eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Starachowice › Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r.



Ogłoszenie z dnia 2023-01-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 290017501

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Majówka 21A

1.5.2.) Miejscowość: Starachowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-200

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cus.starachowice.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bipcus.starachowice.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

bipcus.starachowice.eu

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aca9b26e-7bb6-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00058173

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019052/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00496580

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.26.1.28.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

I. Część I Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r. w schronisku dla osób bezdomnych

1. Przedmiotem zamówienia dla części I jest świadczenie usług schronienia, tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) skierowanych przez Centrum Usług Społecznych w Starachowicach w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku lub do czasu wyczerpania kwoty ustalonego wynagrodzenia brutto.
2. Zamawiający wskazuje, iż do schroniska mogą być kierowane osoby poruszające się przy pomocy kuli lub balkoniku, ale niewymagające pomocy osób trzecich, czy też usług opiekuńczych.
3. Standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych oraz standard obiektu, w którym mieści się schronisko dla osób bezdomnych muszą być zgodne z załącznikiem nr 2 w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896).
4. Schronisko powinno spełniać minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określone w art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 2240). Zamawiający określa minimalne standardy w zakresie dostępności architektonicznej, jakie mają spełniać schroniska:
1) drzwi wejściowe o szerokości 90 cm bez ograniczeń progowych,
2) wolne od barier poziomych i pionowych przestrzenie komunikacyjne w budynku, w którym znajduje się schronisko z wyłączeniem przestrzeni komunikacyjnych, które prowadzą do pomieszczeń technicznych, do których nie mają dostępu osoby przebywające w schronisku.
3) instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
4) wyposażenie w graficzne informacje z rozkładem pomieszczeń, w tym zapewnienie osobom niewidomym i słabowidzącym informacji na temat rozkładu pomieszczeń w schroniskach w sposób wizualny i dotykowy poprzez zastosowanie oznaczeń w Alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym.
5. W ramach części I zamówienia prognozowana średnia dzienna liczba osób skierowanych do schroniska dla osób bezdomnych: 6 osób (kobiet i mężczyzn).Prognozowana łączna liczba osobodni w okresie realizacji zamówienia: 2190 osobodni.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób skierowanych do schroniska w trakcie trwania umowy, a Wykonawcy z tego tytułu nie będą przysługiwały roszczenia,
2) ograniczenia przedmiotu zamówienia do 50 % wielkości świadczenia stron tj. 1095 osobodni.
7. Wymagany zakres usług w ramach przedmiotu zamówienia. W ramach usług świadczonych w schronisku Wykonawca zobowiązany jest do:
1) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego całodobowego schronienia z całodziennym wyżywieniem (3 posiłki w tym 1 gorący posiłek) w miejscu przeznaczonym do spożycia posiłku;
2) zapewnienia w okresie grzewczym temperaturę w pomieszczeniach minimum 20°C;
3) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego stałego dostępu do bieżącej wody (ciepłej i zimnej), umożliwienie skorzystania z prysznica i toalety;
4) zapewnienia odpowiedniego standardu w pomieszczeniach mieszkalnych, w tym niezbędne wyposażenie (łóżko wraz poduszką, koc i pościelą, szafa, stolik z krzesłami)
5) umożliwienia osobom skierowanym przez Zamawiającego spożycia posiłków w pokoju mieszkalnym, dostęp do odpowiednio wyposażonego pomieszczenia kuchennego, umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju;
6) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego podstawowych środków higieny osobistej w ilości umożliwiającej utrzymywanie czystości, takich jak: mydło, szampon, jednorazowe maszynki do golenia, itp.;
7) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego możliwości wykonania prania i suszenia odzieży lub jej wymiany,
8) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego odzieży stosownej do pory roku osobom tego potrzebującym (w tym odzieży pochodzącej z darów);
9) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwość jej wymiany,
10) zatrudnienia personelu gwarantującego prawidłową oraz zgodną z przedmiotem umowy jakość świadczonych usług, tj.
a) co najmniej jedną osobą kierującą placówką oraz
b) co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję opiekuna, na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku, które posiadają co najmniej wykształcenie zgodnie z art.48a ust.2g ustawy o pomocy społecznej oraz
c) co najmniej jedną osobą zatrudnioną na stanowisku pracownika socjalnego, na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku,
11) zapewnienia właściwych warunków sanitarnych, przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa na terenie schroniska;
12) zapewnienia pomocy osobom skierowanym przez Zamawiającego w sytuacjach zagrażających ich życiu lub zdrowiu, poprzez umożliwienie pierwszego kontaktu z lekarzem lub placówkami służby zdrowia oraz zapewnienie środków opatrunkowych i higienicznych,
13) umożliwienia osobom skierowanym przez Zamawiającego skorzystania z komputera z dostępem do Internetu,
14) zapewnienie osobie bezdomnej transportu do schroniska dla osób bezdomnych na koszt Wykonawcy, w terminie uzgodnionym z pracownikiem socjalnym Centrum Usług Społecznych w Starachowicach,
15) przyjęcia osoby bezdomnej, skierowanej do schroniska na podstawie decyzji administracyjnej Centrum Usług Społecznych w Starachowicach, zaś w nagłych przypadkach na podstawie informacji przekazanej Wykonawcy drogą telefoniczną lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
16) stałej współpracy z Centrum Usług Społecznych w Starachowicach, przy realizacji planów pomocy, Indywidualnych Programów Wychodzenia z Bezdomności, kontraktów socjalnych i innych działań mających na celu wspieranie osób przebywających w schronisku dla bezdomnych, polegającej w szczególności na:
a) wzajemnym ustalaniu i monitorowaniu treści kontraktu socjalnego z pracownikiem socjalnym Centrum Usług Społecznych w Starachowicach,
b) motywowaniu osób bezdomnych, u których występuje problem uzależnienia, do podejmowania terapii odwykowej i jej kontynuowania,
c) motywowaniu osób bezdomnych do podejmowania wszelkiej aktywności zawodowej, jak również uczestnictwa w różnego rodzaju kursach, szkoleniach i innych formach aktywności społecznej i zawodowej,
d) motywowaniu do podejmowania lub kontynuacji leczenia somatycznego lub psychiatrycznego chorych osób bezdomnych, a także w miarę możliwości sprawdzanie stosowania zaleceń lekarskich,
e) wsparciu osób bezdomnych w sprawach dotyczących unormowania ich sytuacji rodzinnej,
f) zapewnieniu dostępu do informacji o możliwych formach pomocy, a także zapewnieniu podstawowej informacji prawnej, medycznej i mieszkaniowej,
g) zapewnieniu odpowiedniego wsparcia osobom tego wymagającym, w szczególności z powodu wieku, niepełnosprawności, długotrwałej choroby, polegającego na pomocy w codziennym funkcjonowaniu
h) przestrzeganiu i poszanowaniu wolności, praw i obowiązków człowieka i obywatela w stosunku do wszystkich osób korzystających ze schroniska, w tym do ochrony ich dóbr osobistych zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie RP,
i) zapewnieniu usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności. Wzmacnianie aktywności społecznej może być realizowane m.in. przez:
-trening umiejętności samodzielnego wypełniania ról społecznych,
-trening umiejętności interpersonalnych i umiejętności rozwiązywania problemów,
-uczestnictwo w grupach wsparcia.
j) uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności może być realizowane m.in. przez:
-zajęcia przygotowujące do podjęcia zatrudnienia,
-trening gospodarowania własnym budżetem,
-trening prowadzenia gospodarstwa domowego,
-uczestnictwo w zajęciach centrum lub klubu integracji społecznej.
8. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:
1) prowadzenia rejestru osób korzystających z pomocy placówki skierowanych przez CUS w Starachowicach
2) przedstawienia comiesięcznej imiennej listy obecności osób skierowanych przez CUS w Starachowicach potwierdzającej skorzystanie przez nich z usług schroniska,
3) zapewnienia pomieszczenia izolacyjnego (w placówce lub poza nią) dla osób podejrzanych o zakażenie i zakażonych lub miejsca, w którym osobę podejrzana o zakażenie lub zakażoną można odosobnić,
4) stosowania procedury dla podmiotów prowadzących placówki udzielające wsparcie osobom bezdomnym w czasie epidemii oraz instrukcji postępowania w sytuacjach podejrzenia u osoby bezdomnej zarażonej wirusem SARS-CoV-2 opracowanej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej według zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych przez wykonawcę usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w przepisach prawa odnoszących się do przedmiotu zamówienia. Kontrolę wykonują upoważnieni do tego pracownicy zamawiającego. Kontrola ta obejmuje w szczególności:
1) kontrole dokumentacji osób skierowanych przez zamawiającego do schroniska,
2) kontrole warunków socjalno-bytowych, w których przebywają osoby skierowane do schroniska przez Zamawiającego,
3) kontrolę prowadzonej pracy socjalnej na rzecz wychodzenia z bezdomności.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.5.5.) Wartość części: 85410,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r. w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
1. Przedmiotem zamówienia dla części II jest świadczenie usług schronienia, tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), usług opiekuńczych dla osób bezdomnych, które ze względu na wiek, chorobę, niepełnosprawność lub inne przyczyny, wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, opieki higienicznej, zaleconej przez lekarza pielęgnacji ale nie wymagają usług w zakresie wzmożonej opieki medycznej, świadczonych przez jednostkę całodobowej opieki na podstawie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, skierowanych przez Centrum Usług Społecznych w Starachowicach w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku lub do czasu wyczerpania kwoty wynagrodzenia umownego brutto
2. Standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi oraz standard obiektu, w którym mieści się schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi muszą być zgodne z załącznikiem nr 3 w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896).
3. Schronisko z usługami opiekuńczymi powinno spełniać minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określone w art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 2240). Zamawiający określa minimalne standardy w zakresie dostępności architektonicznej, jakie mają spełniać schroniska:
1) drzwi wejściowe o szerokości 90 cm bez ograniczeń progowych,
2) wolne od barier poziomych i pionowych przestrzenie komunikacyjne w budynku, w którym znajduje się schronisko z usługami opiekuńczymi z wyłączeniem przestrzeni komunikacyjnych, które prowadzą do pomieszczeń technicznych, do których nie mają dostępu osoby przebywające w schronisku.
3) instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
4) wyposażenie w graficzne informacje z rozkładem pomieszczeń, w tym zapewnienie osobom niewidomym i słabowidzącym informacji na temat rozkładu pomieszczeń w schroniskach w sposób wizualny i dotykowy poprzez zastosowanie oznaczeń w Alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym.
4. Zamawiający wskazuje, iż do schroniska z usługami opiekuńczymi mogą być kierowane osoby poruszające się przy pomocy kuli, balkonika, wózka inwalidzkiego, których stan zdrowia nie wymaga umieszczenia w domu pomocy społecznej, hospicjum lub w zakładzie opiekuńczo-leczniczym.
5. W ramach części II zamówienia prognozowana średnia dzienna liczba osób skierowanych do schroniska dla osób bezdomnych: 9 osób (kobiet i mężczyzn). Prognozowana łączna liczba osobodni w okresie realizacji zamówienia: 3285 osobodni.

4.5.3.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.5.5.) Wartość części: 272655,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 85410 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 85410 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 85410 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Akademia Innowacji Społecznych

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8862882344

7.3.4) Miejscowość: Miedzyborów Bieganów

7.3.5) Kod pocztowy: 96-316

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 85410,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-01-01 do 2023-12-31

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 272655,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 272655,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 272655,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Akademia Innowacji Społecznych

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8862882344

7.3.4) Miejscowość: Międzyborów Bieganów

7.3.5) Kod pocztowy: 96-316

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 272655,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2023-01-01 do 2023-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.