eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Olszyna › "Modernizacja Stadionu Sportowego przy Szkole Podstawowej nr 1 i nr 3 w Olszynie - etap II"



Ogłoszenie z dnia 2023-04-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
"Modernizacja Stadionu Sportowego przy Szkole Podstawowej nr 1 i nr 3
w Olszynie - etap II"

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: GMINA OLSZYNA

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821486

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Wolności 20

1.4.2.) Miejscowość: Olszyna

1.4.3.) Kod pocztowy: 59-830

1.4.4.) Województwo: dolnośląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.4.7.) Numer telefonu: 757212050

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@olszyna.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olszyna.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00175101

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-04-13

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00167102

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.3.8. Sposób oceny ofert

Przed zmianą:
1) ŁĄCZNA CENA OFERTY BRUTTO Cena najtańszej oferty
C = --------------------------------- x 60pkt
Cena badanej oferty
2) OKRES GWARANCJI WRAZ Z REKOJMIĄ NA WYKONANE ROBOTY BUDOWLANE – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Opis przyznawania punktów:
a) minimum 60 miesięcy – 0 pkt
b) minimum 72 miesiące – 10 pkt
c) minimum 84 miesięcy – 15 pkt
d) minimum 96 miesiące – 20 pkt
e) minimum 108 miesięcy – 25 pkt.
f) minimum 120 miesięcy – 30 pkt.
4.3. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:
L = C + G
gdzie:
L – całkowita liczba punktów,
C – punkty uzyskane w kryterium „Łączna cena ofertowa brutto”,
G – punkty uzyskane w kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty”
4.4. Ocena punktowa w kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty” dokonana zostanie na podstawie ilości miesięcy wpisanych
do Formularza oferty.
4.5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.

Po zmianie:
1) ŁĄCZNA CENA OFERTY BRUTTO Cena najtańszej oferty
C = --------------------------------- x 60pkt
Cena badanej oferty
2) OKRES GWARANCJI WRAZ Z REKOJMIĄ NA WYKONANE ROBOTY BUDOWLANE – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Opis przyznawania punktów:
Opis przyznawania punktów:
a) minimum 36 miesięcy – 0 pkt
b) minimum 48 miesięcy – 20 pkt
c) minimum 60 miesięcy – 40 pkt
3. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:
L = C + G
gdzie:
L – całkowita liczba punktów,
C – punkty uzyskane w kryterium „Łączna cena ofertowa brutto”,
G – punkty uzyskane w kryterium „Okres gwarancji na wykonane roboty”
4. Ocena punktowa w kryterium „Okres gwarancji wraz z rękojmią na wykonane roboty” dokonana zostanie na podstawie ilości miesięcy wpisanych
do Formularza oferty.
Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Modernizacja Stadionu Sportowego przy Szkole Podstawowej nr 1 i nr 3 w Olszynie - etap II
Zamówienie obejmuje modernizację istniejącego Stadionu zlokalizowanego przy ul. Wolności, w granicach działek nr 683, 684/2, 684/1, 738/1 AM4,obręb Olszyna, powiat lubański.
1.2. Przedmiot i zakres zamówienia obejmuje:
a) wykonanie bieżni lekkoatletycznej z elementami urządzeń lekkoatletycznych:
W ramach zadania należy wykonać bieżnię okrężną czterotorową o dystansie 400 m wraz
z sześciotorową prostą o dystansie 100 i 110m, o nawierzchni poliuretanowej (typ sandwich), wokół boiska do piłki nożnej z syntetyczną nawierzchnią trawiastą. Ponadto skocznię do skoku w dal i trójskoku i rzutnię do pchnięcia kulą w zakolu z nawierzchni mineralnej (mączka ceglana). Nawierzchnia bieżni - typu sandwich, bezspoinowa, poliuretanowo –gumowa, gr. min 13,0 mm, nieprzepuszczalna dla wody.
b) boisko do piłki nożnej:
W ramach zadania wykonać pełnowymiarowe do piłki nożnej z syntetycznej trawy wraz z drenażem odwadniającym. Podłoże na którym ma być układana nawierzchnia z trawy, powinno być przygotowane zgodnie z projektem i sztuką budowlaną.
W ramach zadania należy wykonać trybuny stałe o konstrukcji żelbetowej z zamontowanymi plastikowymi siedziskami. Trybuny stałe mieszczące 228 osób. Miejsca siedzące (siedziska) zaprojektowano plastikowe.

c) Ogrodzenie:
Do wykonania ogrodzenie stadionu systemowe z przetłoczonych paneli stalowych ocynkowane malowanych proszkowo kolorem RAL 7040 o wysokości przęsła 1,83 m i rozstawie przęseł 2,60 cm. W ogrodzeniu zaprojektowano bramę dwuskrzydłową z furtką o wymiarach bramy 1,83 x 4,5 m i furtki 1,83 x 1,0 m według wybranego systemu ogrodzeń.
d) Ciągi pieszo – jezdne:
Na terenie stadionu oraz wzdłuż bieżni wykonać ciągi pieszo - jezdne dla obsługi sprzętu i pieszych, z kostki betonowej typu polbruk 8 i 6 [cm] w kolorze szarym, fazowanej zgodnie z częścią graficzną projektu zagospodarowania terenu.
e) Wyposażenie:
Należy wyposażyć wszystkie stanowiska do grania w piłkę nożnej (bramki, piłkochwyty etc.) oraz m.in. tablicę do wyświetlania wyników.
f) Infrastruktura techniczna:
Należy wykonać odwodnienie płyty boiska i innych elementów stadionu. Koniecznym jest wykonanie oświetlenia Stadionu. Ponadto zaplanowano wykonanie przyłącza do sieci zewnętrznych w tym kanalizacji deszczowej.
1.3. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45212224-2 - Roboty budowlane związane ze stadionami,
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

1.4. Szczegółowy zakres prac zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną.
1.5. Przedmiar stanowiący załącznik do dokumentacji przetargowej ma charakter poglądowy. W przypadku wątpliwości dokumentem określającym zakres prac jest dokumentacja techniczna.



1.6. Wymagane dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej
Dla wybranej nawierzchni syntetycznej należy posiadać niżej wymienione dokumenty:
• certyfikat WA dla oferowanej nawierzchni (Product Certificate),
• kartę techniczną oferowanej nawierzchni potwierdzoną przez jej producenta, określającą technologię wykonania oferowanej nawierzchni,
• aktualny atest PZH dla oferowanej nawierzchni lub dokument równoważny z terenu UE,
• autoryzację producenta nawierzchni, wystawioną dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię,
• kompletny raport z badania niezależnego laboratorium posiadającego akredytację WA potwierdzający wymagane wartości parametrów nawierzchni, wydany celem uzyskania certyfikatu (Product Certificate),
• próbkę oferowanej nawierzchni o wymiarach min. 30x30cm z oznaczeniem producenta i rodzaju oferowanego produktu,
• raport na zgodność z aktualną normą PN-EN 14877-2014 w zakresie spełnienia pozostałych parametrów nie wyszczególnionych w raporcie WA,
• kompletny raport z badania na zgodność z ochroną środowiska naturalnego, wykonanego przez niezależne autoryzowane laboratorium potwierdzające nie przekroczenie przez nawierzchnię dopuszczalnej zawartości metali ciężkich zgodnie z normą DIN 18035-6 wyniki badań klasyfikacji ogniowej oraz odporności na mróz, wyrażanej zmianą własności wytrzymałościowych.

1.6.1. Zamawiający wymaga dokumentów przedstawiających doświadczenie co najmniej jednego stadionu z ostatnich pięciu lat poprzedzających złożenie oferty na kwotę min. 5 000 000,00 złotych brutto, w zakresie wykonania obiektów lekkoatletycznych w technologii zgodnej z technologią oferowanej nawierzchni, w zakresie porównywalnym z przedmiotem zamówienia. Obiekty te muszą legitymować się pozytywnymi wynikami badań powykonawczych zainstalowanej nawierzchni przeprowadzonymi przez współpracującą z PZLA jednostką badawczą lub laboratorium akredytowane przez WA i uzyskanymi świadectwami.
Wykonawca załączy dowody określające, czy te usługi/dostawy/budowy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi/dostawy/budowy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (załącznik numer 3).

1.6.2. Wykonawca powinien posiadać doświadczenie przy wykonywaniu obiektów lekkoatletycznych nie mniejsze niż wykonanie co najmniej jednego stadionu z bieżnią okrężną o obwodzie 400m lub 300/333m na stadionie, który posiada Świadectwo lub co najmniej dwóch stadionów z bieżnią okrężną o obwodzie 200 m wykonywanych w ramach programów rozwoju infrastruktury lekkoatletycznej wdrażanej poprzez Ministerstwie Sportu i Turystyki,
Wykonawca załączy dowody określające, czy te usługi/dostawy/budowy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi/dostawy/budowy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.


1.7. Wymagane dokumenty dotyczące trawy syntetycznej

W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy i kryteria, Zamawiający wymaga przedłożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:

• Raport z badań laboratoryjnych przeprowadzony przez niezależne laboratorium dla systemu sztucznej trawy (oferowana trawa wraz z wypełnieniem EPDM), potwierdzający zgodność z aktualną normą EN 15330-1:2013/PN-EN 15330-1:2014-02 (przedstawiony raport z badań musi potwierdzać spełnienie wszystkich minimalnych wymagań określonych w dokumentacji przetargowej oraz wymagań FIFA),
• Kartę techniczną oferowanej nawierzchni potwierdzonej przez jej producenta,
• Atest PZH dla oferowanej nawierzchni,
• Atest PZH na granulat gumowy EPDM,
• Autoryzację producenta trawy syntetycznej, wystawioną dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchni.

1.8. Gwarancja i rękojmia na przedmiot zamówienia.
Zgodnie z zapisami § 6 projektu umowy: „Gwarancja i rękojmia” wymagany okres gwarancji Zamawiający określa na okres– min. 60 miesięcy.
Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji.

Po zmianie:
1.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Modernizacja Stadionu Sportowego przy Szkole Podstawowej nr 1 i nr 3 w Olszynie - etap II
Zamówienie obejmuje modernizację istniejącego Stadionu zlokalizowanego przy ul. Wolności, w granicach działek nr 683, 684/2, 684/1, 738/1 AM4,obręb Olszyna, powiat lubański.
1.2. Przedmiot i zakres zamówienia obejmuje:
a) Wykonanie bieżni lekkoatletycznej z elementami urządzeń lekkoatletycznych:
W ramach zadania należy wykonać bieżnię okrężną czterotorową o dystansie 400 m wraz
z sześciotorową prostą o dystansie 100 i 110m, o nawierzchni poliuretanowej (typ sandwich), wokół boiska do piłki nożnej z syntetyczną nawierzchnią trawiastą. Ponadto skocznię do skoku w dal i trójskoku i rzutnię do pchnięcia kulą w zakolu z nawierzchni mineralnej (mączka ceglana). Nawierzchnia bieżni - typu sandwich, bezspoinowa, poliuretanowo –gumowa, gr. min 13,0 mm, nieprzepuszczalna dla wody.
b) Boisko do piłki nożnej:
W ramach zadania wykonać pełnowymiarowe do piłki nożnej z syntetycznej trawy wraz z drenażem odwadniającym. Podłoże na którym ma być układana nawierzchnia z trawy, powinno być przygotowane zgodnie z projektem i sztuką budowlaną.
W ramach zadania należy wykonać trybuny stałe o konstrukcji żelbetowej z zamontowanymi plastikowymi siedziskami. Trybuny stałe mieszczące 228 osób. Miejsca siedzące (siedziska) zaprojektowano plastikowe.

c) Ogrodzenie:
Do wykonania ogrodzenie stadionu systemowe z przetłoczonych paneli stalowych ocynkowane malowanych proszkowo kolorem RAL 7040 o wysokości przęsła 1,83 m i rozstawie przęseł 2,60 cm. W ogrodzeniu zaprojektowano bramę dwuskrzydłową z furtką o wymiarach bramy 1,83 x 4,5 m i furtki 1,83 x 1,0 m według wybranego systemu ogrodzeń.
d) Ciągi pieszo – jezdne:
Na terenie stadionu oraz wzdłuż bieżni wykonać ciągi pieszo - jezdne dla obsługi sprzętu i pieszych, z kostki betonowej typu polbruk 8 i 6 [cm] w kolorze szarym, fazowanej zgodnie z częścią graficzną projektu zagospodarowania terenu.
e) Wyposażenie:
Należy wyposażyć wszystkie stanowiska do grania w piłkę nożnej (bramki, piłkochwyty etc.) oraz m.in. tablicę do wyświetlania wyników.
f) Infrastruktura techniczna:
Należy wykonać odwodnienie płyty boiska i innych elementów stadionu. Koniecznym jest wykonanie oświetlenia Stadionu. Ponadto zaplanowano wykonanie przyłącza do sieci zewnętrznych w tym kanalizacji deszczowej.
1.3. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45212224-2 - Roboty budowlane związane ze stadionami,
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych

1.4. Szczegółowy zakres prac zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną.
1.5. Przedmiar stanowiący załącznik do dokumentacji przetargowej ma charakter poglądowy. W przypadku wątpliwości dokumentem określającym zakres prac jest dokumentacja techniczna.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.8. Wykaz przedmiotowych środków dowodowych

Przed zmianą:
5) wymagane dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej
Dla wybranej nawierzchni syntetycznej należy posiadać niżej wymienione dokumenty:
• certyfikat WA dla oferowanej nawierzchni (Product Certificate),
• kartę techniczną oferowanej nawierzchni potwierdzoną przez jej producenta, określającą technologię wykonania oferowanej nawierzchni,
• aktualny atest PZH dla oferowanej nawierzchni lub dokument równoważny z terenu UE,
• autoryzację producenta nawierzchni, wystawioną dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię,
• kompletny raport z badania niezależnego laboratorium posiadającego akredytację WA potwierdzający wymagane wartości parametrów nawierzchni, wydany celem uzyskania certyfikatu (Product Certificate),
• próbkę oferowanej nawierzchni o wymiarach min. 30x30cm z oznaczeniem producenta i rodzaju oferowanego produktu,
• raport na zgodność z aktualną normą PN-EN 14877-2014 w zakresie spełnienia

pozostałych parametrów nie wyszczególnionych w raporcie WA,
• kompletny raport z badania na zgodność z ochroną środowiska naturalnego, wykonanego przez niezależne autoryzowane laboratorium potwierdzające nie przekroczenie przez nawierzchnię dopuszczalnej zawartości metali ciężkich zgodnie z normą DIN 18035-6 wyniki badań klasyfikacji ogniowej oraz odporności na mróz, wyrażanej zmianą własności wytrzymałościowych.

Wykonawca załączy dowody określające, czy te usługi/dostawy/budowy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi/dostawy/budowy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.

6) wymagane dokumenty dotyczące trawy syntetycznej

W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy i kryteria, Zamawiający wymaga przedłożenia wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:

• Raport z badań laboratoryjnych przeprowadzony przez niezależne laboratorium dla systemu sztucznej trawy (oferowana trawa wraz z wypełnieniem EPDM), potwierdzający zgodność z aktualną normą EN 15330-1:2013/PN-EN 15330-1:2014-02 (przedstawiony raport z badań musi potwierdzać spełnienie wszystkich minimalnych wymagań określonych w dokumentacji przetargowej oraz wymagań FIFA),
• Kartę techniczną oferowanej nawierzchni potwierdzonej przez jej producenta,
• Atest PZH dla oferowanej nawierzchni,
• Atest PZH na granulat gumowy EPDM,
• Autoryzację producenta trawy syntetycznej, wystawioną dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchni.

Wykonawca załączy dowody określające, czy te usługi/dostawy/budowy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi/dostawy/budowy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty .

Po zmianie:
1.6. PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE (składane wraz z ofertą):
a) Wymagane dokumenty dotyczące nawierzchni poliuretanowej
Dla wybranej nawierzchni syntetycznej należy posiadać niżej wymienione dokumenty:
- certyfikat WA dla oferowanej nawierzchni (Product Certificate),
- kartę techniczną oferowanej nawierzchni potwierdzoną przez jej producenta, określającą technologię wykonania oferowanej nawierzchni,
- aktualny atest PZH dla oferowanej nawierzchni lub dokument równoważny z terenu UE,
- autoryzację producenta nawierzchni, wystawioną dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię, - kompletny raport z badania niezależnego laboratorium posiadającego akredytację WA potwierdzający wymagane wartości parametrów nawierzchni, wydany celem uzyskania certyfikatu (Product Certificate),
- raport na zgodność z aktualną normą PN-EN 14877-2014 w zakresie spełnienia pozostałych parametrów nie wyszczególnionych w raporcie WA,
- kompletny raport z badania na zgodność z ochroną środowiska naturalnego, wykonanego przez niezależne autoryzowane laboratorium potwierdzające nie przekroczenie przez nawierzchnię dopuszczalnej zawartości metali ciężkich zgodnie z normą DIN 18035-6 wyniki badań klasyfikacji ogniowej oraz odporności na mróz, wyrażanej zmianą własności wytrzymałościowych.
b) Wymagane dokumenty dotyczące trawy syntetycznej

- raport z badań laboratoryjnych przeprowadzony przez niezależne laboratorium dla systemu sztucznej trawy (oferowana trawa wraz z wypełnieniem EPDM), potwierdzający zgodność z aktualną normą EN 15330-1:2013/PN-EN 15330-1:2014-02 (przedstawiony raport z badań musi potwierdzać spełnienie wszystkich minimalnych wymagań określonych w dokumentacji przetargowej oraz wymagań FIFA),
- karta techniczna oferowanej nawierzchni potwierdzonej przez jej producenta,
- atest PZH dla oferowanej nawierzchni,
- atest PZH na granulat gumowy EPDM,
- autoryzacja producenta trawy syntetycznej, wystawioną dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.

Zgodnie z art. 107 ust.2 ustawy Pzp, jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wezwie ich do złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-04-21 09:00

Po zmianie:
2023-04-24 09:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-04-21 10:00

Po zmianie:
2023-04-24 10:00

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.