eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Odolanów › Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń poddasza budynku Ratusza wraz z elementami infrastruktury technicznej w Odolanowie



Ogłoszenie z dnia 2022-05-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń poddasza budynku Ratusza wraz z elementami infrastruktury technicznej w Odolanowie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA I MIASTO ODOLANÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855127

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 11

1.5.2.) Miejscowość: Odolanów

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-430

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 733-15-81

1.5.8.) Numer faksu: 733-38-92

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@odolanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.odolanow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-propublico.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń poddasza budynku Ratusza wraz z elementami infrastruktury technicznej w Odolanowie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6f40070e-858e-11ec-94c8-de8df8ed9da1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00156941

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00011106/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń poddasza budynku Ratusza wraz z elementami infrastruktury technicznej w Odolanowie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00047172/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.6.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 5358835,59 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

I. Zamawiający zamawia a Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia opisanego szczegółowo dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SWZ. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac budowlanych łącznie z elementami wyposażenia w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa oraz zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń poddasza budynku Ratusza wraz z elementami infrastruktury technicznej w Odolanowie", Rynek 1, 63-430 Odolanów.Budynek Ratusza zlokalizowany jest na terenie śródmieścia Odolanowa, wpisanego w Rejestr Zabytków - decyzja nr 666/A z dnia 15.04.1993 r.; ujęty jest także w gminnej ewidencji zabytków Gminy i Miasta Odolanów oraz w wykazie obiektów zabytkowych przewidzianych do ujęcia w wojewódzkiej ewidencji zabytków. W ramach zamówienia wykonawca jest zobowiązany do uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie.
I.1. Aspekty funkcjonalne:
Celem inwestycji jest modernizacja całego budynku z poddaszem oraz połączenie funkcjonalne budynku ratusza z budynkiem oficyny poprzez łącznik i przeznaczenie całego obiektu na cele administracyjne władz Miasta i Gminy Odolanów.
Budynek ratusza:
- bez zmiany funkcji z niewielkimi korektami rozkładu i podziału pomieszczeń biurowych.
- przebudowa komunikacji pionowej w celu połączenia funkcjonalnego z oficyną na parterze oraz piętrze.
- adaptacja poddasza na potrzeby sali oraz pomieszczeń technicznych i pomocniczych.
Budynek oficyny:
- zmiana dotychczasowej funkcji, z korektami rozkładu i podziału pomieszczeń biurowych
- na nowo zaprojektowana komunikacja wewnętrzna.
Dziedziniec:
- wybudowanie wewnątrz dziedzińca łącznika posiadającego szklaną fasadę słupowo-ryglową w konstrukcji aluminiowej (komunikacja pozioma) z płaskim dachem wraz z podnośnikiem osobowym (komunikacja pionowa)
- zmiana zagospodarowania terenu wewnątrz dziedzińca.
W ramach niniejszego zamówienia wykonawca zobowiązany jest do wykonania następujących etapów prac:
- Budynek Ratusza - renowacja elewacji i docieplenie od wewnątrz budynku, docieplenie ściany od dziedzińca, przebudowa komunikacji pionowej, remont pomieszczeń budynku, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, wzmocnienie konstrukcji stropu nad piętrem oraz dachu, adaptacja poddasza na cele administracyjne oraz zagospodarowanie dziedzińca umożliwiające oddanie do użytkowania tego obiektu.
- Budynek oficyny - budowa łącznika wraz z podnośnikiem osobowym, renowacja elewacji, docieplenie od wewnątrz budynku (elewacja od strony placu Kościuszki), docieplenie od zewnątrz (elewacje wewnętrzne dziedzińca), remont pomieszczeń budynku i przebudowa jego wnętrza, wymiana całego stropu oraz posadzki na gruncie, wymiana pokrycia dachu wraz z konstrukcją, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz zagospodarowanie dziedzińca.
II. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie nw. robót budowlanych:
II.1. Prace demontażowe - roboty budowlane:
1) Elementy budowlane i wyposażenie wnętrz:
- do usunięcia przewidziano stolarkę drzwiową wewnętrzną - ratusz oraz oficyna;
- schody zewnętrzne - dziedziniec;
- drewnianą klatkę schodową - ratusz oraz oficyna;
- częściowo strop - ratusz;
- stolarkę okienną elewacji - ratusz oraz oficyna;
- ścianki działowe - częściowo ratusz oraz oficyna;
- nawierzchnię wraz z podbudową schodów wejściowych - dziedziniec;
- posadzki wewnątrz budynku, miejscowo z warstwami - ratusz oraz oficyna;
- instalacje wody / kanalizacji sanitarnej / centralnego ogrzewania - ratusz oraz oficyna;
- stelaże i siatki chroniące okna - ratusz oraz oficyna;
- pokrycie / konstrukcja dachu - oficyna;
- docieplenie dachu - oficyna;
- rynny i rury spustowe - oficyna;
- częściowo komin - ratusz;
- kominy - oficyna
- inne elementy niezbędne do wykonania robót budowlanych;
2) W ramach zadania wykonawca zobowiązany jest do zakupu i montażu, wykonania następującego wyposażenie instalacyjnego:
- instalacja wentylacji;
- instalacja wod.-kan.;
- instalacje ppoż.;
- instalacja C.O.;
- instalacje elektryczna;
- instalacja oświetleniowa;
- instalacje niskoprądowe.
II.2. Rozwiązania budowlane:
1) Prace elewacyjne:
a) Elewacja ceramiczna:
- remont elewacji przeprowadzić poprzez stosowne uzupełnienia ubytków ceglanych z klinkieru w elewacji z zachowaniem istniejącej kolorystyki i wymurowania uzupełnień i elementów ozdobnych.
- wymagane jest całkowite czyszczenie powierzchni elewacji a następnie przeprowadzenie hydrofobizacji.
- na narożach budynku należy również wymienić pionowe przewody instalacji odgromowej znajdujące się na elewacji.
b) Elewacja dziedzińca:
- przewidziano docieplenie elewacji od zewnątrz przez ułożenie płyt ze styropianu grafitowego o grubości 15cm.
- Ściany poniżej terenu izolowane termicznie styrodurem hydro /polistyren ekstrudowany/ gr. 10cm.
- wszystkie ościeża okienne oraz drzwiowe od zewnątrz ocieplić styropianem gr. 2-3cm. Na narożach stosować systemowe narożniki.
- wierzchnia warstwa to wyprawa tynkowa akrylowa na siatce malowana na biało.
2) Nadproża:
- nowe otwory należy przekryć nadprożami prefabrykowanymi lub z kształtowników stalowych.
3) Podciągi:
- zaprojektowano z kształtowników stalowych oraz żelbetowe
4) Posadzki:
a) Stan istniejący:
- ze względu na zły stan techniczny oraz różnorodne poziomy posadzki przewidziano w całości do skucia i wywiezienia (posadzka + podbudowa).
- w pomieszczeniach przewidziano do rozbiórki wszystkie warstwy posadzki.
b) Nowoprojektowane posadzki:
- posadzki z wykładziny PCV na gruncie
- posadzki ceramiczne na stropach istniejących
- posadzka z wykładziny PCV na stropach istniejących
5) Schody:
- schody żelbetowe monolityczne
6) Stropy:
- istniejące stropy drewniane w budynku głównym należy odciążyć poprzez usunięcie
z przestrzeni międzybelkowej polepy. W miejsce polepy należy ułożyć izolację akustyczną z wełny mienralnej.
- stropy należy zabezpieczyć za pomocą dwustronnej obudowy płytami cementowo-wiórowymi do REI 60
7) Stolarka drzwiowa
a) Drzwi zewnętrzne:
- główne drzwi od strony rynku:
Główne drzwi wejściowe należy wykonać wg oryginalnych zachowanych detali na zdemontowanych drzwiach, detale należy odtworzyć z należytą starannością, detale winny stanowić wierną kopię detali istniejących (wg rysunku szczegółowego stolarki)..
- pozostałe drzwi:
Drzwi aluminiowe (wg rysunku zestawienia stolarki).
b) Drzwi wewnętrzne:
Drzwi do toalet i pomieszczeń zaprojektowano jako płycinowe HDF bezprzylgowe. W drzwiach do toalet, należy zastosować kratki nawiewne oraz samozamykacze. Szczegółowe dane i wymiary wg rysunku zestawienia stolarki.
c) Drzwi przeciwpożarowe EI60, EI30:
Drzwi aluminiowe przymykowe jedno lub dwuskrzydłowe, z lub bez naświetla wg zestawienia stolarki
8) Stolarka okienna:
- Należy przeprowadzić całkowitą wymianę stolarki okiennej. Detale okien należy wykonać wg oryginalnych zachowanych detali na zdemontowanych oknach. Detale należ odtworzyć z należytą starannością, detale winny stanowić wierną kopię detali odtwarzanych.
- Okna drewniane otwierane. Detale okien należy wykonać wg oryginalnych zachowanych detali na zdemontowanych oknach. Detale należy odtworzyć z należytą starannością, detale winny stanowić wierną kopię detali odtwarzanych. Szklenie bezpieczne P3 VSG.
9) Roboty wykończeniowe wewnętrzne (wraz z realizacją projektów wykończenia wnętrz)
10) Roboty wykończeniowe zewnętrzne
11) Ślusarka
12) Budynek wyposażony będzie w następujące instalacje (wg dokumentacji projektowej branż):
-wodociągową;
- kanalizacji sanitarnej i deszczowej;
- centralnej ciepłej wody;
- instalację C.O.;
-wentylacji mechanicznej;
- hydrantową;
- odgromową;
- elektryczną;
- niskoprądową;
- ppoż;
Wszystkie prace związane z przebudową, rozbudową i nadbudową oraz zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń poddasza budynku Ratusza wraz z elementami infrastruktury technicznej w Odolanowie należy wykonać zgodnie z następującymi pozwoleniami i uzgodnieniami:1) Uzgodnienie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu, Delegatura w Kaliszu Nr Ka-WN.5183.4683.2.2.2016 z dnia 09.11.2016r.2) Pozwolenie nr 30/2020/A Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Poznaniu, Delegatura w Kaliszu, z dnia 16.01.2020r.3) Decyzja Starosty Ostrowskiego NR RPA.6740.6.5.2017 zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę z dnia 27 stycznia 2017r.4) Decyzja Starosty Ostrowskiego NR RPA6740.18.1.2022 w sprawie zmiany pozwolenia na budowę z dnia 3 stycznia 2022 r. 5) Postanowienie Starosty Ostrowskiego NR RPA.6740.6.5.2017 z dnia 02 stycznia 2020r. prostujące błąd w Decyzji Starosty Ostrowskiego NR RPA.6740.6.5.2017 z dnia 27 stycznia 2017r.6) Warunki przyłączenia do sieci gazowej ZDK-4100-105287/16 z dnia 30.11.2016r. 7) Warunki Przyłączenia do sieci elektroenergetycznej Energa - Operator Energa S.A. Oddział w Kaliszu, Nr 13/R42/04566 z dnia 02.08.2013r.Prace budowlane będą realizowane na obszarze działki o nr ewid. 1294: (obręb 0001 Odolanów).III. Szczegółowy zakres robót budowlanych, wyposażenia i pozostałych świadczeń do wykonania stanowi dokumentacja projektowa opracowana przez STANISŁAWSKI Jerzy Stanisławski, Sebastian Stanisławski.IV. Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten

45314000-1 - Instalowanie urządzeń telekomunikacyjnych

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6765529,88 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 10070287,03 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 6765529,88 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Dekarstwo Ciesielstwo Monika Szczepaniak

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6222490226

7.3.3) Ulica: Ogrodowa

7.3.4) Miejscowość: Raczyce

7.3.5) Kod pocztowy: 63-430

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-05-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 6765529 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

C.d. opisu ze względu na ograniczoną ilość znaków: We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę lub jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 PZP, a w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 PZP, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i w załącznikach do SWZ, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami "lub równoważny" lub "lub równoważne", pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz "równoważny" lub "równoważne" nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.Równoważność polega na możliwości zaoferowania przedmiotu zamówienia o nie gorszychparametrach technicznych, konfiguracjach, wymaganiach normatywnych itp. W szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia mogą być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nazwy własne producentów materiałów i urządzeń podane w szczegółowym opisie należy rozumieć jako preferowanego typu w zakresie określenia minimalnych wymagań jakościowych. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, które posiadają co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry techniczne; jakościowe, funkcjonalne, będą tożsame tematycznie i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniżą określonych w opisie przedmiotu zamówienia standardów.Wszelkie "produkty" pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie w trakcie badania oferty.Zamawiający wskazuje, że zgodnie art. 101 ust. 5 PZP Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 us.t 1 pkt 2 i ust. 3 PZP), obowiązany jest udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone w SWZ.Zamawiający wskazuje, że zgodnie art. 101 ust. 6 PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 PZP) jest obowiązany udowodnić w ofercie, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, określonej przez Zamawiającego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.