eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Komarów-Osada › Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zubowice - Kolonia o długości 225m

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2021-07-29


Powiązane ogłoszenia:
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00130372 z dnia 2021-07-29

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zubowice – Kolonia o długości 225m

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KOMARÓW-OSADA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368500

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 15

1.5.2.) Miejscowość: Komarów-Osada

1.5.3.) Kod pocztowy: 22-435

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski

1.5.7.) Numer telefonu: 84 615 31 02

1.5.8.) Numer faksu: 84 615 31 85

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: poczta@komarow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.komarow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://komarow.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zubowice – Kolonia o długości 225m

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95e15567-e30b-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00130372

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00111479/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zubowice – Kolonia o długości 225m

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00111630/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IRFZ.271.2.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zubowice – Kolonia o długości 225m.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres prac - Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zubowice – Kolonia o długości 225m - zgodnie z: projektami budowlanymi, i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącymi załącznik nr 7 do SWZ, przedmiarami robót stanowiącymi załącznik nr 8 do SWZ oraz wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Obsługę geodezyjną,
2) Wykonanie robót budowlanych i montażowych w tym:
Roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, wykonanie przepustu, roboty nawierzchniowe, umocnienia, plantowanie poboczy i obsługa geodezyjna.
3) przygotowanie dokumentów związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie,
4) inwentaryzację i dokumentacje powykonawczą w tym geodezyjną.
4. Przedmiary robót są podstawą sporządzenia oferty przez Wykonawcę wyceny wraz ze wszystkimi elementami opisanych w SWZ, projekcie budowlanym, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Przed sporządzeniem oferty należy zweryfikować podane przedmiary i zakres prac do wykonania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na realizację zadania pn.: Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowości Zubowice –Kolonia o długości 225m – numer sprawy IRFZ.271.2.2021 (2021/BZP 00111630/01 z dnia 12.07.2021r.), zostało unieważnione na podstawie art. 255 ust. 3 Pzp tj. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
II. Uzasadnienie faktyczne:
1. W postępowaniu, w terminie wyznaczonym na składanie ofert, wpłynęły 2 oferty następujących wykonawców:
1) ZAKŁAD BUDOWLANO-TRANSPORTOWY DROGMOST Sp. z o.o. Mokre 24d, 22-400 Zamość
2) Jacek Michałek Przedsiębiorstwo Transportowo Handlowo Usługowe ul. Gęsia 27 lok. 6. 20-719 Lublin
2. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy: Jacek Michałek Przedsiębiorstwo Transportowo Handlowo Usługowe:
- na podstawie art. 226 ust. 1 pkt.14) ustawy Pzp tj. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3.
W niniejszym postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą (w jednym pliku PDF) załączył wydruk dokumentu „Gwarancja ubezpieczeniowa zapłaty wadium Nr 02GG06/0878/21/0003, na którym widnieje adnotacja że dokument został podpisany podpisem elektronicznym przez pracownika Gwaranta.
W SWZ Rozdział XI pkt. 13.1 Zamawiający wskazał sposób przekazania wadium w formie poręczenia lub gwarancji: Składając ofertę w postaci elektronicznej oryginał dokumentu wadium (poręczenia lub gwarancji) opatrzonego podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia, Wykonawca składa załączając na Platformie w zakładce „OFERTY” – poprzez wybranie polecenia „Dodaj dokument"; w Rozdziale XX pkt 2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty
Mając na uwadze powyższe należy uznać, że Wykonawca nie przekazał Zamawiającemu wadium przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający w SWZ sprecyzował w jaki sposób należy prawidłowo wnieść wadium przy użyciu środków komunikacji elektronicznej oraz wprost wskazał, że wadium w formie innej niż pieniężna, pozyskanej w formie elektronicznego dokumentu Wykonawca wnosi w formie elektronicznej. Dokument gwarancji wadialnej nie podlega uzupełnieniu , dlatego też należy stwierdzić że oferta Wykonawcy nie została prawidłowo zabezpieczona wadium.
Stanowisko Zamawiającego potwierdza orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej (wyrok z dnia 1 lipca 2020 r. – sygn. Akr KIO 681/20)
Uznanie przez Zamawiającego za prawidłowe wniesienie wadium przez Wykonawcę, w formie niezgodnej z zapisami SWZ stanowiłoby nieuprawnioną nadinterpretację wprowadzonych do SWZ zapisów, a tym samym spowodowałoby naruszenie przepisu art. 16 PZP
Mając na uwadze powyższe, oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu.
3. Kolejna oferta złożona przez Wykonawcę ZAKŁAD BUDOWLANO-TRANSPORTOWY DROGMOST Sp. z o.o. Mokre 24d, 22-400 Zamość opiewa na kwotę 388 994,50 zł. Zamawiający podał na stronie prowadzonego postępowania kwotę, jaką przeznacza na sfinansowanie zamówienia tj. 218 644,92 zł.
4. Zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, w związku z tym zdecydowano o unieważnieniu postępowania.
III. Dziękuję za zainteresowanie procedurą przetargową i złożenie ofert.
IV. Postępowanie zostanie niezwłocznie powtórzone.
2021-07-29 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Roboty budowlane

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.