eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kroczyce › Usuwanie wyrobów zawierających azbest z budynków prywatnych na terenie Gminy Kroczyce w 2023 roku



Ogłoszenie z dnia 2023-05-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z budynków prywatnych na terenie Gminy Kroczyce w 2023 roku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KROCZYCE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398729

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: BATALIONÓW CHŁOPSKICH 29

1.5.2.) Miejscowość: Kroczyce

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-425

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: 34 315 21 50 do 5

1.5.8.) Numer faksu: 34 315 21 50 wewn. 23

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kroczyce.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kroczyce.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gwkroczyce.e-zp.finn.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z budynków prywatnych na terenie Gminy Kroczyce w 2023 roku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2064f741-d91d-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00205457

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-05-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00017882/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usuwanie wyrobów zawierających azbest z budynków prywatnych na terenie Gminy Kroczyce w 2023 roku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00173628

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: UG-V.271.00005.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 283956,79 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 159902,77 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usuwanie wyrobów zawierających azbest z budynków prywatnych na terenie Gminy Kroczyce w 2023 roku.
Zakres zamówienia obejmuje usunięcie wyrobów zawierających azbest tj. płyt azbestowo-cementowych falistych oraz płyt azbestowo-cementowych płaskich powstałych m.in. przy likwidacji lub wymianie elementów pokryć dachowych, elewacji budynków lub innych elementów budowlanych, które są wykorzystywane na cele socjalno-bytowe i stanowią własność prywatną mieszkańców gminy Kroczyce.
Szacowany zakres zamówienia:
1) demontaż, transport oraz unieszkodliwienie tj. przekazanie odpadów azbestowych na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie w zakresie unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych w szacowanej ilości:
 15,05 Mg z budynków mieszkalnych,
 43,578 Mg z budynków gospodarczych;
2) odbiór, transport oraz unieszkodliwienie tj. przekazanie odpadów azbestowych na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie w zakresie unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych w szacowanej ilości: 186,405 Mg.

Uwaga! Podane ilości wyrobów zawierających azbest są wielkościami orientacyjnymi i mają jedynie charakter informacyjny, a zrealizowanie mniejszego zakresu usług nie może być podstawą roszczeń ze strony Wykonawcy.
Rozliczenie nastąpi wg faktycznego wykonania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90650000-8 - Usługi usuwania azbestu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 255 pkt 5) ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dokonuje unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z uwagi na fakt, iż wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Zgodnie z SWZ opublikowaną w dniu 12 kwietnia 2023 r. szacowany zakres zamówienia obejmował:
1) demontaż, transport oraz unieszkodliwienie tj. przekazanie odpadów azbestowych na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie w zakresie unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych w szacowanej ilości:
-15,05 Mg z budynków mieszkalnych,
- 43,578 Mg z budynków gospodarczych;
2) odbiór, transport oraz unieszkodliwienie tj. przekazanie odpadów azbestowych na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie w zakresie unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych w szacowanej ilości: 186,405 Mg.
W dniu 21 kwietnia 2023 r., tj. w dniu otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu, do Zamawiającego wpłynęło pismo dotyczące umowy dotacji zawartej pomiędzy WFOŚiGW w Katowicach a Gminą na realizację zadania informujące o tym, że na skutek zmiany Programu Priorytetowego NFOŚiGW w Warszawie ze środków dotacji nie będą mogły zostać sfinansowane przedsięwzięcia realizowane w gospodarstwach rolnych należących do beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Powyższe oznacza, że szacowany przez Zamawiającego zakres zamówienia wskazany w SWZ obejmuje znacząco zawyżony zakres usług, które mogą faktycznie zostać zrealizowane w ramach zamówienia.
Faktyczny zakres usług, który mógłby być zrealizowany w ramach zamówienia i sfinansowany ze środków WFOŚiGW w Katowicach przy udziale środków NFOŚiGW w ramach umowy dotacji to:
1) demontaż, transport oraz unieszkodliwienie tj. przekazanie odpadów azbestowych na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie w zakresie unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych w szacowanej ilości:
-17,61 Mg z budynków mieszkalnych,
- 7,2 Mg z budynków gospodarczych;
2) odbiór, transport oraz unieszkodliwienie tj. przekazanie odpadów azbestowych na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie w zakresie unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych w szacowanej ilości: 125,26 Mg.
Powyższe wskazuje, że ilość usług, która zostałaby zlecona w drodze umowy w sprawie zamówienia publicznego, a ilość która faktycznie objęta zostałaby wykonaniem usługi różni się o 33,818 Mg – w odniesieniu do demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych oraz o 61,145 Mg – w odniesieniu do zbierania, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych, co oznacza że nawet przy uwzględnieniu przewidzianej przez Zamawiającego w SWZ możliwości ograniczenia ilości zamawianych usług do 80% szacowanych ilości, wykonanie zamówienia na warunkach określonych w SWZ nie leży w interesie publicznym.
Zgodnie z SWZ przewidziano możliwość ograniczenia zakresu do 80% szacowanej ilości usług, co oznacza że w ramach realizacji zamówienia Zamawiający zobowiązany byłby zapłacić Wykonawcy wynagrodzenie za 46,902 Mg demontażu, transportu oraz unieszkodliwienia azbestu oraz 149,124 Mg odbioru, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych.

Nie można było przewidzieć tego, że na skutek zmiany Programu Priorytetowego NFOŚiGW wyłączona zostanie możliwość finansowania demontażu, transportu i unieszkodliwienia odpadów azbestowych pochodzących z gospodarstw rolnych należących do beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Informacja w tym zakresie dotarła do Zamawiającego w dniu otwarcia ofert, co uniemożliwiło dokonanie zmiany SWZ i ogłoszenia o zamówieniu w tym zakresie.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 117189,87 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 201642,64 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.