eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Koszalin › DZP.261.16.2022 Obsługa i serwis SUW wraz z sukcesywną dostawą środków chemicznych dla Parku Wodnego Koszalin



Ogłoszenie z dnia 2023-01-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
DZP.261.16.2022 Obsługa i serwis SUW wraz z sukcesywną dostawą środków chemicznych dla Parku Wodnego Koszalin

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD OBIEKTÓW SPORTOWYCH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330241018

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Rekreacyjna14

1.5.2.) Miejscowość: Koszalin

1.5.3.) Kod pocztowy: 75-436

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zos.koszalin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zos.koszalin.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8c97c6d9-603a-11ed-9171-f6b7c7d59353

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

DZP.261.16.2022 Obsługa i serwis SUW wraz z sukcesywną dostawą środków chemicznych dla Parku Wodnego Koszalin

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8c97c6d9-603a-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00004176

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-01-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00432605/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DZP.261.16.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 461250,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na obsłudze i serwisie stacji uzdatniania wody wraz z sukcesywną dostawą środków chemicznych dla Parku Wodnego Koszalin

4.5.3.) Główny kod CPV: 65130000-3 - Obsługa stacji wody

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody

24962000-5 - Chemikalia do uzdatniania wody

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
 art. 255 pkt. 3 – ZAMAWIAJĄCY unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą ZAMAWIAJĄCY zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że ZAMAWIAJĄCY może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty,
 na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 224 ust. 6 – odrzuceniu jako oferta z rażąco niską ceną lub kosztem, podlega oferta WYKONAWCY, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeśli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej w ofercie ceny lub kosztu.
Uzasadnienie faktyczne: w prowadzonym postępowaniu do terminu składania ofert w dn. 18.11.2022 r. wpłynęło 5 ofert. Na realizację zadań ZAMAWIAJĄCY przeznaczył 461.250,00 zł brutto.
W trakcie weryfikacji złożonych ofert ZAMAWIAJĄCY wezwał w dn. 13.12.2022 r. firmę Mariusz Komajda VEGATECH, Gdynia, która złożyła ofertę z najniższą ceną, do złożenia wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny, gdyż zaoferowane wynagrodzenie brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia w wysokości 432.468,00 zł brutto jest niższe o co najmniej 30% od szacowanej wartości zamówienia i jest niższe o co najmniej 30% od średniej arytmetycznej ze złożonych ofert. Ponieważ w złożonych w dn. 16.12.2022 r. przez firmę Mariusz Komajda VEGATECH, Gdynia, wyjaśnieniach brak jest dowodów, które pozwoliłyby ZAMAWIAJĄCEMU na zweryfikowanie podanych w oświadczeniu kalkulacji, wyjaśnienia zostały uznane za niewystarczające do uzasadnienia podanej w ofercie ceny.
WYKONAWCA w wyjaśnieniach wskazał co prawda koszty pracowników, środków BHP, środków chemicznych, koszty obsługi i inne, ale podał kwoty za całość realizacji zamówienia, nie informując np. o ilości przewidywanych etatów czy przewidywanym zużyciu środków chemicznych. Tak skonstruowane wyjaśnienia nie pozwalają ZAMAWIAJĄCEMU na weryfikację zgodności wyliczeń np. z przepisami dotyczącymi kosztów pracy i zakresu prawa pracy (art. 224 ust. 3 pkt 4 i 6 ustawy Pzp). Niezłożenie natomiast przez WYKONAWCĘ jakichkolwiek dowodów potwierdzających poprawność zaprezentowanych wyliczeń narusza art. 224 ust. 1 ustawy Pzp.
Biorąc powyższe pod uwagę ZAMAWIAJĄCY odrzuca ofertę WYKONAWCY Mariusz Komajda VEGATECH, Gdynia, na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp.
Po odrzuceniu oferty firmy Mariusz Komajda VEGATECH, Gdynia ceny za realizację przedmiotu zamówienia w pozostałych ofertach przekraczają kwotę, jaką ZAMAWIAJĄCY może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a ZAMAWIAJĄCY nie może tej kwoty zwiększyć. Z tego powodu ZAMAWIAJĄCY postanawia unieważnić prowadzone postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 547200,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 929142,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.