eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Czarna Białostocka › Poprawa spójności komunikacyjnej Czarnej Białostockiej poprzez budowę i przebudowę publicznych dróg



Ogłoszenie z dnia 2023-02-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa spójności komunikacyjnej Czarnej Białostockiej poprzez budowę i przebudowę publicznych dróg

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czarna Białostocka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659036

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Torowa 14 A

1.5.2.) Miejscowość: Czarna Białostocka

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-020

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 857131354

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@czrnabialostocka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip-umczarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Poprawa spójności komunikacyjnej Czarnej Białostockiej poprzez budowę i przebudowę publicznych dróg

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c0321067-a8a5-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00090402

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00026787/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Poprawa spójności komunikacyjnej Czarnej Białostockiej poprzez budowę i przebudowę publicznych dróg gminnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c0321067-a8a5-11ed-b8d9-2a18c1f2976f

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz
poczty elektronicznej przetargi@czarnabialostocka.pl . Adres strony internetowej, na której będą udostępniane zmiany i wyjaśnienia
SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia: https://bip-um.czarnabialostocka.wrotapodlasia.pl w zakładce „Zamówienia publiczne".

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/ (dotyczy składania ofert), oraz pocz elektr: przetargi@czarnabialostocka.pl . 2.Oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w postęp, zawiadomienia, wezwania, zadawanie pytań oraz ogólne informacje, Zamawiający i Wykonawcy przekazują powołując się nr ogłoszenia (BZP) lub nr refer postęp tj. Or.271.2.2023. 3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postęp o udzielenie zamów publicz, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na P. e-Zamówienia. Wykonawca posiadający konto na P. e-Zamówienia ma dostęp do formu: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komun. 4. Możliwość korzystania w postęp z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na P. e-Zamówienia oraz zalogowania się na P. e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularza do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokum zamów wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na P. e- Zamówieniach. Zamawiający wymaga aby komuni między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświad, wnioski, zawiadomienia oraz inform, przekazywane były w formie elektro. 5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z SWZ. 6. Wymagania techn i organizacyjne wysyłania i odbierania dokum elektron, elektron kopii dokum i oświadczeń oraz inform przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z P. e-Zamówień. 7. Zamawiający przekazuje link do postęp oraz ID postępo jako inform do niniejszej SWZ. Dane postępow można wyszukać również ze strony głównej P. e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowanie/konkurs”). 8. Za datę i godz przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokum elektron, oświad lub elektron kopii dokum lub oświad oraz innych inform przyjmuje się datę ich przekazania na P. e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl lub datę ich przekazania za pomocą pocz elektron z zastrzeżeniem, iż ofertę wraz z załącz określonymi w roz X. SWZ, pod rygorem odrzucenia oferty na podst art 226 ust.1 pkt6 Pzp, można przekazać wyłącznie na P. e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl Dokum składane w formie elektron lub w postaci elektron muszą być opatrzone podp elektron, podp zaufanym lub podp osob (zgodnie z art. 63 ust. 2 Pzp). Ofertę, oświadczenia o których mowa w art.125 ust.1 Pzp., pśd, pełnomocnictwa sporządza się w postaci elektr, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt,.rtf,.pdf,.doc,.docx,.odt. Zalecany przez Zamawiającego format danych - .pdf. 9. Komuni w postęp, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektro za pośrednictwem “Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośred „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komun umożliwiają również dołączenie załączn do przesyłania wiadomoś (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załącz zamawiający dopuszcza również możliwość składania doku elektr za pomocą poczty elektr, na wskazany w pkt. 1 adres e-mail. Sposób sporządzania dok elektr musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozp MRPiT z dn 23.12.2020 r. w sprawie pśd oraz innych dokum lub oświad, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozp PRM z dn 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządz i przekazyw inform oraz wymagań tech dla dokum elektro oraz środ komu elektron w postęp o udzielenie zamó publi lub konkursie. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewn i wewn) dodaje się do przesłanej wiadomości uprzednio podpisane dokum wraz z wygenerowanym plikiem podp (typ zewn) lub dokum z wszytym podp (typ wewnętrzny). Wszystkie wysłane i odebrane w postępo przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 roz Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprochrony osób fiz w związku z przetwarzaniem dan osob i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne roz. o ochronie da¬nych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Roz”, informuję, że:
1.Admin Pani/Pana dan oso jest Gmina Cz B reprezentowana przez Burmistrza Cz B z siedzibą: ul. Torowa 14A, 16-020 Cz B, tel.: 85 713 13 40, e-mail: um@czarnabialostocka.pl. 2.W sprawach z zakresu ochrony dan oso może się Pan/i kontaktować się z IOD pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl 3.Dane osobowe będą przetwarzane w celu związanym z postęp o udzielenie zp. 4.Dane osob będą przechowywane przez okres zg. z art. 78 ust. 1 i 4 ust. z dnia z dnia 11.09.2019 r.– Pzp (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.)zwanej dalej PZP, przez okres 4 lat od dnia zak postępowania o udzielenie zam, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy. 5.Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Roz w związku z przepisami PZP. 6.Odbiorcami Pan/i danych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dok postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 PZP. 7.Ob podania przez Pan/i danych osobowych bezpośrednio Pan/i dotyczących jest wymogiem ust określonym w przepisach PZP, związanym z udziałem w post o udzielenie zam publ; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z PZP. 8.Osoba, której dane dotyczą ma prawo do: dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,w przypadku gdy przetw danych odbywa się z naruszeniem przep Roz służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa UODO, ul. Stawki 2, 00-193
Wawa,9.Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Roz prawo do usunięcia dan osob; prawo do przenoszenia dan osob, o którym mowa w art. 20 Roz;na podstawie art. 21 Roz prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania dan osob. 10.W przypadku gdy wykonanie obow, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Roz, wymagałoby niewspółmiernie dużego
wysiłku, Admin może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodat inf mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zam publ. 11.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia dan oso, o którym mowa w art. 16 Roz, nie może skutkować zmianą wyniku postę o
udzielenie zam publ lub konkursu ani zmianą post. umowy w zakresie niezgodnym z PZP. 12.Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Roz, nie ogranicza przetwarzania dan osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zam publ. 13.W przypadku dan osob zamieszczonych przez Admin w BZP, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Roz, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Admin.14. Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zam, w przypadku gdy wniesienie
żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Roz, spowoduje ograniczenie przetwarzania dan osob zawartych w protok i załą do protok,
Admin nie udostępnia tych danych zawartych w protok i w zał do protok, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Roz. 15.W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Roz, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Admin może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych inf mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zam. 16.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzup, o którym mowa w art. 16 Roz, nie może naruszać integralności protok oraz jego zał.
17.Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pan/i danych osobowych nie podlega Pan/i decyzjom, które się opierają
wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Roz.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Or.271.2.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.W ramach zadania należy przebudować drogi gminne - ulic Różaną, Wierzbową, Jodłową, Olchową, Gajową, Bukową (droga gminna na dz. o nr geod. 1887), Akacjową, Bromboszcza, Tulipanów, Chabrową, Makową i Zieloną w Czarnej Białostockiej na działkach nr geod. 353, 1860, 422, 1717, 1868, 1800, 1803, 1817, 1837, 1887, 1761, 1741, 391, 409, 410, 411, 212/6, 389/203, 426, 1781/3, 1859/1, 1895, 202/12, 356, obręb 044 Czarna Białostocka. Powyższe zadanie realizowane będzie w ramach dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Inwestycja przebiegać będzie w istniejącym pasie drogowym. Łączna długość ulic przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 2,1 km z czego ul. Różanej ok. 554 m, Zielonej – ok. 221 m, Wierzbowej – 268 m, Jodłowej – 41 m, Olchowej – 77 m, Gajowej – 105 m, Bukowej – 70 m, Akacjowej – 150 m, Bromboszcza – 180 m, Tulipanów – 180 m, Chabrowej – 180 m, Makowej – 71 m.
Ulicę Różaną o szerokości 6,0 m wykonać z betonu asfaltowego gr. 9 cm, ze ścieżką pieszo-rowerową z kostki brukowej betonowej bezfazowej gr. 6 cm koloru grafitowego szer. ok. 3,16 ÷ 4,00 m po stronie lewej oraz chodnikiem z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm koloru szarego szer. ok. 2,00 ÷ 2,49 m po stronie prawej (za wyjątkiem odcinka przy działce nr 202/12, gdzie należy wykonać opaskę z kostki brukowej betonowej szer. 0,30 m). Koniec ulicy należy dowiązać do odcinka ulicy Różanej wykonanego w 2019 roku.
Ulicę Zieloną o szer. 5,5 m wykonać, w nawiązaniu do istniejącej już części tej ulicy, z betonu asfaltowego, z chodnikiem z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm koloru szarego szer. ok. 2,45 ÷ 3,30 m od strony zabudowań oraz poboczem gruntowym szer. ok. 0,75 m od strony lasu.
Jezdnie ulic Wierzbowej, Olchowej, Gajowej, Bukowej, Akacjowej, Bromboszcza, Tulipanów, Jodłowej i Makowej szerokości 5,0 m wykonać z kostki brukowej betonowej barwy szarej gr. 8 cm, z obustronnym chodnikami z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm barwy szarej, szerokości ok. 2,00 ÷3,35 m (za wyjątkiem ul. Makowej, gdzie przewidziano chodnik jednostronny szer. ok. 2,17 m oraz umocnienie skarpy płytami ażurowymi EKO z drugiej strony). Drogę dojazdową oznaczoną nr geod. 426 wykonać w formie ciągu pieszo-jezdnego z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm koloru szarego szerokości ok. 5,35 ÷ 5,50 m. Skrzyżowanie ulic Wierzbowej i Różanej należy wykonać jako wyniesione z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm barwy czerwonej.
Zjazdy z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm barwy czerwonej i szerokości zmiennej, od ok. 3,4 m do szerokości istniejących bram wjazdowych na poszczególne posesje. Obramowanie obrzeżem betonowym 30x8 cm oraz krawężnikiem betonowym 15x30 cm oraz krawężnikiem najazdowym 15x22 cm na ławie betonowej z oporem. Odwodnienie ulic osiedla Zielonego w Czarnej Białostockiej zostanie zapewnione poprzez budowę studni chłonnej oraz kanalizacji deszczowej z rur z tworzyw sztucznych, przykanalików deszczowych wraz ze studzienkami wpustowymi i z wylotem kanalizacji do zbiornika rozsączająco-odparowującego (który należy wykonać na działce nr 202/12, stanowiącej własność Skarbu Państwa – Nadleśnictwa Czarna Białostocka) a także do rzeki Jurczycha. Zbiornik rozsączająco-odparowujący wyłożyć płytami ażurowymi betonowymi ze skarpami 1:1,5 o wymiarze w dnie 10x29 m i głębokości ok. 2,45 m. Skarpy zbiornika na wysokości wlotu kanału umocnić brukiem na podsypce cementowo-piaskowej. Pozostałe skarpy i dno wyłożyć płytami ażurowymi na podsypce piaskowej. Teren wokół ogrodzenia należy ogrodzić siatką o wysokości ok. 1,5 m umocowaną do słupków stalowych wbetonowanych w grunt. Należy również zamontować bramę wjazdową i furtkę. W ulicach Chabrowej i Akacjowej znajdują są istniejące kanały deszczowe, które posłużą do wykonania systemu kanalizacji osiedla Zielonego w ramach przedmiotowej inwestycji. Armaturę na istniejącym uzbrojeniu, zlokalizowaną w przekroju ulic, należy wyregulować w końcowej fazie robót do rozwiązania wysokościowego jezdni i chodników pod nadzorem użytkownika poszczególnego uzbrojenia. W szczególności dotyczy to regulacji urządzeń wodociągowych oraz studni kanalizacji sanitarnej i sieci teletechnicznych. Wylot do cieku Jurczycha wykonać z rur PVC średnicy 315 mm, natomiast progi z betonu C35/45 ze skrzydełkami bocznymi prostopadłymi do ścianki czołowej. Wylot zabezpieczyć kratą z prętów spawanych. Na dnie wylotu należy wykonać narzut kamienny na długości ok. 2,5m. Skarpę z lewej i prawej strony wylotu zabezpieczyć brukiem na zaprawie cementowo piaskowej. Dodatkowo wzdłuż cieku wodnego w rejonie wylotu wykonać obustronne umocnienie kiszką faszynową oraz umocnienie wylotu kanału deszczowego palisadą drewnianą. Przewiduje się przestawienie 2 hydrantów zlokalizowanych w ul. Różanej pod ogrodzenie przyległych posesji.
W przedmiotowym rejonie zlokalizowana jest infrastruktura telekomunikacyjna należąca do firm KOBA Sp. z o.o., SerczerNET Małgorzata Nienałtowska oraz Orange Polska S.A. W zakres inwestycji wchodzi rozbiórka i budowa teletechnicznych studni kablowych, odcinków jednootworowej kanalizacji teletechnicznej wraz z kablami miedzianymi oraz optotelekomunikacyjnymi, rurociągów doziemnych wraz z kablami optotelekomunikacyjnymi, kabli optotelekomunikacyjnych ułożonych bezpośrednio w ziemi. Do budowy kanalizacji należy zastosować studnie kablowe typu SK-1, SKR-1 i SK-2 oraz rury typu HDPE. Studnie kablowe należy posadowić na głębokości umożliwiającej dostosowanie ram i pokryw studni do projektowanej rzędnej chodnika lub terenu. Przed przystąpieniem do robót należy zapoznać się z warunkami technicznymi wydanymi przez właściciela infrastruktury. Przed planowanymi pracami należy wystąpić z pisemnym wnioskiem o zgodę na przeprowadzenie robót do Orange Polskiej S.A. (w terminie 14 dni przed planowanymi pracami) oraz do Koba Sp. z o.o. (w terminie 30 dni przed planowanymi pracami). Wykonać oznakowanie pionowe i poziome zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. Wszelkie tarcze i słupki pochodzące z demontażu istniejącego oznakowania przekazać Zamawiającemu. Bieżąca pielęgnacja zieleńców – w tym także koszenie skarp i trawników – pozostaje w zakresie Zamawiającego. Drewno z wycinki należy złożyć na działce nr geodezyjny 1142/15 w Czarnej Białostockiej, tj. na terenie Zakładu Energetyki Cieplnej przy ul. Fabrycznej 34. Pozostałe elementy pochodzące z wycinki w postaci gałęzi, karpin, korzeni, krzewów itp. wykonawca zobowiązany jest wywieźć poza teren budowy i zagospodarować we własnym zakresie
Zakres obejmuje wykonanie:
A. robót branży drogowej:
B. robót branży sanitarnej w postaci:
C. robót branży telekomunikacyjnej (przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych KOBA Sp. z o.o. i Orange):
Do zadań Wykonawcy należy:
- opracowanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej - 3 egz.,
- opracowanie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót i zatwierdzenia w Starostwie Powiatowym w Białymstoku,
- zapewnienie mieszkańcom oraz służbom porządkowym i bezpieczeństwa, możliwości wjazdu na posesje,
- przed przystąpieniem do budowy projekt zagospodarowania terenu uzgodnić w zakresie kolizji z gestorami sieci energetycznych, telefonicznych i sanitarnych,
- przedstawienie kosztorysu ofertowego przed zawarciem umowy, a po zakończeni inwestycji kosztorysu powykonawczego,
- zniszczone podczas realizacji punkty graniczne należy na nowo wznowić i trwale za stabilizować, z tej czynności sporządzić protokół wymagany prawem w zakresie podziałów nieruchomości.
- wykonanie inspekcji TV zrealizowanej kanalizacji deszczowej,
- dostawa i montaż 1 szt. tablicy informacyjno – promocyjnej związanej z realizacją zadania wskazującej źródło pochodzenia środków pomocowych na jego realizację o wymiarach 120x180 cm (wzór tablicy informacyjno – promocyjnej zostanie przedstawiony przez Zamawiającego po podpisaniu umowy z Wykonawcą zadania,
- przed przystąpieniem do wykonania robót należy sprawdzić w Departamencie Geodezji czy, po przekazaniu niniejszej dokumentacji, na terenie objętym inwestycja nie zostały zaprojektowane i/lub wykonane inne sieci. W przypadku napotkania niezinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego lub leżącego na innej głębokości niż to przedstawiono w projekcie, należy powiadomić użytkowników uzbrojenia i wspólnie z nadzorem inwestorskim ustalić dalszy tok postępowania.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki i sposób jego realizacji, wymagany przez zamawiającego, zawiera Opis przedmiotu zamówienia (zwany także OPZ), stanowiący Załączniku nr 1 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwrancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje rozbudowę z przebudową dróg gminnych na os. Tartacznym w Cz B- ul Zamiany, Kosińskiego oraz Gołębiej na działkach nr geod. 868/1, 872/1, 870, 868/3, 868/4, 868/6, 872/18, 867/1, 871, 872/19, 866, 863/1, 862/8, 865/3, 864, 862/7, 861, 863/3, 867/18, 865/4, 868/7, 865/17, 869/1, 1574/2, 1574/3, 868/11, 868/9 obręb 044 Cz B. Działki podlegające czasowemu zajęciu: 873/2, 873/6, 873/4, 873/5 ob. Cz B. Powyższe zadanie realizowane będzie w ramach dofin z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Inwestycja przebiegać będzie w większości w istniejącym pasie drogowym, na pozostałym zakresie w ramach podziału i decyzji ZRID wyznaczono nowy pas drogowy. Łączna długość ul przewidzianych do rozbudowy i przebudowy wynosi ok. 1,78 km. Ul na os Tartacznym o szer 5,00 m (z lokalnymi zawężeniami drogi oznaczonej symbolem C2 do 3,5 m oraz 4,5 m) wykonać z kostki brukowej betonowej barwy szarej gr. 8 cm, z chodnikami z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm koloru szarego szer zmiennej wahającej się od ok. 2,00 ÷ 2,25 m z lokalnymi zawężeniami oraz utwardzonym poboczem szer zmiennej wynoszącej ok. 0,5 ÷ 1,5 m, zgodnie z PZT. W celu uspokojenia ruchu na osiedlu, część skrzyżowań należy wykonać jako wyniesione, o konstrukcji z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm barwy czerwonej, z podobnego materiału wykonać progi zwalniające, które należy ukształtować w postaci sinusoidy.
Zjazdy z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm barwy czerwonej i szerokości zmiennej, od ok. 3,0 m do ok. 5,00 m przewidziano do wykonania w miejscu istniejących bram oraz na działki niezagospodarowane. Wys dopasować do istniejących rzędnych oraz ukształtować zgodnie z koroną drogi. Obramowanie obrzeżem betonowym 30x8 cm oraz krawężnikiem betonowym 15x30 cm oraz krawężnikiem najazdowym 15x22 cm na ławie betonowej z oporem. Między ul Zamiany a drogą oznaczoną na planie symbolem C2 należy wykonać schody terenowe. Wzdłuż drogi C2 wybudować parkingi z 26 stanowiskami postojowymi (w tym 2 szt. stanowisk postojowych dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 5,0 x 3,6 m) z ażurowych płyt drogowych gr. min. 8 cm wypełnionych żwirem. Przez fragment osiedla Tartacznego przebiega kolejka wąskotorowa, objęta ochroną konserwatorską. Ze względu na całkowitą degradację konstrukcji podtorza (spróchniałe w całym przekroju podkłady kolejowe, brak podsypki), na odcinku przejazdów i przejścia przez tory należy wykonać nową konstrukcję podtorza, zgodnie z załączoną dokumentacją oraz rysunkiem „Przekroje konstrukcyjne - przejazd przez kolejkę wąskotorową”. Na fragmencie ul Kosińskiego od strony ulicy Łąkowej (na wysokości Placu Konstytucji 3 Maja) wykonać zatokę postojową z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm barwy czerwonej. Odwodnienie ul os Tartacznego w Cz Bi zapewnić poprzez budowę sieci kanalizacji deszczowej w postaci rur z tworzyw sztucznych średnicy Ø200-Ø600, wpustów deszczowych, odwodnieni liniowych i drenaży o średnicy Ø160 z ich odprowadzeniem do otwartego, szczelnego zbiornika odparowującego przewidzianego do wykonania na dz. nr 1574/2 wylotem o średnicy Ø600 z rur PP. Wylot zabezpieczyć klapą zwrotną. Studnie rewizyjno-kontrolne wykonać z prefabrykowanych kręgów betonowych klasy C35/45 o średnicy wewnętrznej 1,0 m dla kanałów Ø200; Ø250, Ø315; 1,2 m dla kanałów Ø600 z betonu wibroprasowanego, wodoszczelnego i mrozoodpornego z monolitycznym, prefabrykowanym elementem dennym, z otworami wykonanymi przez producenta. Zalecane jest wyposażenie dennic przez producenta w prefabrykowaną kinetę. Zbiornik wybudować z żelbetowych płyt tworzących konstrukcję skrzyniową. Boczne ściany tworzyć będą skarpy o spadku wynoszącym ok. 67%. Powstałe puste przestrzenie między płytami należy wypełnić zagęszczonym piaskiem drobnym stanowiącym balast równoważący siłę wyporu zbiornika przez wody gruntowe. Płyty żelbetowe o gr. 25 cm wykonać z betonu klasy C25/30 W8, zbrojone prętami ze stali A-IIIN. Pod część płyt, zgodnie z rysunkami konstrukcyjnymi, należy wykonać beton podkładowy o gr. 10 cm z betonu klasy C8/10. Przed zbiornikiem wykonać separator lamelowy ze zintegrowanym osadnikiem. Na czas wykonywania konstrukcji zbiornika konieczne jest obniżenie zwierciadła wody gruntowej np. użyciu igłofiltrów, które można zdemontować dopiero po wykonaniu całej konstrukcji.
Ze względu na kolizję z projektowaną kanalizacją deszczową, w ramach zadania należy także przebudować sieć wodociągową o średnicy Ø110 w ulicy Kosińskiego od węzła W1 do W10 wraz z przepięciem istniejących przyłączy (do działek 865/13 i 865/14) do nowo budowanej sieci w ul Kosińskiego, przebudować istniejące hydranty zewnętrzne w sposób nieutrudniający ruchu pieszych oraz ruch kołowy, zlokalizowane na działkach o nr ewid. 870, 869/1, 871, 864, 863/1, 861, dostosować wysokości hydrantów przy posesji ul. Kosińskiego 9/4 i przy posesji ul. Zamiany 4, do nowej niwelety drogi.
Przed planowanymi pracami należy wystąpić z pisemnym wnioskiem o zgodę na przeprowadzenie robót do Orange Polskiej S.A. (w terminie 14 dni przed planowanymi pracami) oraz do Koba Sp. z o.o. (w terminie 1 miesiąca przed planowanymi pracami). Wykonać oznakowanie pionowe i poziome zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. Wszelkie tarcze i słupki pochodzące z demontażu istniejącego oznakowania przekazać Zamawiającemu.
Bieżąca pielęgnacja zieleńców – w tym także koszenie skarp i trawników – pozostaje w zakresie Zamawiającego. Drewno z wycinki należy złożyć na działce nr geodezyjny 1142/15 w Czarnej Białostockiej, tj. na terenie Zakładu Energetyki Cieplnej przy ul. Fabrycznej 34.. Pozostałe elementy pochodzące z wycinki w postaci gałęzi, karpin, korzeni, krzewów itp. wykonawca zobowiązany jest wywieźć poza teren budowy i zagospodarować we własnym zakresie
Zakres obejmuje wykonanie:
A. robót branży drogowej:
B. robót branży sanitarnej w postaci:
C. robót branży sanitarnej – przebudowa wodociągu – w postaci:
D. robót branży elektrycznej – linie energetyczne – w postaci:
E. robót branży telekomunikacyjnej (przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych KOBA Sp. z o.o. i Orange):
Do zadań Wykonawcy należy:
oprac geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej - 3 egz.,
oprac projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót i zatwierdzenia w Starostwie Powiatowym w Białymstoku,
zapew mieszkańcom oraz służbom porządkowym i bezpieczeństwa, możliwości wjazdu na posesje,
przed przystąpieniem do budowy projekt zagospodarowania terenu uzgodnić w zakresie kolizji z gestorami sieci energetycznych, telefonicznych i sanitarnych,
przedstawienie kosztorysu ofertowego przed zawarciem umowy, a po zakończeni inwestycji kosztorysu powykonawczego,
zniszczone podczas realizacji punkty graniczne należy na nowo wznowić i trwale za stabilizować, z tej czynności sporządzić protokół wymagany prawem w zakresie podziałów nieruchomości.
wykonanie inspekcji TV zrealizowanej kanalizacji deszczowej,
dostawa i montaż 1 szt. tablicy informacyjno – promocyjnej związanej z realizacją zadania wskazującej źródło pochodzenia środków pomocowych na jego realizację o wymiarach 120x180 cm (wzór tablicy informacyjno – promocyjnej zostanie przedstawiony przez Zamawiającego po podpisaniu umowy z Wykonawcą zadania,
przed przystąpieniem do wykonania robót należy sprawdzić w Departamencie Geodezji czy, po przekazaniu niniejszej dokumentacji, na terenie objętym inwestycja nie zostały zaprojektowane i/lub wykonane inne sieci. W przypadku napotkania niezinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego lub leżącego na innej głębokości niż to przedstawiono w projekcie, należy powiadomić użytkowników uzbrojenia i wspólnie z nadzorem inwestorskim ustalić dalszy tok postępowania.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki i sposób jego realizacji, wymagany przez zamawiającego, zawiera Opis przedmiotu zamówienia (zwany także OPZ), stanowiący Załączniku nr 2 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwrancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę ulic Sokólskiej, Kolejowej, Orzeszkowej i Ochotniczej w Czarnej Białostockiej, realizowaną na podstawie decyzji pozwolenia na budowę AR.7351-2-8/2008p z dnia 15.05.2008 r., na działkach nr geod. 483, 561, 562, 493, 484/2, 484/1, 508 obręb Czarna Białostocka oraz budowę kanalizacji deszczowej na działkach nr geod. 483, 561, 562, 493, 484/2 na podstawie decyzji pozwolenia na budowę AR.6740.2.2.7.2016 z dnia 13.70.2016 r. i AR.6740.2.2.23.2017 z dnia 8.09.2017 r. Powyższe zadanie realizowane będzie w ramach dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Ulice przebiegać będą w istniejącym pasie drogowym. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać ul. Sokólską o długości ok. 185 m i szerokości 6,0 m z betonu asfaltowego wraz z sięgaczem nr 5 (dł. ok. 65 m) z kostki brukowej betonowej szarej gr. 8 cm, ulicę Kolejową długości ok. 121 m i szerokości 5,0 m z kostki brukowej betonowej szarej gr. 8 cm, ulicę Ochotniczą długości ok. 108 m i szerokości 6,0 m z betonu asfaltowego oraz ulicę Orzeszkowej długości ok. 42 m i szerokości 6,0 m z betonu asfaltowego. Nową kostkę brukową betonową dowiązać do istniejącej nawierzchni ulicy Kolejowej kontynuując dotychczasowy sposób jej układania. Chodniki na przeważającej części obustronne szerokości zmiennej z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm koloru szarego, na pozostałym jednostronne wraz ze skarpami/zieleńcami/poboczami żwirowymi. Zjazdy wykonać z kostki betonowej koloru czerwonego gr. 8 cm. Obramowanie obrzeżem betonowym 20x6 cm oraz krawężnikiem betonowym 20x30 cm na ławie betonowej z oporem.
Materiał z rozbiórki elementów ulic pozostanie do zagospodarowania we własnym zakresie przez Wykonawcę robót. W ramach budowy należy wykonać dodatkowo zjazdy o szer. ok. 3,5-4,0 m na dz. nr geod. 501 i 507 zgodnie z załącznikami „zał. 3.1.4.1 - PW DR nowa lokalizacji zjazdu na dz. nr 507” oraz „zał. 3.1.4.2 - PW DR nowa lokalizacji zjazdu na dz. nr 501”.
W ramach zadania należy wykonać regulację wysokościową urządzeń obcych w niezbędnym zakresie w dostosowaniu do wykonywanej nawierzchni jezdni i chodników. Kanalizację deszczową wraz z wpustami i przykanalikami wykonać od istniejącej studni K1 do studni K14, K16 i K17 oraz na odcinku od studni rewizyjnej A1 do studni chłonnej C3.
UWAGA: Ulica Ochotnicza posiada wybudowaną kanalizację deszczową na odcinku od wylotu W1 i separatora Sep1, studni K1, K2, K3, K4 do studni K9 wraz z wpustami ulicznymi i studzienkami, które zostały zasłonięte folią i zasypane. Podczas prowadzenia prac w obrębie istniejącej kanalizacji należy zachować szczególną ostrożność. Z uwagi na kolizję z projektowanym zagospodarowaniem terenu, przebudowie podlega również fragment sieci wodociągowej w ul. Sokólskiej na odcinku 47w – 48w. Nowy odcinek należy wykonać z rur litych z tworzyw sztucznych. Nie przewiduje się wykorzystania materiałów istniejących. Wykonane odcinki sieci wodociągowej należy podłączyć z istniejącą siecią wodociągową. Po wykonaniu wodociągu wraz z przyłączami wykonać płukania oraz wszelkie badania przez właściwą terenowo Stację Sanitarno-Epidemiologiczną. Hydrant zlokalizowany na końcu sięgacza nr 5 należy przesunąć w pod ogrodzenie posesji przy granicy działek nr 492/2 oraz 501. Wszelkiego rodzaju uzgodnienia związane z przebudową sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej należy dokonywać z ich gestorem tj. „Przedsiębiorstwem Komunalnym” Sp. z o.o. w Czarnej Białostockiej. Do przebudowy przewidziano również linię kablową nn odcinków FG oraz HI oraz sieć telefoniczną znajdującą. W rejonie przebudowy przedmiotowych ulic istniejące linie i przyłącza kablowe nn w miejscach skrzyżowań z ulicami i podjazdami należy umieścić w przepustach kablowych dwudzielnych. Linie kablowe należy oznakować za pomocą trwałych oznaczników nakładanych na wiązkę kabli jednożyłowych co 10 m na całej długości kabla nn. Ponadto oznaczniki należy umieścić przy przepustach, skrzyżowaniach z innymi kablami. Wykonać oznakowanie pionowe i poziome zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. Wszelkie tarcze i słupki pochodzące z demontażu istniejącego oznakowania przekazać Zamawiającemu.
Bieżąca pielęgnacja zieleńców – w tym także koszenie skarp i trawników – pozostaje w zakresie Zamawiającego.
Zakres obejmuje wykonanie:
A. robót branży drogowej:
- odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w terenie równinnym,
- karczowanie zagajników i krzaków,
- usunięcie warstwy ziemi urodzajnej – humusu,
- roboty ziemne z transportem urobku,
- rozebranie nawierzchni z betonu, płyt drogowych betonowych z wywozem gruzu,
- regulacji pionowa studzienek rewizyjnych, zaworów wodociągowych,
- wykonanie koryta wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża,
- ułożenie drenażu z rur z tworzyw sztucznych,
- wykonanie warstwy odsączającej,
- wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego oraz łamanego stabilizowanego mechanicznie,
- skropienie warstw konstrukcyjnych emulsją asfaltową,
- wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego,
- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej brukowej koloru szarego gr. 8 cm,
- ustawienie krawężników betonowych wraz z wykonaniem ław z oporem,
- wykonanie chodników z kostki betonowej koloru szarego gr. 6 cm,
- ustawienie obrzeży betonowych,
- wbudowanie prefabrykatu żelbetowego ograniczającego nasyp chodnika lub skarpy,
- wykonanie zjazdów z kostki betonowej czerwonej gr. 8 cm,
- oznakowanie poziome i pionowe jezdni,
- humusowanie z obsianiem skarp,
B. robót branży sanitarnej w postaci:
- odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w terenie równinnym,
- roboty ziemne - wykopy liniowe pod kanały oraz wykopy i przekopy pod studnie i wpusty,
- wykonanie podłoży pod kanały z materiałów sypkich,
- zasypywanie wykopów,
- montaż i demontaż konstrukcji podwieszeń kabli energetycznych i telekomunikacyjnych,
- montaż kanałów z rur litych z tworzyw sztucznych, łączonych na wcisk,
- montaż studni rewizyjnych, betonowych o średnicy 1000 mm, 2000 mm,
- wypełnienie studni żwirem filtracyjnym,
- wykonanie wylotu wraz z umocnieniem skarp,
- wykonanie studzienek ściekowych ulicznych o śr. 500 mm z osadnikiem,
- ocieplenie przyłączy,
- wykopy liniowe, zasypanie wykopów liniowych, wykopów i przekopów.
C. robót branży sanitarnej w postaci przebudowy odcinków wodociągu Sokólskiej:
- roboty ziemne – wykop pod nowe trasy wodociągu,
- umocnienie ścian wykopów,
- podsypka montażowa 10 cm,
- montaż przewodów wodociągowych z rur litych z tworzyw sztucznych,
- wykonanie połączenia rur,
- wykonanie zasuw i kształtek wodociągowych,
- demontaż hydrantu,
- obsypka i nadsypka z zagęszczeniem mechanicznym,
- wykonanie bloków oporowych żelbetowych,
- oznakowanie trasy wodociągu,
- roboty ziemne – zasypanie wykopów,
- płukanie sieci wodociągowej,
- próba szczelności wodociągu,
- dezynfekcja rurociągów sieci wodociągowej.
D. robót branży elektrycznej w postaci:
- kopanie rowów dla kabli,
- nasypanie warstwy piasku na dnie rowu kablowego,
- ułożenie rur osłonowych,
- mufy z tworzyw termokurczliwych przelotowe,
- układanie kabli w rowach kablowych, rurach, pustakach lub kanałach zamkniętych,
- sprawdzenie rezystancji izolacji odcinka kabla,
- demontaż kabli wielożyłowych,
- zasypanie rowów dla kabli,
- badanie linii kablowej średniego napięcia, niskiego i sterowniczej.
E. robót branży telekomunikacyjnej w postaci:
- budowa obiektów podziemnych z rur HDPE/A110PS pod drogami i ulicami,
- przekładanie kabla doziemnego w rowie kablowym,
- pomiary końcowe prądem stałym.
Inwestycję należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, przedmiar robót jest elementem pomocniczym do przygotowania oferty.
Wykonawca ma obowiązek uzgodnienia przebiegu urządzeń podziemnych z gestorami istniejących sieci.
Do zadań Wykonawcy należy:
- opracowanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej - 3 egz.,
- opracowanie projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót i zatwierdzenia w Starostwie Powiatowym w Białymstoku,
- zapewnienie mieszkańcom oraz służbom porządkowym i bezpieczeństwa, możliwości wjazdu na posesje,
- przed przystąpieniem do budowy projekt zagospodarowania terenu uzgodnić w zakresie kolizji z gestorami sieci energetycznych, telefonicznych i sanitarnych,
- przedstawienie kosztorysu ofertowego przed zawarciem umowy, a po zakończeni inwestycji kosztorysu powykonawczego,
- zniszczone podczas realizacji punkty graniczne należy na nowo wznowić i trwale za stabilizować, z tej czynności sporządzić protokół wymagany prawem w zakresie podziałów nieruchomości.
- wykonanie inspekcji TV zrealizowanej kanalizacji deszczowej,
- dostawa i montaż 1 szt. tablicy informacyjno – promocyjnej związanej z realizacją zadania wskazującej źródło pochodzenia środków pomocowych na jego realizację o wymiarach 120x180 cm (wzór tablicy informacyjno – promocyjnej zostanie przedstawiony przez Zamawiającego po podpisaniu umowy z Wykonawcą zadania,
- przed przystąpieniem do wykonania robót należy sprawdzić w Departamencie Geodezji czy, po przekazaniu niniejszej dokumentacji, na terenie objętym inwestycja nie zostały zaprojektowane i/lub wykonane inne sieci. W przypadku napotkania niezinwentaryzowanego uzbrojenia podziemnego lub leżącego na innej głębokości niż to przedstawiono w projekcie, należy powiadomić użytkowników uzbrojenia i wspólnie z nadzorem inwestorskim ustalić dalszy tok postępowania

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, warunki i sposób jego realizacji, wymagany przez zamawiającego, zawiera Opis przedmiotu zamówienia (zwany także OPZ), stanowiący Załączniku nr 3 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwrancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:
1) W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
2) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości:
- dla Części I – min. 1.000.000,00 zł,
- dla Części II – min. 1.000.000,00 zł,
- dla Części II – min. 100.000,00 zł,
3) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonali co najmniej dwa zamówienia:
 dla Części I – polegające na wykonaniu nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o minimalnej powierzchni 2.300,00 m² każde, oraz co najmniej dwa zamówienia polegające na wykonaniu nawierzchni z kostki betonowej wraz z podbudową o minimalnej powierzchni 8.000,00 m² każde,
 dla Części II – polegające na wykonaniu nawierzchni z kostki betonowej wraz z podbudową o minimalnej powierzchni 6.200,00 m² każde,
 dla części III – polegające na wykonaniu nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o minimalnej powierzchni 1.200,00 m² każde, oraz co najmniej dwa zamówienia polegające na wykonaniu nawierzchni z kostki betonowej wraz z podbudową o minimalnej powierzchni 1.000,00 m² każde.
b) dysponują:
 dla Części I – kierownikiem budowy branży drogowej posiadającym uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz posiadającym aktualną przynależność do właściwej Izby Inżynierów i Techników Budownictwa zgodnie z obowiązującymi przepisami. Jeżeli potwierdzenie przynależności traci ważność w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić nowe potwierdzenie, ważne na czas trwania umowy lub wskaże inną osobę posiadającą przynajmniej takie same uprawnienia (aktualną przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa). Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych, rozumie przez to uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 t. j.) jak również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów oraz równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., 1646 t. j.).
Wymagane jest również wskazanie przez Wykonawcę dysponowanie kierownikami robót branży sanitarnej i telekomunikacyjnej posiadającymi odpowiednie uprawnienia do wykonywania tego typu zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami wskazanymi powyżej.
 dla Części II – kierownikiem budowy branży drogowej posiadającym uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz posiadającym aktualną przynależność do właściwej Izby Inżynierów i Techników Budownictwa zgodnie z obowiązującymi przepisami. Jeżeli potwierdzenie przynależności traci ważność w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić nowe potwierdzenie, ważne na czas trwania umowy lub wskaże inną osobę posiadającą przynajmniej takie same uprawnienia (aktualną przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa). Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych, rozumie przez to uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 t. j.) jak również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów oraz równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., 1646 t. j.).
Wymagane jest również wskazanie przez Wykonawcę dysponowanie kierownikami robót branży sanitarnej, energetycznej i telekomunikacyjnej posiadającymi odpowiednie uprawnienia do wykonywania tego typu zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami wskazanymi powyżej.
 dla Części III – kierownikiem budowy branży drogowej posiadającym uprawnienie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz posiadającym aktualną przynależność do właściwej Izby Inżynierów i Techników Budownictwa zgodnie z obowiązującymi przepisami. Jeżeli potwierdzenie przynależności traci ważność w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązuje się przedstawić nowe potwierdzenie, ważne na czas trwania umowy lub wskaże inną osobę posiadającą przynajmniej takie same uprawnienia (aktualną przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa). Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych, rozumie przez to uprawnienia wydane na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 t. j.) jak również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów oraz równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., 1646 t. j.).
Wymagane jest również wskazanie przez Wykonawcę dysponowanie kierownikami robót branży sanitarnej, energetycznej i telekomunikacyjnej posiadającymi odpowiednie uprawnienia do wykonywania tego typu zadań, zgodnie z obowiązującymi przepisami wskazanymi powyżej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw wykluczenia z postępowania, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 i 6 do SWZ. Oświadczenia te składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,
o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postepowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
2) W celu potwierdzania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ;
c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ;
d) dokument/y potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
- dla Części I – min. 1.000.000,00 zł,
- dla Części II – min. 1.000.000,00 zł,
- dla Części II – min. 100.000,00 zł,

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości:
Część I: 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 PLN)
Część II: 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100 PLN)
Część III: 15.000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100 PLN)
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299)
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 35 1020 1332 0000 1102 0280 9606.
4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) kwotę gwarancji,
3) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia ……………………..r. – do dnia …………………………r.”,
4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 p.z.p.
6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) w postaci elektronicznej należy dołączyć do oferty.
7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
8. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem punktu poniżej.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności , o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust 1 p.z.p., oświadczenia , o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust.2 pkt 3 p.z.p co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
12. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli:
1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia o których mowa w rozdziale X pkt. 1 SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają, brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenia, z których wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 11 do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

1) Zamawiający może udzielić zaliczki w kwocie nie mniejszej niż 5% wynagrodzenia, dofinansowanie wypłacane po zakończeniu realizacji Inwestycji.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwości zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swojej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
5. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń:
1) Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
2) Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.
3) Wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na inne spełniające na dzień składania ofert warunki określone w specyfikacji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku zamawiającego,
4) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy a także z np. wystąpienia zwłoki w wydaniu przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń,
5) Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami:
a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szczegółowym opisem,
b) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego),
c) zmiany danych teleadresowych,
d) zmiana obowiązującej stawki VAT,
6. W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w pkt.5 termin realizacji przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
7. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w zakresie powierzenia części lub całości wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom, poprzez:
1) w przypadku nie przewidzenia podwykonawców w momencie składania oferty, wprowadzenie ich podczas realizacji zamówienia,
2) rozszerzenie kręgu podwykonawców,
3) zmianę lub wykreślenie podwykonawcy,
4) zmianę zakresu prac powierzonych podwykonawcy,
8. Warunki zmian:
1) inicjowanie zmian – na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego,
2) uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu umowy,
3) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-02-28 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-28 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-03-29

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania.
2. Zamawiający nie wymaga wizji lokalnej.
3. Dla przedmiotowego postępowania nie ma zastosowania żadna z sytuacji określonych w art. 65 ust 1, art. 66 i art. 69 pzp. W związku z powyższym nie zachodzi konieczność komunikowania się z Wykonawcą w sposób inny niż przewidziany w niniejszej SWZ.
4. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy.
5. Stosownie do treści art. 95 ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w rozumieniu przepisów art. 22 ust.1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t . j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm), osób wykonujących niezbędne czynności dla realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia, które wskazano SWZ oraz załącznikach do SWZ tj. osoby wykonujące prace fizyczne związane z robotami budowlanymi w szczególności związane z obsługą maszyn budowlanych, układaniem nawierzchni, wykonywaniem prac ziemnych, robotami nie wymagającymi kwalifikacji, za wyjątkiem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r., poz. 1333), osób wykonujących czynności wymagających posiadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2052) oraz osób prowadzących działalność gospodarczą. Pozostałe wymogi wynikające z art. 95 ustawy zostały określone w istotnych postanowieniach przyszłej umowy, które stanowią załącznik do SWZ. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy
1) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób:
a) Wykonawca w terminie 14 dni od podpisania umowy przekaże Zamawiającemu, ujęte w formie wykazu informacje o osobach zatrudnionych. Wykaz powinien zawierać imię i nazwisko pracownika, wymiar zatrudnienia oraz informację o wykonywanych czynnościach/stanowisko pracy. Wraz z wykazem Wykonawca przekazuje oświadczenie, że wymienione osoby zatrudnione są na podstawie umowy o pracę.
2) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem osób:
a) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia, przez cały okres realizacji wykonywanych przez Wykonawcę czynności, w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę. W celu weryfikacji zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę Zamawiający na podstawie art. 438 ust. 2 ustawy Pzp może żądać przedłożenia :
- oświadczenia zatrudnionego pracownika
- oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
- poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
- innych dokumentów zawierających informacje niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w tym zawierających dane osobowe- w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
4) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 95 ust 1 pzp:
a) Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych w wysokości 0,1% ceny ofertowej brutto w każdym przypadku stwierdzenia uchybienia;
b) Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonych przez Zamawiającego terminach żądanych dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących pracę przy realizacji zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.