eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Katowice › ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ODBIORU I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH Z LOKALI UŻYTKOWYCH ZARZĄDZANYCH PRZEZ KZGM W KATOWICACH



Ogłoszenie z dnia 2023-05-19

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ODBIORU I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH
Z LOKALI UŻYTKOWYCH ZARZĄDZANYCH PRZEZ KZGM W KATOWICACH

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/kzgm_katowice

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE ODBIORU I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH
Z LOKALI UŻYTKOWYCH ZARZĄDZANYCH PRZEZ KZGM W KATOWICACH

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9605bc61-f56a-11ed-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00224150

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00034790/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.18 Świadczenie usług w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z lokali użytkowych zarządzanych przez KZGM w Katowicach

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Udziela się zamówienia z wolnej ręki w związku zaistnieniem okoliczności, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7- zgodnie z którym Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: NZ.231.082.2022

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: NZ.231.024.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 197537 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług odbioru i zagospodarowania, zgodnie
z przepisami prawa, odpadów komunalnych z lokali użytkowych zarządzanych przez
Zamawiającego, określonych w Wykazie Nieruchomości (załącznik nr 1 do projektowanych
postanowień umowy).
2. Odbiór odpadów komunalnych z lokali użytkowych, będzie odbywał się z częstotliwością
określoną w załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy. Zamawiający zastrzega
sobie jednak możliwość dokonania zmian częstotliwości wywozu odpadów komunalnych,
zgodnie z § 13 ust. 4 projektowanych postanowień umowy.
3. Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych
z nieruchomości zamieszkałych określonych w aktualnie obowiązującej uchwale Rady Miasta Katowice w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
4. Odbiór odpadów komunalnych z lokali użytkowych będzie odbywał się w sposób
uniemożliwiający zmieszanie odpadów segregowanych, to jest przy zastosowaniu pojazdów
umożliwiających selektywny odbiór odpadów (np. kilkukomorowych lub posiadających inny
system do zbiórki selektywnej lub odrębnymi pojazdami dla różnych rodzajów odpadów segregowanych).
5. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do:
a) wyposażenia nieruchomości wskazanych w załączniku nr 1 do projektowanych
postanowień umowy w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych
i segregowanych oraz utrzymania tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym,
porządkowym i technicznym. Pojemniki będą kolorystycznie zróżnicowane oraz będą
posiadały informację w formie graficznej lub tekstowej o ich przeznaczeniu i sposobie
użytkowania zgodnie z §7 ust. 3 projektowanych postanowień umowy.
b) odbioru odpadów od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 20:00, zgodnie
z harmonogramem,
c) wyniesienie pojemników z odpadami, wyładunek na podstawiony we własnym zakresie
środek transportu i odstawienie pustych pojemników na miejsce, z którego zostały zabrane
(w przypadku braku dostępu do pojemników wyniesienie pojemników leży po stronie
Zamawiającego),
d) uprzątnięcia zanieczyszczeń powstałych wokół pojemników w związku z odbiorem
odpadów,
e) uprzątnięcia odpadów zgromadzonych wokół pojemników, jeżeli nagromadzenie odpadów
wynika z nieterminowego odbioru przez Wykonawcę,
f) transportu odpadów w sposób zabezpieczający odpady przed ich wysypaniem i rozwianiem,
g) natychmiastowego uprzątnięcia odpadów w przypadku ich rozwiania lub wysypania
i zaspokojenia ewentualnych roszczeń osób/podmiotów poszkodowanych,
h) transportu odpadów do miejsc prawem dopuszczonych niezależnie od warunków
atmosferycznych czy utrudnionych dojazdów do nieruchomości z lokalami użytkowymi
wykazanymi w załączniku nr 1 do umowy,
i) zapewnienia wykwalifikowanej i fachowej siły roboczej w celu terminowej i prawidłowej
realizacji umowy,
j) wyposażenie osób wykonujących usługę w odpowiedni strój roboczy z widocznymi
oznaczeniami firmy Wykonawcy,
k) zapewnienia sprzętu niezbędnego do wykonania usługi, w szczególności sprawnych
pojazdów przystosowanych do odbierania poszczególnych frakcji odpadów w sposób
wykluczający mieszanie odpadów selektywnie zbieranych oraz selektywnie zebranych
odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, posiadających aktualne
badania techniczne, dopuszczonych do ruchu oraz oznakowanych oznaczeniami firmy
Wykonawcy,
l) informowania Zamawiającego drogą elektroniczną (e-mail) o wszystkich zmianach
w harmonogramie wywozu odpadów najpóźniej w terminie 3 dni od dokonania zmian
(dokonane zmiany nie mogą zmieniać częstotliwości odbioru odpadów określonej w załączniku
nr 1 do projektowanych postanowień umowy).
6. Maksymalna ilość odpadów do wywozu objętych niniejszym zamówieniem to:
- 315 pojemniki na odpady komunalne o pojemności 1100 litrów (zmieszane),
- 772 pojemniki na odpady komunalne o pojemności 360 litrów (zmieszane),
- 572 pojemniki na odpady komunalne o pojemności 240 litrów (zmieszane),
- 543 pojemniki na odpady komunalne o pojemności 120 litrów (zmieszane),
- 801 pojemników na odpady komunalne o pojemności 240 litrów (segregowane),
- 994 pojemniki na odpady komunalne o pojemności 120 litrów (segregowane).
Zamawiający jednak zastrzega sobie prawo do niewykorzystania całości zamówienia
stanowiącej maksymalną ilość, a Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tego tytułu.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego
oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.
8. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę został określony w § 5 projektowanych
postanowień umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
9. Zamawiający wymaga aby Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa na realizację przedmiotu zamówienia w trakcie jej obowiązywania spełniał wymagania określone przez
przepisy ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (t.j. Dz. U. 2022 poz. 1083 z późn. zm.) zgodnie z art. 68 ust. 3 oraz art. 35 ust. 2 ww. ustawy.
Zamawiający, jako jednostka samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 35 ust. 2, będzie zobowiązany wykonywać lub zlecać wykonywanie zadania publicznego podmiotowi, którego udział wymaganego rodzaju pojazdów we flocie pojazdów użytkowanych przy wykonywaniu tego zadania wynosi procent wskazany w ww. ustawie. Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że w przypadku zmiany przepisów przez ustawodawcę w tym zakresie, zastosowanie będą miały powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
10. Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne (przewidział wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy).

4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6340128630

7.3.3) Ulica: Obroki

7.3.4) Miejscowość: Katowice

7.3.5) Kod pocztowy: 40-833

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-04-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 213339,96 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.