eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › Przeprowadzenie procesu wznowienia certyfikatu gospodarki leśnej dla RDLP w Katowicach według standardów PEFC oraz 3 -letni nadzór nad certyfikatem w czasie obowiązywania umowy



Ogłoszenie z dnia 2021-11-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przeprowadzenie procesu wznowienia certyfikatu gospodarki leśnej dla RDLP w Katowicach według standardów PEFC oraz 3 –letni nadzór nad certyfikatem w czasie obowiązywania umowy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE LASY PAŃSTWOWE REGIONALNA DYREKCJA LASÓW PAŃSTWOWYCH W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272537539

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Huberta 43/45

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-543

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@katowice.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.katowice.lasy.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://josephine.proebiz.com/pl/profile/regionalna-dyrekcja-lasow-panstwowych-w-katowicach

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przeprowadzenie procesu wznowienia certyfikatu gospodarki leśnej dla RDLP w Katowicach według standardów PEFC oraz 3 –letni nadzór nad certyfikatem w czasie obowiązywania umowy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f0b626a8-00c1-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00262220

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-11-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00078312/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Przeprowadzenie procesu wznowienia certyfikatu gospodarki leśnej dla RDLP w Katowicach w systemie PEFC oraz 3 – letni nadzór nad certyfikatem w czasie obowiązywania umowy

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00154987/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RR.270.3.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 185980,07 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie przeprowadzenia procesu wznowienia certyfikatu gospodarki leśnej dla Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Katowicach według standardów PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certyfication Schemes – Program Zatwierdzenia Systemów Certyfikacji Leśnej) oraz 3-letni nadzór nad certyfikatem w czasie obowiązywania umowy. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
a) przeprowadzenie procesu wznowienia certyfikatu gospodarki leśnej w systemie PEFC, poprzez ocenę stanu gospodarki leśnej zgodnie z wymaganiami określonymi w Normie Krajowej PEFC PL 1003:2021 v.2 „Zrównoważona gospodarka leśna – wymagania”, w terminie zapewniającym zachowanie ciągłości i ważności obowiązującego certyfikatu dla RDLP
w Katowicach – posiadany obecnie certyfikat wygasa dnia 20 grudnia 2021 r.;
b) nadzór nad certyfikatem w okresie od daty podpisania umowy do końca obowiązywania certyfikatu tj. do dnia 20 grudnia 2024 r.;
c) przeprowadzenie audytów nadzoru w pierwszym i drugim roku od dnia uzyskania certyfikatu;
d) przeprowadzenie ewentualnych audytów z krótkim terminem powiadomienia.

Kod i nazwa dotycząca przedmiotu zamówienia określona we Wspólnym Słowniku Zamówień:
90714400-9 – Usługi audytu środowiskowego specyficznego dla danej działalności.
Szczegółowy zakres usługi będącej przedmiotem zamówienia obejmuje:
- przeprowadzenie audytu certyfikującego oraz audytów w nadzorze
- wydanie decyzji o certyfikacji i nadzór nad certyfikatem
Charakterystyka certyfikowanych lasów.
Zgodnie z ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1275), Lasy Państwowe jako państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej reprezentują Skarb Państwa w zakresie zarządzanego mienia. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Katowicach jest jednostką organizacyjną wchodzącą w skład Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe. W skład RDLP w Katowicach wchodzi biuro dyrekcji, 38 Nadleśnictw kierowanych przez nadleśniczych oraz Gospodarstwo Rybackie Krogulna i Gospodarstwo Rybackie Niemodlin.
Nadleśnictwem kieruje nadleśniczy, który prowadzi samodzielnie gospodarkę leśną w nadleśnictwie na podstawie planu urządzenia lasu i odpowiada za stan lasu. Nadleśnictwa podzielone są na leśnictwa, którymi kieruje leśniczy.
Powierzchnia ogólna 38 nadleśnictw RDLP w Katowicach wynosi 633 516,21 ha, z tego:
 grunty leśne zalesione - 587 513,67 ha;
 grunty leśne niezalesione - 12 214,97 ha;
 grunty związane z gospodarką leśną - 16 050,55 ha (w tym szkółki leśne - 207,06 ha).
Grunty leśne do certyfikacji 599 935,70 ha.
Lasy RDLP w Katowicach występują na 39 typach siedliskowych lasu (TSL), w tym m.in.: Bs - 0,2%, Bśw – 9,4%, Bw – 1,5%, Bb – 0,1%, BWG – 0,1%, BMśw – 19,9%, BMw – 15,0%, BMb – 0,5%, LMśw – 14,0%, LMw – 11,9%, LMb – 0,3%, Lśw – 4,8%, Lw – 2,6%, Ol – 0,8%, OlJ0,3%, Lł – 0,8%, BMwyżśw – 0,5%, LMwyżśw – 1,1%, LMwyżw – 0,2%, Lwyżśw – 3,3%, Lwyżw – 0,6%, BMGśw – 1,2%, LMGśw – 6,3%, LMGw – 0,1%, LGśw – 4,3%, LGw - 0,2%; pozostałe: BG, LMwyż, LMG, Lwyż, LG, BMwyżw, OlJwyż, Lłwyż, BGśw, BGw, BMGw, LłG, OlJG – o udziale poniżej 0,1%.
Udział gatunkowy drzewostanów wg grup gatunków panujących przedstawia się następująco: sosna - 66,5%, dęby – 8,2%, buk – 7,8%, świerk – 6,2%, brzoza – 5,6%, olsza – 3,5%, jodła – 1,6%, osika – 0,3%, grab – 0,2%, topola – 0,1%.
Struktura wiekowa pow. leśnej zalesionej przedstawia się następująco: kl. I – 13,3%, kl. II – 17,3%, kl. III – 19,3%, kl. IV – 17,1%, kl. V – 13,3%, kl. VI – 5,1%, kl. VII i starsze – 2,9%, KO i KDO, BP – 9,8%.
Szacowany średnioroczny rozmiar pozyskania drewna – około 3,4 mln m3.
Zatrudnienie w biurze RDLP i jednostkach podległych - 2247 osób.
Zamawiający nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia.
Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca posiadał przez cały okres obowiązywania Umowy akredytację Polskiego Centrum Akredytacji (PCA) oraz notyfikację PEFC Polska do przeprowadzenia audytów gospodarki leśnej. Zamawiający wymaga żeby Wykonawca spełniał warunki określone w dokumencie Akredytacja Jednostek Certyfikujących Gospodarkę Leśną i Łańcuch Dostaw w Systemie PEFC (DAC-18) oraz warunki określone w Procedurach certyfikacji i akredytacji (PEFC PL 1002:2012v.2) sporządzonych przez PEFC Polska. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykonał Przedmiot Umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami oraz obowiązującymi standardami PEFC, ze szczególnym uwzględnieniem norm: PN-EN ISO/IEC 17021-1:2015-09 oraz PN-EN ISO 19011:2012.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części.
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia – audytu wznawiającego.
Z wyłączeniem w/w kluczowej części zamówienia Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej Ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić w formularzu Oferty (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1). W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa Wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
We wszystkich miejscach SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 4 PZP, oraz art. 105 ust. 3 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne”, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90714400-9 - Usługi audytu środowiskowego specyficznego dla danej działalności

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 198030 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 360918,90 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 198030 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SGS Polska Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5860005608

7.3.3) Ulica: Jana Kazimierza 3

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 01-248

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-10-13

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 198030 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2021-10-13 do 2024-12-20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.