eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Siemianowice Śląskie › Wykonanie w imieniu i na rzecz Gm. Siemianowice Śl. czynności mających na celu przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz zorganizowanie i przeprowadzenie przetargów na sprzedaż nieruchomości



Ogłoszenie z dnia 2021-06-02

Ogłoszenie nr 2021/BZP 00072883 z dnia 2021-06-02

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie w imieniu i na rzecz Gm. Siemianowice Śl. czynności mających na celu przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz zorganizowanie i przeprowadzenie przetargów na sprzedaż nieruchomości

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siemianowice Śląskie-Urząd Miasta Siemianowice Śląskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255453

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 10

1.5.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pz_nieruchomosci@um.siemianowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.siemianowice.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie w imieniu i na rzecz Gm. Siemianowice Śl. czynności mających na celu przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz zorganizowanie i przeprowadzenie przetargów na sprzedaż nieruchomości

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e9f1671f-a0ec-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00072883

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000760/24/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.16 Wykonanie w imieniu i na rzecz Gminy Siemianowice Śląskie czynności mających na celu przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz zorganizowanie i przeprowadzenie przetargów na sprzedaż nieruchomości

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00037773/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki, w oparciu o tą okoliczność ustawową wymaga łącznego spełnienie następujących przesłanek tj.:
1. przedmiot zamówienia może być zrealizowany jedynie przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochrona praw wyłącznych oraz
2. ochrona praw wyłącznych musi wynikać z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, a ponadto nie istnieje rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, jak również brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia. Zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami przetargi na zbycie nieruchomości może tylko przeprowadzić organ. Wyjątkiem stanowi tutaj Specjalna Strefa Ekonomiczna, która na podstawie ustawy o wspieraniu nowych inwestycji, może w imieniu organu, za jego zgodą przeprowadzić przetargi na zbycie nieruchomości.
Cd.uzasadnienia w Sekcji VI Inf.Dod.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RI.271.00002.2021; ZP.rp.15.2021

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 905000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w imieniu i na rzecz Gminy Siemianowice Śląskie czynności mających na celu przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz zorganizowanie i przeprowadzenie przetargów na sprzedaż nieruchomości”.
2. Na podstawie art. 12 ustawy o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. 2020, poz. 1752) Zamawiający zleca Wykonawcy wykonanie w jego imieniu i na jego rzecz przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz zorganizowanie i przeprowadzenie przetargów na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Siemianowice Śląskie o łącz. pow. 99 054m² położonych w Siemianowicach Śląskich w rejonie ulicy Bytomskiej:
a) 32-3933/11 o pow. 6 994m² dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5
b) 32-3935/11 o pow. 7 165m² dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5
c) 32-3939/11 o pow. 7 024m² dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5
d) 32-3940/11 o pow. 8 024m² dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5
e) 32-3936/11 o pow. 12 723m² dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5
f) 32-3931/11 o pow. 8 746m² dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5
g) 32-3932/11 o pow. 9 211m² dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5
h) 32-3938/11 o pow. 9 315m² dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5
i) 32-3934/11 o pow. 8 641m² dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5
j) 32-3937/11, 32-3952/23 dla których założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5, 32-3949/138 dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00006033/2 o łącznej powierzchni 14 185m²
k) 32-3944/11, 32-3951/23 dla których założona jest księga wieczysta KA1I/00002597/5, 32-3948/138 dla której założona jest księga wieczysta KA1I/00006033/2 o łącznej powierzchni 7 026m²
Szczegółowe określenie położenia przedmiotowych nieruchomości znajduje się w załączniku mapowym, stanowiącym Dodatek nr 3 do INDPP.
Dla celów kalkulacji wynagrodzenia, wykonawca powinien przyjąć iż łączna cena wywoławcza powyższych nieruchomości ustalona przez Zamawiającego wynosi 11 565 000,00zł netto.
3. W ramach przygotowania nieruchomości do przetargu oraz jego zorganizowania i przeprowadzenia, Wykonawca zobowiązany jest do:
a) przygotowania nieruchomości pod względem geodezyjnym m.in.: podziałów geodezyjnych, połączeń działek, stabilizacji punktów granicznych, wskazań położeń punktów granicznych, sporządzenia wykazów zmian danych ewidencyjnych,
b) pozyskania wszelkiej dokumentacji niezbędnej do przygotowania, zorganizowania i przeprowadzenia przetargów na sprzedaż nieruchomości w tym m.in.: wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów, zaświadczeń z „Uproszczonego Planu Urządzenia Lasu”
c) w przypadku, gdyby działki zostały połączone lub podzielone uzgodnienia z właściwymi Wydziałami czy dostawcami mediów m.in. lokalizacji zjazdów, przyłączy czy zlecenie wyliczenia nowych rzędnych płaszczyzn do makroniwelacji z uwzględnieniem potrzeb Inwestora,
d) przygotowania ogłoszenia o przetargu i przekazania Zamawiającemu jednego podpisanego egzemplarza wraz z wersją elektroniczną, celem wywieszenia w jego siedzibie oraz zamieszczenia na stronie internetowej Urzędu Miejskiego i w Biuletynie Informacji Publicznej,
e) przekazania Zamawiającemu kserokopii ogłoszenia o przetargu opublikowanego w prasie,
f) przekazania Zamawiającemu jednego podpisanego egzemplarza specyfikacji istotnych warunków przetargu,
g) zapewnienia udziału przedstawiciela/i Zamawiającego w składzie komisji przetargowej,
h) powołania komisji przetargowej co najmniej na 4 dni przed terminem przetargu,
i) sporządzenia protokołu z przetargu i przekazania 2 podpisanych egzemplarzy protokołu Zamawiającemu oraz 1 egzemplarza protokołu Nabywcy nieruchomości,
j) przekazania Zamawiającemu poświadczonych kopii złożonych Ofert, oświadczeń członków komisji przetargowej, oświadczeń oferentów o zapoznaniu się ze stanem faktycznym i prawnym sprzedawanej nieruchomości oraz notatki komisji przetargowej dokonującej stwierdzenia wniesienia wadium.
4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Projektowanych postanowieniach umowy (Dodatek nr 4 do INDPP).
5. Zamawiający nie uwzględnił wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, o których mowa w art. 100 ust. 1 Pzp.
6. Zamawiający nie określił w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 Pzp.
7. Zamawiający nie żąda od Wykonawcy etykiety oraz nie wskazuje mających zastosowanie wymagań określonej etykiety, o których mowa w art. 104 Pzp.
8. WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIANIA PRZEZ WYKONAWCĘ LUB PODWYKONAWCĘ OSÓB NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY
8.1. Wykonawca na podstawie art. 95 ust. 1. ustawy Prawo zamówień publicznych zobowiązuje się do zatrudnienia przez siebie, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę, osób wykonujących wszelkie czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem przetargów.
8.2. Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 9.1 oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem osób, o których mowa w ust. 9.1 oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały opisane w projektowanych postanowieniach umownych stanowiącym Dodatek nr 4 do INDPP.

4.5.3.) Główny kod CPV: 70000000-1 - Usługi w zakresie nieruchomości

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 711247,5

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 711247,5

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 711247,5

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9541300712

7.3.3) Ulica: Wojewódzka 42

7.3.4) Miejscowość: Katowice

7.3.5) Kod pocztowy: 40-026

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2021-05-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 711247,5

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

cd. Uzasadnienia faktycznego i prawnego wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia
albozamówienia z wolnej ręki wskazanego w Sekcji IV pkt 4.2)Na mocy Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 15.12.2008 r. w sprawie katowickiej specjalnej strefy ekonomicznej (t.j. Dz.U. z
2018 r., poz. 1889) tereny przeznaczone do zbycia w ramach przedmiotowego postępowania
stanowiące własność Gminy Siemianowice Śląskie, o łącznej powierzchni 99 054m²
zlokalizowane są w granicach tej strefy, a Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.
stanowi dla nich organ Zarządzający.Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o wspieraniu nowych
inwestycji (Dz.U. z 2020, poz. 1752) organ właściwy na podstawie przepisów ustawy o
gospodarce nieruchomościami Gmina Siemianowice Śląskie, może zlecić zarządzającemu
obszarem odpłatnie, na podstawie umowy, przygotowanie nieruchomości do sprzedaży oraz
zorganizowanie i przeprowadzenie przetargu na zbycie tej nieruchomości. Zgodnie z ust. 2
przywołanego artykułu zarządzający obszarem przy wykonywaniu czynności, o którym mowa w
ust. 1 zobowiązany jest do postępowania zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce
nieruchomościami.Zgodnie z wyżej wymienionymi przepisami, przetargi na zbycie
nieruchomości położonych na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej może na
podstawie umowy z Gminą Siemianowice Śląskie przeprowadzić wyłącznie podmiot
zarządzający strefą, którym jest Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A. z siedzibą w
Katowicach.Zgodnie z Uchwałą Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23.9.2011 r., sygn. akt:
KIO/KD 71/11 „zamówienia w trybie z wolnej ręki można udzielić również wykonawcy, któremu
odrębne przepisy przyznają wyłączne prawo doprowadzenia określonej działalności, co siłą
rzeczy powoduje, że jest on jedynym wykonawcą uprawnionym do realizacji danego zamówienia
(...)” co ma miejsce w przypadku przedmiotowego postępowania.Z uwagi na fakt, że wyłącznie
Wykonawca, który zostanie zaproszony do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki jest w
stanie zaoferować realizację przedmiotowej usługi, a taki stan rzeczy ma charakter trwały i
obiektywny, a zatem nie wynika z subiektywnej oceny Zamawiającego konieczne jest
zastosowanie przedmiotowego trybu.Wobec powyższego nie istnieje rozsądne rozwiązanie
alternatywne lub rozwiązanie zastępcze.Mając na uwadze powyższe oraz to, że nie istnieje
rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, udzielenie zamówienia
Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej S.A. z siedzibą w Katowicach w trybie zamówienia
z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i wyczerpuje przesłanki zawarte w art. 214 ust. 1 pkt 1 lit. b
Pzp.
2021-06-02 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.