eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Busko-Zdrój › "Rozbudowa Specjalistycznego Szpitala Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego "Górka" - wykonanie instalacji gazów medycznych na potrzeby Bloku Operacyjnego"



Ogłoszenie z dnia 2023-04-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Rozbudowa Specjalistycznego Szpitala Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego „Górka” – wykonanie instalacji gazów medycznych na potrzeby Bloku Operacyjnego”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: "Uzdrowisko Busko-Zdrój" S.A.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288165

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gen. F. Rzewuskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Busko-Zdrój

1.5.3.) Kod pocztowy: 28-100

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ubz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ubz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Spółka Akcyjna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Rozbudowa Specjalistycznego Szpitala Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego „Górka” – wykonanie instalacji gazów medycznych na potrzeby Bloku Operacyjnego”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c005c558-d471-11ed-b70f-ae2d9e28ec7b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00177136

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-04-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ubz.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ubz.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z zapisami rozdziałuVIII SWZ.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy użyciu platformy, opisane zostały w Instrukcji dla wykonawcy pod adresem: https://ubz.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet w zakładce: Regulacje i procedury procesu zakupowego.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uzdrowisko Busko-Zdrój SA, ul. Gen. F. Rzewuskiego 1, 28-100 Busko-Zdrój, tel. 41 370 32 25, fax 41 378 41 54 kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – iod@ubz.pl
2) Cele przetwarzania oraz podstawy prawne:
• na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz
• na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. f jako niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
• celów wypełnienia innych obowiązków prawnych, ciążących na instytucji na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
3) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wymienianych powyżej celów:
• przez okres wymagany przepisami prawa,
• do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z umowy,
• do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą: organy uprawnione na podstawie przepisów prawa do otrzymania Pani /Pana danych osobowych.
5) Posiada Pani/Pan prawo do:
• dostępu do treści swoich danych – korzystając z tego prawa ma Pan/Pani ma możliwość pozyskania informacji, jakie dane, w jaki sposób i w jakim celu są przetwarzane,
• prawo ich sprostowania – korzystając z tego prawa można zgłosić do nas konieczność poprawienia niepoprawnych danych lub uzupełnienia danych wynikających z błędu przy zbieraniu czy przetwarzaniu danych,
• prawo do usunięcia - korzystając z tego prawa można złożyć wniosek o usunięcie danych. W przypadku zasadności wniosku dokonamy niezwłocznego usunięcia danych. Prawo to nie dotyczy jednak sytuacji, gdy dane osobowe przetwarzane są do celów związanych z wywiązywaniem się z prawnych obowiązków administratora lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach władzy publicznej powierzonej administratorowi.
• prawo do ograniczenia przetwarzania - korzystając z tego prawa można złożyć wniosek o ograniczenie przetwarzania danych, w razie kwestionowania prawidłowość przetwarzanych danych. W przypadku zasadności wniosku możemy dane jedynie przechowywać.
• prawo wniesienia sprzeciwu – korzystając z tego prawa można w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych, jeżeli są one przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit e lub f (prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny). Po przyjęciu wniosku w tej sprawie jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Pani/Pana wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy, iż istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
• prawo do cofnięcia zgody Pani/Pana na ich przetwarzanie - w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, w wypadku, jeżeli przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem.
6) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznane zostanie, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa.
7) Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: TI.291.38.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonania zadania pn.: „Rozbudowa Specjalistycznego Szpitala Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego „Górka” – wykonanie instalacji gazów medycznych na potrzeby Bloku Operacyjnego”. W ramach inwestycji należy wykonać rozbudowę Specjalistycznego Szpitala Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego „Górka” w zakresie źródeł zasilania gazów medycznych, a w szczególności: budowę tlenowni, rozprężalni podtlenku azotu łącznie z sieciami zewnętrznymi tlenu i podtlenku azotu oraz budowę stacji sprężarek powietrza medycznego.

1.2 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:
1. Budowę źródła zasilania instalacji gazów medycznych dla potrzeb istniejącego Bloku Operacyjnego zlokalizowanego na IV piętrze budynku Specjalistycznego Szpitala Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego „Górka”, czyli:
- budowę tlenowni składającej się ze stacji zgazowania ciekłego tlenu oraz rezerwowej rozprężalni tlenu,
- budowę rozprężalni podtlenku azotu,
- budowę stacji sprężarek powietrza medycznego,
2. Budowę fundamentów pod urządzenia stacji zgazowania ciekłego tlenu wraz z ogrodzeniem.
3. Budowę wiaty w bezpośredniej bliskości stacji zgazowania ciekłego tlenu, na przedłużeniu płyty fundamentowej, dedykowanej dla rezerwowej rozprężalni tlenu oraz rozprężalni podtlenku azotu.
4. Budowę sieci tlenu i podtlenku azotu łączących projektowaną tlenownię z budynkiem szpitala.
5. Montaż instalacji rurociągowych gazów medycznych w budynku szpitala prowadzonych do Bloku Operacyjnego czyli:
- instalację tlenu,
- instalację podtlenku azotu,
- instalację sprężonego powietrza medycznego,
6. Wyposażenie stacji zgazowania ciekłego tlenu m.in. w stacjonarny zbiornik ciekłego tlenu o pojemności 3200l oraz parownicę atmosferyczną o wydajności 130 Nm3/h.
7. Wyposażenie rezerwowej rozprężalni tlenu m.in. w automatyczą, dwustopniową tablicę redukcyjną, z priorytetem zbiornika ciekłego tlenu o przepustowości maksymalnej 170 Nm3/h i dwie rampy 6 butlowe.
8. Wyposażenie rezprężalni podtlenku azotu m.in. w automatyczną, dwustopniową tablicę redukcyjną o wydajności 30 Nm3/h, tablicę redukcyjną zasilania awaryjnego, trzy pojedyncze rampy dwu- butlowe (łącznie 6 butli) na butle podtlenku azotu
o pojemności wodnej 40 litrów.
9. Wyposażenie stacji sprężarek m.in. w:
- trzy agregaty sprężarkowe, spiralne, bezolejowe o stałej wydajności 0,35 Nm3/min, przy ciśnieniu pracy 10 bar i mocy silnika 4,0 kW,
- trzy separatory odśrodkowe,
- dwa zbiorniki wyrównawcze sprężonego powietrza o poj. 0,3m3 każdy,
- dwie stacje uzdatniania powietrza do potrzeb medycznych, wyposażone w filtry wstępne, dokładne i pyłowe,
- monitor punktu rosy,
- separator wody i oleju,
- sterownik nadrzędny z przetwornikiem ciśnienia przeznaczony do sterowania pracą agregatów sprężarkowych.
10. Wykonanie wentylacji nawiewno-wywiewnej pomieszczenia stacji sprężarek.
11. Wyposażenie źródeł zasilania gazów medycznych w system alarmów eksploatacyjnych. Odpowiednio przygotowane sygnały przesyłane będą poprzez kable sygnalizacyjne, które wyprowadzone zostaną z poszczególnych źródeł zasilania i doprowadzone do portierni w budynku Szpitala, gdzie zostanie zainstalowana jednostka centralna systemu czyli panel MZZ.
12. Wykonanie instalacji elektrycznych w tym, m.in.:
- wykonanie odcinka linii kablowej ziemnej YKXżo 5x25 mm2 z istniejącej rozdzielnicy szpitala do zasilenia projektowanej tlenowni,
- wykonanie oświetlenia terenu stacji w postaci opraw przemysłowych ze źródłem LED, zamontowanych na wysięgnikach do ogrodzenia,
- wykonanie instalacji odgromowej dla ochrony ogólnej silosu poprzez zaprojektowany maszt odgromowy izolowany przytwierdzony do konstrukcji zbiornika,
- wykonanie zasilania stacji sprężarek z istniejącej rozdzielnicy szpitala,
- wykonanie zasilania systemu alarmów eksploatacyjnych,
- wykonanie zasilania panelu sygnalizacyjnego MZZ systemu monitoringu źródeł zasilania gazów medycznych,
13. Wykonanie wszelkich sprawdzeń, prób i badań odbiorczych po zakończeniu montażu instalacji rurociągowych gazów medycznych i zainstalowaniu punktów poboru. Wskazane badania należy wykonać wg procedur opisanych w załączniku „C” do normy EN ISO 7396-1.

Uwagi:
1. Wytwórca instalacji gazów medycznych powinien spełniać następujące wymagania:
a) powinien posiadać wdrożony system ISO 13485, w zakresie projektowania, montażu oraz atestacji instalacji gazów medycznych,
b) musi uzyskać aprobatę (certyfikat) CE dla sprzedawanego wyrobu medycznego, którą może wydać jedynie Jednostka Notyfikowana,
c) wyrób, który wprowadza do obrotu jest określony przez posiadaną przez niego aprobatę CE, oraz zakres zgłoszenia do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produkcji Biobójczych.
2. Wykonawca do realizacji robót przewidzianych zakresem zamówienia w zakresie instalacji gazów medycznych winien stosować materiały posiadające wymagane certyfikaty zgodności z Polską Normą oraz posiadać wymagane certyfikaty dla wyrobów medycznych klasy IIb, instalacje gazów medycznych należy wykonać w szczególności zgodnie z normą EN ISO 7396-1:2016-07 oraz zgodnie z zapisami zawartymi
w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz SWZ.
3. Wykonawca zobowiązany jest m.in. do:
a) uzyskania w imieniu Zamawiającego, na koszt własny, protokołów odbioru niezbędnych do przekazania instalacji gazów medycznych do użytkowania, w tym wykonanie prób i badań zgodnych z normą PN EN ISO 7396-1:2016-07 i PN EN ISO 7396-2.
b) uzyskania w imieniu Zamawiającego, na koszt własny, protokołów odbioru niezbędnych do przekazania instalacji i urządzeń do użytkowania, w tym uzyskania pozytywnej decyzji z badania Urzędu Dozoru Technicznego.
4. Sposób mocowania elementów wyposażenia tlenowni należy uzgodnić z Dostawcą urządzeń.
5. W czasie prowadzenia prac ziemnych i fundamentowych należy zapewnić stały nadzór geotechniczny na budowie.
6. Z uwagi na realizację inwestycji na czynnym obiekcie szpitalnym, przy jednoczesnym zachowaniu ciągłości udzielanych świadczeń przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia robót w sposób jak najmniej inwazyjny oraz do współpracy z użytkownikiem obiektu w kwestii prowadzenia robót w określonym czasie.
7. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w taki sposób, aby nie ograniczać osobom przebywającym na obiekcie dostępu do pomieszczeń (w zakresie umożliwiającym mu realizację prac).
8. W związku z planowanym wyłączeniem bloku operacyjnego w dniach 26.06.2023r. – 02.07.2023r. z powodu wykonania konserwacji i czyszczenia wentylacji, Zamawiający wymaga wykonania robót w zakresie bloku operacyjnego w dniach 26.06.2023r. – 28.06.2023r.
9. Zamawiający wymaga, aby wszystkie instalacje prowadzone były w sposób jak najmniej inwazyjny, tj. pod sufitami podwieszanymi, a w przypadku braku możliwości takiego rozwiązania w korytkach instalacyjnych.
10. Wykonawca jest zobowiązany po zakończeniu robót do doprowadzenia obiektu i otoczenia do stanu sprzed rozpoczęcia robót (m.in. dokonanie zaprawek malarskich, wyrównanie terenu).
11. W przypadku wykonywania instalacji przez przegrody budowlane pomiędzy innymi strefami pożarowymi niezbędne jest uszczelnienie przejść masą/zaprawą ognioochronną.

1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w następujących dokumentach:
a) Dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik do SWZ nr 8, zawierającej:
- Projekt budowlany oraz projekty branżowe,
- Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót,
b) Przedmiarze robót, który stanowi załącznik do SWZ nr 9
c) Projekcie Umowy stanowiącym załącznik do SWZ nr 7

Załączony do SWZ przedmiar ma jedynie charakter informacyjny. Wykonawca po zapoznaniu się z dokumentacją projektową i innymi dokumentami oraz niniejszą SWZ jest zobowiązany do ustalenia zakresu robót niezbędnych do osiągnięcia rezultatu.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45331210-1 - Instalowanie wentylacji

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów łącznie w obowiązujących kryteriach.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika robót sanitarnych

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużony okres rękojmi

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.1. nie podlegają wykluczeniu:

- na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp,
- na podstawie art 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej
Mocą art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (Dz. U. poz. 835), zwaną dalej „specustawą sankcyjną” ustawodawca przewidział krajową obligatoryjną podstawę do badania wykonawcy pod kątem wykluczenia z postępowania, jeżeli:
1) wykonawca oraz uczestnik konkursu wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 specustawy sankcyjnej;
2) wykonawca oraz uczestnik konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 specustawy sankcyjnej;
3) wykonawca oraz uczestnik konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 specustawy sankcyjnej.

1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:

Zamawiający nie precyzuje minimalnych wymagań do powyższego warunku.

1.3. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Zamawiający nie precyzuje minimalnych wymagań do powyższego warunku.

1.4. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, odpowiednio w wysokości minimum 500 000,00 złotych.
b) Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 500 000,00 złotych.

1.5. Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej
W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych w zakresie:

1) wykonanych robót.
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz:
a) robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone co najmniej 3 zamówienia odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia tzn. roboty polegające na wykonaniu robót budowlano-instalacyjnych, w tym:
a) 2 roboty polegające na rozbudowie/przebudowie/nadbudowie/remoncie obiektu szpitala lub obiektu służby zdrowia, w tym roboty te wykonywane były na czynnym obiekcie, o wartości nie mniejszej niż 350 000,00 zł brutto każda,
b) 1 robotę polegającą na wykonaniu robót budowlano-instalacyjnych w zakresie gazów medycznych o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto.

UWAGA!
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie.
2) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego.
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami;
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, tj.:
a) Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót przy co najmniej dwóch zakończonych inwestycjach związanych z budową, rozbudową, przebudową, nadbudową lub remontem obiektu szpitala lub obiektu służby zdrowia, w tym roboty te wykonywane były na czynnym obiekcie, o wartości nie mniejszej niż 350 000,00 zł brutto każda;
b) Kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
c) Kierownik robót sanitarnych posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót przy co najmniej dwóch zakończonych inwestycjach związanych z wykonaniem robót budowlano-instalacyjnych w zakresie gazów medycznych o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto każda.
Do wykazu osób należy załączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.

Osoby proponowane na wyżej wymienione stanowiska, muszą posługiwać się językiem polskim w stopniu umożliwiającym swobodne porozumiewanie się w mowie i piśmie. W przypadku, gdy proponowana osoba nie posługuje się językiem polskim, wykonawca na własny koszt zatrudni tłumacza języka polskiego, przez cały okres realizacji zamówienia.
Zgodnie z art. 12 a Prawa budowlanego, który odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2020 r. poz. 220) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskich Europejskiego porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnej funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.

3) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają wdrożony system ISO 13485, w zakresie projektowania, montażu oraz atestacji instalacji gazów medycznych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem, zgodnie z warunkiem określonym w części VI pkt. 1.4 SWZ;
b) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia zgodnie z warunkiem określonym w części VI pkt. 1.4 SWZ;
c) wykaz wykonanych robót budowalnych wraz z dowodami określającymi, czy wykazane roboty budowlane zostały wykonane należycie, zgodnie z warunkiem określonym w części VI pkt. 1.5 SWZ, załącznik nr 5 do SWZ;
d) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z oświadczeniem o posiadanych uprawnieniach, zgodnie z warunkiem określonym w części VI pkt. 1.5 SWZ, załącznik nr 6 do SWZ;
Wybrany Wykonawca przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu kopię uprawnień w/w osób wraz z aktualnym potwierdzeniem przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, poświadczone „za zgodność z oryginałem” a wskazana przez Wykonawcę osoba na kierownika budowy musi być w pełnej dyspozycji na terenie budowy w godzinach pracy Wykonawcy.
e) Dokument potwierdzający posiadanie wdrożonego systemu ISO 13485, w zakresie projektowania, montażu oraz atestacji instalacji gazów medycznych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
- oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy Pzp, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ,
- Wykaz osób do punktacji, którego wzór stanowi Załącznik Nr 1A do SWZ;
- pełnomocnictwo dla osoby / osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych;
- pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika – gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest Pełnomocnik;
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów;
- oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienie warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 2a do SWZ;
- oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, jaki zakres rzeczowy wykonania zamówienia realizować zamierzają poszczególni wykonawcy, którego wzór stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ,
- oświadczenie o podwykonawcach, jeżeli Wykonawca korzysta z podwykonawców, którego wzór stanowi Załącznik Nr 4 do SWZ;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (konsorcjum/spółka cywilna). W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
7. Do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie publiczne stosuje się przepisy dotyczące wykonawców, tj. każdy z wykonawców oddzielnie nie może podlegać wykluczeniu z postępowania i łącznie muszą spełnić warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna lub finansowa i zdolność techniczna lub zawodowa, przy czym nie podlegają sumowaniu wartości wykazywanych zamówień.
8. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w zdaniu 1 i 2, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy.
9. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Warunki wprowadzenia zmian, ich zakres określone zostały w § 64 Projektu umowy (Załącznik Nr 7) stanowiącego załącznik do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-05-04 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ubz.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-05-04 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-06-02

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Termin wykonania przedmiotu zamówienia wynosi: do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy.
W związku z planowanym wyłączeniem bloku operacyjnego w dniach 26.06.2023r. – 02.07.2023r. z powodu wykonania konserwacji i czyszczenia wentylacji, Zamawiający wymaga wykonania robót w zakresie bloku operacyjnego w dniach 26.06.2023r. – 28.06.2023r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.