eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Białystok › Pomieszczenia administracyjno-biurowe w obszarze osi EY13 - EY18 na Stadionie Miejskim w Białymstoku.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2015-01-27

Białystok: Pomieszczenia administracyjno-biurowe w obszarze osi EY13 - EY18 na Stadionie Miejskim w Białymstoku.
Numer ogłoszenia: 19344 - 2015; data zamieszczenia: 27.01.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 383966 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Stadion Miejski Sp. z o.o., ul. Lipowa 32 lok. 304, 15-428 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 66 10 802, faks 85 66 10 802.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pomieszczenia administracyjno-biurowe w obszarze osi EY13 - EY18 na Stadionie Miejskim w Białymstoku..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie robót budowlanych w zakresie pomieszczeń administracyjno-biurowych zlokalizowanych pod promenadą od strony ul. Słonecznej w obszarze osi EY13 - EY18; roboty branży architektoniczno-budowlanej, elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.24 - Roboty budowlane związane ze stadionami .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 23.01.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum firm: OBRASCON HUARTE LAIN S.A. w Madrycie (Lider) i PBG S.A. w upadłości układowej w Wysogotowie, Żurawia 6/12, Warszawa, kraj/woj. Polska.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1509151,58 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1845000,00

  • Oferta z najniższą ceną: 1845000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 1845000,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie spełnia przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a. Zamówienie dodatkowe udzielone zostanie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówienia podstawowego Konsorcjum firm: OBRASCON HUARTE LAIN S.A. z siedzibą w Madrycie i PBG S.A. w upadłości układowej z siedzibą w Wysogotowie. Przedmiotowe zamówienie dodatkowe, które polega na wykonaniu robót budowlanych pod promenadą w obszarze osi EY13 - EY18 stanowi roboty dodatkowe, których zamówienie podstawowe nie przewidywało, nie były objęty zamówieniem podstawowym. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego wartości zamówienia podstawowego (stanowi 0,6% tej wartości). Jest to pierwsze zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego. Zamówienie dodatkowe obejmujące zakres robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego ze względów technicznych i funkcjonalnych. Założony w zamówieniu podstawowym, jako odpowiadający obowiązującemu w dacie jego podpisania modelowi zarządzania obiektem, brak rozwiązań teleinformatycznych i elektrycznych w strefie objętej zamówieniem dodatkowym, w związku ze zmianą tego modelu powoduje konieczność wykonania robót umożliwiających połączenie ich z istniejącym obiektem (cz. sportowa) i zapewniających ich pełną kompatybilność. Niemożność przewidzenia konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego ma w omawianej sprawie charakter obiektywny, o czym mowa poniżej. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek zajścia sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a polegającej na zmianie modelu zarządzania Stadionem Miejskim w Białymstoku. Zmiana powyższa zainicjowana została uchwałą Nr XXXIV/388/12 Rady Miasta Białegostoku z dnia 5 listopada 2012r., na podstawie której w dniu 18 lutego 2013r. powołano spółkę komunalną. Do zadań w/w podmiotu zaliczono realizację celu publicznego z zakresu kultury fizycznej, w tym budowy, utrzymania i eksploatacji urządzeń sportowych, w szczególności świadczenia usług użyteczności publicznej wynikających z ustawy o gospodarce komunalnej. Tymczasem dokumentacja budowlana została stworzona z założeniem, iż budowany obiekt będzie zarządzany przez odrębny podmiot - operatora zewnętrznego, bez konieczności zabezpieczeniu mu siedziby w budowanym obiekcie. Było to odzwierciedlone w rozwiązaniach projektowych dotyczących pomieszczeń obsługi obiektu, stanowiących całość z pozostałymi systemami ww obiektu. Umowa podstawowa uwzględniała aspekt prawny, w myśl którego zamawiającym w dacie jej zawierania było Miasto Białystok - MOSiR w Białymstoku, będący komunalnym zakładem budżetowym o zabezpieczonej siedzibie. W tym modelu zarządzania pomieszczenia biurowe personelu zabezpieczającego prawidłową eksploatację i funkcjonowanie stadionu były ograniczone do niezbędnego minimum. Nowo powstała spółka wstąpiła w przewidywane na początkowym etapie zamówienia podstawowego obowiązki i uprawnienia zakładanego operatora zewnętrznego. Zmiana modelu zarządzania, a także przyjęte postanowieniami umowy wykonawczej, zawartej pomiędzy Miastem Białystok a spółką Stadion Miejski, obowiązki wykonywania przez spółkę przypisanych Miastu Białystok zadań o charakterze użyteczności publicznej, wymusiło konieczność przeprojektowania sektora na osi EY13 - EY18 w celu zabezpieczenia jej siedziby na budowanym i później eksploatowanym obiekcie. Jednocześnie oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ograniczenie odbioru wyłącznie do zakresu robót zamówienia podstawowego, wiązałoby się z koniecznością późniejszego dokonania ich częściowej rozbiórki w zakresie warstw podkładowych posadzki i ścian oraz instalacji podpodłogowych współpracujących z pozostałą częścią stadionu, co z przyczyn gospodarczych nie znajduje uzasadnienia jako generujące nadmierne i niepotrzebne koszty. Dodatkowo zastosowanie tego wariantu oznaczałoby konieczność ponoszenia kosztów najmu lokali przez zamawiającego, z braku siedziby. Natomiast wykonanie robót objętych zamówieniem dodatkowym w tym samym terminie co zamówienie podstawowe likwiduje całkowicie powyższe ryzyko poniesienia nieuzasadnionych kosztów przez zamawiającego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.