eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kobierzyce › USŁUGI PORZĄDKOWE POLEGAJĄCE NA SPRZĄTANIU I STAŁEJ PIELĘGNACJI BOISK, TERENÓW REKREACYJNYCH I PLACÓW ZABAW NA TERENIE GMINY KOBIERZYCE, W PODZIALE NA CZĘŚCI

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-03-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
USŁUGI PORZĄDKOWE POLEGAJĄCE NA SPRZĄTANIU I STAŁEJ PIELĘGNACJI BOISK, TERENÓW REKREACYJNYCH I PLACÓW ZABAW
NA TERENIE GMINY KOBIERZYCE, W PODZIALE NA CZĘŚCI

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Kobierzycki Ośrodek Sportu i Rekreacji

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367238600

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dębowa 20

1.5.2.) Miejscowość: Kobierzyce

1.5.3.) Kod pocztowy: 55-040

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sport.kosir@sport-kobierzyce.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sport-kobierzyce.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bc78bb0a-bdd0-11ee-9897-f6855eb846c0

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


sportowa

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

USŁUGI PORZĄDKOWE POLEGAJĄCE NA SPRZĄTANIU I STAŁEJ PIELĘGNACJI BOISK, TERENÓW REKREACYJNYCH I PLACÓW ZABAW
NA TERENIE GMINY KOBIERZYCE, W PODZIALE NA CZĘŚCI

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bc78bb0a-bdd0-11ee-9897-f6855eb846c0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00245761

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00025332/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługi porządkowe polegające na sprzątaniu i stałej pielęgnacji boisk, terenów rekreacyjnych i placów zabaw na terenie Gminy Kobierzyce, w podziale na części

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00073296

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 2720/KOSiR/ZPU/1/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 844548,16 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 – Sprzątanie terenu oraz koszenie terenów zielonych wraz z wywozem trawy oraz pielęgnacja nasadzeń wraz z wywozem odpadów BIO
Miejsce wykonywania zamówienia (miejscowości):
Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Księginice, Magnice, Ślęza, Tyniec Mały, Wysoka
Zakres świadczenia usług obejmuje:
1) Mechaniczne koszenie terenów zielonych w tym boisk, terenów rekreacyjnych, placów zabaw
2) Ręczne koszenie terenów zielonych w tym boisk, terenów rekreacyjnych, placów zabaw
3) Sprzątanie i inne usługi porządkowe związane z zebraniem nieczystości na terenie boisk, terenów rekreacyjnych i placów zabaw, wraz z wywozem powstałych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w zakresie mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów wymienionych w obowiązującym WPGO. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu 1 raz w miesiącu potwierdzenia utylizacji odpadów BIO.
4) Pielęgnacja drzew, krzewów i sadzonek polegająca na przycinaniu, wycinaniu zgodnie ze sztuką ogrodniczą
5) Pielęgnacja trawników oraz terenów utwardzonych w tym następujące zabiegi agrotechniczne:
a) Odchwaszczanie
b) Koszenie trawników wraz z grabieniem, wywozem i kosztami utylizacji
c) Uzupełnianie ubytków poprzez dosiew nasion
d) Wygrabianie liści i nieczystości z trawników, usunięcie mchu, zanieczyszczeń oraz chwastów z terenów utwardzonych
6) Pielęgnacja krzewów ozdobnych i drzew:
a) Pielenie krzewów
b) Przycięcie krzewów wraz z usuwaniem kanianki oraz zebraniem gałęzi,
c) Uzupełnienie nasadzeń w przypadku wypadnięcia istniejących
d) Usuwanie posuszu z wewnętrznej części drzew i krzewów ze zwróceniem szczególnej uwagi na thuje shmaragd.
7) Usługa będzie wykonywana pod nadzorem pracownika Wykonawcy posiadającego doświadczenie
w wykonywaniu nasadzeń i pielęgnacji terenów zielonych i wykształceniem średnim lub wyższym ogrodniczym, rolniczym, leśnym, architektura krajobrazu, zgodnie ze wskazanymi wymaganiami w tym zakresie co do każdego z zadań.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.5.5.) Wartość części: 319352,99 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 – Sprzątanie terenu oraz koszenie terenów zielonych wraz z wywozem trawy
Miejsce wykonywania zamówienia (miejscowości):
Bąki, Biskupice Podgórne, Cieszyce, Chrzanów, Królikowice, Krzyżowice, Małuszów, Nowiny, Owsianka, Solna, Żurawice
Zakres świadczenia usług obejmuje:
1) Mechaniczne koszenie terenów zielonych w tym boisk, terenów rekreacyjnych, placów zabaw
2) Ręczne koszenie terenów zielonych w tym boisk, terenów rekreacyjnych, placów zabaw
3) Sprzątanie i inne usługi porządkowe związane z zebraniem nieczystości na terenie boisk, terenów rekreacyjnych i placów zabaw, wraz z wywozem powstałych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w zakresie mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów wymienionych w obowiązującym WPGO. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu 1 raz w miesiącu potwierdzenia utylizacji odpadów BIO.
4) Pielęgnacja trawników oraz terenów utwardzonych w tym następujące zabiegi agrotechniczne:
a) Odchwaszczanie
b) Koszenie trawników wraz z grabieniem, wywozem i kosztami utylizacji
c) Uzupełnianie ubytków poprzez dosiew nasion
d) Wygrabianie liści i nieczystości z trawników, usunięcie mchu, zanieczyszczeń oraz chwastów
z terenów utwardzonych
5) Usługa będzie wykonywana pod nadzorem pracownika Wykonawcy posiadającego doświadczenie
w pielęgnacji terenów zielonych i wykształceniem zawodowym, średnim lub wyższym ogrodniczym, rolniczym, leśnym, architektura krajobrazu, zgodnie ze wskazanymi wymaganiami w tym zakresie co do każdego z zadań.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.5.5.) Wartość części: 195698,72 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3 – Sprzątanie terenu oraz koszenie terenów zielonych wraz z wywozem trawy
Miejsce wykonywania zamówienia (miejscowości):
Budziszów, Damianowice, Dobkowice, Kuklice, Pełczyce, Pustków Żurawski, Racławice Wielkie, Rolantowice, Szczepankowice, Tyniec nad Ślęzą
Zakres świadczenia usług obejmuje:
1) Mechaniczne koszenie terenów zielonych w tym boisk, terenów rekreacyjnych, placów zabaw
2) Ręczne koszenie terenów zielonych w tym boisk, terenów rekreacyjnych, placów zabaw
3) Sprzątanie i inne usługi porządkowe związane z zebraniem nieczystości na terenie boisk, terenów rekreacyjnych i placów zabaw, wraz z wywozem powstałych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w zakresie mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów wymienionych w obowiązującym WPGO. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu 1 raz w miesiącu potwierdzenia utylizacji odpadów BIO.
4) Pielęgnacja trawników oraz terenów utwardzonych w tym następujące zabiegi agrotechniczne:
a) Odchwaszczanie
b) Koszenie trawników wraz z grabieniem, wywozem i kosztami utylizacji
c) Uzupełnianie ubytków poprzez dosiew nasion
d) Wygrabianie liści i nieczystości z trawników, usunięcie mchu, zanieczyszczeń oraz chwastów z terenów utwardzonych
5) Usługa będzie wykonywana pod nadzorem pracownika Wykonawcy posiadającego doświadczenie
w pielęgnacji terenów zielonych i wykształceniem zawodowym, średnim lub wyższym ogrodniczym, rolniczym, leśnym, architektura krajobrazu, zgodnie ze wskazanymi wymaganiami w tym zakresie co do każdego z zadań.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.5.5.) Wartość części: 177436,5 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 4 – Sprzątanie terenu oraz pielęgnacja nasadzeń wraz z wywozem odpadów BIO
Miejsce wykonywania zamówienia (miejscowości):
Bąki, Biskupice Podgórne, Cieszyce, Chrzanów, Królikowice, Krzyżowice, Małuszów, Nowiny, Owsianka, Solna, Wierzbice, Żerniki Małe, Żurawice
Zakres świadczenia usług obejmuje:
1) Sprzątanie i inne usługi porządkowe związane z zebraniem nieczystości na terenie boisk, terenów rekreacyjnych i placów zabaw, wraz z wywozem powstałych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w zakresie mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów wymienionych w obowiązującym WPGO. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu 1 raz w miesiącu potwierdzenia utylizacji odpadów BIO.
2) Pielęgnacja drzew, krzewów i sadzonek polegająca na przycinaniu, wycinaniu zgodnie ze sztuką ogrodniczą.
3) Pielęgnacja krzewów ozdobnych i drzew oraz terenów utwardzonych:
a) Pielenie krzewów
b) Odchwaszczanie
c) Uzupełnianie ubytków poprzez dosiew nasion
d) Wygrabianie liści i nieczystości z trawników, usunięcie mchu, zanieczyszczeń oraz chwastów z terenów utwardzonych
e) Przycięcie krzewów wraz z usuwaniem kanianki oraz zebraniem gałęzi,
f) Uzupełnienie nasadzeń w przypadku wypadnięcia istniejących
g) Usuwanie posuszu z wewnętrznej części drzew i krzewów ze zwróceniem szczególnej uwagi na thuje shmaragd.
4) Usługa będzie wykonywana pod nadzorem pracownika Wykonawcy posiadającego doświadczenie
w wykonywaniu nasadzeń i pielęgnacji terenów zielonych i wykształceniem średnim lub wyższym ogrodniczym, rolniczym, leśnym, architektura krajobrazu, zgodnie ze wskazanymi wymaganiami w tym zakresie co do każdego z zadań.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.5.5.) Wartość części: 75566,25 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 5 – Sprzątanie terenu oraz pielęgnacja nasadzeń wraz z wywozem odpadów BIO
Miejsce wykonywania zamówienia (miejscowości):
Budziszów, Damianowice, Dobkowice, Jaszowice, Kuklice, Pełczyce, Pustków Wilczkowski, Pustków Żurawski, Racławice Wielkie, Rolantowice, Szczepankowice, Tyniec nad Ślęzą
Zakres świadczenia usług obejmuje:
1) Sprzątanie i inne usługi porządkowe związane z zebraniem nieczystości na terenie boisk, terenów rekreacyjnych i placów zabaw, wraz z wywozem powstałych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w zakresie mechaniczno – biologicznego przetwarzania odpadów wymienionych w obowiązującym WPGO. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu 1 raz w miesiącu potwierdzenia utylizacji odpadów BIO.
2) Pielęgnacja drzew, krzewów i sadzonek polegająca na przycinaniu, wycinaniu zgodnie ze sztuką ogrodniczą.
3) Pielęgnacja krzewów ozdobnych i drzew oraz terenów utwardzonych:
a) Pielenie krzewów
b) Odchwaszczanie
c) Uzupełnianie ubytków poprzez dosiew nasion
d) Wygrabianie liści i nieczystości z trawników, usunięcie mchu, zanieczyszczeń oraz chwastów z terenów utwardzonych
e) Przycięcie krzewów wraz z usuwaniem kanianki oraz zebraniem gałęzi,
f) Uzupełnienie nasadzeń w przypadku wypadnięcia istniejących
g) Usuwanie posuszu z wewnętrznej części drzew i krzewów ze zwróceniem szczególnej uwagi na thuje shmaragd.
4) Usługa będzie wykonywana pod nadzorem pracownika Wykonawcy posiadającego doświadczenie
w wykonywaniu nasadzeń i pielęgnacji terenów zielonych i wykształceniem średnim lub wyższym ogrodniczym, rolniczym, leśnym, architektura krajobrazu, zgodnie ze wskazanymi wymaganiami w tym zakresie co do każdego z zadań.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.5.5.) Wartość części: 76493,70 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 404639,64 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 291600,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 166160,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 708200,75 PLN

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia dla części 3 ponieważ wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 172800,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 178600,00 PLN

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 62280,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1077000,84 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.