eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Leszno › Usuwanie awarii i wykonywanie planowych prac remontowych na sieciach wodociągowych i sieci kanalizacyjnej oraz na utrzymanie całodobowego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego w Gminie Leszno

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-02-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usuwanie awarii i wykonywanie planowych prac remontowych na sieciach wodociągowych i sieci kanalizacyjnej oraz na utrzymanie całodobowego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego w Gminie Leszno

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Leszno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271370

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Al. Wojska Polskiego 21

1.5.2.) Miejscowość: Leszno

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-084

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.7.) Numer telefonu: 22 487 11 08

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: akolnierzak@gminialeszno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: gminaleszno.ezamawiajacy.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gminaleszno.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usuwanie awarii i wykonywanie planowych prac remontowych na sieciach wodociągowych i sieci kanalizacyjnej oraz na utrzymanie całodobowego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego w Gminie Leszno

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b17eb9bd-98c7-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00088585

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00019668/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.7 Usuwanie awarii i wykonywanie planowych prac remontowych na sieciach wodociągowych i sieci kanalizacyjnej oraz na utrzymanie całodobowego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego w Gminie Leszno

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.1.28.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Usługa ta będzie polegała na usuwaniu awarii i wykonywaniu planowych prac remontowych na sieciach wodociągowych i sieci kanalizacyjnej oraz na utrzymaniu całodobowego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego w gminie Leszno, a w szczególności:
1) podjęcie działań w kierunku usunięcia awarii tj. przyjazd na miejsce awarii i rozpoczęcie prac w celu jej usunięcia w czasie nie dłuższym niż wskazany w formularzu ofertowym,
2) usunięcie awarii maksymalnie do 12 godzin od chwili zgłoszenia,
3) wymiana uszkodzonych zasuw, hydrantów, zdrojów ulicznych oraz odcinków sieci, jako planowych prac wskazanych i uzgodnionych z upoważnionym pracownikiem Urzędu Gminy,
4) wykonywanie innych prac zleconych dotyczących infrastruktury sieciowej wodno-kanalizacyjnej na rzecz Gminy Leszno,
5) utrzymanie całodobowego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50800000-3 - Różne usługi w zakresie napraw i konserwacji

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Działając na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych /Dz. U z 2023 r. poz. 1605 z późniejszymi zmianami/, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone na podstawie art. 275 pkt 2 w trybie podstawowym z możliwością negocjacji, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne:
W Rozdziale VI SWZ oraz wzorze umowy termin wykonania zamówienia został zapisany konkretnymi datami, tj.: „Zakres umowy będzie realizowany: od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.”. Zapis ten został określony zgodnie z przeznaczonymi środkami finansowymi na ten cel, w uchwale budżetowej na 2024r.
Zamawiający w trakcie badania ofert stwierdził, że zarówno oferta, jak i KRS konsorcjum firm: GSG Industria Sp. z o.o. i GSG Serwis Sp. z o.o. wskazują miejsce siedziby firm w województwie zachodniopomorskim. Nie przedstawiono innych informacji, czy też dokumentów wskazujących na inne miejsce, z którego Konsorcjum miałoby prowadzić realizację zadania. Dlatego też Zamawiający miał wątpliwości co do możliwości spełnienia ocenianego kryterium czasu reakcji wskazanego w ofercie przez Konsorcjum: do 30 min. od momentu zgłoszenia.
Zamawiający skierował wezwanie o wyjaśnienie w w/w sprawie do Konsorcjum firm: GSG Industria Sp. z o.o. i GSG Serwis Sp. z o.o. i w dniu 21 grudnia 2023 r. uzyskał wyjaśnienia.
W związku z analizą komisji przetargowej, analizą prawną pod względem wyłonienia realnie najkorzystniejszej oferty oraz okresem około świątecznym nie było możliwości podpisania umowy w przedmiotowym postępowaniu we wskazanym w SWZ terminem realizacji od 1 stycznia 2024 r.
Zmiana terminu realizacji powodowałaby istotną zmianę postępowania i umowy.
Rozdz. 3 ustawy Pzp i art. 454 ust. 2 pkt 1 oraz pkt 3 wskazują, że: „Zmiana umowy jest istotna, jeżeli powoduje, że charakter umowy zmienia się w sposób istotny w stosunku do pierwotnej umowy, w szczególności jeżeli zmiana:
1) wprowadza warunki, które gdyby zostały zastosowane w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to wzięliby w nim udział lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęte zostałyby oferty innej treści,
2) ….,
3) w sposób znaczny rozszerza albo zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z umowy.”

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 419720,87 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 491259,54 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Nie dotyczy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.