eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Warszawa › Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową budynku Oddz. PAN we Wrocławiu przy ul. Podwale 75 w zakresie dostosowania do przepisów ppoż. i przebudowy inst. elektrycznej oraz teletechnicznej

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-05-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową budynku Oddz. PAN we Wrocławiu przy ul. Podwale 75 w zakresie dostosowania do przepisów ppoż. i przebudowy inst. elektrycznej oraz teletechnicznej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Polska Akademia Nauk

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000325713

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Defilad 1

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-901

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@pan.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pan.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Nauka

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową budynku Oddz. PAN we Wrocławiu przy ul. Podwale 75 w zakresie dostosowania do przepisów ppoż. i przebudowy inst. elektrycznej oraz teletechnicznej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f809eb98-ee4f-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00207866

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00024795/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 PAN Oddział we Wrocławiu - budynek zabytkowy -przebudowa budynku PAN w zakresie dostosowania do przepisów p.poż wraz z przebudową instalacji elektrycznej i teletechnicznej oraz pomieszczeń sanitarnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w formie elektronicznej i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - przez osobę/y uprawnioną/e lub upoważnioną/e (na podstawie pełnomocnictwa) do reprezentowania Wykonawcy. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarte są w Rozdziale XI SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
-administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Polska Akademia Nauk, pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa, PKiN, zp@pan.pl;
-kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Polskiej Akademii Nauk iod@pan.pl;
-Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową budynku Oddziału PAN we Wrocławiu przy ul. Podwale 75 w zakresie dostosowania do przepisów ppoż. i przebudowy instalacji elektrycznej oraz teletechnicznej” – znak sprawy ZZP.261.7.2023, prowadzonym w trybie podstawowym, a w przypadku danych osobowych przekazanych przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana - także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b), w celu zawarcia i realizacji umowy o zamówienie publiczne;
-odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i art. 19 oraz art. 74 i art. 75 ustawy Pzp lub ustawę z dnia 06 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 902) lub inne przepisy prawa lub umowy zawarte przez Zamawiającego;
-Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy oraz przez okres archiwizacji dokumentów wynikający z przepisów wewnętrznych administratora danych;
-obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a w przypadku danych osobowych przekazanych przez Wykonawcę, którego oferta została wybrana - także z zawarciem i realizacją umowy; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
-w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
-posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
-nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, (a w przypadku Wykonawcy, którego oferta została wybrana i z którym Zamawiający zawrze umowę - także art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZZP.261.7.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w budynku Oddziału PAN we Wrocławiu przy ul. Podwale 75 polegających na:
1.1 przebudowie budynku w zakresie dostosowania do przepisów ppoż. wraz z przebudową instalacji elektrycznej i teletechnicznej w ramach zamówienia PODSTAWOWEGO,
1.2 remoncie pomieszczeń wewnętrznych użytkowych tj. pomieszczeń sanitarnych wraz z przyległymi korytarzami oraz przystosowanie wybranych pomieszczeń biurowych do funkcji pomieszczeń gospodarczych w ramach zamówienia z OPCJI.
2. Szczegółowy zakres, opis i sposób wykonania robót budowlanych określają w zakresie zamówienia PODSTAWOWEGO:
1) Projekt budowlany „Przebudowa w ramach dostosowania do wytycznych Ekspertyzy Technicznej Stanu Ochrony Przeciwpożarowej budynku oddziału Polskiej Akademii Nauk przy ul. Podwale 75 we Wrocławiu” – z grudnia 2021 r. stanowiący Załącznik nr 6 do SWZ;
2) Projekt techniczny „Przebudowa w ramach dostosowania do wytycznych Ekspertyzy Technicznej Stanu Ochrony Przeciwpożarowej budynku oddziału Polskiej Akademii Nauk przy ul. Podwale 75 we Wrocławiu” stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ, w tym:
− branża architektoniczna - z maja 2022 r.- Załącznik nr 7a do SWZ,
− branża konstrukcyjna - z maja 2022 r. - Załącznik nr 7b do SWZ,
− branża elektryczna - z maja 2022 r. - Załącznik nr 7c do SWZ,
− branża sanitarna - z grudnia 2021 r. - Załącznik nr 7d do SWZ,
− branża teletechniczna - z maja 2022 r. - Załącznik nr 7e do SWZ;
3) Projekt wykonawczy „Przebudowa w ramach dostosowania do wytycznych Ekspertyzy Technicznej Stanu Ochrony Przeciwpożarowej budynku oddziału Polskiej Akademii Nauk przy ul. Podwale 75 we Wrocławiu” stanowiący Załącznik nr 8 do SWZ, w tym
− branża architektoniczna i konstrukcyjna - z maja 2022 r. - Załącznik nr 8a do SWZ,
− branża elektryczna - z maja 2022 r. - Załącznik nr 8b do SWZ,
− branża sanitarna – z maja 2022 r. - Załącznik nr 8c do SWZ,
− branża teletechniczna – z maja 2022 r. - Załącznik nr 8d do SWZ;
4) Scenariusz rozwoju zdarzeń w czasie pożaru Oddział Polskiej Akademii Nauk we Wrocławiu – z maja 2022 r. stanowiący Załącznik nr 9 do SWZ;
5) Ekspertyza techniczna dotycząca stanu ochrony przeciwpożarowej – z maja 2022 r., stanowiąca Załącznik nr 10 do SWZ;
6) Pozwolenia i decyzje, w tym:
− Decyzja nr 1226/2022 z dnia 26.05.2022 r. – pozwolenie na budowę,
− Decyzja nr 274/2022 z dnia 23.03.2022 r. - pozwolenie WKZ we Wrocławiu,
− Postanowienie Dolnośląskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 17 grudnia 2021 r.,
stanowiące Załącznik nr 11 do SWZ;
7) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót „Przebudowa w ramach dostosowania do wytycznych Ekspertyzy Technicznej Stanu Ochrony Przeciwpożarowej budynku oddziału Polskiej Akademii Nauk przy ul. Podwale 75 we Wrocławiu” stanowiąca Załącznik nr 12 do SWZ, w tym :
− branża architektoniczna i konstrukcyjna - z maja 2022 r. - Załącznik nr 12a do SWZ,
− branża elektryczna - z maja 2022 r. - Załącznik nr 12b do SWZ,
− branża sanitarna – z maja 2022 r. - Załącznik nr 12c do SWZ,
− branża teletechniczna – z maja 2022 r. - Załącznik nr 12d do SWZ.

3. Szczegółowy zakres, opis i sposób wykonania robót budowlanych określają:
w zakresie zamówienia z OPCJI
1) Projekt architektoniczno-budowlany „Remont pomieszczeń wewnętrznych w budynku PAN we Wrocławiu” z 2023 r. stanowiący Załącznik nr 13 do SWZ;
2) Decyzja nr 756/2023 z dnia 20 kwietnia 2023 r. – pozwolenie na budowę, stanowiąca Załącznik nr 14 do SWZ ;
3) Decyzja nr 625/2023 z dnia 15.03.2023 r. DWKZ – pozwolenie stanowiąca Załącznik nr 15 do SWZ;
4) Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót z 2023 r., stanowiąca Załącznik nr 16 do SWZ.
4. Zamawiający przewiduje skorzystanie z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp.
4.1. Prawem opcji zostaną objęte - roboty budowlane polegające na remoncie pomieszczeń wewnętrznych użytkowych, tj. pomieszczeń sanitarnych wraz z przyległymi korytarzami oraz przystosowanie wybranych pomieszczeń biurowych do funkcji pomieszczeń gospodarczych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia z opcji został opisany w dokumentach zamówienia do SWZ, w Załączniku nr 13,14,15,16 oraz w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 5 do SWZ.
5. Budynek Oddziału PAN we Wrocławiu przy ulicy Podwale 75 jest wpisany do rejestru zabytków pod numerem A/4016/345/Wm.
6. Przedmiary robót, stanowiące Załącznik nr 17 do SWZ są jedynie dokumentem pomocniczym i nie stanowią wyłącznej podstawy do kalkulacji ceny oferty.
7. Wykonawca zobowiązany będzie zrealizować roboty budowlane zgodnie z dokumentacją projektową, o której mowa w ust. 2 i ust. 3 i stanem faktycznym w budynku.
8. Wszelkie nazwy własne produktów i materiałów przywołane w niniejszej SWZ służą jedynie ustaleniu wymaganego standardu. Wszystkie wymienione w dokumentacji materiały opatrzone nazwami mają na celu określenie wymaganych minimalnych parametrów, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza materiały równoważne od innych producentów pod warunkiem spełnienia przez nie minimalnych parametrów określonych w dokumentacji projektowej.
9. Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących zaproponowanego rozwiązania równoważnego.
10.Zamawiający wymaga co najmniej 60 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane roboty, obejmującą naprawę ewentualnych usterek i wad w okresie gwarancyjnym.
11.Zamawiający stosownie do przepisu art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga, aby wszelkie prace fizyczne, bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych w budynku Oddziału PAN we Wrocławiu przy ulicy Podwale 75, objęte zamówieniem oraz wskazane i opisane w dokumentacji, o której mowa w ust. 2 i ust. 3, były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 ze zm.), w wymiarze czasu pracy adekwatnym do powierzanych zadań, osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (tzw. pracowników fizycznych), z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U. 2020 r., poz. 2207), przez cały okres realizacji zamówienia. Obowiązek ten nie dotyczy osób wskazanych na stanowisku kierownika budowy, kierownika robót oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne. Obowiązek, zatrudnienia osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (tzw. pracowników fizycznych), musi być zrealizowany nieprzerwanie przez cały okres realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia.
12.Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa ust. 16, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w przepisie art. 95 ust. 1 w zw. art. 438 ustawy Pzp. oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy w Załączniku nr 5 do SWZ .
13.Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia jest budynek Oddziału PAN we Wrocławiu przy ul. Podwale 75.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45410000-4 - Tynkowanie

45442100-8 - Roboty malarskie

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego

45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45431000-7 - Kładzenie płytek

45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych

45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamówienie z opcji obejmuje remont pomieszczeń wewnętrznych użytkowych, tj. pomieszczeń sanitarnych wraz z przyległymi korytarzami oraz przystosowanie wybranych pomieszczeń biurowych do funkcji pomieszczeń gospodarczych, jeżeli Zamawiający pozyska dodatkowe środki finansowe na zakres objęty prawem opcji. Szczegółowy zakres, opis i sposób wykonania robót budowlanych określają dla opcji:
1) Projekt architektoniczno-budowlany „Remont pomieszczeń wewnętrznych w budynku PAN we Wrocławiu” z 2023 r. stanowiący Załącznik nr 13 do SWZ;
2) Decyzja nr 756/2023 z dnia 20 kwietnia 2023 r. – pozwolenie na budowę, stanowiąca Załącznik nr 14 do SWZ ;
3) Decyzja nr 625/2023 z dnia 15.03.2023 r. DWKZ – pozwolenie stanowiąca Załącznik nr 15 do SWZ;
4) Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót z 2023 r., stanowiąca Załącznik nr 16 do SWZ.
Zamawiający skorzysta z prawa opcji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. Prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w całości. Skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego będzie skutkowało obowiązkiem wykonania przez Wykonawcę robót budowlanych objętych prawem opcji w terminie zawartym w Rozdziale IV SWZ i za wynagrodzeniem ustalonym w ofercie Wykonawcy. O zamiarze skorzystania z prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnej poprzez złożenie oświadczenia o przystąpieniu do zamówienia z opcji. W zakresie realizacji zamówienia objętego prawem opcji postanowienia zawarte w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 5 do SWZ stosuje się odpowiednio, przy czym do praw i obowiązków Wykonawcy oraz Zamawiającego, trybu dokonania odbioru, zgłaszania wad, okresów rękojmi, terminów usuwania wad, naliczania i wysokości kar umownych, zasad rozliczeń/płatności mają w całości zastosowanie postanowienia Załącznika nr 5 do SWZ. Przedmiary robót, stanowiące Załącznik nr 17 do SWZ są jedynie dokumentem pomocniczym i nie stanowią wyłącznej podstawy do kalkulacji ceny oferty. Zamawiający wymaga co najmniej 60 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane roboty, obejmującą naprawę ewentualnych usterek i wad w okresie gwarancyjnym.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 240 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: zgodnie z Rozdziałem XX SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowy okres gwarancji (G)

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania i spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) w zakresie doświadczenia Wykonawcy:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na przebudowie budynku lub jego części wykonane w budynku zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków lub Gminnej Ewidencji Zabytków, w tym:
• jedną robotę budowlaną w zakresie wykonania robót obejmujących dostosowanie budynku do przepisów przeciwpożarowych oraz przebudowę instalacji elektrycznych i teletechnicznych o wartości co najmniej 1 000 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion 00/100);
• jedną robotę budowlaną w zakresie robót wykończeniowych wewnętrznych;
Uwaga:
• dwie roboty budowlane wskazane w warunku mogą być wykonane w zakresie jednego zamówienia (jednej umowy) lub dwóch odrębnych zamówień (dwóch umów), zawierających zakres wskazany w warunku udziału w postępowaniu;
• w przypadku, gdy wartość zamówienia (umowy) wyrażona jest w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje;
• jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ dotyczy robót budowlanych, wypełnia Wykonawca, który bezpośrednio uczestniczył w wykonaniu roboty budowlanej .

b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się dysponowaniem lub będzie dysponował:
• kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w zakresie kierowania robotami ogólnobudowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń w rozumieniu PrBud oraz który pełnił funkcję kierownika budowy lub kierownika robót przy robotach (co najmniej dwóch), polegających na przebudowie budynku lub jego części, obejmującej m.in. wymianę instalacji elektrycznej, w tym co najmniej jedna z robót budowlanych prowadzona była w budynku wpisanym do rejestru zabytków lub Gminnej Ewidencji Zabytków (kierownik budowy musi wykazać się spełnieniem wymagań, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. Dz. U. 2022 poz. 840);
• co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
• co najmniej jedną osobą z uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń;
• co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu Zamawiający żąda:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, dat i miejsce wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VI ust. 1 pkt 1 lit. a) SWZ Wykonawca składa wypełniony i podpisany Załącznik nr 3 do SWZ;
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VI ust. 1 pkt 1 lit. b) SWZ Wykonawca składa wypełniony i podpisany Załącznik nr 4 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawca składa wraz z ofertą:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2a do SWZ;
2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 4 SWZ, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2b do SWZ (jeżeli dotyczy);
3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 2 SWZ (jeżeli dotyczy);
4) oświadczenie o którym mowa w Rozdziale IX ust. 7 pkt 2) SWZ (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 40 000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku formach, o których mowa w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp:
1) pieniądzu;
– wadium wnosi się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Gospodarstwa Krajowego
38 1130 1017 0020 1462 9420 0006
Polska Akademia Nauk
pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa (PKiN)
Przelew należy opisać w następujący sposób: wadium - sprawa: ZZP.261.7.2023 roboty budowlane Oddział PAN we Wrocławiu.
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w przepisie art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r., poz. 462 z późn. zm.).
3. W przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniądzu, to jest wniesienia wadium w formach określonych w ust. 2 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
4. Z dokumentu wadium wniesionego w formach określonych w ust. 2 pkt 2-4 powinno wynikać jednoznacznie gwarantowanie wypłat należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
5. Wadium wnoszone w formach określonych w ust. 2 pkt 2-4, musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w przepisie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, przy czym:
1) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań;
2) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz Zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie;
3) musi wskazywać informacje pozwalające na identyfikację postępowania, którego dotyczy (np. nazwę i numer postępowania);
4) nie może wprowadzać żadnych dodatkowych warunków, od spełnienia których zależy spełnienie świadczeń z tytułu udzielonej gwarancji lub poręczenia.
6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą.
7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za wadium wniesione w terminie uważa się:
1) dla wadium wnoszonego w formach innych niż pieniądz – data przesłania dokumentu na platformę przetargową pod adresem: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html, zgodnie z Rozdziałem XVIII ust. 1 SWZ;
2) dla wadium wnoszonego w pieniądzu – datę i godzinę uznania rachunku bankowego przez bank Zamawiającego przed upływem terminu składana ofert.
8. Przedłużenia ważności wadium wniesionego w formie innej niż pieniądz należy dokonywać w formie określonej w ust. 3 oraz w sposób wskazany w ust. 7 pkt 1.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Przepisy ustawy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego (spółki cywilne/konsorcja) składają:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp);
3) dokumenty, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 3 pkt 1 litera a) i pkt 1 litera b) oraz w Rozdziale IX ust. 2 SWZ składa dowolny Wykonawca/dowolni Wykonawcy wykazujący spełnienie warunków udziału w postępowaniu, spośród Wykonawców wspólnie składających ofertę;
4) dokument, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 3 pkt 2 litera a) SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje zmiany w zawartej Umowie w stosunku do treści oferty. Istotna zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy możliwa jest w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności i na warunkach określonych poniżej: 1)przewiduje się zmianę terminu realizacji przedmiotu Umowy, w tym zmianę terminów cząstkowych przewidzianych w Umowie: a)w przypadku zwłoki Zamawiającego w nieprzekazaniu przez Zamawiającego placu budowy Wykonawcy w terminie określonym w § 5 ust.1 Umowy; b)wystąpienia zdarzeń siły wyższej, rozumianych jako zdarzenia zewnętrznie niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia, które będą miały wpływ na sposób, częstotliwość lub terminy świadczenia usług objętych przedmiotem Umowy, jak również wysokość wynagrodzenia umówionego przez Strony; c)w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót, przy czym fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem kierownika robót do dziennika budowy oraz zgłoszony niezwłocznie Zamawiającemu i powinien zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego; d)w razie zmiany Umowy i zawarcia aneksu do Umowy na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, o ile realizacja robót dodatkowych wpływa na termin wykonania Umowy; e)w przypadku wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej, wówczas termin wykonania może zostać wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez wykonawcę dokumentacji projektowej; f) wydłużenia terminu realizacji robót w przypadku uzasadnionego wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót o okres nie dłuższy niż okres wstrzymania robót. Wstrzymanie robót musi nastąpić na podstawie wpisu do dziennika budowy i musi być zatwierdzone i uzasadnione przez inspektora nadzoru inwestorskiego i zaakceptowane przez kierownika budowy; g)w przypadku zaistnienia okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub osób trzecich, w szczególności w przypadku przedłużania się procedur administracyjnych na etapie wydawania zgód bądź uzgodnień itp., mających wpływ na termin realizacji przedmiotu Umowy, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy; h)w przypadku wstrzymania robót przez organy nadzoru, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
i) w razie konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz bądź uzgodnień, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem Umowy; j) odwołań od uzyskanych postanowień i decyzji administracyjnych, o okres równy terminowi rozpatrzenia odwołania; k)zaistnienia działań wojennych, aktów terroryzmu, rewolucji, przewrotu wojskowego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń radioaktywnych, z wyjątkiem tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez Wykonawcę; l)wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, tj. opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody dające się przypisać Zamawiającemu – o okres wynikający z przerw lub opóźnienia; m) zmiany umowy dokonane art. podstawie art. 455 ust. 1 pkt 2, 3 lub 4 oraz ust. 2 ustawy Pzp, o ile dokonana zmiana wpływa na termin wykonania przedmiotu Umowy; 2) wprowadzenie robót zamiennych w przypadkach, gdy: a) materiały budowlane przewidziane w Umowie do wykonania przedmiotu Umowy nie mogą być użyte przy realizacji inwestycji z powodu zaprzestania produkcji lub zastąpienia innymi lub w przypadku utrudnionego dostępu do danego materiału w tym stopniu, że zastosowanie pierwotnie wybranego materiału nie miałoby uzasadnienia ekonomicznego na skutek porównania jakości materiału do jego ceny – pod warunkiem zastosowania materiału o parametrach i cechach użytkowych nie gorszych niż pierwotnie przewidywane; ...cd. zakresu zmian umowy oraz warunków ich wprowadzania zostały zawarte we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 5 do niniejszej SWZ w § 16 ust. 2.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-05-25 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://pan.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-25 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-06-23

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawca zobowiązany jest w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego wraz z ofertą (formularzem oferty sporządzonym według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej SWZ) złożyć:
1) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 SWZ, stanowiące Załącznik nr 2A do SWZ;
2) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 2 SWZ, stanowiące Załącznik nr 2B do SWZ i zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 2 (jeżeli dotyczy);
3) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 5 SWZ;
4) dokumenty, o których mowa w Rozdziale XII ust. 10 SWZ;
5) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (jeżeli umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentu rejestrowego KRS, CEIDG);
6) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 7 pkt 2 SWZ;
7) zobowiązanie innego podmiotu – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu na zasadach określonych w przepisie art. 118 ust. 3 ustawy Pzp;
8) uzasadnienie Wykonawcy, że informacje wskazane w ust. 11 Załącznika nr 1 do SWZ – wzór formularza oferty, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
9) oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądzu, z uwzględnieniem postanowień określonych w Rozdziale XIV SWZ.
Wykonawca jest zobowiązany przed podpisaniem umowy do:
a) wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej za zakres zamówienia podstawowego, podanej w ofercie zgodnie z Rozdziałem XXIII SWZ;
b) złożenia kopii dokumentów: zaświadczeń potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz uprawnienia osób, zgodnie z przedłożonym przez Wykonawcę wykazem osób oraz aktualnych zaświadczenia potwierdzających członkostwo we właściwej izbie samorządu zawodowego, zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 551 z późn. zm.) - wskazane dokumenty powinny być uwierzytelnione „za zgodność z oryginałem” albo poświadczone odwzorowaniem cyfrowym;
c) złożenia kopii dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż
1 500 000 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych 00/100) i utrzymywać je przez cały okres realizacji robót budowlanych - wskazany dokument powinien być uwierzytelniony „za zgodność z oryginałem” albo poświadczony odwzorowaniem cyfrowym;
d) złożenia kopii dokumentu potwierdzającego zawarcie ubezpieczenia CAR (ubezpieczenia ryzyk budowlanych) na wartość nie niższą niż wartość wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji zamówienia podstawowego i utrzymywać je przez cały okres realizacji robót budowlanych - wskazany dokument powinien być uwierzytelniony „za zgodność z oryginałem” albo poświadczony odwzorowaniem cyfrowym;
e) przekaże Zamawiającemu informacje niezbędne do wpisania do treści umowy danych osób , które będą umocowane przez Wykonawcę do podpisania umowy, oraz osób uprawnionych do koordynacji umowy;
...cd. pozostałe zobowiązania wymagane od wykonawcy przed podpisaniem umowy zostały określone w Rozdziale XXII ust. 2 SWZ.
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, wobec którego zachodzi, co najmniej jedna z przesłanek określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 129 z późn. zm.).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.