eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skomlin › "Remont (odnowa) drogi powiatowej Nr 4511E Skomlin-Wróblew"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-09-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Remont (odnowa) drogi powiatowej Nr 4511E Skomlin-Wróblew”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SKOMLIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934737

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Trojanowskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Skomlin

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-346

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 43 886 44 77

1.5.8.) Numer faksu: 43 886 44 77 wew. 13

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@skomlin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.skomlin.akcessnet.net

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Remont (odnowa) drogi powiatowej Nr 4511E Skomlin-Wróblew”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3e5f6ef8-e6b6-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00184233

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002659/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Remont (odnowa) drogi powiatowej nr 4511E Skomlin - Wróblew

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00119677/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.0.3.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 974886,40 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Remont (odnowa) drogi powiatowej Nr 4511E Skomlin-Wróblew”, Remontowana droga o nawierzchni bitumicznej i szerokości 5,50 m w tym dwa pasy ruchu po 2,75 m. Na całej długości należy wykonać odtworzenie poboczy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa 0/31,5 o szerokości 0,75 m. Przechyłka na łuku drogi zgodne ze stanem istniejącym. Zakres prac obejmuje odcinek o długości 2320,00m.
Charakterystyczne parametry techniczne:
- długość w opracowaniu: 2320,00 m
- klasa drogi: L (lokalna)
- nawierzchnia jezdni: mieszanka mineralno-asfaltowa z BA (AC11S) gr. 4 cm
- szerokość jezdni: 5,50 m w tym 2 pasy ruchu po 2,75 m
- przekrój jezdni daszkowy 2%
2. Zakres robót obejmuje w szczególności:
1. Konstrukcja - Jezdnia drogi (nakładka bitumiczna)
 Warstwa ścieralna z BA (AC11S) gr. 4cm wg WT-2 2016
 Warstwa wyrównawcza z BA (AC16W) wg WT-2 2016 średniej grubości 4cm + frezowanie profilowe
 Istniejąca konstrukcja drogi powiatowej Nr 4511E
2. Konstrukcja - Odtworzenie krawędzi drogi
 Warstwa ścieralna z BA (AC11S) gr. 4cm wg WT-2 2016
 Warstwa wiążąca z BA (AC16W) gr. 8cm wg WT-2 2016
 Podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C90/3 gr. 15m wg WT-4 2010
 Warstwa z mieszanki związanej cementem gr. 20cm C3/4 ≤6,0MPa wg WT-5 2010
3. Konstrukcja - odtworzenie chodnika (opaski)
 Kostka betonowa gr. 8cm – kolor szary
 Podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 5cm
 Warstwa z mieszanki związanej cementem gr. 15cm C1,5/2 ≤4,0MPa wg WT-5 2010
4. Konstrukcja – odtworzenie zjazdów
− Kostka betonowa gr. 8cm – kolor czerwony
− Podsypka cementowo-piaskowa 1:4 gr. 5cm
− Podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C90/3 gr. 15cm wg WT-4 2010
− Warstwa z mieszanki związanej cementem gr. 15cm C1,5/2 ≤4,0MPa wg WT-5 2010
5. Pobocze
− Pobocze z mieszanki niezwiązanej z kruszywa C90/3 (0/31,5) gr. 15cm
6. Zakres przedmiotowego zamówienia obejmuje wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej
7. Przedmiot zamówienia obejmuje również poniesienie kosztów naprawy dróg powiatowych, użytkowanych w związku z realizacją inwestycji w wielkości 600 t betonu asfaltowego ułożonego w miejscach wskazanych przez Zamawiającego wraz z przygotowaniem nawierzchni przez frezowanie korekcyjne gr. 4 cm, oczyszczenie i skropienie emulsją asfaltową, ułożenie masy asfaltowej, obsypanie powierzchni destruktem z frezowania wraz ze ścinką poboczy.
Koszty napraw należy wkalkulować w cenę ryczałtową oferty.
3. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty:
1) dokumentacja projektowa
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
3) przedmiar
Z uwagi na to, że wynagrodzenie Wykonawcy wskazane w ofercie będzie miało charakter ryczałtowy, Wykonawca przy wycenie oferty powinien opierać się na zakresie wskazanym w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 4.1) oraz STWiORB. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy. Wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót nieujętych w przedmiarze lub robót w większej ilości w stosunku do przyjętej w przedmiarze nie będzie uprawniało Wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia - jeżeli roboty te ujęte były w dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt 4 .1) oraz STWiORB.
5. Rozwiązania równoważne.
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych,
o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.
Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w
odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
6.Gwarancja.
Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały wynosi min. 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego oraz stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy (termin minimalny) do 60 miesięcy (termin maksymalny). Wykonawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne na zasadach określonych w § 11 ust. 1 Projektu umowy.
7.Ubezpieczenie
Zamawiający wymaga od Wykonawcy ubezpieczenia robót zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 10 Projektu umowy.
8.Przedmiotowe środki dowodowe.
Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
9.Uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia na części
Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie, a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE). Zamówienie nie zostało podzielone na części z następujących względów:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót funkcjonalnie ze sobą zwią-zanych. Rozdzielenie robót groziłoby niedającymi się wyeliminować proble-mami organizacyjnymi związanymi z odpowiedzialnością za poszczególne elementy robót wykonywanych przez różnych Wykonawców.
2) Przy tego typu robotach nie ma możliwości jednoznacznego określenia zasad odpowiedzialności za jeden plac budowy (przekazany byłby równolegle wielu Wykonawcom). Nie jest także możliwe rozgraniczenie odpowiedzialności wie-lu kierowników budowy.
3) Podział przedmiotu zamówienia na zadania groziłby znaczącym zwiększeniem kosztów oraz trudnościami technologicznymi wynikającymi z wykonywania przedmiotu zamówienia przez większą liczbę Wykonawców (poszczególni
Wykonawcy mogliby wykonywać prace w różnych technologiach
dopuszczonych dokumentacją projektową, co powodowałoby problemy
w połączeniu obszarów objętych inwestycją).
4) Przy tego typu robotach wykonywanych przez różnych Wykonawców
opóźnienie jednego z Wykonawców wpłynęłoby negatywnie na terminowość wykonania innych elementów inwestycji – zależnych od terminowego
wykonania prac przez innego Wykonawcę.
5) Wykonawcy powielaliby koszty pośrednie prac, co wpływałoby na koszty in-westycji. W każdej z ofert... Ze względu na ograniczoną liczbę znaków pozostałe elementy opisu przedmiotu zamówienia znajdują się w Rozdziale 4 SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art 255 pkt 3) ustawy pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Zamawiający wezwał Wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę (z najniższą ceną oraz przedstawiającą najkorzystniejszy bilans wszystkich kryteriów oceny ofert) w trybie art. 274 ust 1 pzp do złożenia podmiotowych środków dowodowych. Wykonawca w wyznaczonym terminie nie złożył podmiotowych środków dowodowych, wobec czego Zamawiający w trybie art. 128 ust 1 w zw. z art. 266 pzp ponownie wezwał do złożenia podmiotowych środków dowodowych. Wykonawca w wyznaczonym terminie nie odpowiedział na wezwanie Zamawiającego, wobec czego Zamawiający działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2) lit. c) pzp odrzucił ofertę Wykonawcy.
Następna w kolejności najkorzystniejsza oferta przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający wskazuje jak powyżej.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1406005,58 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1500003,51 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.