eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grabów nad Pilicą › Budowa dróg gminnych w gminie Grabów nad Pilicą

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2024-01-03


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa dróg gminnych w gminie Grabów nad Pilicą

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GRABÓW NAD PILICĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223706

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: KAZIMIERZA PUŁASKIEGO 51

1.5.2.) Miejscowość: Grabów nad Pilicą

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-902

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.7.) Numer telefonu: 48/662-70-14

1.5.8.) Numer faksu: 48/662-70-52

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: grabow@grabow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grabow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-beb3354b-941a-11ee-9ee7-e2087ac16d09

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa dróg gminnych w gminie Grabów nad Pilicą

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-beb3354b-941a-11ee-9ee7-e2087ac16d09

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00003907

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00023156/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Budowa dróg gminnych w gminie Grabów nad Pilicą

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RO.271.8.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1 Zamówienie jest realizowane w trybie zaprojektuj i wybuduj. Przedmiot zamówienia
obejmuje wykonanie „Budowy drogi gminnej nr 170407W w miejscowości Zakrzew” oraz „Budowy drogi gminnej nr 170442W w miejscowości Kępa Niemojewska” w ramach zadania „Budowa dróg gminnych w gminie Grabów nad Pilicą”.
Zakres zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych; roboty rozbiórkowe, roboty przygotowawcze (wycinka drzew i krzewów), roboty ziemne, wykonanie podbudowy, warstwy bitumiczne, budowa pobocza tłuczniowego, renowacja istniejących rowów.

Drogi po wykonaniu muszą spełniać wymagania kategorii ruchu KR1, klasa drogi D, szerokość jezdni drogi 4,00 m, szerokość poboczy 0,75 m, odwodnienie: powierzchniowo za pomocą spadków poprzecznych na teren własny inwestora, zjazdy do pól i posesji.

Budowa drogi gminnej nr 170407W w miejscowości Zakrzew w ramach zadania „Budowa dróg gminnych w gminie Grabów nad Pilicą” znajdują się na terenie gminy Grabów nad Pilica, powiat kozienicki, województwo mazowieckie. Odcinek objęty PFU liczy 2460,65 m od drogi gminnej nr 170416W do drogi wojewódzkiej nr 736 w miejscowości Zakrzew. W stanie istniejącym teren inwestycji służy połączenie wsi Tomczyn z drogą wojewódzką nr 736. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się działki Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe. Droga gminna nr 170407W na odcinku przedmiotowej inwestycji posiada nawierzchnie gruntową. Szerokość drogi równa szerokości pasa drogowego tj.12,00 m.

Budowa drogi gminnej nr 170442W w miejscowości Kępa Niemojewska w ramach zadania „Budowa dróg gminnych w gminie Grabów nad Pilicą” znajduję się na terenie gminy Grabów nad Pilicą, powiat kozienicki, województwo mazowieckie, odcinek objęty PFU liczy 3152,06 m granicy powiatu grójeckiego do drogi powiatowej nr 1685W w miejscowości Kępa Niemojewska. W stanie istniejącym teren inwestycji służy jako dojazd do zabudowań oraz pól zlokalizowanych w pobliżu inwestycji. Droga gminna nr 170422W na odcinku przedmiotowej inwestycji posiada nawierzchnie gruntową z licznymi wybojami. Szerokość drogi ok 3,0-4,0 m, pobocza gruntowe zarośnięte. Wzdłuż drogi zlokalizowane słupy energetyczne NN, WLZ do posesji oraz na całym odcinku drogi przebiega sieć wodociągowa z hydrantami nadziemnymi. Wzdłuż pasa drogowego rośnie znaczna liczba drzew a na granicy powiatów występuje dosyć gęsta zabudowa zlokalizowana w liniach rozgraniczających pas drogowy. W projekcie należy przewidzieć zabezpieczenie bądź przestawienie miejsce kultu w postaci kapliczki przydrożnej. W rejonie drogi powiatowej 1685W występuje rów melioracyjny, a na działkach sąsiednich znajdują się liczne oczka wodne i stawy.

Zamawiający wymaga opracowania dokumentacji projektowej. Projekt techniczny należy opracować w zakresie obowiązującym do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w wersji pisemnej i elektronicznej. Zamawiający dopuszcza możliwość uzyskania materiałów do zgłoszenia robót budowlanych bądź pozwolenia na budowę dla „Budowy drogi gminnej nr 170407W w miejscowości Zakrzew” oraz uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w wersji pisemnej i elektronicznej dla „Budowy drogi gminnej nr 170442W w miejscowości Kępa Niemojewska”.

Wymagania szczegółowe odnośnie dokumentacji projektowej opisuje Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) stanowiący załącznik nr 8 do SWZ. Zakres przedmiotu zamówienia dotyczący dokumentacji obejmuje:
a) opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej, a w szczególności projektów budowlanych, dokumentacji geotechnicznej dla całości robót budowlanych – 3 egzemplarze papierowe,
b) dla dokumentacji projektowej uzyskanie niezbędnych uzgodnień, opinii, pozwoleń
i innych dokumentów wymaganych przepisami,
c) uzyskanie ostatecznych decyzji/zgłoszeń administracyjnych niezbędnych dla realizacji robót budowlanych
d) wykonanie projektów technicznych do zatwierdzonej przez odpowiedni organ administracji dokumentacji projektowej- 5 egzemplarzy
e) opracowanie dokumentacji kosztorysowej, a w szczególności kosztorysu inwestorskiego i przedmiaru robót – 2 egzemplarze,
f) wykonanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiOR) – 3 egzemplarze,
g) dokumentację projektową na etapie opracowania przed etapem opiniowania i uzgodnień należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającemu,
h) ponadto opracowaną dokumentację należy przekazać Zamawiającemu w formie edytowalnej – (odpowiednio dla zakresu dokumentu *.ath, *.dwg, *.pdf, *.doc, *.xls) – na elektronicznym nośniku danych CD/pendrive.

Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie SWZ wraz z załącznikami, a także obowiązującymi przepisami szczegółowymi i obowiązującymi przepisami prawa, oraz zapewni pełną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Podstawą sporządzenia oferty jest Program Funkcjonalno –Użytkowy. Szacunkowe powierzchnie dróg zawarte w PFU stanowią tylko materiał pomocniczy. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

45232452-5 - Roboty odwadniające

45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie, tj. do dnia 21 grudnia 2023 r. do godziny 10:00 złożono oferty od następujących wykonawców: 1. Firma Wielobranżowa DESO Stanisław Sowiński, Dębnowola 71 05-660 Warka -cena zawarta w ofercie: 9 141 486,17 zł 2. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Drogowych w Grójcu Sp. z o.o. – LIDER ul. Asfaltowa 2, 05-604 Jasieniec, DROGMAR Mariola Kulkowska – PARTNER, Ul. Graniczna 21, 05-600 Grójec -cena zawarta w ofercie: 8 086 761,15 zł.
Stosownie do art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty. Celem takiego uregulowania jest ochrona zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Co do zasady przesłankę unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt. 3 Pzp odnieść należy do kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, udostępnionej na stronie internetowej prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert.
Zamawiający udostępnił przed otwarciem ofert informację, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę: 6 000 000,00 zł brutto.
Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi.
Ponadto Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Zgodnie z art. 44 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny. W ocenie Krajowej Izby Odwoławczej to Zamawiający ma prawo a wręcz obowiązek podejmowania decyzji w zakresie, czy zwiększenie środków przeznaczonych na realizację zamówienia jest uzasadnione pod względem celowości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi. Decyzję zamawiający podejmuje w określonych warunkach zaistniałych w konkretnym postępowaniu o udzielenie zamówienia i w granicach możliwości finansowania zadania.
W świetle powyższego nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy cena wszystkich ofert przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.