eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń › Dostawa i montaż zestawów urządzeń do wczesnego wykrywania zagrożenia pożarowego oraz systemów do bezprzewodowej transmisji obrazu i sterowania kamerami dla nadleśnictw RDLP w Toruniu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych


Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-06-14

Toruń: Dostawa i montaż zestawów urządzeń do wczesnego wykrywania zagrożenia pożarowego oraz systemów do bezprzewodowej transmisji obrazu i sterowania kamerami dla nadleśnictw RDLP w Toruniu
Numer ogłoszenia: 165619 - 2011; data zamieszczenia: 14.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu , ul. Mickiewicza 9, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6584348, 6564334, faks 056 6224407.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.torun.lasy.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa i montaż zestawów urządzeń do wczesnego wykrywania zagrożenia pożarowego oraz systemów do bezprzewodowej transmisji obrazu i sterowania kamerami dla nadleśnictw RDLP w Toruniu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1.1 Dostawa i montaż siedmiu zestawów urządzeń do wczesnego wykrywania zagrożenia pożarowego składających się z głowicy obrotowej z kamerą, klawiatury, monitora i innych niezbędnych urządzeń do prawidłowego działania systemu, przeznaczonych dla nadleśnictw: Dąbrowa - 1 kpl. Gniewkowo - 3 kpl. Miradz - 1 kpl. Solec Kuj. - 1 kpl. Włocławek - 1 kpl. 1.2 Dostawa i montaż urządzeń do bezprzewodowej transmisji obrazu od kamery do punktu alarmowo - dyspozycyjnego oraz sterowania kamerami obrotowymi w ilości 5 kpl. i przeznaczeniu dla nadleśnictw Gniewkowo i Włocławek. Wymagania dotyczące zestawu urządzeń do wczesnego wykrywania zagrożenia pożarowego obszarów leśnych. Zestawy urządzeń (telewizji użytkowej), stosowane do obserwacji terenów leśnych, powinny pozwalać na obserwację lasów w promieniu do 20 km. Zestaw winien umożliwiać transmisje obrazu i sterowania pracą kamery za pomocą połączenia kablowego oraz łącza radiowego. Minimalny zoom bez pogorszenia jakości obrazy powinien wynosić min. 20. Zestaw winien spełniać wymagania opracowane przez Instytut Badawczy Leśnictwa: Wymagania ogólne: Telewizyjny zestaw urządzeń do wczesnego wykrywania zagrożenia pożarowego terenów leśnych powinien obejmować głowice obrotową z zespołem wizyjnym w hermetycznej obudowie, niezbędne układy zasilania z ochroną przed przepięciami, sterownik (klawiaturę) oraz monitor. Urządzenia zamontowane na wieży (maszcie), powinny być przystosowane do eksploatacji w zewnętrznych warunkach otoczenia. Głowica i zespół wizyjny (kamera i obiektyw) musza być zintegrowane i stanowić zwartą konstrukcję we wspólnej obudowie, odporną na działanie czynników atmosferycznych, w szczególności na napór wiatru. Obudowa z zespołem wizyjnym musi być mocowana w pozycji stojącej. Stopa obudowy musi być przykręcana do platformy wieży lub masztu, a żaden fragment mocowania urządzenia nie może przesłaniać widzenia kamery. Nie dopuszcza sie szyby obudowy lub innej przezroczystej osłony wykonanej z tworzyw sztucznych. Urządzenia musza być przystosowane do transmisji radiowej sygnału wizji i sterowania, z zabezpieczeniem przed możliwością niezamierzonego pozostawienia urządzeń w pracy. Wymagania szczegółowe dla głowicy obrotowej: 1. głowica obrotowa n x 360° dla ruchu panoramicznego, z regulacja położenia pionowego osi optycznej w zakresie +10° do -20° lub więcej, przystosowana do pracy w zewnętrznych warunkach otoczenia, w temp. -10°C do +50°C, 2. prędkość obrotowa w ruchu automatycznym dostosowana do długości ogniskowej, zapewniająca płynność przesuwu (brak szarpania obrazu pochodzącego od napędu) i dobra czytelność obrazu, przy maksymalnej długości ogniskowej, ok.12 - 14 minut jeden obrót, 3. szybkie osiąganie zadanego położenia kątowego, czas szybkiego półobrotu poniżej 30 sekund, 4. urządzenie powinno wyświetlać stale w ekranie monitora kąty położenia osi optycznej z dokładnością do 1°, w przypadku zbliżeń do 15, 5. urządzenie musi posiadać funkcję automatycznego, programowanego śledzenia horyzontu, 6. głowica musi posiadać masę nie wyższą niż 8 kg i być łatwa w montażu i demontażu. Wymagania szczegółowe dla zespołu optycznego (obiektyw - kamera): 1. zastosowany zespół wizyjny powinien posiadać przynajmniej 10 krotną zmianę długości ogniskowej i zapewniać minimalny kąt obserwacji 1,5 stopnia (hor.), 2. zastosowana kolorowa kamera CCD musi zapewniać rozdzielczość min.480TVL, 3. kamera musi posiadać możliwość definiowania stref kompensacji wstecznego oświetlenia, 4. kamera musi posiadać możliwość zdalnego przełączania trybów pracy z klawiatury, w celu zapewnienia dostosowania przez operatora systemu optymalnych nastaw parametrów kamery do aktualnych warunków, w tym wzmocnienia i współczynnika korekcji Gamma, dla uzyskania możliwie najlepszej jakości obrazu w trudnych, zmieniających sie warunkach oświetlenia. Wymagania funkcjonalne dla urządzeń systemu: 1. możliwość definiowania sektorów szybkiego ruchu, 2. możliwość zaprogramowania minimum dwóch tras obserwacji automatycznej, 3. funkcja szybkiego przeglądu terenu, 4. możliwość szybkiej orientacji kamery na wskazany kąt, 5. wyświetlanie etykiet charakterystycznych kierunków, 6. pamięć kilku pozycji (położeń), 7. zapamiętywanie aktualnej pozycji i jej przywoływanie w dowolnym czasie, 8. specjalizowana klawiatura, zapewniająca zdalną, szybką zmianę parametrów pracy kamery. Pozostałe wymagania: 1. monitor CRT o przekątnej min.20 cali i rozdzielczości poziomej >500 TVL, wejście composite video, 2. opcjonalnie urządzenia powinny być zdolne do przekazywania danych do współpracy z mapa numeryczna terenu, 3. urządzenia systemu powinny posiadać niezbędne zabezpieczenia przed przepięciami 4. menu urządzenia w języku polskim, 5. instrukcje w języku polskim, 6. minimalny okres gwarancji 2 lata. Wymagania dla bezprzewodowej transmisji obrazu i sterowania kamerą Transmisja obrazu: 1. Urządzenie pracujące w wolnym paśmie radiowym ISM 5.8GHz 2. Zasięg 8, 10, 14 km 3. Rozdzielczość obrazu pełny PAL ( D1) 4. Prędkość wyświetlania obrazu minimum 25 klatek na sekundę 5. Moc urządzenia minimum 25mW 6. Transmisja obrazu bez opóźnień, bez kompresji oraz utraty jakości obrazu. 7. Urządzenia w obudowach zewnętrznych minimum IP66 - odporność urządzeń na warunki atmosferyczne - elementy zestawu powinny zapewniać prawidłową pracę w temperaturach -5°C ÷ +50°C. Natomiast elementy montowane na zewnątrz budynków powinny również gwarantować właściwą pracę przy pełnym zakresie wilgotności względnej powietrza (0 ÷ 100% bez kondensacji) i być odporne na opady atmosferyczne. 8. Urządzenia bezprzewodowej transmisji obrazu i sterowania nie mogą zakłócać pracy innych urządzeń. 9. Urządzenia powinny być zabezpieczone przed występowaniem przepięć. 10. W zestawie powinny znajdować się konwertery z przewodu 75ohm na przewód UTP oraz zasilacze z 230V AC. 11. Wejścia/wyjścia sygnału wideo typu BNC. 12. Urządzenie powinno posiadać aktualne certyfikaty zgodności z obowiązującymi normami. Transmisja sterowania kamerami: 1. Sterowanie kamerą nie może by opóźnione ani w żaden sposób ograniczone. 2. Minimum 10 kanałów pracy 3. Zasięg 8,10, 14km 4. Urządzenie pracujące w wolnym paśmie radowym 869 MHz 5. Moc urządzenia minimum 200mW . 6. Interfejs wejściowy RS485 oraz RS232 7. prędkości transmisji od 1200 , 2400, 9600 bps 8. Transmisja bez opóźnień oraz utraty jakości obrazu. 9. Wymagana transmisja dwukierunkowa - half dupleks. 10. Urządzenie powinno posiadać aktualne certyfikaty zgodności z obowiązującymi normami. Ilość i rodzaj 1. Zestaw urządzeń do wczesnego wykrywania zagrożenia pożarowego obszarów leśnych - głowica z kamerą + monitor - 7 kpl, 2. Urządzenia do bezprzewodowej transmisji obrazu i sterowania kamerą - 5 kpl.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.16.00 - Kamery cyfrowe 30.23.13.00 - Monitory ekranowe 32.26.00.00 - Urządzenia do przesyłu danych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 2. Ustala się wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy 00/100). Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: - w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na konto Bank Zachodni WBK S.A. O/Toruń, nr 61 1090 1506 0000 0000 5002 0525. z adnotacją - wadium na dostawę i montaż siedmiu zestawów urządzeń do wczesnego wykrywania zagrożenia pożarowego i pięciu urządzeń do bezprzewodowej transmisji obrazu oraz sterowania kamerami obrotowymi. Kserokopię przelewu należy dołączyć do oferty. - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych - w gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r Nr 42, poz. 275, z późn.zm.) przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Wadium wnoszone w formach, które określa pkt. VIII.3.b),c),d),e) Wykonawca składa w następujący sposób: - oryginał poręczeń bankowych, gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych należy złożyć w kasie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu, ul. Mickiewicza 9, 87-100 Toruń - pokój nr 13, przed upływem terminu do składania ofert; - kopie w/w dokumentów potwierdzoną -za zgodność z oryginałem- przez Wykonawcę lub osobę/osoby uprawnione, należy dołączyć do oferty. 4. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. VIII.9.SIWZ. 5. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. VIII.4.SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26, ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25, ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: a)odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej 1 dostawy wraz z montażem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia i wartością nie mniejszej niż 150 000,00 zł.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że dysponuje osobami, które będą realizować zamówienie z podaniem ich kwalifikacji i doświadczenia zawodowego -warunkiem minimalnym jest wykazanie przez wykonawcę min 1 osoby nadzorującej montaż urządzeń z podaniem jej kwalifikacji i doświadczenia zawodowego.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 100 000,00 zł oraz że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że nie zalega on z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne. 2. Wykonawca zamieszkały poza terutorium RP składa oświadczenie, że nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. 3. Oświadczenie Wykonawcy, że dostarczane produkty odpowiadają wymaganiom określonym przez Instytut Badawczy Leśnictwa dla urządzeń przeznaczonych do obserwacji terenów leśnych.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.torun.lasy.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Mickiewicza 9, 87-100 Toruń - pokój nr 29.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.06.2011 godzina 12:00, miejsce: Siedziba Zamawiajacego: ul. Mickiewicza 9 87-100 Toruń Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.