eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Moryń › Modernizacja ujęć wody w miejscowościach Moryń, Przyjezierze i Mirowo

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-01-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja ujęć wody w miejscowościach Moryń, Przyjezierze i Mirowo

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MORYŃ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684864

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 1

1.5.2.) Miejscowość: Moryń

1.5.3.) Kod pocztowy: 74-503

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński

1.5.7.) Numer telefonu: 91 4667950

1.5.8.) Numer faksu: 914667951

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@moryn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.moryn.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/moryn

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja ujęć wody w miejscowościach Moryń, Przyjezierze i Mirowo

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4af39ff6-1df0-11ed-b950-8227d40187e8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00067282

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024737/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Modernizacja ujęć wody w miejscowościach Moryń, Przyjezierze i Mirowo

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00307395/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ISR.271.13.2022.ZP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 4112071,54 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 – Modernizacji stacji uzdatniania wody w miejscowości Moryń,
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na Modernizacja ujęć wody w miejscowościach Moryń, Przyjezierze i Mirowo prowadzone jest w formule zaprojektuj i wybuduj i obejmuje:
- wykonanie Projektu budowlanego ( PZT i PAB), Projektu Technicznego (PT)
- uzyskanie niezbędnych decyzji, pozwoleń i uzgodnień,
- wykonanie robót budowlanych,
- uzyskanie decyzji lub zaświadczenia o możliwości użytkowania SUW.
Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej (osobnej dla każdej SUW ) oraz wykonaniu robót budowlanych w oparciu o opracowane projekty techniczne oraz odpowiednie zgody, pozwolenia, zgłoszenia, decyzje, itp. Program funkcjonalno-użytkowy (PFU osobny dla każdej SUW) określa wszystkie wymagania dotyczące sporządzenia dokumentacji projektowej, a także wykonania robót budowlanych w zakresie modernizacji ujęć wody.
Ogólne wymagania Zamawiającego dotyczące realizacji zamówienia i obejmujące: opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych zawarto w Programach Funkcjonalno – Użytkowych. Obowiązkiem Wykonawcy po sporządzeniu dokumentacji projektowej, a przed przystąpieniem do robót budowlanych jest uzyskanie na rzecz Zamawiającego decyzji administracyjnych umożliwiającej ich rozpoczęcie i realizację lub dokonanie zgłoszenia robót nie wymagających uzyskania takiej decyzji.
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane wykonywane w systemie zaprojektuj i wybuduj w rozumieniu art. 7 pkt 21 UPZP, w zakresie i na warunkach wykonania zamówienia, szczegółowo określonych w:
a) programach funkcjonalno- użytkowych (PFU) wraz z załącznikami (osobnych dla każdej części zamówienia) i OPZ
b) wzorze umowy,(jednym dla wszystkich części zamówienia),

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45252126-7 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej

45259900-6 - Modernizacja zakładów

45252120-5 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45252210-3 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania wody

51514110-2 - Usługi instalowania maszyn i aparatury do oczyszczania lub filtrowania wody

42912300-5 - Maszyny i aparatura do filtrowania lub oczyszczania wody

50411100-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji wodomierzy

65100000-4 - Usługi przesyłu wody i podobne

65110000-7 - Przesył wody

65111000-4 - Przesył wody pitnej

65130000-3 - Obsługa stacji wody

45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni

45262220-9 - Wiercenie studni wodnych

45262200-3 - Fundamentowanie i wiercenie studni wodnych

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71351910-5 - Usługi geologiczne

71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne

76431500-8 - Usługi nadzorowania wierceń

4.5.5.) Wartość części: 1445907,32 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2 – Modernizacji stacji uzdatniania wody w miejscowości Mirowo,
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na Modernizacja ujęć wody w miejscowościach Moryń, Przyjezierze i Mirowo prowadzone jest w formule zaprojektuj i wybuduj i obejmuje:
- wykonanie Projektu budowlanego ( PZT i PAB), Projektu Technicznego (PT)
- uzyskanie niezbędnych decyzji, pozwoleń i uzgodnień,
- wykonanie robót budowlanych,
- uzyskanie decyzji lub zaświadczenia o możliwości użytkowania SUW.
Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej (osobnej dla każdej SUW ) oraz wykonaniu robót budowlanych w oparciu o opracowane projekty techniczne oraz odpowiednie zgody, pozwolenia, zgłoszenia, decyzje, itp. Program funkcjonalno-użytkowy (PFU osobny dla każdej SUW) określa wszystkie wymagania dotyczące sporządzenia dokumentacji projektowej, a także wykonania robót budowlanych w zakresie modernizacji ujęć wody.
Ogólne wymagania Zamawiającego dotyczące realizacji zamówienia i obejmujące: opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych zawarto w Programach Funkcjonalno – Użytkowych. Obowiązkiem Wykonawcy po sporządzeniu dokumentacji projektowej, a przed przystąpieniem do robót budowlanych jest uzyskanie na rzecz Zamawiającego decyzji administracyjnych umożliwiającej ich rozpoczęcie i realizację lub dokonanie zgłoszenia robót nie wymagających uzyskania takiej decyzji.
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane wykonywane w systemie zaprojektuj i wybuduj w rozumieniu art. 7 pkt 21 UPZP, w zakresie i na warunkach wykonania zamówienia, szczegółowo określonych w:
a) programach funkcjonalno- użytkowych (PFU) wraz z załącznikami (osobnych dla każdej części zamówienia) i OPZ
b) wzorze umowy,(jednym dla wszystkich części zamówienia),

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45252126-7 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej

45259900-6 - Modernizacja zakładów

45252120-5 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45252210-3 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania wody

51514110-2 - Usługi instalowania maszyn i aparatury do oczyszczania lub filtrowania wody

42912300-5 - Maszyny i aparatura do filtrowania lub oczyszczania wody

50411100-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji wodomierzy

65100000-4 - Usługi przesyłu wody i podobne

65110000-7 - Przesył wody

65111000-4 - Przesył wody pitnej

65130000-3 - Obsługa stacji wody

45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni

45262220-9 - Wiercenie studni wodnych

45262200-3 - Fundamentowanie i wiercenie studni wodnych

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71351910-5 - Usługi geologiczne

71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne

76431500-8 - Usługi nadzorowania wierceń

4.5.5.) Wartość części: 1395222,76 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3 – Modernizacji stacji uzdatniania wody w miejscowości Przyjezierze.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na Modernizacja ujęć wody w miejscowościach Moryń, Przyjezierze i Mirowo prowadzone jest w formule zaprojektuj i wybuduj i obejmuje:
- wykonanie Projektu budowlanego ( PZT i PAB), Projektu Technicznego (PT)
- uzyskanie niezbędnych decyzji, pozwoleń i uzgodnień,
- wykonanie robót budowlanych,
- uzyskanie decyzji lub zaświadczenia o możliwości użytkowania SUW.
Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej (osobnej dla każdej SUW ) oraz wykonaniu robót budowlanych w oparciu o opracowane projekty techniczne oraz odpowiednie zgody, pozwolenia, zgłoszenia, decyzje, itp. Program funkcjonalno-użytkowy (PFU osobny dla każdej SUW) określa wszystkie wymagania dotyczące sporządzenia dokumentacji projektowej, a także wykonania robót budowlanych w zakresie modernizacji ujęć wody.
Ogólne wymagania Zamawiającego dotyczące realizacji zamówienia i obejmujące: opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych zawarto w Programach Funkcjonalno – Użytkowych. Obowiązkiem Wykonawcy po sporządzeniu dokumentacji projektowej, a przed przystąpieniem do robót budowlanych jest uzyskanie na rzecz Zamawiającego decyzji administracyjnych umożliwiającej ich rozpoczęcie i realizację lub dokonanie zgłoszenia robót nie wymagających uzyskania takiej decyzji.
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane wykonywane w systemie zaprojektuj i wybuduj w rozumieniu art. 7 pkt 21 UPZP, w zakresie i na warunkach wykonania zamówienia, szczegółowo określonych w:
a) programach funkcjonalno- użytkowych (PFU) wraz z załącznikami (osobnych dla każdej części zamówienia) i OPZ
b) wzorze umowy,(jednym dla wszystkich części zamówienia),

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71322200-3 - Usługi projektowania rurociągów

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45252126-7 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej

45259900-6 - Modernizacja zakładów

45252120-5 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45252210-3 - Roboty budowlane w zakresie zakładów oczyszczania wody

51514110-2 - Usługi instalowania maszyn i aparatury do oczyszczania lub filtrowania wody

42912300-5 - Maszyny i aparatura do filtrowania lub oczyszczania wody

50411100-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji wodomierzy

65100000-4 - Usługi przesyłu wody i podobne

65110000-7 - Przesył wody

65111000-4 - Przesył wody pitnej

65130000-3 - Obsługa stacji wody

45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni

45262220-9 - Wiercenie studni wodnych

45262200-3 - Fundamentowanie i wiercenie studni wodnych

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71351910-5 - Usługi geologiczne

71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne

76431500-8 - Usługi nadzorowania wierceń

4.5.5.) Wartość części: 1270941,46 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z informacją o kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia zamieszczoną na stronie postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia przeznaczył kwotę w wysokości 3.800.000,00 zł. Cena oferty przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych do kwot/cen zadeklarowanej w ofercie Wykonawcy.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2350000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2350000 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z informacją o kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia zamieszczoną na stronie postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia przeznaczył kwotę w wysokości 3.800.000,00 zł. Cena oferty przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych do kwot/cen zadeklarowanej w ofercie Wykonawcy.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1580000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1580000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z informacją o kwocie jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia zamieszczoną na stronie postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia przeznaczył kwotę w wysokości 3.800.000,00 zł. Cena oferty przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych do kwot/cen zadeklarowanej w ofercie Wykonawcy.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1684000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1684000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.