eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Głogów › Termomodernizacja budynku wraz z wymianą pokrycia dachowego w Szkole Podstawowej w Wilkowie oraz wykonanie instalacji c.o. wraz z przebudową kotłowni (Wilków, dz. Nr 245/6)

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2014-08-12

Głogów: Termomodernizacja budynku wraz z wymianą pokrycia dachowego w Szkole Podstawowej w Wilkowie oraz wykonanie instalacji c.o. wraz z przebudową kotłowni (Wilków, dz. Nr 245/6)
Numer ogłoszenia: 174531 - 2014; data zamieszczenia: 12.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Głogów , ul. Słodowa 2b, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 836 55 55, faks 076 836 55 67.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugglogow.com.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Termomodernizacja budynku wraz z wymianą pokrycia dachowego w Szkole Podstawowej w Wilkowie oraz wykonanie instalacji c.o. wraz z przebudową kotłowni (Wilków, dz. Nr 245/6).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. Termomodernizacja budynku wraz z wymianą pokrycia dachowego w Szkole Podstawowej w Wilkowie oraz wykonanie instalacji c.o. wraz z przebudową kotłowni (Wilków, dz. Nr 245/6) 2.Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o warunki podane w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwanej dalej SIWZ) oraz w oparciu o szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, który stanowią następujące załączniki: -Załącznik nr 7 do SIWZ - Projekt budowlany - branża architektoniczna, -Załącznik nr 8 do SIWZ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - branża architektoniczna, -Załącznik nr 9 do SIWZ - Przedmiar robót - branża architektoniczna, -Załącznik nr 10 do SIWZ - Projekt budowlany - branża sanitarna, -Załącznik nr 11 do SIWZ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - branża sanitarna co cw, -Załącznik nr 12 do SIWZ - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - branża sanitarna kotłownia, -Załącznik nr 13 do SIWZ - Przedmiar robót branża sanitarna 3.Przedmiot zamówienia należy wykonać z uwzględnieniem warunków usytuowania terenu, termomodernizacji poddany będzie obiekt, w którym odbywać się będą zajęcia lekcyjne - stąd konieczność wprowadzenia organizacji pracy na dwie zmiany. 4.Wytyczne w zakresie sporządzenia harmonogram rzeczowo - finansowego robót: a.Budynek A - najstarsza część szkoły roboty w zakresie przebudowy kotłowni do 14.09.2014 r. (I i II zmiana), sala oddziału przedszkolnego i sala klasy I - wszystkie roboty wewnętrzne (c.o./c.w.) -do 20.09.2014 r. - tylko II zmiana robót od godz. 14:00, ocieplenie stropu do 30.09.2014 r. - tylko II zmiana robót od godz. 14:00; wymiana dachu i ocieplenie dachu do dnia 30.09.2014 r. (I i II zmiana); montaż kotła/pieca do dnia 30.09.2014 r.(I i II zmiana); b.Budynek B - dydaktyczny i łączniki - wszystkie roboty wewnętrzne prowadzić od górnego piętra (4 pomieszczenia), dolne piętro (4 pomieszczenia) do dnia 20.09.2014 r. - tylko II zmiana robót od godz. 14:00; c.Budynek C - sala gimnastyczna - wymiana stolarki okiennej i pozostałe roboty (c.o./ c.w.) do 30.09.2014 r. (I i II zmiana); d.Roboty zewnętrzne ocieplenie ścian i elewacja do 31.10.2014 r. - zabezpieczenie terenu robót, odgrodzenie terenu budowy; zapewnienie bezpiecznego wejścia/wyjścia ze szkoły do 30.09.2014 r. - budynek B i łączniki - I i II zmiana, Sala gimnastyczna i budynek D do 31.10.2014 r. - I i II zmiana. 5.Wykonawca może prowadzić roboty w soboty. Szczegółowy harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zadania zostanie uzgodniony z wybranym Wykonawcą przed podpisaniem umowy i stanowić będzie integralną część zawartej umowy na roboty budowlane. 6.Przed wykonaniem robót ocieplenia dachu budynku B szkoły zostaną zamontowane urządzenia fotowoltaiczne - po zakończeniu robót związanych z montażem urządzeń fotowoltaicznych Wykonawca przystąpi do realizacji ocieplenia dachu styropapą zgodnie z warunkami niniejszej SIWZ. 7.Wykonawca zorganizuje roboty budowlane i zabezpieczy teren budowy ze szczególnym uwzględnieniem wejścia/wyjścia z budynku szkoły, wygrodzi teren budowy i zabezpieczy możliwość wejścia na rusztowania przez osoby nieuprawnione. W przypadku konieczności wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń podczas robót (np. dodatkowe folie, kurtyny itp.) wynikających z przepisów prawa, w szczególności dotyczących systemu oświaty i kształcenia, Wykonawca będzie zobowiązany je wykonać w ramach wynagrodzenia ryczałtowego. 8.W zakresie dachu budynku A - stara część szkoły należy uwzględnić wymagania konserwatora zabytków co do formy, kształtu, materiału i koloru dachówki. Szczegółowe dane znajdują się w załączonym do niniejszej SIWZ projekcie budowlanym - załącznik nr 7. Zakres zadania wyłącza wykonanie elewacji budynku A Szkoły Podstawowej. 9.Wykonawca udzieli na wykonane roboty (robocizna, materiały, w tym urządzenia) gwarancji na okres 36 miesięcy - począwszy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu podbite karty gwarancyjne na zamontowane urządzenia (w tym w szczególności instalację solarną, trybunę sportową, ławki itp.). 10.Wszystkie elementy i materiały użyte do realizacji zadania winne być zgodne z określonymi w dokumentacji (lub równoważne tzn. że winny spełniać określone w dokumentacji normy oraz winny być zgodne z właściwościami, funkcjami i parametrami technicznymi materiałów określonych w dokumentacji). Roboty należy wykonać zgodnie z warunkami załączonej do SIWZ dokumentacji. 11.We wszystkich miejscach oraz w załącznikach do SIWZ, w których ewentualnie wskazano nazwę producenta lub nazwę własną materiałów Zamawiający dodaje zapis lub równoważne o porównywalnych parametrach. Jedynym celem podania nazw własnych materiałów, produktów lub producenta jest przedstawienie standardów jakościowych oczekiwanych przez Zamawiającego. Załączniki do SIWZ dla potrzeb opisania przedmiotu zamówienia i w celach poglądowych mogą wskazywać dla niektórych materiałów, urządzeń itp. znaki towarowe, normy, nazwy producentów lub pochodzenie, co jednak nie przesądza o obowiązku ich stosowania przez Wykonawcę. Każdy przypadek użycia przez Zamawiającego w SIWZ lub załącznikach do SIWZ znaku towarowego, normy, nazwy producenta lub pochodzenia jest równoznaczne z dodaniem zwrotu lub równoważne o porównywalnych parametrach ze względu na możliwość składania ofert równoważnych. 12.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów i urządzeń niż opisane w niniejszej SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, eksploatacyjnych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych od założonych w dokumentacji. Dopuszcza się odstępstwo o ok. 5 % dla parametrów mierzalnych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia etc. spełniają określone w SIWZ przez Zamawiającego wymagania. Ciężar udowodnienia, że wyrób jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego, spoczywa na Wykonawcy składającym ofertę. Wykonawca, w takim przypadku musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczno - jakościowe, certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne z opisanymi przez Zamawiającego (pod rygorem odrzucenia oferty). 13.Wszystkie montowane elementy i urządzenia winny posiadać atesty, certyfikaty bezpieczeństwa lub aprobaty techniczne (jeżeli ta jest wymagana). 14.Wykonawca przedstawi Zamawiającemu przed wbudowaniem wszelkie dokumenty, atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, protokoły itp. określone we wzorze umowy, w tym w szczególności dokumenty potwierdzające parametry jakościowe oraz techniczne materiałów, których zamierza użyć do realizacji zadania. Do Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia należeć będzie wykonanie i przeprowadzenie wszelkich odbiorów technicznych (np. UDT), prób, uruchomień i uzyskanie wszelkich niezbędnych dokumentów i protokołów do odbioru przez uprawnione służby obiektu (np. PINB). 15.Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych, w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r., Nr 92, poz. 881 ze zm.). 16.Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora nadzoru okazać w stosunku do wskazanych materiałów certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną. 17.Wykonawca wykona zadanie z materiałów stanowiących własność Wykonawcy. 18.Projekt pn. Termomodernizacja budynku wraz z wymianą pokrycia dachowego w Szkole Podstawowej w Wilkowie oraz wykonanie instalacji c.o. wraz z przebudową kotłowni (Wilków, dz. Nr 245/6) realizowany będzie w ramach Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet 5. Regionalna Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku (Energetyka), Działanie 5.4. Zwiększenie efektywności energetycznej. 19.W ramach oceny projektu przedstawiciele pozarządowych organizacji ekologicznych i Regionalny Konserwator Przyrody zgłosili sugestie/uwagi co do realizacji projektu, mianowicie: budynki objęte robotami mogą stanowić miejsce gniazdowania ptaków: jaskółek oknówek, wróbli domowych a także miejsce potencjalnego rozrodu nietoperzy -gatunków objętych ochroną ścisłą na mocy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 października 2011 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt. Mając na uwadze powyższe zabrania się m.in. niszczenia ich jaj i postaci młodocianych oraz niszczenia miejsc gniazdowania i schronień. Przed przystąpieniem do prac należy we współpracy ze specjalistą ornitologiem i chiropterologiem dokonać przeglądu tych obiektów pod kątem występowania miejsc gniazdowania i schronień (ptaków i nietoperzy). W przypadku potwierdzenia ich obecności prace należy prowadzić w terminach wyznaczonych przez ww. specjalistów. W przypadku, gdy ww. specjaliści uznają, że na przedmiotowych budynkach występują potencjalne miejsca gniazdowania lub przebywania ptaków lub nietoperzy, winni wskazać działania polegające na zabezpieczeniu tych miejsc przed ich zasiedleniem przez ww. zwierzęta. W przypadku, gdy konieczne będzie zniszczenie miejsc gniazdowania ptaków, a także miejsc rozrodu nietoperzy, należy uzyskać stosowne zezwolenie na czynności zakazane w stosunku do chronionych gatunków zwierząt - zgodnie z zapisami art. 56 ustawy o ochronie przyrody, oraz przewidzieć właściwe działania kompensujące np. instalacja budek lęgowych dla ptaków lub schronień dla nietoperzy. Zakres i sposób wykonania kompensacji ustalają ww. specjaliści. Czynności i obowiązki, o których mowa w niniejszym punkcie 19 Wykonawca winien przeprowadzić w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego. 20.Mając na uwadze, że w wyniku realizacji, w oparciu o środki finansowe z Unii Europejskiej, robót termomodernizacyjnych określonych w projekcie ma być efektywna oszczędność energii (w stosunku do kosztów). Do wykonania robót należy przyjąć zgodnie z wynikami audytu energetycznego następujące grubości materiałów ociepleniowych: styropian - grubość 14 cm, wełna mineralna - grubość 20 cm i styropapa - grubość 18 cm - w ilościach określonych w przedmiarach robót. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów o grubości określonej w przedmiarze i/lub dokumentacji pod następującymi warunkami: a.Zgodnie z wyliczeniami audytu energetycznego do docieplenia dachu budynku głównego A Szkoły Podstawowej zastosować należy wełnę mineralną o grubości 20 cm o współczynniku przegrody U=0,186 W/m2*K - taki materiał umożliwi osiągnięcie najwyższej oszczędności energii w porównaniu do kosztów ocieplenia. Dopuszcza się jedna możliwość zastosowania innego materiału termoizolacyjnego, o innych parametrach (grubość, współczynnik ambda), np. wełna mineralna o grubości, np. 15 cm pod warunkiem, że zastosowany materiał zapewni oszczędność energii na niezmienionym, określonym w audycie poziomie współczynnika przegrody U=0,186 W/m2*K i umożliwi osiągnięcie wyliczonych w audycie energetycznym rocznych oszczędności energii; b.Zgodnie z wyliczeniami audytu energetycznego do docieplenia stopodachu budynku B Szkoły Podstawowej zastosować należy styropapę o grubości 18 cm o współczynniku przegrody U=0,180 W/m2*K - taki materiał umożliwi osiągnięcie najwyższej oszczędności energii w porównaniu do kosztów ocieplenia. Dopuszcza się jedna możliwość zastosowania innego materiału termoizolacyjnego, o innych parametrach (grubość, współczynnik lambda), np. styropapa o grubości, np. 14 cm pod warunkiem, że zastosowany materiał zapewni oszczędność energii na niezmienionym, określonym w audycie poziomie współczynnika przegrody U=0,180 W/m2*K i umożliwi osiągnięcie wyliczonych w audycie energetycznym rocznych oszczędności energii; c.Zgodnie z wyliczeniami audytu energetycznego do docieplenia ścian zewnętrznych budynku B i C Szkoły Podstawowej zastosować należy styropian o grubości 14 cm o współczynniku przegrody U=0,220 W/m2*K - taki materiał umożliwi osiągnięcie najwyższej oszczędności energii w porównaniu do kosztów ocieplenia. Dopuszcza się jedna możliwość zastosowania innego materiału termoizolacyjnego, o innych parametrach (grubość, współczynnik ambda), np. styropian o grubości, np. 10 cm pod warunkiem, że zastosowany materiał zapewni oszczędność energii na niezmienionym, określonym w audycie poziomie współczynnika przegrody U=0,220 W/m2*K i umożliwi osiągnięcie wyliczonych w audycie energetycznym rocznych oszczędności energii; 21.Zamawiający zastrzega sobie następujące warunki płatności: płatność będzie dokonana jednorazowo za każdą fakturę przelewem na wskazany przez Wykonawcę na fakturze VAT rachunek bankowy, w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT wraz z zatwierdzonym przez Zamawiającego i Inspektorów nadzoru (obejmującego wszystkie branże: sanitarną, elektryczną, konstrukcyjno-budowlaną) bezusterkowym protokołem odbioru końcowego robót (bez uwag) oraz w przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę podwykonawców i/lub dalszych podwykonawców stosownym oświadczeniem podwykonawców i/lub dalszych podwykonawców, potwierdzającym, że otrzymali należne wynagrodzenie. Stopień szczegółowości faktury VAT określi Zamawiający w zależności od warunków i wymagań dotyczących rozliczenia dotacji.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.11.00 - Instalowanie centralnego ogrzewania 45.33.24.00 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych 45.33.10.00 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45.33.11.10 - Instalowanie kotłów 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.12.00 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45.42.00.00 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie 45.42.11.32 - Instalowanie okien 45.26.10.00 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45.31.23.10 - Ochrona odgromowa 45.31.70.00 - Inne instalacje elektryczne 45.32.10.00 - Izolacja cieplna 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45.26.25.22 - Roboty murarskie .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. 2.Wadium wnosi się przed upływem składania ofert, tj. do dnia 27.08.2014 r. do godz. 10:00. 3.Zamawiający ustala kwotę wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 4.Wadium może być wnoszone w formie przewidzianej przez ustawę pzp w art. 45 ust. 6. 5. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Głogowie rachunek nr 44-8646-0008-0000-0000-6161-0004. Wniesienie wadium w terminie oznacza uznanie kwoty na rachunku bankowym do dnia 27.08.2014 r. do godz. 10:00. 6.Zamawiający zobowiązuje się do przechowywania na rachunku bankowym wadium wniesionego w pieniądzu. 7.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego tj. 27.08.2014 r. do godz. 10:00 w pok. 8, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 8. Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje jego wykluczenie z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 tejże ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 tejże ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16. Warunki, które winna spełniać gwarancja ubezpieczeniowa lub bankowa wniesiona przez Wykonawcę jako wadium: 1) gwarancja winna być udzielona nieodwołalnie, bezwarunkowo i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego, 2) kwota gwarancji i terminy jej obowiązywania winny być zgodne z postanowieniami SIWZ, 3) warunkiem wypłaty kwoty gwarantowanej może być jedynie przedstawienie Gwarantowi wezwania Zamawiającego do wypłacenia określonej kwoty wraz z oświadczeniem, że zaistniała choćby jedna przesłanka zatrzymania wadium zgodna z ustawą

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 1) Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, dotyczące: posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonali (czyli uzyskali protokół odbioru końcowego bez uwag lub równoważny dokument) w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwa) zadania w zakresie wykonania instalacji centralnego ogrzewania wraz z wymianą i/lub montażem źródła ciepła (kocioł olejowy, gazowy itp.) na kwotę nie niższą niż 200.000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych brutto) każda oraz co najmniej 2 (dwie) roboty w zakresie ocieplenia ścian zewnętrznych budynków i/lub wymiany (wykonania/budowy) pokrycia dachowego budynków na kwotę nie niższą niż 200.000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych brutto) każda i wykonali to zadanie w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz ukończyli to zadanie prawidłowo, 2) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy pzp. 2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale VI niniejszej SIWZ. 3.Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg metody spełnia/nie spełnia. 4.Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia w/w warunki. Z przedstawionych dokumentów jednoznacznie musi wynikać spełnienie warunków określonych w Rozdziale V pkt 1 ppkt 2 niniejszej SIWZ (zakres robót i wartość robót). 5.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni wykazać, że warunki określone w pkt. 1 ppkt 1) niniejszego rozdziału spełniają łącznie, natomiast warunek określony w pkt. 1 ppkt 2) niniejszego rozdziału winien spełniać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (składających ofertę wspólną).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 1) Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, dotyczące: dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. dysponują osobami, które będą wykonywać zamówienie, w tym przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności: - konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, - instalacyjnej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, która będzie kierowała robotami, przy czym kierownikiem budowy będzie osoba posiadająca uprawnienia branży sanitarnej. Warunek uznaje się za spełniony jeżeli Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobę posiadającą wszystkie wymienione uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w niniejszej SIWZ uprawnieniami oraz złożą oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy pzp. 2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale VI niniejszej SIWZ. 3.Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg metody spełnia/nie spełnia. 4.Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia w/w warunki. 5.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni wykazać, że warunki określone w pkt. 1 ppkt 1) niniejszego rozdziału spełniają łącznie, natomiast warunek określony w pkt. 1 ppkt 2) niniejszego rozdziału winien spełniać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (składających ofertę wspólną).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 1) Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, dotyczące: sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę, co najmniej 700.000,00 złotych (słownie: siedemset tysięcy złotych). 2) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy pzp. 2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale VI niniejszej SIWZ. 3.Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg metody spełnia/nie spełnia. 4.Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że Wykonawca spełnia w/w warunki. 5.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni wykazać, że warunki określone w pkt. 1 ppkt 1) niniejszego rozdziału spełniają łącznie, natomiast warunek określony w pkt. 1 ppkt 2) niniejszego rozdziału winien spełniać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (składających ofertę wspólną).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    W wykazie należy umieścić najważniejsze roboty. Za najważniejsze roboty uznaje się roboty niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w Sekcji III pkt III.3.2 ogłoszenia (w Rozdziale V pkt 1 ppkt 2 niniejszej SIWZ); z przedstawionych dokumentów jednoznacznie musi wynikać spełnienie warunków określonych w Rozdziale V pkt 1 ppkt 2 niniejszej SIWZ (zakres robót i wartość robót);
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Do oferty pod rygorem jej odrzucenia należy załączyć: 1) Formularz oferty - sporządzony ściśle wg wzoru Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ brak wypełnienia kwoty wynagrodzenia i/lub stawki podatku VAT wyrażonej w % spowoduje odrzucenie oferty. Formularz wypełniony ma być w sposób jednoznacznie określający dane w nim zawarte. W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza korzystać podczas realizacji zamówienia z Podwykonawców, Wykonawca winien wpisać w pkt 9 Formularza nie dotyczy lub wstawić kreskę - pod rygorem odrzucenia oferty. 2) Kosztorysy ofertowe odpowiadające przedmiarom - opracowane metodą uproszczoną - sporządzone ściśle według załączonych przedmiarów. Zmiana miernika i/lub ilości materiałów/robót i/lub pominięcie w kosztorysach ofertowych którejkolwiek z pozycji ujętych w przedmiarach robót spowoduje odrzucenie oferty. 3) Potwierdzenie wniesienia wadium. 2. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w następujących przypadkach: 1) gdy wymagana jest zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w związku z brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych niekorzystnych warunków atmosferycznych i/lub, 2) gdy wymagana jest zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w związku ze wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę i/lub, 3) gdy wymagana jest zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w związku z koniecznością wykonania robót dodatkowych i/lub, 4) gdy wymagana jest zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy w związku z działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Nie uznaje się za siłę wyższą: a) strajków w przedsiębiorstwach należących do stron oraz w przedsiębiorstwach, z którymi łączą strony umowy lub z którymi strony zamierzały zawrzeć umowy, b) utraty lub wstrzymania zewnętrznych źródeł finansowania bądź pogorszenia stanu finansowego z innych przyczyn. W szczególności za siłę wyższą nie uważa się wstrzymania lub ograniczenia kredytu bądź gwarancji udzielonych przez instytucję finansową, c) zmniejszenie podaży jakichkolwiek materiałów, wyrobów lub urządzeń koniecznych do realizacji przedmiotu umowy, d) trudności w zatrudnieniu pracowników o kwalifikacjach niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy, e) istotnego wzrostu cen materiałów, wyrobów lub urządzeń niezbędnych do realizacji przedmiotu umowy. 3. Wykonawca w trakcie realizacji zadania może dokonać zmiany osoby pełniącej funkcję kierownika budowy/robót. Zmiana ta musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego. Zamawiający uprawniony jest do nie wyrażenia zgody na zmianę osoby pełniącej funkcję kierownika budowy/robót, gdy w ocenie Zamawiającego, kwalifikacje i doświadczenie wskazanej przez Wykonawcę osoby nie będą spełniać warunków postawionych w tym zakresie w SIWZ. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana kierownika budowy/robót nie stanowi zmiany umowy. 4.Zamawiający zastrzega sobie wprowadzenie w trakcie realizacji umowy zmiany dotyczącej osoby wykonującej funkcję Inspektora nadzoru. Zmiana Inspektora nadzoru nie stanowi zmiany umowy. 5.W przypadku zmiany adresów do korespondencji zawartych w umowie, strona zmieniająca adres poinformuje pisemnie drugą stronę o zmianie adresu pod rygorem uznania korespondencji za dostarczoną. Zmiana adresu nie stanowi zmiany do umowy i nie wymaga aneksu. 6. Wykonawca nie może przenosić na rzecz osób trzecich praw i obowiązków powstałych w związku z realizacją niniejszej umowy bez pisemnej zgody Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugglogow.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Głogów, ul. Słodowa 2b, 67-200 Głogów, pokój nr 8.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Głogów, ul. Słodowa 2b, 67-200 Głogów, sekretariat, pokój nr 14.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn. Termomodernizacja budynku wraz z wymianą pokrycia dachowego w Szkole Podstawowej w Wilkowie oraz wykonanie instalacji c.o. wraz z przebudową kotłowni (Wilków, dz. Nr 245/6) realizowany będzie w ramach Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet 5. Regionalna Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku (Energetyka), Działanie 5.4. Zwiększenie efektywności energetycznej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.