eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kielce › Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 776 na odcinku od granicy województwa do Buska -Zdroju wraz z remontem mostu przez rzekę Nidę w Wiślicy i budową obwodnicy Buska-Zdroju na drodze wojewódzkiej nr 973 -zamówienie dodatkowe

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-08-04

Kielce: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 776 na odcinku od granicy województwa do Buska -Zdroju wraz z remontem mostu przez rzekę Nidę w Wiślicy i budową obwodnicy Buska-Zdroju na drodze wojewódzkiej nr 973 -zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 168223 - 2014; data zamieszczenia: 04.08.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 154015 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich, ul. Jagiellońska 72, 25-602 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 347-04-71,80,81,90,91, faks 041 347-04-70.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 776 na odcinku od granicy województwa do Buska -Zdroju wraz z remontem mostu przez rzekę Nidę w Wiślicy i budową obwodnicy Buska-Zdroju na drodze wojewódzkiej nr 973 -zamówienie dodatkowe.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 776 na odcinku od granicy województwa do Buska-Zdroju wraz z remontem mostu przez rzekę Nidę w Wiślicy i budową obwodnicy Buska-Zdroju na drodze wojewódzkiej nr 973- zamówienie dodatkowe. W trakcie realizacji robót wynikających z umowy podstawowej nastąpiła konieczność wykonania zamówień dodatkowych określonych w protokołach konieczności: 1)Protokół konieczności nr 007-skrzyżowanie w km 3+306, wykonanie przebudowy zniszczonych przepustów o średnicy fi 100-36 mb oraz fi 60-18 mb; udrożnienie rowu drogowego w obrębie skrzyżowania z drogą powiatową-680 m3; przebudowa zastawki naściennej na przepuście fi 60-1 szt; 2)Protokół konieczności nr 008-branże elektryczna i teletechniczna, skrzyżowanie w km 1+770-wykonanie przebudowy kabla światłowodowego, istniejącego w terenie, a nie ujętego w projekcie oraz złącza w studni A;wykonanie kanalizacji teletechnicznej 6 otworowej pomiędzy studnią nr 1, a istniejącą A o długości 20 mb; skrzyżowanie w km 3+300, wykonanie odcinka linii oświetleniowej od słupa energetycznego nr 1/2 do słupa oświetleniowego nr 17/5/2 po słupie energetycznym; wymiana słupa telefonicznego nr 1 na bliźniaczego 2xSŻT-8,5; wykonanie kanalizacji teletechnicznej na długości 7,5 mb wraz z ustawieniem studni na posesji nr 193; skrzyżowanie w km 4+400-wykonanie kablowej kanalizacji teletechnicznej na długości 20 m od studni nr 2 oraz montaż i ustawienie słupa sZT-8,5; km 2+650 str. lewa-wykonanie przebudowy studni teletechnicznej, tj. wymiana na studnię typu SKR-2;skrzyżowanie w km 1+809,5 - regulacja pionowa studni teletechnicznej; 3)Protokół konieczności nr 009-branża drogowa, roboty ziemne koparkami przedsiębiernymi z transportem urobku samochodami samowyładowczymi w gruncie kat. III z odwozem urobku na odl. 10 km, na całym odc. robót od km 0+039 do km 4+478; dot. gruntów nieprzydatnych do wbudowania w nasyp w śladzie wykonywanych projektowanych rowów; 4)Protokół konieczności nr 010- branże elektryczna i drogowa wykonanie rowów krytych (długości dwóch rur betonowych fi 50) na wysokości poszczególnych nowoprojektowanych słupów oświetlenia drogowego (69 szt); 5)Protokół nr 011 -branża wodno-kanalizacyjna, skrzyżowanie w km 1+809,5, przebudowa dwóch studni rewizyjnych wodociągowych z kręgów betonowych o śr. 1200 mm; 6)Protokół konieczności nr 012, branża drogowa, wykonanie ścianek czołowych przepustów fi 50 pod zjazdami-324 szt; 7)Protokół nr 013-branża drogowa, przepust w km 4+113-umocnienie skarpy pomiędzy ścianką czołową przepustu potrójnego fi 100 i obrzeżem chodnika płytami ażurowymi wypełnionymi betonem cementem C16/20 oraz montaż poręczy typu Olsztyn dla bezpieczeństwa pieszych; 8)Protokół konieczności nr 014-branża drogowa, km 2+705 w obrębie skrzyżowania z ul. Waryńskiego- rozbiórka żelbetowego przepustu fi 100 i wykon. nasypu w jego miejsce; 9)Protokół konieczności nr 015, branża drogowa, przepust w km 0+310-wykonanie ścianki czołowej przepustu oraz montaż poręczy typu Olsztyn; 10)Protokół konieczności nr 016-branża gazowa, przebudowa gazociągu na odcinku 31 mb oraz wykonanie zamiennej konstrukcji chodnika w śladzie kolidujących linii gazociągu w obrębie skrzyżowań z ulicami Bohaterów Warszawy w km 1+700 i Waryńskiego w km 2+700; 11)Protokół konieczności nr 17-branża drogowa, rozbiórka warstwy bruku istniejącej pod warstwami bitumicznymi oraz opornika betonowego i wykonanie doziarnienia kruszywem 0/31,5 o grubości warstwy 20 cm pod wykonanie warstwy MCE w miejscu rozebranego bruku; 12) Protokół konieczności nr 018-branża drogowa, skrzyżowanie w km 1+700-wykonanie warstwy o gr. 20 cm doziarnienia kruszywem 0/31,5 w celu wykonania właściwej warstwy recyklingu MCE; skrzyżowanie w km 4+400-wykonanie rozbiórki warstwy narzutu kamiennego oraz w jej miejsce doziarnienia kruszywem 0/31,5 warstwą o gr. 20 cm w celu wykonania właściwej warstwy recyklingu MCE; 13)Protokół konieczności nr 019-branża wodno-kanalizacyjna, skrzyżowanie w km 0+662 z ul. Szaniecką-przebudowa dwóch studni kanalizacji deszczowej; zatoka w km 1+650 strona lewa-wykonanie studni rewizyjnej w ciągu projektowanego rowu krytego; 14)Protokół konieczności nr 020-branża drogowa, umocnienie skarp betonowymi płytami ażurowymi wypełnionymi betonem cementowym C16/20 skarp zjazdów pomiędzy ściankami czołowymi i obrzeżem nawierzchni zjazdów oraz odcinków rowów krytych w śladzie słupów projektowanego oświetlenia drogowego; umocnienie kruszywem pobocza, str. prawa, za krawężnikiem w km 0+040-0+170, 1+627-1+742, 1+810-1+850, 4+250-4+388 oraz na odc. 55 m za skrzyżowaniem z ul. Starkiewicza (rondo); skrzyżowanie z ulicą Szaniecką w km 0+662- przebudowa krawężnika i chodnika w śladzie ul. Szanieckiej w kierunku centrum miasta celem wysokościowego nawiązania się do najbliższego wpustu deszczowego; skrzyżowanie z drogą gminną w km 1+441-przebudowa przepustu pod skrzyżowaniem poprzez montaż rur przelotowych fi 60; wykonanie mechanicznego odspojenia materiału skalnego, w śladzie projektowanego chodnika w km 3+850, wraz z transportem urobku samochodami samowyładowczymi.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Zamówienie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013. Osi priorytetowej IV. Infrastruktura Transportowa. Działania IV.1. Infrastruktura Drogowa..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 04.08.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kieleckie Przesiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., ul. Przęsłowa 2a, 25-670 Kielce, kraj/woj. świętokrzyskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 380255,81 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 485722,23

  • Oferta z najniższą ceną: 485722,23 / Oferta z najwyższą ceną: 485722,23

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Tryb zamówienia z wolnej ręki zastosowano zgodnie z art. 66 i 67 ust.1 pkt. 5 b ustawy Pzp z uwagi na powstanie zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Na realizację zadania podstawowego została zawarta umowa w dniu 11.04.2013 r. z Wykonawcą wyłonionym w drodze postępowania przetargowego - przetargu nieograniczonego. W trakcie realizacji robót nastąpiła konieczność wykonania zamówień dodatkowych określonych w protokołach konieczności: 1)Protokół konieczności nr 007-w związku z realizacją zadania podstawowego, podczas prowadzonych prac w branży drogowej, w oparciu o wizje lokalne, wykonane przekopy kontrolne, analizę Dokumentacji Projektowej, przeprowadzonych celem określenia sygnalizowanej przez Wykonawcę robót daleko posuniętej degradacji przepustu średnicy fi 100 w śladzie nowoprojektowanego skrzyżowania typu rondo w km 3+306,67 oraz przepustu o średnicy fi 60 pod konstrukcją Drogi Powiatowej nr 0084T relacji Siesławice - Skotniki. Dokumentacja Projektowa nie przewiduje przebudowy przywołanych przepustów. Podczas wizji lokalnych stwierdzono znaczące spękanie istniejących kręgów betonowych ww przepustów, co może skutkować załamaniem elementów przelotowych przepustów, a tym samym uszkodzeniem nowoprojektowanych konstrukcji skrzyżowania-ronda w km 3+306,97 (w śladzie modernizowanego odcinka DW 973) oraz Drogi Powiatowej nr 0084T. W związku z powyższym istnieje konieczność wykonania przebudowy zniszczonych przepustów o średnicy fi 100-36 mb oraz fi 60-18 mb; Dla zagwarantowania sprawnego odprowadzenia wód opadowych poprzez przyjęty w Dokumentacji Projektowej dla modernizowanego odcinka Drogi Wojewódzkiej nr 973, Drogi Powiatowej nr 0084T oraz Drogi Powiatowej nr 0085T należy wykonać udrożnienie rowu drogowego wzdłuż Drogi Powiatowej nr 0084T oraz udrożnienia istniejących przepustów pod zjazdami indywidualnymi w śladzie przedmiotowego rowu-680 m3; Celem sprawnego odwodnienia obszaru w rejonie nowoprojektowanego ronda w km 3+306,97 istnieje konieczność przebudowy istniejącej zastawki naściennej na przepuście o średnicy fi 60- 1 szt pod Drogą Powiatową nr 0084T. Istniejąca zastawka naścienna zinwentaryzowana podczas wizji lokalnych jest elementem całkowicie zniszczonym, nie spełniającym swojej funkcji, stąd konieczność jej wymiany; 2) Protokół konieczności nr 008-podczas realizacji prowadzonych prac branży teletechnicznej i energetycznej stwierdzono wystąpienie dodatkowego kabla światłowodowego (skrzyżowania DW 973 z ul. Bohaterów Warszawy km 1+770) nie objętego Projektem. Zachodzi konieczność wykonania przebudowy kabla światłowodowego, istniejącego w terenie, a nie ujętego w projekcie oraz złącza w studni A, a także wykonanie kanalizacji teletechnicznej 6 otworowej pomiędzy studnią nr 1 a istniejącą A o długości 20 mb; Na skrzyżowaniu z Drogą Powiatową nr 0084T w miejscowości Siesławice km 3+300 stwierdzono brak zasilenia opraw oświetleniowych na istniejących słupach energetycznych linii napowietrznej nN 0,4kV kierunek Skorocice. W związku z powyższym zachodzi konieczność wykonania odcinka linii oświetleniowej od słupa energetycznego nr 1/2 do słupa oświetleniowego nr 17/5/2 po słupie energetycznym. Ponadto zachodzi konieczność wykonania robót w zakresie wymiany słupa telefonicznego nr 1 na bliźniaczego 2xSŻT-8,5 z powodu braku linii telefonicznej do posesji nr 193 (po przebudowie linii telefonicznej według projektu), a także wykonanie kanalizacji teletechnicznej na długości 7,5 mb wraz z ustawieniem studni na posesji nr 193; Na skrzyżowaniu z DW 776 w miejscowości Zbludowice km 4+400 stwierdzono brak linii telefonicznej (budynek na rogu po prawej stronie w kierunku Wiślicy) po przebudowie sieci teletechnicznej według projektu. Należy wykonać kablową kanalizację teletechniczną na długości 20 m od studni nr 2 oraz zamontować i ustawić słup SŻT-8,5; Zły stan techniczny studni teletechnicznej w km 2+650 str. lewa, która nie została przewidziana do przebudowy powoduje konieczność wykonania przebudowy studni teletechnicznej poprzez wymianę na studnię typu SKR-2; Na skrzyżowaniu w km 1+809,5 w śladzie projektowanego zjazdu na ulicę Zachodnią w km 1+809,5 strona prawa, celem uniknięcia kolizji wysokościowej z projektowanym nasypem należy wykonać regulację pionową studni teletechnicznej; 3)Protokół konieczności nr 009-W związku z realizacją zadania podstawowego, podczas prowadzonych prac branży drogowej, stwierdzono brak przydatności gruntów przewidzianych do wykonania robót ziemnych-nasypów, w związku z wystąpieniem w śladzie projektowanych rowów drogowych silnie nawodnionych gruntów pylastych, nie nadających się do wbudowania w nasyp. W związku z powyższym zachodzi konieczność wykonania robót ziemnych koparkami przedsiębiernymi z transportem urobku samochodami samowyładowczymi w gruncie kat. III z odwozem urobku na odl. 10 km, na całym odc. robót od km 0+039 do km 4+478, dot. gruntów nieprzydatnych do wbudowania w nasyp w śladzie wykonywanych projektowanych rowów; 4)Protokół konieczności nr 010 -w związku realizacją prac branży elektrycznej związanych z montażem słupów projektowanego oświetlenia drogowego zgodnie z Dokumentacją Projektową stwierdzono zagrożenie dla stateczności słupów projektowanego oświetlenia drogowego w śladzie modernizowanego odcinka DW 973. W bezpośrednim sąsiedztwie projektowanych rowów drogowych o głębokości 1,1-1,3 m zachodzi obawa braku stateczności posadowienia omawianych słupów w toku dalszej eksploatacji przebudowywanego odcinka DW nr 973. W związku z powyższym istnieje konieczność wykonania rowów krytych (długości dwóch rur betonowych fi 50) na wysokości poszczególnych nowoprojektowanych słupów oświetlenia drogowego (69 szt); 5)Protokół nr 011-w związku z realizacją prac branży wodno-kanalizacyjnej stwierdzono w śladzie projektowanego zjazdu na ulicę Zachodnią w km 1+809,5 strona prawa 2 studnie wodociągowe, które nie zostały przewidziane do przebudowy, w związku z powyższym zachodzi konieczność wykonania robót w zakresie przebudowy w/w studni wodociągowych celem dostosowania rzędnych wysokościowych do projektowanej niwelety zjazdu na ulicę zachodnią poprzez przebudowa dwóch studni rewizyjnych wodociągowych z kręgów betonowych o śr. 1200 mm; 6)Protokół konieczności nr 012-Analiza Projektu Wykonawczego, tj. rysunek nr 6 (Przepust pod zjazdem) oraz rysunków nr 2.1 do 2.8 (Projekt zagospodarowania terenu) wykazała rozbieżność pomiędzy zapisami Kosztorysu ofertowego a Projektem Wykonawczym w zakresie montażu ścianek czołowych dla przepustów pod zjazdami o średnicy fi 50 cm (łącznie 13 zjazdów). Wystąpiła konieczność wykonania ścianek na wszystkich przepustach pod zjazdami na odcinku od km 0+039 do km 4+478; 7)Protokół nr 013-w związku z realizacją prac branży drogowej-przepust w km 4+113-stwierdzono, że założona w Dokumentacji długość elementów przelotowych ww przepustu szerokości przekroju poprzecznego DW 973. Projekt wykonawczy zakłada poszerzenie istniejącej nawierzchni Drogi Wojewódzkiej oraz wykonanie chodnika, w związku z powyższym zachodzi konieczność umocnienia skarpy pomiędzy ścianką czołową przepustu potrójnego fi 100 i obrzeżem chodnika płytami ażurowymi wypełnionymi betonem cementem C16/20 oraz montaż poręczy typu Olsztyn dla bezpieczeństwa pieszych; 8)Protokół konieczności nr 014-w związku z realizacją prac branży drogowej w śladzie przebudowywanego odcinka Drogi Wojewódzkiej nr 973, w rejonie skrzyżowania z ulicą Waryńskiego stwierdzono przepust żelbetowy nie przewidziany w Dokumentacji projektowej do rozbiórki. Przeprowadzone pomiary wysokościowe przedmiotowego przepustu potwierdziły kolizję z projektowaną konstrukcją DW nr 973. W związku z powyższym istnieje konieczność rozbiórki żelbetowego przepustu fi 100 i wykonanie w jego miejsce nasypu; 9) Protokół konieczności nr 015-Założona w Dokumentacji długość elementów przelotowych przepustu w km 0+310 nie została dostosowana do projektowanej szerokości przekroju poprzecznego DW nr 973. Projekt wykonawczy zakłada poszerzenie istniejącej nawierzchni drogi wojewódzkiej oraz wykonanie chodnika. W związku z tym zachodzi konieczność wykonania rozwiązania zamiennego polegającego na wykonaniu ścianki czołowej przepustu celem zabezpieczenia stateczności skarpy (projektowanej konstrukcji chodnika) oraz zjazdu na działkę nr 139 wraz z montażem poręczy typu Olsztyn, w celu zagwarantowania bezpieczeństwa pieszych; 10) Protokół konieczności nr 016-w trakcie wykonywania prac branży drogowej, w zakresie robót ziemnych oraz rozbiórkowych stwierdzono, iż w obrębie istniejącego skrzyżowania DW 973 z ulicą Waryńskiego w km 2+700-strona wschodnia, przebiega linia gazociągu nie przewidzianego do przebudowy w uzgodnionej i zatwierdzonej Dokumentacji Projektowej. Przeprowadzone pomiary wysokościowe oraz sytuacyjne potwierdziły, iż obecne usytuowanie linii gazociągowej w śladzie istniejącego chodnika koliduje z projektowaną konstrukcją jezdni DW 973 bądź projektowanego chodnika. W związku z powyższym zachodzi konieczność przebudowy gazociągu na odcinku 31 mb oraz wykonanie zamiennej konstrukcji chodnika w śladzie kolidujących linii gazociągu w obrębie skrzyżowań z ulicami Bohaterów Warszawy w km 1+700 i Waryńskiego w km 2+700; 11)Protokół konieczności nr 17-Po wykonaniu robót ziemnych i robót związanych z frezowaniem istniejącej nawierzchni DW 973 stwierdzono (w obrębie skrzyżowania DW nr 973 z Ulicą Waryńskiego w km 2+700) zaleganie pod warstwami bitumicznymi warstwy bruku granitowego o średniej długości około 10 cm, obramowanej opornikiem betonowym. W związku z powyższym zaistniała konieczność wykonania rozbiórki warstwy bruku istniejącej pod warstwami bitumicznymi oraz opornika betonowego i wykonanie doziarnienia kruszywem 0/31,5 o grubości warstwy 20 cm, co pozwoli na wykonanie przewidzianej w projekcie warstwy głębokiego recyklingu M-CE; 12)Protokół konieczności nr 018-w trakcie realizacji prac branży drogowej stwierdzono, że zgodnie z zatwierdzoną Dokumentacją Projektową, nowo projektowana tarcza skrzyżowania DW 973 z ul. Bohaterów Warszawy jest obniżona wysokościowo w stosunku do starej nawierzchni o około 45 cm, co powoduje konieczność rozbiórki całej istniejącej konstrukcji nawierzchni DW 973. Realizowany projekt zakłada wykonanie warstwy recyklingu MCE gr. 23 cm z wykorzystaniem warstw konstrukcyjnych nawierzchni. W związku z powyższym zachodzi konieczność (skrzyżowanie w km 1+700) wykonania warstwy o gr. 20 cm doziarnienia kruszywem 0/31,5 w celu wykonania właściwej warstwy recyklingu MCE; Ponadto w toku realizacji prac w zakresie rozbiórki warstw konstrukcyjnych istniejącej nawierzchni skrzyżowania DW nr 973 z ulicą Starkiewicza stwierdzono, że konstrukcja nawierzchni istniejącego skrzyżowania nie odpowiada konstrukcji założonej w projekcie. Celem wykonania projektowanego pakietu warstw konstrukcyjnych DW nr 973 zachodzi konieczność (skrzyżowanie w km 4+400) wykonania rozbiórki warstwy narzutu kamiennego oraz w jej miejsce doziarnienia kruszywem 0/31,5 warstwą o gr. 20 cm w celu wykonania właściwej warstwy recyklingu M-CE; 13)Protokół konieczności nr 019-w trakcie realizacji prac branży wodno-kanalizacyjnej (skrzyżowanie w km 0+662 z ul. Szaniecką) zinwentaryzowano dwie nieistniejące studnie kanalizacji deszczowej, które nie były przewidziane do przebudowy. Podczas wizji lokalnej stwierdzono daleko posuniętą degradację omawianych studni kanalizacyjnych, co mogłoby skutkować uszkodzeniem projektowanej konstrukcji skrzyżowania DW 973 z ulicą Szaniecką, w toku eksploatacji modernizowanego odcinka. W związku z tym zachodzi konieczność wykonania przebudowy dwóch studni kanalizacji deszczowej. Ponadto w km 1+650 strona lewa stwierdzono kolizję sytuacyjną projektowanego za peronem zatoki autobusowej kolektora rowu krytego ze studnią istniejącej kanalizacji sanitarnej. Celem uniknięcia kolizji należy wykonać studnię rewizyjną w ciągu projektowanego rowu krytego; 14)Protokół konieczności nr 020-Podczas prowadzonych prac branży drogowej stwierdzono daleko posuniętą degradację skarp nasypów zjazdów spowodowaną intensywnymi opadami atmosferycznymi, jakie wystąpiły na terenie budowy na przełomie maja i czerwca 2014 r. Pochylenie skarpy zjazdów pomiędzy ściankami czołowymi rur przepustowych a wykonanym obrzeżem nawierzchni utwardzonej z kostki betonowej nie gwarantuje stateczności wykonanych robót ziemnych, co skutkuje rozmyciem wykonanych skarp, osunięciem wykonanych obrzeży oraz uszkodzeniem nawierzchni z kostki betonowej. Celem zabezpieczenia wykonanych prac ziemnych oraz nawierzchniowych na zjazdach zachodzi konieczność umocnienia skarp betonowymi płytami ażurowymi wypełnionymi betonem cementowym C16/20. W skutek wspomnianych wcześniej opadów atmosferycznych doszło również do rozmycia-uszkodzenia robót ziemnych związanych z wykonaniem odcinków rowów krytych w śladzie słupów projektowanego oświetlenia drogowego. Celem zabezpieczenia stateczności słupów oświetlenia odcinków rowów krytych koniecznym jest zabezpieczenie robót ziemnych na wspomnianych rowach krytych betonowymi płytami ażurowymi wypełnionymi betonem cementowym C16/20. Dokumentacja projektowa w km 0+040-0+170 str. prawa, 1+627-1+742 str. prawa, 1+810-1+850 str. prawa, 4+250-4+388 str. prawa, rondo przy ul. Starkiewicza za skrzyżowaniem wzdłuż drogi kierunek Zbludowice po str. prawej odcinek 55 mb, przewiduje wykonanie krawężnika. Na przedmiotowych odcinkach nie został zaprojektowany chodnik. Omawiane odcinki krawężnika zostały przewidziane celem odprowadzenia wód opadowych do najbliżej zlokalizowanych wpustów deszczowych. Brak konstrukcji chodnika na podniesionych odcinkach skutkuje brakiem oporu na wykonany krawężnik, co może doprowadzić do jego uszkodzenia w przypadku najechania przez pojazd w toku eksploatacji modernizowanego odcinka DW nr 973. W związku powyższym zachodzi konieczność uzupełnienia przestrzeni omówionymi powyżej odcinkami krawężnika drogowego kruszywem. W rejonie skrzyżowania z ulicą Szaniecką w km 0+662 stwierdzono konieczność wykonania robót polegających na przebudowie krawężnika i chodnika w śladzie ul. Szanieckiej w kierunku centrum miasta celem wysokościowego nawiązania się do najbliższego wpustu deszczowego w celu zagwarantowania sprawnego odprowadzenia wód opadowych. W toku przebudowy skrzyżowania z ulicą Korczaka (droga gminna nr 314079T) w km 1+441 str. prawa stwierdzono daleko posuniętą degradację rur przelotowych o średnicy fi 400 przepustu drogowego, pod omawianym skrzyżowaniem w śladzie projektowanego rowu drogowego. Podniesione rury przelotowe uległy spękaniu w toku wieloletniej eksploatacji. Dokumentacja Projektowa nie przewidywała przebudowy niniejszego przepustu. Celem zagwarantowania sprawnego odprowadzenia wód opadowych rowami wzdłuż modernizowanego odcinka DW nr 973 koniecznym jest wykonanie przebudowy przepustu pod skrzyżowaniem poprzez montaż rur przelotowych fi 600; W km 3+550 str. lewa w śladzie projektowanego chodnika potwierdzono zalegania skały. Przeprowadzona wizja lokalna potwierdziła konieczność wykonania robót w zakresie mechanicznego odspojenia skały wraz z transportem urobku samochodami samowyładowczymi. Roboty wyszczególnione w zamówieniu dodatkowym nie były ujęte w zamówieniu podstawowym. Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do realizacji zamówienia podstawowego z uwagi na technologiczne powiązanie wskazanych robót dodatkowych z robotami podstawowymi. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, którego wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i uzależnione jest od wykonania zamówienia podstawowego, z przyczyn technicznych oddzielenie tego zamówienia od zamówienia podstawowego jest niemożliwe i wymagałoby poniesienia niewspółmiernych kosztów. Konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego jest uzasadniona w sporządzonych komisyjnie ww protokołach konieczności

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.