Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00354256/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-09-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Usuwanie barier architektonicznych poprzez rozbudowę budynku Ośrodka Zdrowia w Pawłowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pawłów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291010582
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pawłów 56
1.5.2.) Miejscowość: Pawłów
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-225
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 272-16-14
1.5.8.) Numer faksu: 41 272-16-70
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gmina-pawlow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pawlow.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://bip.pawlow.pl/p,34,zamowienia-publiczne1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usuwanie barier architektonicznych poprzez rozbudowę budynku Ośrodka Zdrowia w Pawłowie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0de3e3d4-35a8-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00013247
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024111/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Poprawa funkcjonalności budynków użyteczności publicznej z przystosowaniem ich dla osób z niepełnosprawnością w gm. Pawłów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00354256/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IGKiP.271.6.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie, nadbudowie i przebudowie budynku Gminnego Zespołu Opieki Zdrowotnej zlokalizowanego na działkach nr ewid. 319/3 i 498/6 w miejscowości Pawłów (gmina Pawłów, powiat starachowicki, woj. świętokrzyskie).
Istniejący budynek jest budynkiem piętrowym, podpiwniczonym, wybudowanym w latach siedemdziesiątych XX w.
Zaprojektowana rozbudowa, nadbudowa i przebudowa będzie polegała na wykonaniu dodatkowej trzeciej kondygnacji, wykonaniu ocieplenia istniejących i projektowanych ścian zewnętrznych, wykonaniu szybu dźwigowego w miejscu istniejącej klatki schodowej oraz przebudowie schodów zewnętrznych.
Po przebudowie na poziomie parteru znajdować się będą: poradnia pediatryczna, punk rejestracji pacjentów wraz z poczekalnią oraz pomieszczenia higieniczno – sanitarne; zostanie wydzielona także izolatka. Na poziomie pierwszego piętra znajdować się będą gabinety lekarskie, pokoje zabiegowe, punkt pobrań, poczekalnia oraz pomieszczenia higieniczno - sanitarne.
Na poziomie drugiego piętra znajdować się będą gabinety specjalistyczne, pokoje pielęgniarek, pomieszczenia biurowe wraz z salą konferencyjną, poczekalnia oraz pomieszczenia higieniczno - sanitarne. W piwnicach znajdować się będą pomieszczenia magazynowe, archiwa, serwerownia oraz kotłownia na paliwo gazowe.
W budynku zaprojektowano wentylację mechaniczną nawiewno-wywiewną z odzyskiem ciepła zapewniającą odpowiednią wymianę powietrza zgodnie z normą. System wentylacji mechanicznej obejmować będzie wszystkie pomieszczenia oprócz pomieszczeń sanitarnych, w których zastosowano wentylację grawitacyjną wspomaganą wentylatorami wywiewnymi.
Do obsługi wszystkich kondygnacji służyć będzie klatka schodowa zlokalizowana w środkowej części budynku, wejście do klatki schodowej od strony zachodniej. Zaprojektowano wykonanie szybu dźwigowego w miejscu istniejącej klatki schodowej. Dźwig będzie obsługiwał wszystkie kondygnacje łącznie z piwnicą (pacjenci korzystający z dźwigu będą mogli korzystać jedynie z kondygnacji nadziemnych bez możliwości zjechania do pomieszczeń piwnic). Główne wejście do pomieszczeń przychodni zlokalizowano od strony wschodniej i od strony zachodniej.
Zaprojektowana nadbudowa zostanie wykonana w technologii tradycyjnej. Konstrukcja szybu dźwigowego żelbetowa, konstrukcja gówna ścian murowana z bloczków z betonu komórkowego, usztywniona słupami żelbetowymi. Wszystkie ściany (zaprojektowane oraz istniejące) będą ocieplone wełną mineralną i pokryte tynkiem cienkowarstwowym na siatce polietylenowej. Kolor podstawowy ścian zewnętrznych - biały, pozostałe w odcieniach szarości. Konstrukcja dachu drewniana oparta na ścianach zewnętrznych; pokrycie dachu blachą stalową, kolor pokrycia dachu - grafitowy.
Budynek po rozbudowie, nadbudowie i przebudowie będzie pełnił funkcję użyteczności publicznej, w którym znajdować się będzie przychodnia GZOZ.
Podstawowe parametry budynku istniejącego:
- długość: 15,90 m
- szerokość: 33,69 m
- wysokość: 9,29 m
- powierzchnia zabudowy: 492,04 m2
- powierzchnia użytkowa: 1 159,15 m2
- kubatura brutto: 5 274,25 m3
- liczba kondygnacji: 2 + piwnica
Podstawowe parametry po rozbudowie:
- długość: 16,10 m
- szerokość: 33,89 m
- wysokość: 14,34 m
- powierzchnia zabudowy: 517,57 m2
- powierzchnia użytkowa: 1 583,10 m2
- kubatura brutto: 7 226,75 m3
- liczba kondygnacji: 3 + piwnica
W związku z projektowaną rozbudową, nadbudową i przebudową przewiduje się następujące roboty rozbiórkowe:
- demontaż stolarki okiennej i drzwiowej w miejscach projektowanej przebudowy; - rozbiórka istniejących ścian wewnętrznych w miejscach projektowanej przebudowy; - rozbiórka istniejącego dachu; - rozbiórka schodów wewnętrznych znajdujących się przy wschodniej ścianie budynku; - rozbiórka komina spalinowego przy zachodniej ścienia budynku; - rozbiórka schodów zewnętrznych w miejscach projektowanej przebudowy; - rozbiórka zadaszenia nad wejściem do pomieszczeń w płn-wsch części budynku; - rozbiórka posadzki w piwnicy w miejscach projektowanej przebudowy.
Budynek zaprojektowano zapewniając niezbędne warunki do korzystania przez osoby niepełnosprawne. Wokół budynku zaprojektowano ciągi pieszo - jezdne wraz z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych.
Przedmiot zamówienia i standardy jakościowe szczegółowo określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz przedmiar robót. Stanowią one integralną część niniejszej SIWZ.
Prace objęte przedmiotem zamówienia winny być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową oraz warunkami zawartymi w SIWZ, wzorem umowy oraz z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją.
Roboty będą prowadzone w częściowo funkcjonującym obiekcie.
Kwota do zafakturowania w 2022r. wynosi nie mniej niż 1 500 000,00 zł brutto (słownie złotych: jeden milion pięćset tysięcy i 00/100).
Zamawiający wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej w obrębie przedmiotu zamówienia dla Wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty. Wizja lokalna ma na celu zapoznanie się wykonawcy ze specyfiką przedmiotu zamówienia, w tym także uwarunkowaniami jego wykonania.
Termin wizji lokalnej każdy z Wykonawców powinien ustalić indywidualnie z osobami wskazanymi do kontaktu w SWZ mając na uwadze, że wizje mogą być wykonywane wyłącznie w obecności pracowników Zamawiającego i w terminach ustalonych z kilkudniowym wyprzedzeniem. Wizja lokalna może odbyć się wyłącznie przed przewidzianym terminem składania ofert. Osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości. Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół podpisany przez strony, który będzie stanowił potwierdzenie odbycia wizji lokalnej (wzór protokołu stanowi załącznik do SIWZ).
Koszt odbycia wizji lokalnej (związany z dojazdem na miejsce, użyciem własnych pracowników, itp.) oraz odpowiedzialność za interpretację treści uzyskanych informacji i inne skutki odbycia wizji lokalnej ponoszą sami Wykonawcy.
Brak udziału w wizji lokalnej Wykonawcy skutkuje odrzuceniem jego oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy.
Wszystkie zastosowane materiały powinny odpowiadać obowiązującym normom oraz posiadać wymagane atesty i certyfikaty oraz nie mogą stanowić zagrożenia dla higieny i zdrowia użytkowników wg wymogów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. W zależności od zastosowanych materiałów należy bezwzględnie przestrzegać technologii i wymagań producentów. Przed odbiorem końcowym należy przedstawić komplet certyfikatów PZH i załączyć je do dokumentacji odbiorowej.
Wykonawca ujmie także w kosztach ogólnych:
1) Kompleksową obsługę geodezyjną, 3 egz. inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej (w tym 1 egz. na nośniku elektronicznym). Format i zawartość plików w postaci wektorowej. Format plików to DWG lub DXF.
2) Wykonanie dokumentacji powykonawczej.
3) Uzyskanie pozytywnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę pełnej gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy dla robót budowlanych licząc od dnia odbioru końcowego całego przedmiotu umowy.
Przedłużenie min. okresu gwarancji i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert.
Inwestycja dofinansowana jest ze środków pochodzących z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45262410-8 - Wznoszenie konstrukcji budynków
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45262522-6 - Roboty murarskie
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający informuje, że na podstawie art. 255 pkt 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych w dniu 23.12.2022r. dokonał unieważnienia ww. postępowania.Zamawiający wszczynając postępowanie zamierzał przeprowadzić roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia na czynnym obiekcie ośrodka. Na moment wszczęcia postępowania nie było bowiem możliwości przeniesienia infrastruktury ośrodka w Pawłowie do innego miejsca, z uwagi na przedłużające się uzgodnienia dotyczące zastępczych miejsc w zakresie spełnienia przepisów szczególnych dla pomieszczeń o funkcji gabinetów lekarskich. Z tego powodu, w dniu wszczęcia postępowania, tj. we wrześniu 2022 r. nie było możliwe inne wykonanie zamówienia jak tylko na czynnym obiekcie. W trakcie trwającej procedury o udzielenie zamówienia publicznego wpłynęło do Urzędu Gminy pismo Dyrektora Ośrodka Zdrowia w którym wskazano na brak zgody na prace budowlane w czasie przyjmowania pacjentów. W piśmie wskazano również, że stało się niemożliwe uzyskanie akceptowanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Zdrowia lokalizacji pomieszczeń na terenie gminy Pawłów z przeznaczeniem na gabinety lekarskie. W tym czasie podjęto również decyzję o przekształceniu budynku po byłej szkole podstawowej w miejscowości Nowy Bostów na ośrodek zdrowia oraz procedowaniu zmiany uchwały budżetowej Gminy przewidującej środki na ten cel. Tym samym powstała możliwość całkowitego zamknięcia ośrodka w Pawłowie na czas remontu.
Kluczowe jest w tej sytuacji, że zgodnie z pkt 3.4. SWZ opublikowanej w niniejszym postępowaniu roboty miały być prowadzone w częściowo funkcjonującym obiekcie. Wykonawcy składając oferty uwzględnili ten fakt w swojej wycenie. Korzyściami uzyskanymi w wyniku zmiany koncepcji realizacji zamówienia są względy pragmatyczne – utrzymania bieżącej działalności leczniczej w innej placówce, bez ponoszenia ryzyk i niedogodności związanych z wykonywaniem robót na czynnym obiekcie oraz obniżenie kosztów inwestycji.
W związku z tym, że w dniu wszczęcia postępowania nie było możliwości zapewnienia innego miejsca dla prowadzenia działalności ośrodka okoliczności leżące u podstaw unieważnienia nie były możliwe do przewidzenia.
Zmieniły się także w sposób istotny okoliczności związane z finansowaniem inwestycji. Na potrzeby realizacji zamówienia została zabezpieczona w budżecie gminy kwota 9 mln złotych (na pokrycie kosztów robót budowlanych oraz nadzoru) w tym na rok 2022 kwota 1,5 mln zł. W pkt. 3.5 SWZ oraz paragrafie 7 ust. 3 wzoru umowy wskazano, że kwota do wydatkowania w 2022 r. wynosi nie mniej niż 1 500 000,00 zł brutto. Inwestycja objęta jest dofinansowaniem w ramach środków pochodzących z Funduszu Inwestycji Lokalnych, z którego przeznaczono 1,5 mln zł oraz Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Powyższy wymóg wprowadzony do dokumentacji postępowania był obligatoryjnym warunkiem umowy o dofinansowanie. Niemożność zrealizowania tej kwoty w roku 2022 oznaczałaby stratę w wysokości 1,5 mln zł. W związku z przeciągającą się procedurą badania i oceny ofert, jak również z uwagi na długotrwałe postępowanie odwoławcze zakończone dopiero w dniu 30.11.2022 r. wydaniem wyroku Krajowej Izby Odwoławczej niemożliwe stało się dochowanie ww. założenia i wykorzystanie przedmiotowego dofinansowania z Funduszu Inwestycji Lokalnych. Aby uniknąć utraty ww. środków, a tym samym zabezpieczyć interes publiczny zmieniony został zakres ich przeznaczenia na sfinansowanie innej inwestycji. Powyższe zmiany zostały ujawnione w uchwale Rady Gminy. Zmiana lokacji środków zaistniała z uwagi na to, że nie było możliwe dokonanie zmian w umowie o dofinansowanie, co oznaczałoby poniesienie znaczącej straty, a tym samym poczyniłoby szkodę w interesie publicznym.
W związku z tym, że w sprawie zaistniały wszystkie przesłanki, o których mowa w art. 255 pkt 5 ustawy Pzp postępowanie należało unieważnić.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 8739863,79 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 9467413,55 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa systemu monitoringu ppoż. i systemu łączności w KPN - roboty budowlane
- Pokrycie papą termozg. wierz. dachu obiektu SPWZOZMSWiA w Bydgoszczy - Z nr 1, oraz budowa siłowni - dodatkowe źródło energii elektrycznej - baterie fotowoltaiczne, odnawialne źródła energii - Z nr 2
- "Rem. drogi gminnej realiz. w ramach inwest. pn. "Przebudowa nawierzchni drogi publicznej nr 112383D położonej na działce 279/3 obręb Bolków 0002 - ul. Bema" realizowany w dwóch etapach - Etap I i II"
- Remont pomieszczeń w budynku Szkoły Podstawowej Nr 31 im. Janusza Korczaka w Białymstoku
- Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych/ piwnicy wraz z robotami towarzyszącymi budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Miedarach.
- Wykonanie modernizacji systemu sygnalizacji pożarowej w tutejszym Domu.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.