eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Ubezpieczenie mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczenia komunikacyjne Miejskiego Zakładu Przetwarzania Odpadów Komunalnych Lipówka II



Ogłoszenie z dnia 2012-01-17

Dąbrowa Górnicza: Ubezpieczenie mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczenia komunikacyjne Miejskiego Zakładu Przetwarzania Odpadów Komunalnych Lipówka II
Numer ogłoszenia: 15610 - 2012; data zamieszczenia: 17.01.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zakład Przetwarzania Odpadów Komunalnych Lipówka II , ul. Główna 144A, 42-530 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2644623, 2649871, faks 032 2647199.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipowka2.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: zakład budżetowy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczenia komunikacyjne Miejskiego Zakładu Przetwarzania Odpadów Komunalnych Lipówka II.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie MZPOK Lipówka II w poniższym zakresie: a) Ubezpieczenie mienia od ognia (pożaru) i innych zdarzeń losowych; b) ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku; c) ubezpieczenie sprzętu elektronicznego; d) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej; e) ubezpieczenie maszyn i urządzeń od awarii; f) obowiązkowe ubezpieczenie posiadaczy pojazdów mechanicznych; g) ubezpieczenie auto-casco; h) ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażera. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. 2.Umowy ubezpieczenia będą zawarte i wykonywane przy udziale i za pośrednictwem brokera ubezpieczeniowego EIB SA z siedzibą w Toruniu przy ul. Jęczmiennej 21, kod pocztowy 87-100, wpisanego do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000050455. 3.Wszelkie informacje zawarte w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia przeznaczone są wyłącznie do przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystane w innym celu ani udostępniane osobom trzecim nie uczestniczącym w postępowaniu, chyba że jest to konieczne i niezbędne do udziału w postępowaniu i przygotowania oferty. 4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 1 do SIWZ. 6.Opis prowadzonej działalności: Przedmiotem działania Zakładu jest: 6.1przyjmowanie, składowanie, przetwarzanie, segregacja i kompostowanie odpadów komunalnych, odpadów zielonych parkowych, surowców wtórnych pochodzących z selektywnej zbiórki, osadów ściekowych z oczyszczalni, 6.2ważenie i rejestracja dowożonych strumieni, 6.3odzyskiwanie surowców wtórnych z przyjmowanych odpadów, 6.4produkcja kompostu, 6.5sprzedaż surowców wtórnych i kompostu, 6.6wykonywanie prac rekultywacyjnych przy użyciu własnego sprzętu i materiału (kompostu i innych materiałów dopuszczonych zgodnie z obowiązującym prawem), 6.7wykonywanie prac związanych z selektywną zbiórką odpadów, 6.8wykonywanie prac związanych z pielęgnacją, przygotowaniem terenów zielonych przy użyciu własnego sprzętu i materiałów, 6.9świadczenie takich usług jak: ważenie pojazdów, mielenie tworzyw sztucznych, belowanie surowców, osiewanie, kompostowanie, 6.10modyfikacja technologii przetwarzania odpadów komunalnych i zielonych oraz ich kompostowanie, 6.11usługi związane z wykorzystaniem posiadanego parku maszynowego, 6.12wykonania prac związanych z obsługą zieleni miejskiej w celu pozyskania masy zielonej do kompostowania, 6.13wykorzystanie projektów i opracowań na bazie doświadczeń przy prowadzeniu zakładu, 6.14promowanie i marketing wypracowanych technologii i rozwiązań technicznych na bazie Zakładu, 6.15współpraca z instytutami badawczo - rozwojowymi i wiodącymi firmami krajowymi oraz Unii Europejskiej w zakresie poprawy efektywności funkcjonowania Zakładu pod względem ekonomicznym i technologicznym, 6.16propagowanie działań ekologicznych poprzez organizację selektywnej zbiórki odpadów i zbiórkę surowców wtórnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza. Obroty związane z prowadzeniem działalności podstawowej stanowią 100% obrotu 7.Obrót przedsiębiorstwa: 2011 r.: 11.528.108,70PLN Planowany w 2012 r. 15.910.118,00 PLN 8.Liczba zatrudnionych osób: 84 9.Przedmiot działalności: -przyjmowanie, składowanie, przetwarzanie, segregacja i kompostowanie odpadów komunalnych, odpadów zielonych parkowych, surowców wtórnych pochodzących z selektywnej zbiórki, osadów ściekowych z oczyszczalni, -ważenie i rejestracja dowożonych strumieni, -odzyskiwanie surowców wtórnych z przyjmowanych odpadów, -produkcja kompostu, -sprzedaż surowców wtórnych i kompostu, -wykonywanie prac rekultywacyjnych przy użyciu własnego sprzętu i materiału (kompostu i innych materiałów dopuszczonych zgodnie z obowiązującym prawem), -wykonywanie prac związanych z selektywną zbiórką odpadów, -wykonywanie prac związanych z pielęgnacją, przygotowaniem terenów zielonych przy użyciu własnego sprzętu i materiałów, -świadczenie takich usług jak: ważenie pojazdów, mielenie tworzyw sztucznych, belowanie surowców, osiewanie, kompostowanie, -modyfikacja technologii przetwarzania odpadów komunalnych i zielonych oraz ich kompostowanie, -usługi związane z wykorzystaniem posiadanego parku maszynowego, -wykonania prac związanych z obsługą zieleni miejskiej w celu pozyskania masy zielonej do kompostowania, -wykorzystanie projektów i opracowań na bazie doświadczeń przy prowadzeniu zakładu, -promowanie i marketing wypracowanych technologii i rozwiązań technicznych na bazie Zakładu, -współpraca z instytutami badawczo - rozwojowymi i wiodącymi firmami krajowymi oraz Unii Europejskiej w zakresie poprawy efektywności funkcjonowania Zakładu pod względem ekonomicznym i technologicznym, -propagowanie działań ekologicznych poprzez organizację selektywnej zbiórki opadów i zbiórkę surowców wtórnych na terenie gminy Dąbrowa Górnicza. 10.Informacje dotyczące ryzyka ubezpieczeniowego: Miejski Zakład Przetwarzania Odpadów Komunalnych Lipówka II jest obiektem wybudowanym w 2004 roku, którego właścicielem jest Gmina Dąbrowa Górnicza. Miejski Zakład Przetwarzania Odpadów Komunalnych Lipówka II prowadzi działalność w zakresie: -segregacji dowożonych odpadów komunalnych z podziałem na strumienie odpadów surowcowych, organicznych i balastowych (resztowych z procesu), doczyszczanie surowców wtórnych z selektywnej zbiórki. -kompostowania metodą statyczną w boksach betonowych wysegregowanej i przygotowanej masy organicznej, uzdatnianie kompostu. -składowania odpadów balastowych po procesie obróbki na terenie MZPOK na składowisku odpadów komunalnych. Zgodnie z ustawą Prawo ochrony środowiska i rozporządzeniem Ministra Środowiska z 26 lipca 2002 roku instalacje do unieszkodliwiania odpadów komunalnych i składowania odpadów komunalnych tej wielkości zaliczane są do instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości i dlatego podlegają obowiązkowi uzyskania pozwolenia zintegrowanego. Ponadto działalność Zakładu jest źródłem typowych odpadów, powstających we wszystkich zakładach prowadzących działalność gospodarczą. Wszystkie wytworzone odpady niebezpieczne i problemowe magazynowane są czasowo w magazynie odpadów problemowych - obiekt nr 14, w szczelnych pojemnikach. Odpady te okresowo są przekazywane firmom posiadającym zgodę na odbiór tego typu odpadów. Surowce wtórne powstałe w procesie segregacji odpadów kierowane są do boksów na surowce wtórne - obiekt nr 17a. Odpady te są okresowo przekazywane firmą posiadającym instalacje do recyklingu tych surowców. Odpady z mechanicznej obróbki odpadów oraz pozostałości z procesów przygotowania materiału do kompostowania i uzdatniania kompostu kierowane są na składowisko odpadów komunalnych Lipówka II. Produkowany kompost jest magazynowany na placu magazynowania i dystrybucji kompostu i stamtąd dystrybuowany do odbiorców. 11.Posiadane certryfikaty, zezwolenia: POZWOLENIE ZINTEGROWANE ŚR-III-6618/PZ/59/16/05 z dnia 02.05.2005 ze zmianami. 12.Zabezpieczenia przeciwpożarowe: informacje na stronie www.lipowka2.pl 13.Zabezpieczenia przeciwkradzieżowe informacje na stronie www.lipowka2.pl 14.Szkodowość: Ubezpieczenie mienia od ognia: 2011 - brak szkód 2010- 1 szkoda, wypłacone odszkodowanie - 8 885,61 zł. 2009 - 3 szkody; uszkodzenie bramy przez obcy pojazd, wartość wypłaconych odszkodowań: 35 043,00, regresy w trakcie realizacji. 2008 - 2 szkody; uszkodzenie bramy przez obcy pojazd, wartość wypłaconych odszkodowań: 3 835,80 regresy w trakcie realizacji. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej: 2011 - 1 szkoda, wypłacono odszkodowanie - 7 295,10 zł. 2010 - 1 szkoda, wypłacono odszkodowanie - 500,00 zł. 2009 - brak szkód. 2008 - brak szkód. OC komunikacyjne: 2011 - brak szkód. 2010 - 1 szkoda, wypłacono odszkodowanie - 1 833,00 zł. 2009 - brak szkód. 2008 - brak szkód. W pozostałych ryzykach w okresie ostatnich 4 lat szkody nie wystąpiły. 15.WARUNKI UBEZPIECZENIA A.WARUNKI WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH UBEZPIECZEŃ MINIMALNE WARUNKI WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH UBEZPIECZEŃ, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 1.OKRES UBEZPIECZENIA 1.1. Termin realizacji zamówienia wynosi 12 miesięcy tj. od 07.02.2012 roku do 06.02.2013 roku. 1.2 Ubezpieczyciel gwarantuje niezmienność stawek, warunków i franszyz w trakcie trwania umowy ubezpieczenia. 2.ZAKRES UBEZPIECZENIA 2.1Ubezpieczenie mienia od ognia (pożaru) i innych zdarzeń losowych; 2.2ubezpieczenie mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku; 2.3ubezpieczenie sprzętu elektronicznego; 2.4ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej; 2.5ubezpeczenie maszyn i urządzeń od awarii; 2.6obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych; 2.7ubezpieczenie autocasco; 2.8ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków kierowcy i pasażera. 3.MIEJSCE UBEZPIECZENIA Przyjmuje się, że są nim wszystkie lokalizacje należące do Ubezpieczającego oraz każde miejsce związane z prowadzeniem działalności przez Ubezpieczającego. 4.SKŁADKA 4.1Składka ubezpieczeniowa zostanie opłacona w postaci 2 równych ratach w miesiącach luty i sierpień. 4.2W przypadku doubezpieczeń składka naliczana będzie za faktyczny okres ubezpieczenia i opłacana jednorazowo w terminie 30 dni od momentu wystawienia aneksu do umowy. 4.3W przypadku rozłożenia płatności składki na raty, z chwilą uznania przez zakład ubezpieczeń roszczenia z tytułu szkody objętej ubezpieczeniem, Ubezpieczający nie może zostać zobowiązany do natychmiastowego uregulowania pozostałej do zapłacenia części składki. Jednocześnie z wypłacanego odszkodowania nie zostanie potrącona kwota odpowiadająca wysokości nieopłaconych dotychczas rat składki, które płatne będą zgodnie z harmonogramem określonym w umowie ubezpieczenia. 4.4Zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia bez potrącenia kosztów manipulacyjnych. 5.KLAUZULE DODATKOWE 5.1EIB 41 (klauzula rozliczenia składek), 5.2EIB 42 (klauzula warunków i taryf), 5.3EIB 44 (klauzula prolongaty), 5.4EIB 45 (klauzula ratalna), 5.5EIB 61B (klauzula zgłaszania szkód),6.CZYNNIK PODATKOWY Jeżeli suma ubezpieczenia nie zawiera podatku VAT to odszkodowanie płatne będzie bez podatku VAT. B.UBEZPIECZENIE MIENIA OD OGNIA(POŻARU) I INNYCH ZDARZEŃ LOSOWYCH MINIMALNE WARUNKI, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 1.ZAKRES UBEZPIECZENIA 1.1ryzyka podstawowe (FLEXA): ogień (pożar), wybuch, upadek pojazdu powietrznego, uderzenie pioruna; 1.2ryzyka dodatkowe (zakres pełny): powódź, huragan, deszcz nawalny, lawina, napór śniegu lub lodu, grad, trzęsienie ziemi, zapadanie się ziemi, osuwanie się ziemi, zalanie przez wydostawanie się wody innych cieczy lub pary z urządzeń wodnokanalizacyjnych lub technologicznych, dym, sadza, przypalenie i osmalenie bez widocznego ognia, uderzenie pojazdu w ubezpieczone mienie, huk ponaddźwiękowy, upadek drzew, budynków lub budowli, zniszczenie ubezpieczonego mienia powstałe wskutek akcji ratunkowej prowadzonej w związku z zaistniałymi zdarzeniami losowymi objętymi umową ubezpieczenia. 1.3Przez poszczególne ryzyka należy rozumieć: 1.3.1za deszcz nawalny uważa się opad deszczu o współczynniku wydajności co najmniej 4, który ustala Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMiGW); przy braku możliwości uzyskania odpowiednich informacji z IMiGW wystąpienie deszczu nawalnego stwierdza się na podstawie stanu faktycznego i rozmiaru szkód w miejscu ich powstania bądź w bezpośrednim sąsiedztwie. 1.3.2Szkody wodociągowe (zalanie przez wydostawanie się wody i innych cieczy, gazów lub pary z urządzeń i instalacji wodnokanalizacyjnych lub technologicznych) obejmują w szczególności szkody powstałe wskutek: -niezamierzonego i niekontrolowanego wydobywania się wody, innych cieczy, gazów lub pary z przewodów i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania lub innych urządzeń technologicznych; -cofnięcia się ścieków z sieci kanalizacyjnej; -samoczynnego uruchomienia się instalacji tryskaczowych/zraszaczowych z innych przyczyn niż pożar; -pozostawienia otwartych kranów lub innych zaworów; -zamarznięcia i-lub pęknięcia rur, instalacji, klimatyzacji, umywalek, toalet, kranów, a także elementów tych lub podobnych przedmiotów. Ryzyko szkód wodociągowych obejmuje także szkody w tych przewodach i urządzeniach wodociągowych, kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania lub innych urządzeniach technologicznych (w tym również znajdujących się na zewnątrz budynków), w tym spowodowane przez zamarznięcia lub pęknięcia. Ponadto ochroną objęte są koszty poszukiwania awarii-wycieku z limitem odpowiedzialności w wysokości 50 000 zł na jedno zdarzenie. 1.3.3Uderzenie pojazdu w ubezpieczone mienie - odpowiedzialność ubezpieczyciela obejmuje także uderzenie pojazdu należącego do Ubezpieczającego lub kierowanego przez osobę, za którą Ubezpieczający ponosi odpowiedzialność. Odpowiedzialność Ubezpieczyciela w ramach zapisów zdania poprzedzającego jest wyłączona, jeżeli kierujący pojazdem wyrządził szkodę umyślnie lub znajdował się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem narkotyków lub innych środków odurzających,limit odpowiedzialności w wysokości 100.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 1.4Ochroną ubezpieczeniową objęta będzie również sieć wodociągowa na terenie zakładu (sieć biegnie wewnątrz budynków oraz pomiędzy budynkami), 1.5Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje także: -, odgruzowywania, prowadzonych w związku ze zdarzeniami objętymi zakresem ubezpieczenia. Odszkodowanie pokrywa także koszty akcji ratowniczej jeżeli zostały ne poniesione przez Ubezpieczającego. -Szkody w mieniu ruchomym, znajdującym na zewnątrz budynków, o ile mienie to, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wytycznymi producenta/ dostawcy/ gwaranta, przystosowane jest do przechowywania- użytkowania na zewnątrz budynków. Ponadto zakresem ubezpieczenia objęte są szkody w przedmiotach zamocowanych na zewnątrz budynku wraz z ich konstrukcjami wspornikowymi. -Szkody w ubezpieczonym mieniu w trakcie jego przenoszenia, przewożenia lub transportu wewnątrzzakładowego, w tym także od szkód polegających na uszkodzeniu lub zniszczeniu przewożonego mienia spowodowanych wypadkiem środka transportu, za pomocą, którego mienie było przewożone. 1.6Do umowy ubezpieczenia mienia od ognia (pożaru) i innych zdarzeń losowych będą mieć zastosowanie klauzule dodatkowe: - EIB 01B (klauzula reprezentantów), -EIB 02B (klauzula przepięciowa) z limitem 100.000,00 zł, - EIB 04B (klauzula dewastacji) z limitem 20.000,00 zł,- EIB 11B (Klauzula automatycznego pokrycia i zmniejszenia wartości) z limitem 20%, - EIB 14 (klauzula wartości przedmiotu ubezpieczenia),- EIB 16A (klauzula ubezpieczenia drobnych prac budowlano-montażowych) z limitem 200.000,00 zł, - EIB 19 (klauzula odtworzenia dokumentacji) z limitem 10.000,00 zł, -EIB 73B (klauzula zasady proporcji). 2.PRZEDMIOT UBEZPIECZENIA 2.1Środki trwałe: sumę ubezpieczenia środków trwałych stanowi ich wartość księgowa brutto niezależnie od stopnia faktycznego zużycia lub umorzenia, która wynosi: Przedmiot ubezpieczenia Wartość początkowa (brutto) w PLN 1)7 067 977,10 2)8 490 357,09 3)80 520,00 4)84 033,38 5)6 374 836,07 6)9 389 432,59 7)2 379 922,64 8)267285,66 Razem: 34 134 364,40 2.2Środki obrotowe: 680 000,00 PLN (posegregowane odpady które będą sprzedane w celu dalszej przeróbki, np. metale, plastiki..) 2.3Mienie pracownicze: 42 000,00 PLN (500 PLN/osobę x 84 osób) 2.4Gotówka: 1 400,00 PLN 2.5Mienie osób trzecich przyjęte na podstawie umowy w celu wykonania usługi obróbki, naprawy, remontu, sprzedaży, przechowania 120 000,00 PLN 2.6Mienie najmowane przyjęte do używania w ramach umowy najmu, dzierżawy, leasingu, użyczenia lub innej umowy: 326.504,00 PLN 3.FRANSZYZY I UDZIAŁY WŁASNE Dla ryzyka uderzenia pojazdu franszyza redukcyjna - 500,00 zł. W pozostałych ryzykach franszyza integralna: 300,00 zł. 4.ZASADY WYPŁATY ODSZKODOWANIA 4.1Górną granicę odpowiedzialności wykonawcy za ubezpieczone mienie stanowi suma ubezpieczenia, z tym, że granicą odpowiedzialności: a.Dla środków trwałych - stanowi suma ubezpieczenia dla poszczególnego środka trwałego podanego do ubezpieczenia wynikająca z ewidencji środków trwałych. b.Dla pozostałego mienia - stanowi suma ubezpieczenia dla poszczególnego przedmiotu określonego rodzaju ubezpieczonego mienia. Ubezpieczyciel wypłaci należne odszkodowanie z tytułu ubezpieczenia mienia w kwocie odpowiadającej wysokości szkody, nie większej jednak od kwoty stanowiącej górną granicę odpowiedzialności. 4.2Jako wysokość szkody przyjmuje się: a.dla budynków i budowli (wg wartości księgowej brutto) - wartość kosztów odbudowy lub remontu mienia, potwierdzoną kosztorysem przedłożonym przez Ubezpieczającego, określoną zgodnie z zasadami kalkulacji i ustalania cen robót budowlanych stosowanymi w budownictwie - przy uwzględnieniu dotychczasowej technologii, konstrukcji, wymiarów i standardu wykończenia, takich samych lub najbardziej zbliżonych materiałów, wraz z kosztami opracowania wymaganej dokumentacji, kosztami transportu (z wyłączeniem transportu ekspresowego), demontażu, montażu i nadzoru oraz wszelkimi innymi niezbędnymi kosztami, których poniesienie jest konieczne w celu odtworzenia mienia. b.dla maszyn, urządzeń i wyposażenia - wynikającą z faktury lub rachunku wartość kosztów zakupu lub naprawy mienia tego samego rodzaju, typu i o tych samych lub najbardziej zbliżonych parametrach, w tym mocy produkcyjnej wraz z kosztami opracowania wymaganej dokumentacji, kosztami transportu (z wyłączeniem transportu ekspresowego), montażu i nadzoru oraz wszelkimi innymi niezbędnymi kosztami (w tym rozbiórki i demontażu części niezdatnych do użytku), których poniesienie jest konieczne w celu odtworzenia mienia. c.dla środków obrotowych - cenę ich zakupu lub koszt ponownego wytworzenia ustalone na podstawie rachunku lub faktury albo kalkulacji kosztów wytworzenia. d.dla mienia pracowniczego - koszt remontu lub naprawy uszkodzonego lub zniszczonego mienia z potrąceniem faktycznego zużycia nie więcej niż suma ubezpieczenia przyjęta do ubezpieczenia dla jednego pracownika. e.dla gotówki - wartość nominalna. 4.3Z odszkodowania za szkody zostanie potrącona wartość pozostałości, które mogą być przeznaczone do dalszego użytku, o ile jest to ekonomicznie uzasadnione i stosowane w stosunkach danego rodzaju. 4.4Odszkodowania wypłacane będą wraz z podatkiem od towarów i usług VAT, jeżeli ubezpieczający nie miał prawa do jego odliczenia a wartość podatku zadeklarowana była w sumie ubezpieczenia. 5.POSTANOWIENIA DODATKOWE O ile ogólne/szczególne warunki ubezpieczenia (wzorce umowne) stosowane przez Ubezpieczyciela: 5.1przewidują każdorazowe pomniejszanie sumy ubezpieczenia o wartość wypłaconego odszkodowania, to ograniczenie to nie będzie miało zastosowania, 5.2przewidują brak odpowiedzialności Ubezpieczyciela za szkody powstałe wskutek zalania mienia przechowywanego lub składowanego bezpośrednio na podłodze lub na podstawach o niewystarczającej według tych warunków wysokości, to wyłączenie to będzie miało zastosowanie jedynie do mienia przechowywanego lub składowanego w pomieszczeniach położonych poniżej poziomu gruntu, 5.3zawierają ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności Ubezpieczyciela z tytułu złego stanu dachu lub otworów okiennych, to będzie miało ono zastosowanie wyłącznie, jeżeli Ubezpieczający o tym stanie wiedział lub z zachowaniem należytej staranności powinien był wiedzieć. C.UBEZPIECZENIE OD KRADZIEŻY Z WŁAMANIEM I RABUNKU MINIMALNE WARUNKI, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 1.PRZEDMIOT I SUMA UBEZPIECZENIA (I ryzyko): 1.1Środki obrotowe: 300 000,00 PLN 1.2Gotówka: 1 400,00 PLN 2.ZAKRES UBEZPIECZENIA 2.1Kradzież z włamaniem i rabunek w lokalu;2.2Rabunek podczas transportu; 2.3Wandalizm (dewastacja), 2.4Zakresem ubezpieczenia objęte będą szkody polegające na zniszczeniu elementów ogrodzenia w miejscu ubezpieczenia oraz szkody polegające na zniszczeniu elementów wyposażenia lokalu, w którym znajduje się ubezpieczone mienie, a także uszkodzenia urządzeń zabezpieczających oraz elementów zabezpieczających, w tym m.in.: ścian, stropów, dachów, zamków, drzwi i okien, framug, futryn oraz systemy alarmu i monitoringu, jeżeli powstały w związku ze zdarzeniami objętymi umową ubezpieczenia.Dodatkowy limit odpowiedzialności ponad sumę ubezpieczenia 5 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 3.FRANSZYZY I UDZIAŁY WŁASNE Franszyza integralna w wysokości 400,00 PLN D.UBEZPIECZENIE SPRZĘTU ELEKTRONICZNEGO OD WSZYSTKICH RYZYK MINIMALNE WARUNKI, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ OFERTY 1.PRZEDMIOT UBEZPIECZENIA Przedmiotem ubezpieczenia będzie wybrany sprzęt elektroniczny(stacjonarny i przenośny) zgodnie z poniższym zestawieniem. 2.ZAKRES UBEZPIECZENIA : all risks - wszystkie ryzyka za wyjątkiem wyraźnie wyłączonych.Sprzęt elektroniczny (stacjonarny, przenośny) określony w umowie jest objęty ochroną ubezpieczeniową od wszelkich szkód materialnych (fizycznych polegających na utracie przedmiotu ubezpieczenia, jego uszkodzeniu lub zniszczeniu wskutek nieprzewidzianej i niezależnej od Ubezpieczającego przyczyny, a w szczególności spowodowanych przez: 2.1działanie człowieka, tj.: niewłaściwe użytkowanie, nieostrożność, zaniedbanie, błędną obsługę, świadome i celowe zniszczenie przez osoby trzecie, 2.2zdarzeń losowych, np. działanie ognia (w tym również działania dymu i sadzy) oraz polegające na osmaleniu, przypaleniu, a także w wyniku wszelkiego rodzaju eksplozji, implozji, bezpośredniego uderzenia pioruna, upadku pojazdu powietrznego oraz w czasie akcji ratunkowej (np: gaszenia, burzenia, oczyszczania zgliszcz), 2.3działanie wody tj. zalania wodą z urządzeń wodno - kanalizacyjnych, burzy, powodzi, sztormu, wylewu wód podziemnych, deszczu nawalnego, wilgoci, pary wodnej i cieczy w innej postaci oraz mrozu, gradu, śniegu, 2.4działanie wiatru, lawiny, osunięcie się ziemi, 2.5wady produkcyjne, błędy konstrukcyjne, wady materiałowe, które ujawniły się dopiero po okresie gwarancji, 2.6zdarzeń technicznych lub technologicznych np. zbyt wysokie/ niskie napięcia w sieci instalacji elektrycznej, 2.7pośrednie działanie wyładowań atmosferycznych i zjawisk pochodnych tj. działanie pola elektromagnetycznego, indukcji, przepięcie, zwarcie itp. 2.8kradzież z włamaniem i rabunek oraz dewastacja, 2.9huragan, 2.10Ochrona ubezpieczeniowa obejmować będzie również: -szkody powstałe w czasie tymczasowego magazynowania lub okresowego wyłączenia z użytkowania; -szkody w sprzęcie przenośnym powstałe na terenie całej Polski -szkody w sprzęcie przenośnym spowodowane jego upadkiem; 2.11Ochroną ubezpieczeniową objęte jest także ryzyko kradzieży zwykłej (bez włamania) z limitem odpowiedzialności w wysokości 5 000,00 zł. 2.12Do umowy ubezpieczenia sprzętu elektronicznego będą mieć zastosowanie klauzule dodatkowe: - EIB 11B (Klauzula automatycznego pokrycia i zmniejszenia wartości) z limitem 20%, - EIB 73B (klauzula zasady proporcji - klauzula Leeway), 3.SUMA UBEZPIECZENIA Suma ubezpieczenia odpowiada ewidencyjnej wartości początkowej (księgowej brutto) i wynosi: 3.1Sprzęt stacjonarny: 108 486,23 zł w tym Szafa serwerowa z serwerem o wartości: 24 233,20 zł 3.2Sprzęt przenośny: 17 455,00 zł; szczegółowy opis na stronie www.lipowka2.pl 4.FRANSZYZY I UDZIAŁY WŁASNE -Sprzęt stacjonarny: Udział własny w wyniku jednego zdarzenia w wysokości 10% szkody nie więcej niż 500,00 zł. -Sprzęt przenośny: Udział własny w wyniku jednego zdarzenia w wysokości 10% szkody nie więcej niż 500,00 zł. E.UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ 1.PRZEDMIOT UBEZPIECZENIA Ochrona ubezpieczeniowa ma obejmować odpowiedzialność cywilną, gdy w związku z faktycznie prowadzoną działalnością lub posiadanym mieniem ubezpieczający /ubezpieczony w następstwie czynu niedozwolonego (odpowiedzialność deliktowa) będzie zobowiązany, w myśl przepisów prawa, do naprawienia szkody osobowej bądź szkody rzeczowej wyrządzonej osobie trzeciej. a)Przez szkodę osobową rozumie uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowia oraz śmierć; b)Przez szkodę rzeczową rozumie się na uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy. 1.1.Ochrona ubezpieczeniowa ma obejmować również odpowiedzialność cywilną wynikająca z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (Odpowiedzialność Kontraktowa). 1.2.Udzielana w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ochrona ubezpieczeniowa w odniesieniu do szkód majątkowych obejmuje straty, które poszkodowany poniósł (damnum emergens) oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie wyrządzono (lucrum cessans). W odniesieniu do szkód niemajątkowych także zadośćuczynienie. 2.SUMA GWARANCYJNA: 500.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 3.ZAKRES UBEZPIECZENIA (Uwaga: jeżeli nie podano limitu odpowiedzialności w ramach poszczególnych klauzul proszę o skwotowanie do sumy gwarancyjnej) 3.1Odpowiedzialność cywilna kontraktowa - jeżeli w OWU Ubezpieczyciela jest zapis odnośnie tzw. daty początkowej zostanie on wykreślony 3.2Odpowiedzialność cywilna pracodawcy. 3.3Odpowiedzialność cywilna za szkody środowiskowe. 3.4Odpowiedzialność cywilna za szkody powstałe w rzeczach ruchomych i nieruchomościach z których ubezpieczony korzystał na podstawie umowy najmu, dzierżawy, użytkowania, leasingu lub innej podobnej formy korzystania z cudzej rzeczy. 3.5Odpowiedzialność cywilna za szkody wyrządzone osobie trzeciej przez producenta w związku z wprowadzeniem do obrotu produktów. 3.6Odpowiedzialność cywilna za szkody wyrządzone przez podwykonawców. 3.7Odpowiedzialność cywilna za szkody poniesione przez producenta produktu finalnego wskutek wadliwości dostarczonych przez Ubezpieczonego produktów poddanych dalszej obróbce przez poszkodowanego bez ich zmieszania lub łączenia z rzeczami pochodzącymi od poszkodowanego, 3.8Odpowiedzialność cywilna za szkody poniesione przez producenta produktu finalnego wskutek wadliwości dostarczonych przez ubezpieczonego komponentów lub części składowych powstałych przez ich zmieszanie lub łączenie z rzeczami pochodzącymi od poszkodowanego. 3.9Odpowiedzialność cywilna za szkody wyrządzone wskutek używania urządzeń dźwigowych i prowadzenia prac polegających na wykonywaniu wykopów, przekopów: 3.10Odpowiedzialność cywilna za szkody wyrządzone przez pojazdy nie podlegające obowiązkowemu ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. 3.11Odpowiedzialność cywilna za szkody w mieniu ruchomym znajdującym się w pieczy, pod kontrolą lub dozorem Ubezpieczającego (w tym pojazdach należących do pracowników ubezpieczającego). 3.12Odpowiedzialność cywilna za szkody w pojazdach podczas wykonywania prac załadunkowych/wyładunkowych; 3.13Rozszerzenie zakresu o szkody wyrządzone w związku z wynajmem środków transportu, organizacją transportu, naprawą i remontami samochodów; 3.14Czyste straty finansowe rozumiane jako szkody nie będące następstwem szkód majątkowych i/lub osobowych; Podlimit sumy gwarancyjnej: 100.000,00 zł na jedno wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia,4.FRANSZYZY I UDZIAŁY WŁASNE 4.1Franszyza redukcyjna w wysokości 500,00 zł. 4.2Dla rozszerzenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej za szkody w środowisku naturalnym udział własny w wysokości 5 % szkody nie mniej niż 3.000,00 zł.4.3Czyste straty finansowe - udział własny w wysokości 10 % szkody nie mniej niż 3.000,00 zł. 4.4W odniesieniu do OC pracodawcy - Ubezpieczenie nie obejmuje świadczeń z ubezpieczenia społecznego należnych na podstawie ustawy o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. F.UBEZPIECZENIE MASZYN I URZĄDZEŃ OD AWARII 1.PRZEDMIOT UBEZPIECZENIA: Przedmiotem ubezpieczenia są maszyny i urządzenia stanowiące własność Ubezpieczającego lub użytkowane na postawie tytułu prawnego zgodnie z poniższym wykazem: (wykaz na stronie internetowej www.lipowka2.pl) 2.ZAKRES UBEZPIECZENIA : na stronie internetowej www.lipowka2.pl3.ZASADY WYPŁATY ODSZKODOWANIA 3.1.Odszkodowania będą wypłacane: 3.1.1.przy szkodach częściowych - w wysokości kosztów usunięcia szkody powiększonych o koszty transportu, demontażu i montażu, z odszkodowania potrącona zostanie wartość pozostałości, które znajdują się w stanie umożliwiającym dalsze użycie,3.1.2.przy szkodach całkowitych - w wysokości kosztów zakupu lub odbudowy zniszczonego przedmiotu ubezpieczenia przy uwzględnieniu wymiarów, konstrukcji, materiałów i technologii sprzed zaistnienia szkody, przy zachowaniu takich samych lub zbliżonych parametrów eksploatacyjnych z potrąceniem faktycznego/technicznego zużycia - nie więcej jednak niż 30% - powiększonych o koszty transportu, demontażu i montażu, z odszkodowania potrącona zostanie wartość pozostałości, które znajdują się w stanie umożliwiającym dalsze użycie, 3.1.3.za szkodę całkowitą uznaje się niemożliwe do naprawienia uszkodzenie maszyny (urządzenia) lub gdy koszt usunięcia szkody, naprawy jest równy lub przekracza wartość rzeczywistą maszyny (urządzenia), 3.1.4.przez wartość rzeczywistą rozumie się wartość odpowiadającą kosztom odtworzenia przedmiotu ubezpieczenia określoną na dzień powstania szkody, pomniejszoną o faktyczny stopień zużycia technicznego na dzień szkody, nie więcej jednak niż 30%. 3.2.Suma ubezpieczenia nie podlega konsumpcji o kwoty wypłaconych odszkodowań.3.3.Odszkodowania będą wypłacane według przyjętych zasad również w przypadku, gdy Ubezpieczający nie będzie odbudowywał mienia lub nie usunie szkody w inny sposób. W takiej sytuacji odszkodowanie wypłacane będzie tak jakby nastąpiła naprawa, zakup bądź odbudowa mienia, zgodnie z warunkami umowy ubezpieczenia, na podstawie przewidywanych kosztów takich działań. Podstawą określenia wysokości odszkodowania będzie przedłożona przez Ubezpieczającego kalkulacja potencjalnych kosztów likwidacji szkody. Powyższe zasady obowiązują z zastrzeżeniem, że odszkodowanie zostanie przeznaczone na nakłady na środki trwałe, które nie były .... Pełne informacje umieszczone są na stronie internetowej www.lipowka2.pl.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielania zamówienia uzupełniającego w wys. 15 procent wartości udzielonego zamówienia zgodnie z art.67 ust.5 Prawa Zamówień Publicznych.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.50.00 - Usługi ubezpieczenia od uszkodzenia lub utraty 66.51.60.00 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej 66.51.21.00 - Usługi ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków 66.51.41.10 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych 66.51.61.00 - Usługi ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od odpowiedzialności cywilnej 66.51.51.00 - Usługi ubezpieczenia od ognia .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 06.02.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium w przedmiotowym postępowaniu.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1.Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. w szczególności: a)są uprawnieni do uczestnictwa w obrocie prawnym na podstawie odrębnych przepisów, b)prowadzą działalność ubezpieczeniową w myśl ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. z 2003 roku Nr 124, poz. 1151), co najmniej w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia, Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie według formuły spełnia, nie spełnia z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z poźn. zm.).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2.Posiadania wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie według formuły spełnia , nie spełnia z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z poźn. zm.).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 3.Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: są w stanie zapewnić bieżącą obsługę, szybką reakcję w przypadku zaistnienia szkody i sprawną jej likwidację oraz dysponują odpowiednim zapleczem personalnym - co najmniej jeden likwidator. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie według formuły spełnia, nie spełnia z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z poźn. zm.).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 3.Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: są w stanie zapewnić bieżącą obsługę, szybką reakcję w przypadku zaistnienia szkody i sprawną jej likwidację oraz dysponują odpowiednim zapleczem personalnym - co najmniej jeden likwidator. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie według formuły spełnia, nie spełnia z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z poźn. zm.).

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj. w szczególności: a) posiadają, zgodnie z art. 154 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 30.09.2011 roku wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami co najmniej 100 %. b) posiadają, zgodnie z art. 146 ustawy z dnia 22 maja 2003 roku o działalności ubezpieczeniowej, na dzień 30.09.2011 roku wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi co najmniej 100%. 5. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie według formuły spełnia, nie spełnia z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z poźn. zm.).

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

3. Ponadto do oferty należy załączyć: - formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SIWZ - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); - zobowiązanie innych podmiotów, w szczególności pisemne, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane w przypadku gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do złożonej w postępowaniu oferty, w przypadku: a)zmiany przepisów prawa lub istotnych z uwagi na charakter działalności dla Zamawiającego stosunków umownych, obligujących go do posiadania innego rodzaju ubezpieczenia niż przewidziane w umowie i w związku z tą zmiana któregokolwiek ubezpieczenia będącego przedmiotem niniejszego zamówienia staje się w części lub całości bezprzedmiotowe, b)w każdej sytuacji, gdy taka zmiana będzie korzystna dla Zamawiającego. 2.zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści złożonej w postępowaniu oferty może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lipowka2.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zakład Przetwarzania Odpadów Komunalnych Lipówka II ul. Główna 144 a, 42-530 Dąbrowa Górnicza.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.01.2012 godzina 11:00, miejsce: Miejski Zakład Przetwarzania Odpadów Komunalnych Lipówka II ul. Główna 144 a, 42-530 Dąbrowa Górnicza.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.