rozbudowy instalacji sieci teleinformatycznych wraz z dedykowanym zasilaniem w następujących obiektach:
1. Zachodniopomorski Urząd Celno-Skarbowy w Szczecinie ul. Małopolska 44, 70-515 Szczecin
2. Trzeci Urząd Skarbowy w Szczecinie ul. Rydla 65, 70-783 Szczecin
3. Urząd Skarbowy w Choszcznie ul. Lipcowa 16, 73-200 Choszczno
4. Urząd Skarbowy w Pyrzycach ul. 1 Maja 16, 74-200 Pyrzyce
Zakres robót budowlanych będzie obejmował w szczególności :
a) wykonanie warstwy wyrównujące w pomieszczeniu GPD i PPD,
b) przygotowanie podłoży pod osprzęt instalacyjny,
c) wykonanie przebić przez ściany, stropy,
d) montaż przepustów w stropach i ścianach,
e) uszczelnienie przepustów kablowych masą ogniotrwałą,
f) zamurowanie przebić przez stropy i ściany,
g) uzupełnienie ubytków w tynkach po demontażu,
h) malowanie tynków,
i) wywóz gruzu, odpadów,
j) oczyszczenie terenu z resztek budowlanych,
k) przebudowa instalacji telefonicznej zgodnie z dokumentacją ,
l) modernizacji / rozbudowa instalacji strukturalnej LAN,
m) modernizacja/przebudowa punktów dystrybucyjnych; dostosowanie pomieszczeń serwerowych,
n) ułożenie nowych tras koryt, listew instalacyjnych,
o) montaż skrzynek i rozdzielnic elektrycznych w raz z wyposażeniem,
p) wykonanie robót przygotowawczych: przebijanie otworów w ścianach, stropach, montaż przepustów, przygotowanie podłoża, uzupełnianie ubytków tynku, uszczelnienie przepustów masą ognioochronną, malowanie powierzchni wewnętrznych,
q) przeniesienia jednostki wewnętrznej systemu klimatyzacji – o ile jest wymagane,
r) ułożyć na podłodze wykładzinę PCV o właściwościach elektrostatycznych w pomieszczeniach, gdzie są zlokalizowane SZAFY GPD i LPD (jeżeli dotyczy),
s) dostosowania pomieszczenia do funkcji punktu dystrybucyjnego,
t) w pomieszczeniu szafy GPD zainstalować przełącznik BYPASS, który umożliwi w przyszłości podłączenie UPS –a do zasilania gwarantowanego,
u) demontażu starej instalacji strukturalnej i zasilania, szafek rozdzielczych elektrycznych i logicznych wyłączonych z eksploatacji wraz z utylizacją, kopię karty odpadu należy przekazać do Zamawiającego,
v) wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej, pomiarów sieci strukturalnej w systemie „Permanent Link.” ,
w) wykonanie okablowania światłowodowego we wskazanym w dokumentacji zakresie,
x) usunięcie ewentualnych kolizji z innymi instalacjami,
y) wykonanie dokumentacji powykonawczej,
z) dostarczenie Certyfikatu Gwarancyjnego na system z okresem gwarancji min. 25 lat wystawiony przez producenta okablowania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 32410000-0 - Lokalna sieć komputerowa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

32428000-9 - Modernizacja sieci

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego

4.5.5.) Wartość części: 3603298,93 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część nr 3 obejmuje wykonanie modernizacji i rozbudowy instalacji sieci teleinformatycznych wraz z dedykowanym zasilaniem w następujących obiektach:
1. Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. Energetyków 55, 70-656 Szczecin,
2. Drugi Urząd Skarbowy w Szczecinie ul. Odrowąża 1, 71-420 Szczecin
Jednocześnie informuję, że budynki Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie, ul. Energetyków 55 oraz Drugi Urząd Skarbowy w Szczecinie ul. Odrowąża 1 zostały wpisane do rejestru zabytków odpowiednio jako:
1) gmach Urzędu Celnego, ul. Energetyków 55, 1908, nr rej.: A-1190 z 20.12.1988,
2) zespół gmachów władz d. Prowincji Pomorskiej, ob. Urząd Miasta, pl. Armii Krajowej /
ul. Szymanowskiego 2 / ul. Odrowąża 1, 1924-1927, nr rej.: A-835 z 27.10.1995.
4. Zakres robót budowlanych będzie obejmował w szczególności :
a) wykonanie warstwy wyrównujące w pomieszczeniu GPD i PPD,
b) przygotowanie podłoży pod osprzęt instalacyjny,
c) wykonanie przebić przez ściany, stropy,
d) montaż przepustów w stropach i ścianach,
e) uszczelnienie przepustów kablowych masą ogniotrwałą,
f) zamurowanie przebić przez stropy i ściany,
g) uzupełnienie ubytków w tynkach po demontażu,
h) malowanie tynków,
i) wywóz gruzu, odpadów,
j) oczyszczenie terenu z resztek budowlanych,
k) przebudowa instalacji telefonicznej zgodnie z dokumentacją ,
l) modernizacji / rozbudowa instalacji strukturalnej LAN,
m) modernizacja/przebudowa punktów dystrybucyjnych; dostosowanie pomieszczeń serwerowych,
n) ułożenie nowych tras koryt, listew instalacyjnych,
o) montaż skrzynek i rozdzielnic elektrycznych w raz z wyposażeniem,
p) wykonanie robót przygotowawczych: przebijanie otworów w ścianach, stropach, montaż przepustów, przygotowanie podłoża, uzupełnianie ubytków tynku, uszczelnienie przepustów masą ognioochronną, malowanie powierzchni wewnętrznych,
q) przeniesienia jednostki wewnętrznej systemu klimatyzacji – o ile jest wymagane,
r) ułożyć na podłodze wykładzinę PCV o właściwościach elektrostatycznych w pomieszczeniach, gdzie są zlokalizowane SZAFY GPD i LPD (jeżeli dotyczy),
s) dostosowania pomieszczenia do funkcji punktu dystrybucyjnego,
t) w pomieszczeniu szafy GPD zainstalować przełącznik BYPASS, który umożliwi w przyszłości podłączenie UPS –a do zasilania gwarantowanego,
u) demontażu starej instalacji strukturalnej i zasilania, szafek rozdzielczych elektrycznych i logicznych wyłączonych z eksploatacji wraz z utylizacją, kopię karty odpadu należy przekazać do Zamawiającego,
v) wykonanie pomiarów instalacji elektrycznej, pomiarów sieci strukturalnej w systemie „Permanent Link.” ,
w) wykonanie okablowania światłowodowego we wskazanym w dokumentacji zakresie,
x) usunięcie ewentualnych kolizji z innymi instalacjami,
y) wykonanie dokumentacji powykonawczej,
z) dostarczenie Certyfikatu Gwarancyjnego na system z okresem gwarancji min. 25 lat wystawiony przez producenta okablowania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 32410000-0 - Lokalna sieć komputerowa

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

32428000-9 - Modernizacja sieci

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego

4.5.5.) Wartość części: 1160248,65 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3583814,22 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3583814,22 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3583814,22 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: LINK Spółka z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7811705011

7.3.4) Miejscowość: Poznań

7.3.5) Kod pocztowy: 60-454

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-07-12

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3583814,22 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 3951746,46 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4198486,98 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 3951746,46 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): ELTEC Spółka zo.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: TENET Tomasz Jaśkiewicz

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9552365885

7.3.4) Miejscowość: Szczecin

7.3.5) Kod pocztowy: 70-660

7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-07-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3951746,46 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1261940,64 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1435777,46 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1261940,64 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): ELTEC Spółka zo.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: TENET Tomasz Jaśkiewicz

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9552365885

7.3.4) Miejscowość: Szczecin

7.3.5) Kod pocztowy: 70-660

7.3.6.) Województwo: zachodniopomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-07-15

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1261940,64 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.