eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suchowola › Prowadzenie kuchni w Szkole Podstawowej w Suchowoli oraz dostarczanie posiłków obiadowych do szkół podstawowych na terenie Gminy Suchowola



Ogłoszenie z dnia 2024-01-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Prowadzenie kuchni w Szkole Podstawowej w Suchowoli oraz dostarczanie posiłków obiadowych do szkół podstawowych na terenie Gminy Suchowola

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Suchowola

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659131

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Kościuszki 5

1.5.2.) Miejscowość: Suchowola

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-150

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@suchowola.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.suchowola.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://gminasuchowola.ezamawiajacy.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Prowadzenie kuchni w Szkole Podstawowej w Suchowoli oraz dostarczanie posiłków obiadowych do szkół podstawowych na terenie Gminy Suchowola

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4b44c1c6-b5fb-11ee-a66a-5e0e9a75a9a0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00068273

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00000621/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Prowadzenie kuchni w Szkole Podstawowej w Suchowoli oraz dostarczanie posiłków obiadowych do szkół podstawowych na terenie Gminy Suchowola

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00050364

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji zamówienia:

a) Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie posiłków od podstaw do produktu finalnego w kuchni Szkoły Podstawowej w Suchowoli, składających się z zupy i pieczywa, drugiego dania oraz napoju dla uczniów, a także dostarczenie i wydanie posiłków obiadowych uczniom szkół podstawowych z terenu Gminny Suchowola.
b) Przedmiot zamówienia obejmuje również przygotowanie i wydawanie posiłków obiadowych przedszkolakom w ilości około 94 sztuk. Organizacja podawania posiłków dla przedszkolaków zostaną ustalone odrębnie pomiędzy Wykonawcą a Dyrektorem Przedszkola. Zamawiający przewiduje możliwość wydawania posiłków obiadowych przedszkolakom dwuetapowo.
c) Do obowiązków wybranego oferenta należeć będzie również posprzątanie pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków w szkołach podstawowych, umycie i wyparzenie naczyń i sztućców w Szkole podstawowej w Suchowoli. Wybrany oferent zobowiązany będzie do zagospodarowania powstających w związku z realizacją zamówienia odpadów.
d) Godziny oraz dni wydawania posiłków:
- między godziną 10:00 a 12:00 uzgodnione indywidualnie z dyrektorami poszczególnych szkół,
- w dniach nauki szkolnej od poniedziałku do piątku,
- obiady będą wydawane w dniach prowadzenia zajęć dydaktycznych,
- dopuszcza się możliwość wydawania obiadów uczniom w okresie ferii świątecznych, zimowych oraz wakacji po wcześniejszym uzgodnieniu pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą.
e) Zamawiający bezwzględnie wymaga, aby posiłki będące przedmiotem niniejszego postępowania przygotowywane były w kuchni udostępnionej przez zamawiającego (kuchni Szkoły Podstawowej w Suchowoli), której warunki najmu określone zostały w załączniku nr 9 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia. Jeżeli Wykonawca po wyborze oferty nie przedłoży Zamawiającemu kopii umowy najmu, zawartej z Dyrektor Szkoły Podstawowej w Suchowoli, Zamawiający potraktuje to jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Wykaz sprzętu kuchennego oraz pomieszczeń, w których będą przygotowywane posiłki stanowi załącznik nr 10 do specyfikacji warunków zamówienia.
f) Zamawiający zakłada, że dzienna ilość przygotowywanych i wydawanych posiłków objętych programem dożywiania w okresie obowiązywania umowy we wszystkich szkołach wynosić będzie około 220 szt., w tym 34 dla przedszkolaków.
g) Zamawiający zakłada, że dzienna ilość przygotowywanych i wydawanych posiłków nie objętych programem dożywiania w okresie obowiązywania umowy we wszystkich szkołach wynosić będzie około 216 szt., w tym 60 dla przedszkolaków.
h) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości posiłków w poszczególnych szkołach w trakcie wykonywania przedmiotu umowy.
i) Wszyscy uczniowie tj. za które koszty odpłatności za obiady ponosi Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suchowoli, jak i opłacający koszty obiadów samodzielnie będą traktowani identycznie pod względem jakościowym i ilościowym w zakresie przygotowywanych i wydawanych posiłków.
j) Zamawiający w sytuacji, której nie mógł przewidzieć w momencie udzielania niniejszego zamówienia zastrzega sobie możliwość ograniczenia składu posiłku w poszczególnych dniach tygodnia tylko do zupy z pieczywem lub drugiego dania oraz ograniczenia ilości posiłków w zależności od bieżących potrzeb. Ilość posiłków może ulec zmianie z powodu nieobecności uczniów w szkole. W takim wypadku dyrektor szkoły ma obowiązek powiadomić Wykonawcę o tym fakcie. Za nieprzygotowanie posiłku z tego powodu Zamawiający nie ponosi kosztów.
k) Rodzaj posiłków:
Obiady dwudaniowe – zupa, drugie danie, kompot lub sok owocowy
zupa – dziesięć rodzajów zup nie powtarzających się w ciągu dwóch tygodni podawana z pieczywem
trzy razy w tygodniu – obiad drugodaniowy mięsny podawany z surówką lub gotowanymi jarzynami (danie mięsne musi występować w co najmniej sześciu rodzajach nie powtarzających się w przeciągu dwóch tygodni; do dań mięsnych nie zalicza się wątróbki, kaszanki, bigosu);
dwa razy w tygodniu – obiad drugodaniowy z rybą lub naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, makaron z serem itp. (ryba, naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, makaron z serem mają być podawane przemiennie – w każdym tygodniu inne danie).
Drugie danie podawane trzy razy w tygodniu z ziemniakami. W pozostałe dni mogą być stosowane zamienniki takie jak ryż, kasze, makaron (nie dotyczy dni, w których drugie danie składa się z naleśników, placków ziemniaczanych, pierogów itp.). W tym samym tygodniu dany rodzaj surówki lub jarzyn gotowanych nie może się powtórzyć. Do każdego rodzaju posiłku ma być podawany napój (kompot owocowy lub sok w 100% owocowy nie gazowany).
Dwa razy w tygodniu do posiłków dodatkowo podawane będą owoce lub warzywa około 150 g (np. jabłka, gruszki, śliwki, banany, pomarańcze, mandarynki, brzoskwinie, kiwi, marchew w plastrach lub mini marchewki w opakowaniach). Dla przedszkolaków owoce będą podawane każdego dnia po wydaniu drugiego dania.
l) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiedniej temperatury wydawanych uczniom posiłków. Posiłek powinien spełniać obowiązujące normy żywieniowe odpowiednio do wieku osoby otrzymującej posiłek w zakresie zaopatrzenia w jednostki kaloryczne.
m) Wykonawca jest zobowiązany do:
- wydawania posiłków w naczyniach wielokrotnego użytku dla uczniów Szkoły Podstawowej w Suchowoli;
- dostarczenia posiłków w pojemnikach termoizolacyjnych do Szkoły Podstawowej w Chodorówce Nowej, Czerwonce oraz wydanie ich w naczyniach wielokrotnego użytku, a także odbioru brudnych naczyń oraz resztek po wydanym posiłku.
n) Wykonawca jest zobowiązany do sporządzania obiadów zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1448), Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 r. poz. 1154), normami żywienia w poszczególnych grupach wiekowych oraz zaleceniami Instytutu Żywności i Żywienia.
o) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość posiłku, temperaturę w chwili podania oraz jego walory smakowe i estetyczne.
p) Wykonawca jest zobowiązany do dostarczania dla Zamawiającego jadłospisu za dany miesiąc do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
Wykonawca jest zobowiązany do informowania osób korzystających z posiłków o substancjach lub produktach powodujących alergie lub nietolerancje na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektywy Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004 w sposób zwyczajowo przyjęty oraz do przedstawiania tej informacji Zamawiającemu wraz z jadłospisem za dany miesiąc.
Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu przynajmniej raz w okresie obowiązywania niniejszej umowy pisemnego sprawozdania (informacji) z przeprowadzonych przez Państwową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną badań.
q) Wykonawca obciąża Zamawiającego tylko za faktycznie wydane w danym miesiącu posiłki. W przypadku braku możliwości odpisu za dni w których dany uczeń nie korzystał z dożywiania w danym miesiącu, nieobecności będą odliczane w pierwszym miesiącu następującym po miesiącu, w którym dany uczeń nie korzystał z dożywiania.
Zamawiający lub osoby przez niego upoważnione, ze względu na nieobecność dziecka w szkole mają prawo zmienić ilość obiadów powiadamiając o tym niezwłocznie Wykonawcę. Za wystarczające uważa się powiadomienie telefoniczne. Powiadomienie dokonane, co najmniej na jeden dzień przed dostawą obiadów jest podstawą do zapłaty tylko za faktycznie wydane w danym miesiącu posiłki.

4.5.3.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

55524000-9 - Usługi dostarczania posiłków do szkół

70130000-1 - Wynajem nieruchomości stanowiących własność

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W trakcie prowadzonego postępowania, po przeprowadzonej wizji lokalnej Zamawiający powziął informację, że część zamówienia dotycząca prowadzenia kuchni w Szkole Podstawowej w Suchowoli nie jest możliwa do realizacji. Zobowiązania wiążące Wynajmującego pomieszczenia kuchenne w Szkole Podstawowej w Suchowoli z obecnym Najemcą, sprawiają że wykonanie zamówienia w określonym w SWZ terminie są nierealne do spełnienia.
Próba wyłączenia tej części zamówienia powodowałaby na tyle istotne zmiany w treści SWZ, że prowadziłoby to do istotnej zmiany charakteru zamówienia w porównaniu z pierwotnie określonymi. W przypadku znacznej zmiany zakresu zamówienia, Zamawiający ma obowiązek unieważnić postępowanie na podstawie art. 256 Ustawy Pzp.
Zamawiający korzystając z przysługującego mu uprawnienia na podstawie art. 256 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych unieważnia postępowanie o udzielenia zamówienia przed upływem składania ofert z powodu wystąpienia okoliczności powodujących, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.