eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Istebna › Remont mostu gminnego Jasnowice Szymcze 617 089 S w Istebnej w km 0+0.000 - w ramach usuwania skutków powodzi z września 2010 roku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-09

Istebna: Remont mostu gminnego Jasnowice Szymcze 617 089 S w Istebnej w km 0+0.000 - w ramach usuwania skutków powodzi z września 2010 roku
Numer ogłoszenia: 159285 - 2013; data zamieszczenia: 09.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Istebnej , Istebna 1000, 43-470 Istebna, woj. śląskie, tel. 033 8556500 w. 39.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ug.istebna.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont mostu gminnego Jasnowice Szymcze 617 089 S w Istebnej w km 0+0.000 - w ramach usuwania skutków powodzi z września 2010 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia polega na wykonaniu robót budowlanych pn: Remont mostu gminnego Jasnowice - Szymcze 617 089 S w Istebnej km 0+0.000 w ramach usuwania skutków powodzi z września 2010 roku W ramach zadania nie zmieni się sposób zagospodarowania terenu. Nie będzie dokonywana zmiana lokalizacji obiektu. Oś mostu pozostanie niezmieniona. Zaprojektowano most jednoprzęsłowy, płytowy o konstrukcji betonowej, oparty na żelbetowych podporach. Obiekt w planie znajduje się na prostej, a w profilu w spadku podłużnym i=1%, jezdnia ukształtowana jest w spadku daszkowym równym 2,0%. Most zaprojektowano zgodnie z wymaganiami rozporządzenia (9) na klasę B obciążenia taborem samochodowym (wg PN-85/S-10030). Zaprojektowano przyczółki żelbetowe, pełnościenne posadowione bezpośrednio na gruncie. Przyczółki posiadają ciosy podłożyskowe o wysokości dostosowanej do rzędnych spodu konstrukcji ustroju nośnego. W tylnej części ścianek żwirowych przyczółków wykształcono wsporniki pod płyty przejściowe o wysięgu 0,35 m. Zaprojektowano płyty przejściowe o długości 4,50 m i grubości 0,25 m. Zbrojenie przyczółków zaprojektowano ze stali BSt500S. Pod fundamentami przyczółków należy wykonać warstwę wyrównawczą o grubości 15 cm z betonu B15 (C12/15). Konstrukcję nośną mostu stanowi jednoprzęsłowa płyta betonowa z elementami nośnymi w formie belek prefabrykowanych typu Kujan NG 18 o długości 18,0 m, zespolonymi monolityczną płytą żelbetową. Wysokość ustroju nośnego wynosi od 0,87 m (linia załamania spadków) do 0,93 m (w środku przekroju poprzecznego). W strefie podparć (nad projektowanymi łożyskami) wykonstruowano belkę podwalinową o wysokości 0,40 m i szerokości 1,20 m Rozpiętość teoretyczna przęsła równa jest 18,40 m. Długość całkowita ustroju nośnego równa jest 19,30 m. Szerokość ustroju nośnego na przeważającej długości równa 5,70 m, przy przyczółku od strony Jasnowic zwiększa się do 9,47 m. Takie ukształtowanie ustroju nośnego wynikło z konieczności wykonstruowania skrzyżowania dróg gminnych w obrębie mostu. Płyta ustroju nośnego wykonana jest w spadku daszkowym równym 2,0%, pod kapami zastosowano przeciwspadek 4% w kierunku jezdni. W przekroju podłużnym płyta znajduje się w jednostronnym spadku równym 1% w kierunku Istebnej. Zbrojenie ustroju nośnego - zespalającej płyty betonowej wykonywanej na budowie, zaprojektowano ze stali zbrojeniowej BSt500S. 1) Podstawowe parametry techniczne projektowanego obiektu: Długość całkowita obiektu (łącznie z płytami przejściowymi) 29,20 m; Długość ustroju nośnego 19,30 m, Rozpiętość teoretyczna 18,40 m; Światło poziome 17,20 m; Szerokość całkowita 6,20 m; Spadek poprzeczny jezdni daszkowy 2,0%; Kąt skosu 90o. 2) Przekrój poprzeczny na obiekcie: Szerokość jezdni: 2x2,50 = 5,00 m; Gzyms z bariero-poręczą 2 x 0,60 = 1,20 m; Łącznie: 6,20 m. 3) Rozwiązania konstrukcyjno - materiałowe: Ustrój nośny: belka Kujan NG beton B50 (C40/50); płyty zespalającej beton B35 (C30/37); Przyczółki: beton B35 (C30/37), stal zbrojeniowa A - IIIN BSt500S, Płyty przejściowe: beton B35 (C30/37), stal zbrojeniowa A - IIIN BSt500S, Kapy: beton B35 (C30/37), stal zbrojeniowa A - IIIN BSt500S. 4) Izolacja: Górną powierzchnię płyty ustroju nośnego oraz płyt przejściowych zabezpiecza się jednowarstwową izolacją z papy zgrzewalnej nie wymagającej warstwy ochronnej. Stykające się z gruntem powierzchnie fundamentów, trzonów, zaizolowane zostaną materiałem powłokowym z roztworu asfaltowego do stosowania na zimno ( liczba warstw wg instrukcji stosowania danego materiału). Od strony nasypu na korpusach ułożony zostanie geokompozyt drenażowy. 5) Nawierzchnia: Konstrukcja nawierzchni na obiekcie: 4 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/12,8; 5 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego 0/16. Między krawężnikiem a warstwą ścieralną w warstwie ścieralnej należy zastosować bitumiczną taśmę uszczelniającą. W strefie płyt przejściowych konstrukcja nawierzchni składa się z: w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/12,8; gr. 4 cm; w-wy wiążącej z betonu asfaltowego 0/16; gr. 5 cm; podbudowy pomocniczej z kruszywa łamanego 0/63; gr. 20÷70cm; 6) Kapy i krawężniki: Zaprojektowano kapy grubości 0,24 m wylewane na mokro posiadające przy zewnętrznych krawędziach wykształcone gzymsy monolityczne o wymiarach 0,25x0,55 m. Od strony jezdni kapy ograniczone są krawężnikiem kamiennym 20x20 cm. Krawężnik wystaje ponad poziom nawierzchni 14 cm. Na odcinkach dojazdów zastosowano krawężniki kamienne 20x30 cm na ławie betonowej B20 z oporem. Zakotwienie kap stanowią pręty w postaci pętli wypuszczone z płyty ustroju nośnego. W kapach należy przed betonowaniem umieścić typowe kotwy bariero poręczy. 7) Dylatacja: Na styku mostu z nasypem drogowym zastosowano dylatacje bitumiczne szczelne, dostosowane do przenoszenia przesuwów ?25 mm. 8) Łożysko: Ustrój nośny został oparty na podporach poprzez łożyska garnkowe. Zastosowano łożyska o nośności 2,5 MN. Minimalna nośność łożyska stałego na siły poziome powinna wynosić 0,07xVmax, a łożysk jednokierunkowo przesuwnych na siły poziome powinna wynosić 0,05xVmax. Łożyska powinny zapewniać swobodę przesuwów min. ?25 mm w kierunku podłużnym oraz ?10 mm w kierunku poprzecznym. 9) Urządzenia bezpieczeństwa ruchu: Na krawędziach obiektu zastosowano bariero poręcze sztywne ze słupkami co 1 m. Wysokość górnej krawędzi prowadnicy bariery powinna wynosić 75 cm od poziomu góry krawężnika. Na długości łuków kołowych skrzyżowania zaprojektowano ułożenie krawężników betonowych 20x30 cm na ławie oporowej z betonu B20. Ponadto wzdłuż skrzyżowania przewidziano wykonanie barier ochronnych SP-06. 10) Płyty przejściowe: Na połączeniu nasypu drogowego z obiektem zaprojektowano płyty przejściowe monolityczne o długości 4,50 i grubości 0,25 m oparte jedną krawędzią na wsporniku wykonstruowanym ze ścianki żwirowej przyczółka, a drugą na nasypie. 11) Zasypki: Grunt zasypki powinien być przepuszczalny, niewysadzinowy, możliwie jednorodny. Zasypkę podpór należy wykonać z pospółki i piasku. Wskaźnik zagęszczenia powinien wynosić Is=1,0. 12) Umocnienie koryta: W ramach inwestycji projektuje się wykonanie umocnienia skarp koryta rzeki Olzy w obrębie mostu za pomocą koszy siatkowo-kamiennych. W stanie istniejącym, od strony górnej wody na brzegu lewym, wzdłuż istniejącej drogi prowadzącej do tartaku, wykonane są już do wysokości 2,0 m kosze siatkowo - kamienne. Prace budowlane wymagać będą rozebrania tych koszy na długości 6 m licząc od istniejącego mostu w górę rzeki. Po wybudowaniu mostu umocnienie to zostanie odtworzone do wysokości 2,0 m - kosze o wymiarach 1,00x0,50+1,00x0,50+0,75x0,5+0,50x0,50 m. Ponadto, umocnienie koszami siatkowo kamiennymi zaprojektowano na pozostałych skarpach przy obiekcie na długości 5,0 m powyżej i 10,0 m poniżej mostu - kosze 0,75x0,5 +0,75x0,5+0,50x0,50 m. Wzdłuż w/w umocnień, na dnie rzeki, ułożone zostaną również kosze o wymiarach 1,50x0,50 m. Dno cieku pod obiektem oraz po 5,0 m przed i za mostem zostanie umocnione kamieniem łamanym typu ciężkiego układanym ręcznie. 13) Roboty rozbiórkowe: Szczegółowa technologia wykonywania robót rozbiórkowych zostanie opracowana przez Wykonawcę w Projekcie Technologicznym. Teren budowy zostanie ogrodzony i będzie niedostępny dla osób bezpośrednio niezatrudnionych przy robotach budowlanych. Harmonogram, kolejność realizacji poszczególnych robót i szczegółowa technologia wykonywania wszystkich robót w ramach inwestycji zostanie opracowana przez Wykonawcę. Koryto cieku zostanie zabezpieczone przed zanieczyszczeniami powstałymi w trakcie prowadzonych robót. Jakiekolwiek zanieczyszczenia będą natychmiast usuwane. Podczas wykonywania robót należy mieć na uwadze ochronę środowiska i zapewnić w Projekcie Technologii i Organizacji Robót jak najmniejszy wpływ inwestycji na środowisko. Gospodarkę odpadami, w tym niebezpiecznymi, prowadzone będą zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r o odpadach (DZ. U. Nr 62 poz. 627 z późn. zm.). Przed rozpoczęciem robót budowlanych wykonawca powinien posiadać uregulowany sposób postępowania z odpadami przewidzianymi do wytworzenia w czasie realizacji inwestycji. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z ogólnymi przepisami BHP oraz z przepisami obowiązującymi przy wykonywaniu robót budowlano-montażowych. Prace należy prowadzić zgodnie z: Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (DZ.U.2003r Nr 47, poz.401); Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (DZ.U.2001r Nr 118, poz.1263); Rozporządzenie Ministrów Komunikacji oraz Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 10 lutego 1977r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu robót drogowych i mostowych (DZ.U.1977r Nr 7, poz.30). Warunki ogólne dla zadania 1. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na roboty objęte zamówieniem minimum - 60 miesięcy. 2. Rozliczenie finansowe należy prowadzić na podstawie kosztorysu powykonawczego. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania i wprowadzenia projektu organizacyjnego ruchu na czas ich wykonywania. 4. Inwestor wymaga ciągłego nadzoru na zadaniu przez uprawnionego kierownika budowy. Szczegółowy zakres robót do wykonania określa przedmiar robót, kosztorys ślepy, Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz dokumentacje projektowe tj: Projekt Wykonawczy Remont mostu gminnego Jasnowice Szymcze 617 089 S w km 0+0.000 w ramach usuwania skutków powodzi z września 2010 roku..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.10 - Roboty budowlane w zakresie mostów .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie wymaga

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2,

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał jedną robotę o charakterze podobnym do przedmiotu zamówienia (tj. budowa, przebudowa, odbudowa lub remont obiektu mostowego lub przepustu). Aby spełnić ten warunek, praca, na którą powołuje się wykonawca musi być ukończona, a wartość odebranych i wykonanych robót nie mniejsza niż - 300.000,00 brutto (w przypadku inwestycji, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej kwoty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia inwestycji), oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - załącznik nr 5. Ocena spełnienia warunku zostanie przeprowadzona na podstawie załącznika nr 5 do SIWZ - wykaz najważniejszych robót budowlanych oraz dowodów, że roboty te zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2,

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać że dysponuje lub będzie dysponował wykwalifikowanym personelem, który ma uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: mostowej. Ocena spełniania warunków zostanie przeprowadzona na podstawie załącznika nr 6 do SIWZ - wykaz osób.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2,

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania), 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej) o ile nie wynika z pozostałych dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę. 3) zobowiązanie innych podmiotów, w szczególności pisemne, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane w przypadku, gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy; 4) oświadczenia, wykonawcy o spełnieniu wymagań określonych w art. 22 ust.1 ustawy załącznik nr 2 do SIWZ (wskazana data podpisania), 5) kosztorysy ofertowe wykonane metodą uproszczoną, polegającą na obliczeniu wartości kosztorysowej robót objętych przedmiarem jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót i ich cen jednostkowych bez podatku od towarów i usług.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Na podstawie art. 144 ust. 1 Ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści umowy w stosunku do oferty, w następujących przypadkach i na następujących zasadach, za obopólną zgodą stron: 1) Zmiany ogólne: A. Możliwa jest: a. zmiana adresu / siedziby Zamawiającego / Wykonawcy, b. zmiana osób występujących po stronie Zamawiającego / Wykonawcy, c. zmiana będąca skutkiem poprawy omyłki oczywistej. B. Nie jest dopuszczalna zmiana Wykonawcy, z wyjątkiem sukcesji generalnej, przekształcenia, dziedziczenia spółek handlowych zgodnie z ksh, sukcesji z mocy prawa. 2) Zmiany rzutujące na termin wykonania umowy: A. możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie następujących obowiązków Zamawiającego. a. przekazanie placu budowy, b. przekazanie dokumentów budowy, B. Możliwa jest zmiana terminu wykonania umowy, ewentualnie wstrzymanie lub wznowienie usług, ze względu na: a. oczekiwanie Wykonawcy na niezbędne opinie, decyzje administracyjne ( opóźnienie spowodowane przez urzędy ), b. przedłużenie procedury przetargowej, c. uwarunkowania społeczne np. protesty petycje, d. konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości, e. roboty dodatkowe, f. zmianę zastosowanych materiałów i technologii wykonania robót, g. zmiany stanu prawnego, h. warunki geotechniczne, których nie można było przewidzieć, i. niesprzyjające warunki atmosferyczne, j. działania sił natury, uznane za stan klęski żywiołowej, k. wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej w szczególności tych, które wynikają z błędów projektowych lub niedostosowania projektu do faktycznych warunków terenowych, a także zmian powodujących poprawę efektywności ekonomicznej inwestycji. l. wydłużenie terminu realizacji umowy z Wykonawcą robót. C. Wykonawca nie będzie miał prawa do przedłużenia terminu zakończenia umowy jeżeli przedłużenie wynika z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 3. Zmiany rzutujące na wynagrodzenie: A. Możliwa jest zmiana postanowień umowy w związku: a) ze zmianą stawki podatku od towarów i usług (VAT), b) z obniżeniem kosztów wykonania usługi a tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, c) z rezygnacją z części usług, d) z rozliczeniem wynikającym z iloczynu faktycznie wykonanych robót i ich wartości ofertowych, e) z wydłużeniem terminu świadczenia usług w ramach niniejszej umowy. 4. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1. Sposób inicjowania zmian: a) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany, b) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 2. Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach takich jak notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności itp. 3. W rezultacie dokonania czynności opisanych w pkt. a i b może dojść do podpisania przez strony aneksu do umowy. Projekt aneksu przygotowuje Zamawiający.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.istebna.bip.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Istebna 43-470 Istebna 1000 pok. 202 tel/fax 033 855-65-00 wew. 46..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Istebna 43-470 Istebna 1000 pok. 102 (sekretariat)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.