eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Żelechlinek › Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 1 500 000,00 PLN

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-02-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 1 500 000,00 PLN

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żelechlinek

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590647836

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Tysiąclecia Państwa Polskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Żelechlinek

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-226

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 447122712

1.5.8.) Numer faksu: 447122770

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@zelechlinek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zelechlinek.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-aa2dbada-6767-11ee-a60c-9ec5599dddc1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 1 500 000,00 PLN

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aa2dbada-6767-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00100712

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00058292/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 1 500 000,00 PLN

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00437168

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RPR.271.1.6.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 531621,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości do 1 500 000,00 PLN”.
1) Wysokość kredytu: 1 500 000,00 PLN. Zamawiający zastrzega możliwość zmniejszenia wysokości udzielonego kredytu (bez dodatkowych kosztów), jednak nie mniej niż do wysokości: 200 000,00 zł. W przypadku zmniejszenia wysokości kredytu wymagane jest proporcjonalne obniżenie rat kredytu spłacanych przez Zamawiającego.
2) Kredyt będzie uruchomiony maksymalnie w trzech transzach. Planowany termin do zaciągnięcia ostatniej transzy kredytu: do dnia 27.12.2023 r.
3) Wykonawca zobowiązany jest uruchomić kredyt nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od dnia złożenia pisemnego wniosku przez Zamawiającego – doręczonego do siedziby Wykonawcy lub skan wniosku wysłany pocztą elektroniczną.
4) Wykonawca nie będzie naliczał prowizji ani opłat za przyznanie i uruchomienie kredytu.
5) Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania przez wykonawcę żadnych dodatkowych opłat i prowizji bankowych od niewykorzystanej części kredytu.
6) Koszt kredytu składać się będzie z odsetek wynikających ze zmiennej stopy procentowej WIBOR 3M i stałej marży.
7) Karencja w spłacie rat kapitału: do dnia 31.07.2024 r.
8) Kredyt spłacany będzie w latach 2024 - 2035 w 22 ratach płatnych ostatniego dnia roboczego danego miesiąca według harmonogramu opisanego w SWZ.
9) Bazowa stopa oprocentowania oparta będzie na stawce WIBOR 3M powiększonej o marżę Wykonawcy. Marża Wykonawcy jest stała w okresie wykonywania umowy. Stawka WIBOR 3M ustalona będzie dla każdego okresu obrachunkowego według notowań na dwa dni kalendarzowe poprzedzające rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego.
10) Oprocentowanie kredytu stanowi koszty obsługi kredytu.
11) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, bez poboru przez bank pozostałych do zapłaty odsetek oraz dodatkowych opłat i prowizji związanych z obsługą kredytu (wówczas ulegnie zmianie harmonogram i termin spłat kredytu).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W momencie wszczęcia postępowania a także w dniu dokonania wyboru
najkorzystniejszej oferty Zamawiający nie miał zapewnienia o dysponowaniu środkami z innych źródeł niezbędnymi na finansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. To zapotrzebowanie miało zostać pokryte poprzez zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wyniku wykonania niniejszego zamówienia publicznego.
Długi czas jaki upłynął od momentu przekazania przez Zamawiającego informacji o wyborze oferty (13.11.2023 r.) do przygotowania przez Wykonawcę zaakceptowanej przez Zamawiającego treści umowy, która miała być zawarta w sprawie zamówienia publicznego (20.12.2023 r.) sprawił, iż zawarcie umowy, a co za tym idzie wykonanie zamówienia nie leży
w interesie Zamawiającego. W dniu 14.12.2023 r. Zamawiający zawarł aneks do umowy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi zawartej dn. 20.01.2022 r. na uzyskanie pożyczki i dotacji na finansowanie zadania pn. Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Żelechlinku - Etap II. Zawarcie ww. aneksu dało Zamawiającemu zapewnienie o otrzymaniu do dnia 29.12.2023 r. kwoty 1 376 834,00 zł pożyczki na preferencyjnych warunkach oraz kwoty 590 071,00 zł dotacji – kwota łączna w wysokości
1 966 905,00 zł (wyższa niż planowany kredyt). W tej sytuacji Zamawiający dokonał stosownej analizy zasadności zaciągnięcia kredytu długoterminowego, będącego przedmiotem niniejszego postępowania. Podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania, gdyż wykonanie
zamówienia nie leży w interesie publicznym- zaciągając kredyt Zamawiający musiałby ponieść koszty obsługi kredytu, budżet Gminy zostałby narażony na niepotrzebne koszty, przy czym Zamawiający ma w tym momencie zapewnienie o uzyskaniu do dn. 29.12.2023 r. kwoty zaspakajającej potrzeby Zamawiającego- wyższej niż planowany kredyt.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 535084,41 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 535084,41 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.