eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Książ Wielkopolski › Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) do obiektów użyteczności publicznej Gminy Książ Wlkp. w okresie od 01.01.2022 do 30.06.2023



Ogłoszenie z dnia 2021-08-10


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00142346 z dnia 2021-08-10

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) do obiektów użyteczności publicznej Gminy Książ Wlkp. w okresie od 01.01.2022 do 30.06.2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Książ Wielkopolski

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 53046500000000

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Stacha Wichury 11a

1.5.2.) Miejscowość: Książ Wielkopolski

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-130

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański

1.5.7.) Numer telefonu: 612822001

1.5.8.) Numer faksu: 612822724

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@ksiaz-wlkp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ksiaz-wlkp.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ksiaz-wlkp.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Kompleksowa dostawa energii elektrycznej (wraz z usługą dystrybucji) do obiektów użyteczności publicznej Gminy Książ Wlkp. w okresie od 01.01.2022 do 30.06.2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d092307d-d4b6-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00142346

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001786/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej ( wraz z usługą dydstrybucji ) do obiektów użyteczności publicznej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00098863/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: G.271.6.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 900000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (obejmująca dostawę i świadczenie usług dystrybucji) energii elektrycznej do 160 punktów poboru (PPE) o łącznym szacowanym wolumenie 1730,00 kWh w okresie od dnia 01.01.2022 r. do 30.06.2023 r.
2. Szczegóły dotyczące zużycia energii elektrycznej w poszczególnych punktach poboru opisane zostały w Załączniku nr 1 do SWZ Wykaz punktów poboru.
3. Wskazane powyżej prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla zamawiających (odbiorców) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii oraz usługi przesyłu zgodnie z obowiązującą Taryfą Operatora. Wykonawca winien uwzględnić wahanie poboru na poziomie (+/-) 15%.
4. W niektórych obiektach zamontowana jest mikroinstalacja. W niektórych obiektach
zamawiający ma status Prosumenta.
5. Wskazana w pkt 1 szacowana ilość energii, to ilość, jaką zamawiający zamierza nabyć i nie
obejmuje energii wyprodukowanej we własnym zakresie w obiektach, w których jest zainstalowana mikroinstalacja.
6. Standardy jakościowe:
1) Przedmiotem zamówienia są dostawy energii elektrycznej o określonych, zgodnie z
obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.
2) Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w
sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U.
2007 r. Nr 93, poz. 623 ze zm.). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. (Dz.U. 2019 r., poz. 503 ze zm.);
3) Standardy dotyczące dystrybucji energii elektrycznej zawarte są w Taryfie Operatora, która określa:
a) grupy taryfowe i szczegółowe kryteria kwalifikowania odbiorców do tych grup;
b) sposób ustalania opłat za przyłączenie do sieci Operatora, zaś w przypadku przyłączenia
do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV także ryczałtowe stawki opłat;
c) stawki opłat za świadczenie usługi dystrybucji i warunki ich stosowania, z uwzględnieniem
podziału na stawki wynikające z:
- dystrybucji energii elektrycznej (składniki zmienne i stałe stawki sieciowej),
- korzystania z krajowego systemu elektroenergetycznego (stawki jakościowe),
- odczytywania wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i ich bieżącej kontroli
(stawki abonamentowe),
- przedterminowego rozwiązania kontraktów długoterminowych (stawki opłaty
przejściowej), zapewnienia dostępności energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym (stawka opłaty OZE);
d) sposób ustalania bonifikat za niedotrzymanie parametrów jakościowych energii
elektrycznej i standardów jakościowych obsługi odbiorców;
e) sposób ustalania opłat za:
- ponad umowny pobór energii biernej,
- przekroczenia mocy umownej,
- nielegalny pobór energii elektrycznej,
f) opłaty za usługi wykonywane na dodatkowe zlecenie odbiorcy;
g) opłaty za wznowienie dostarczania energii elektrycznej po wstrzymaniu jej dostaw.
7. Kod CPV, pod którym sklasyfikowano przedmiot zamówienia:
09310000-5 – Elektryczność
65310000-9 - Przesył energii elektrycznej
8. W odniesieniu do wszystkich punktów poboru dostawy realizowane są na podstawie umów kompleksowych, które wygasną lub zostaną rozwiązane z dniem 31 grudnia 2021 r. - wykonawca nie będzie wypowiadał umów.
9. Wykonawca, w oparciu o udzielone Pełnomocnictwo, zobowiązany będzie do zgłoszenia w imieniu własnym i zamawiającego (odbiorców) umów właściwemu OSD zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz do reprezentowania zamawiającego (odbiorców) przed OSD.
10.W Załączniku nr 1 do SWZ w kolumnie „Nabywca” oraz „Odbiorca (adres do przesyłania faktur)” wskazano sposób wystawiania faktur.
11.Dostawcą rezerwowym dla PPE objętych postępowaniem jest ENEA S.A. z siedzibą w Poznaniu.
12.Zasady rozliczeń
1) W związku z posiadaniem przez zamawiającego statusu Prosumenta wykonawca będzie
prowadził rozliczenia na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa. Na dzień
wszczęcia postępowania zasady te uregulowane są w art. 4 i 5 Ustawy o OZE
2) Wykonawca będzie dokonywał rozliczenia ilości energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD wobec ilości energii elektrycznej pobranej z tej sieci w celu jej zużycia na potrzeby własne przez Prosumenta wytwarzającego energię elektryczną w mikroinstalacji o łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej:
a) większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,7;
b) nie większej niż 10 kW – w stosunku ilościowym 1 do 0,8.
3) Zamawiający zobowiązany jest poinformować wykonawcę o zmianach wpływających na
sposób prowadzenia rozliczeń, w szczególności o utracie statusu Prosumenta, zmianach łącznej mocy zainstalowanej elektrycznej mikroinstalacji, rodzaju źródła energii w mikroinstalacji, trwałego odłączenia mikroinstalacji od sieci OSD, w terminie 14 dni od dnia zmiany.
13.Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
14.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 Pzp.
15.Zamawiający nie prowadzi postępowania w celu zawarcia umowy ramowej.
16.Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części.
Zamawiający nie przewiduje podziału zamówienia na części ze względu na specyfikę sposobu
rozliczenia energii pobranej i wytworzonej (art. 4 i 5 ustawy o OZE). Zgodnie z treścią art. 4 ust. 11 Ustawy o OZE „Nadwyżką ilości energii elektrycznej wprowadzonej przez prosumenta energii odnawialnej do sieci wobec ilości energii pobranej przez niego z tej sieci dysponuje sprzedawca, o którym mowa w art. 40 ust. 1a, w celu pokrycia kosztów rozliczenia, w tym opłat, o których mowa w ust. 4”. Specyfika rozliczeń w ramach Prosumenta wymaga zawarcia umowy kompleksowej (zawierającej postanowienia umowy na dostawę i dystrybucję energii). Zamawiający nie przewiduje składania ofert częściowych w odniesieniu do poszczególnych PPE:
1) ze względów organizacyjnych
2) z obawy, że w przypadku dopuszczenia składania ofert na pojedyncze obiekty, szczególnie
w odniesieniu do mało atrakcyjnych punktów poboru, zamawiający nie uzyska ofert.
17.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
18.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
19.Zamawiający nie przewiduje składania przedmiotowych środków dowodowych.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1387131,87 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1387131,87 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1387131,87 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ENEA S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7770020640

7.3.3) Ulica: Górecka 1

7.3.4) Miejscowość: Poznań

7.3.5) Kod pocztowy: 60-201

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-07-29

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1387131,87 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2022-01-01 do 2023-06-30
2021-08-10 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Dostawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.