eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bydgoszcz › USŁUGI W ZAKRESIE WYCINKI DRZEW PRZY DROGACH WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ RDW ŻOŁĘDOWO W 2015 ROKU

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-11-20

Bydgoszcz: USŁUGI W ZAKRESIE WYCINKI DRZEW PRZY DROGACH WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ RDW ŻOŁĘDOWO W 2015 ROKU
Numer ogłoszenia: 170535 - 2015; data zamieszczenia: 20.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich , ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (52) 370-57-17, faks (52) 370-57-16.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw-bydgoszcz.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGI W ZAKRESIE WYCINKI DRZEW PRZY DROGACH WOJEWÓDZKICH ADMINISTROWANYCH PRZEZ RDW ŻOŁĘDOWO W 2015 ROKU.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są: Usługi w zakresie wycinki drzew przy drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Żołędowo w 2015 r. WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ: CPV 77.21.14.00- 6 usługi wycinania drzew; 2. Zamówienie obejmuje wykonanie następujących usług: - wycinkę drzew wraz z wywozem dłużycy i ewentualnie gałęzi za zgodą Zamawiającego poza pas drogowy, - rozdrobnienie gałęzi pozostałych po wycince, - frezowanie pni zlokalizowanych w koronie drogi na głębokość 15 cm poniżej uregulowanego poziomu pobocza, - dostarczenie i wbudowanie materiału wraz z zagęszczeniem w miejsce usuniętych pni, - oczyszczenie terenu po wycince drzew i frezowaniu pni, - oznakowanie terenu prac zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu, - zakup pozyskanego drewna od Zamawiającego zgodnie z wyceną rzeczoznawcy. 3. Zestawienie drzew do wycinki na 2015 rok - nr drogi/km/strona/nr drzewa/gatunek drzewa/średnica/obwód: droga 244, km 0+110 P, nr 1 - klon, śr. 80cm, ob. 251cm; droga 244 0+240 P nr 2 Klon 78 245; droga 244 0+250 L nr 3 Klon 68 214 droga 244 0+280 P nr 4 Klon 68 214 droga 244 1+260 L nr 5 Klon 52 163 droga 244 1+330 L nr 6 Klon 59 185 droga 244 1+470 L nr 7 Klon 74 232 droga 244 1+950 P nr 8 Klon 47 145 droga 244 2+140 P nr 9 Klon 46 144 droga 244 2+260 P nr 10 Klon 70 220 droga 244 2+830 L nr 9* Lipa 65 204 droga 244 2+970 P nr 11 Lipa 82 257 droga 244 2+980 P nr 12 Lipa 77 242 droga 244 3+870 L nr 13 Jesion 82 257 droga 244 3+920 P nr 14 Jesion 69 217 droga 244 5+110 L nr 15 Jesion 77 242 droga 244 6+140 L nr 16 Lipa 64 201 droga 244 7+540 P nr 12* Kasztan 38 119 droga 244 7+560 P nr 17 Kasztan 47 145 droga 244 7+610 L nr 18 Kasztan 59 182 droga 244 7+640 P nr 19 Kasztan 68 214 droga 244 7+700 L nr 20 Kasztan 77 242 droga 244 7+710 P nr 21 Kasztan 70 220 droga 244 12+783 P Nr 22 Topola kanadyjska 83 261 droga 244 13+310 L Nr 23 Topola kanadyjska 77 242 droga 244 13+320 L Nr 24 Topola kanadyjska 63 198 27 244 14+180 P Nr 25 Topola kanadyjska 65 204 28 244 14+730 P Nr 26 Topola kanadyjska 55 173 29 244 14+750 P Nr 27 Topola kanadyjska 43 135 30 244 14+760 P Nr 28 Topola kanadyjska 58 182 31 244 29+020 P nr 29 Klon 58 182 32 244 35+370 L nr 30 Klon 87 273 33 244 35+580 L nr 31 Jesion 75 235 34 244 35+720 P nr 32 Lipa 46 144 35 256 6+940 L nr 1 Jesion 39 122 36 256 7+590 L nr 2 Jesion 72 226 37 256 7+610 P nr 3 Jesion 48 151 38 256 7+830 P nr 4 Jesion 94 295 39 256 7+870 P nr 5 Jesion 62 195 40 256 10+350 L nr 6 Jesion 100 314 41 256 10+830 L nr 7 Jesion 88 276 42 256 10+850 P nr 8 Jesion 70 220 43 256 11+150 L nr 9 Jesion 46 144 44 248 0+310 L nr 2 Klon 82 257 45 248 0+350 L nr 3 Klon 68 213 46 248 0+540 L nr 5 Klon 60 188 47 248 0+640 L nr 6 Klon 61 192 48 248 0+750 L nr 7 Klon 69 217 49 248 1+450 P nr 8 Klon 66 207 50 248 1+920 L nr 9 Klon 66 207 51 248 2+020 L nr 10 Klon 67 210 52 240 61+100 L nr 1 Topola kanadyjska 57 179 53 240 61+090 L nr 2 Topola kanadyjska 71 223 54 240 61+080 L nr 3 Topola kanadyjska 61 192 55 240 60+980 L nr 4 Topola kanadyjska 75 235 56 240 60+710 L znak* Topola kanadyjska 74 232 57 240 60+730 L znak* Topola kanadyjska 77 242 58 240 60+740 L znak* Topola kanadyjska 69 217 59 240 60+750 L znak* Topola kanadyjska 68 214 60 240 60+760 L znak* Topola kanadyjska 65 204 61 240 60+770 L znak* Topola kanadyjska 63 198 62 240 59+280 P nr 5 Topola kanadyjska 47 148 63 240 59+270 P nr 6 Topola kanadyjska 48 151 64 240 59+260 P nr 7 Topola kanadyjska 45 141 65 240 59+250 P nr 8 Topola kanadyjska 50 157 66 240 53+050 P nr 9 Topola kanadyjska 59 185 67 240 52+360 L nr 10 Topola kanadyjska 69 217 68 240 52+350 L nr 11 Topola kanadyjska 90 283 69 240 52+290 P nr 12 Topola kanadyjska 50 157 70 240 51+610 P nr 13 Topola kanadyjska 71 223 71 240 50+930 L nr 14 Topola kanadyjska 51 160 72 240 50+920 L nr 15 Topola kanadyjska 53 166 73 240 50+510 L nr 16 Topola kanadyjska 100 314 74 240 50+370 L nr 17 Topola kanadyjska 67 210 75 240 50+360 L nr 18 Topola kanadyjska 61 192 76 240 50+350 L nr 19 Topola kanadyjska 67 210 77 240 48+550 L nr 20 Topola kanadyjska 60 188 78 239 1+190 L nr 1 Jesion 56 176 79 239 1+240 P nr 2 Jesion 69 217 80 239 1+970 L nr 7 Jesion 55 173 81 239 2+000 L nr 8 Jesion 51 160 82 239 2+010 L nr 3 Jesion 50 157 83 239 2+060 P nr 4 Jesion 65 204 84 239 2+110 P nr 5 Jesion 65 204 85 239 2+160 P nr 6 Jesion 80 251 86 239 2+220 L nr 9 Jesion 68 214 87 239 2+240 L nr 10 Jesion 30 94 88 239 5+220 P nr 12 Jesion 52 163 89 239 5+640 P nr 11 Jesion 62 195 90 239 5+880 L nr 13 Jesion 57 179 91 239 6+940 P nr 14 Jesion 46 144 92 239 12+940 L nr 16 Klon 98 308 93 239 17+610 L nr 17 Topola 72 226 94 239 17+720 L nr 18 Jesion 59 185 95 239 23+720 L nr 19 Dąb 93 292 96 239 26+680 P nr 20 Lipa drobnolistna 57 179 97 239 26+690 P nr 21 Lipa drobnolistna 53 166 98 239 29+540 P nr 22 Lipa drobnolistna 74 220 99 239 32+970 P nr 22* Lipa drobnolistna 78 245 100 239 33+005 P nr 23* Lipa drobnolistna 89 279 101 239 33+020 P nr 24* Lipa drobnolistna 103 323 102 214 169+070 L nr 1 Topola kanadyjska 55 173 103 214 171+430 P nr 2 Klon 41 129 104 377 4+895 P nr 1 Topola kanadyjska 100 314 105 377 4+904 P nr 2 Topola kanadyjska 92 289 106 377 4+840 L nr 3 Topola kanadyjska 88 276 107 272 0+060 P nr 1 Kasztan 53 166 108 272 1+690 L nr 2 Lipa drobnolistna 80 251 109 272 1+850 L nr 3 Lipa drobnolistna 83 261 110 272 4+770 P nr 4 Wierzba 71 223 111 207 0+550 P nr 1 Lipa drobnolistna 93 292 112 207 1+730 P nr 2 Lipa drobnolistna 74 232 113 207 1+902 P nr 3 Lipa drobnolistna 99 311 114 402 0+880 Lnr 1 Lipa drobnolistna 52 163 115 402 1+810 L nr 2 Lipa drobnolistna 70 220 116 402 2+580 P nr 3 Lipa drobnolistna 65 204 117 402 2+610 L nr 4 Lipa drobnolistna 65 204 UWAGA! Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu usługi przez zamianę drzew na inne, niż wymienione w tabeli powyżej. 4. Szczegółowy zakres usług objętych umową określony jest w opisie przedmiotu zamówienia, zestawieniu drzew do wycinki, szczegółowych specyfikacjach technicznych, związanych z wycinką drzew nr D - 00.00.00 Wymagania ogólne, D - 01.02.01 Wycinka drzew oraz kosztorysie ofertowym stanowiącym załącznik do umowy. 5. Zamawiający zaleca Wykonawcą składającym ofertę do dokonania oględzin w terenie drzewostanu przewidzianego do wycinki i frezowania..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 18.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium, zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt VI.A. ppkt. 1 SIWZ.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wiedza i doświadczenie - o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający wiedzę i doświadczenie z zakresu objętego zamówieniem. Wykonawca w celu zweryfikowania przez Zamawiającego jego zdolności do należytego wykonania udzielanego zamówienia oraz oceny spełnienia warunku musi wykazać, że wykonał, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej 1 zamówienie na usługi wycinki drzew w pasie drogowym nie mniejsze niż 50 000,00 zł brutto z ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Potencjał techniczny - o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy dysponującym odpowiednim potencjałem technicznym. Wykonawca w celu zweryfikowania przez Zamawiającego jego zdolności do należytego wykonania udzielanego zamówienia oraz oceny spełnienia warunku musi wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował w czasie wykonania umowy (wraz z informacją o podstawie dysponowania): a) piły mechaniczne lub sprzęt równoważny - 6 szt., b) podnośnik koszowy lub sprzęt równoważny - 1 szt., c) ładowarka lub sprzęt równoważny - 2 szt., d) frezarka do frezowania pni lub sprzęt równoważny - 1 szt., e) ciągnik o mocy min 75 KM z napędem na 4 koła lub sprzęt równoważny - 1 szt., f) ciągnik z przyczepą lub sprzęt równoważny - 2 szt., g) samochód samowyładowczy o ładowności min. 4 Mg lub sprzęt równoważny - 2 szt.; h) mechaniczna rozdrabniarka do gałęzi lub sprzęt równoważny - 2 szt.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Osoby zdolne do wykonania zamówienia - o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy dysponujący odpowiednim potencjałem kadrowym. Wykonawca w celu zweryfikowania przez Zamawiającego jego zdolności do należytego wykonania udzielanego zamówienia oraz oceny spełnienia warunku musi wykazać, iż dysponuje lub będzie dysponował czasie wykonania umowy (wraz z informacją o podstawie dysponowania): - 6 osób posiadających uprawnienia do obsługi pił mechanicznych, - 2 osoby do kierowania ruchem posiadające aktualne uprawnienia do zatrzymywania i kierowania ruchem wydane przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego lub równoważne.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Sytuacja ekonomiczna - ubezpieczenie OC - o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Wykonawca w celu zweryfikowania przez Zamawiającego jego zdolności do należytego wykonania udzielanego zamówienia oraz oceny spełnienia warunku musi wykazać, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie niższą 20 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTY (Załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Wypełnione i podpisane KOSZTORYSY OFERTOWE (Załącznik nr 1.1 do SIWZ). 3. W przypadku ustanowienia pełnomocnika do podpisywania oferty winno być dołączone pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) o ile nie wynika ono z innych dokumentów dołączonych do oferty. 4. Do oferty wspólnej musi być dołączony dokument wskazujący pełnomocnika do reprezentowania wykonawców w postępowaniu i podpisania umowy. Pełnomocnictwo musi wymieniać wszystkich Wykonawców i być przez nich podpisane. Pełnomocnictwo musi jednoznacznie określać postępowanie do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania. Pełnomocnictwo niniejsze musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawców na których zasobach polega wykonawca składający ofertę, a także wykonawców, na których zdolnościach finansowych polega wykonawca składający ofertę, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. 6. Pisemne zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. (Oryginał lub kopia poświadczona notarialnie) (Załącznik nr 10 do SIWZ) - jeśli dotyczy - lub inny dokument, z którego takie zobowiązanie wynika. Dokumenty w swej treści powinny zawierać informacje wskazane w pkt. V.2. 7. Informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, a jeśli należy to listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015r. poz. 184, z późn. zm.) (Załącznik nr 8 do SIWZ). 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W razie rozbieżności, decydujący jest tekst tłumaczenia polskiego. 10. W przypadku zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa - uzasadnienie, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Zamawiający będzie dokonywał weryfikacji zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia oraz oceny spełniania powyższych warunków oraz sprawdzenia kompletności i poprawności na podstawie dostarczonych oświadczeń i dokumentów. Warunki będą oceniana wg formuły spełnia/nie spełnia. Dokumenty wymienione w pkt. A, B, C i D należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Termin realizacji - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze Istotnych Postanowień Umowy będącej załącznikiem nr 9 do niniejszej SIWZ, co Wykonawca potwierdza w formularzu oferty. 2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 2.1. Zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy, wprowadzenie nowego podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zamiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń podwykonawcy wobec Wykonawcy z tytułu realizacji usług. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę. Zmiany podwykonawcy można dokonać jedynie, jeżeli wykonywanie części robót przez podwykonawcę zostało wskazane przez Wykonawcę w ofercie. W wypadku gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie, iż zamierza powierzyć część robót podwykonawcom, ich wprowadzenie na etapie wykonywania umowy jest niedopuszczalne. 2.2. Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy, a których zmiana ma bezpośredni wpływ na wykonanie umowy np. gdyby wskutek wydarzeń losowych osoby wskazane w umowie nie mogły pełnić swoich czynności w okresie obowiązywania umowy; W przypadku osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy ze strony Wykonawcy zmiana którejkolwiek z osób musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana pisemnie przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje zmianę wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wskazanych w ofercie Wykonawcy, a dokonana zmiana nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy. 2.3. Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku; a) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych (np. silne, porywiste wiatry, długotrwałe, obfite opady, silne mrozy - poniżej 20oC i inne nietypowe warunki atmosferyczne), uniemożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ; b) zlecenie przez Zamawiającego prac dodatkowych jeżeli termin ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy, a których konieczności zlecenia Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy; c) prace objęte umową, zostały wstrzymane przez właściwy organ, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy; 2.4. Zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 2.5. Zmiany wynagrodzenia w przypadku: a) zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT); 2.6. Zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357 1 Kodeks cywilny - Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego strony nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczać sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy. 3. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdw-bydgoszcz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Rejon Dróg Wojewódzkich w Żołędowie, ul. Pałacowa 15, 86-031 Osielsko.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.11.2015 godzina 09:45, miejsce: Rejon Dróg Wojewódzkich w Żołędowie, ul. Pałacowa 15, 86-031 Osielsko, Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.